Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
fundamentalisme kan je nu echt wel niet vergelijken met poly. Niemand komt je verplichten om poly te zijn. Dat is liefde vergelijken met haat. Je gaat die toch niet op dezelfde manier aanpakken ?
Ik zei naar extreem ja tuurlijk valt poly niet te vergelijken met ISIS ideologie das het punt we bestrijden deze ideeën op totaal andere manieren de ene is te 'bestrijden' met een vriendelijke discussie gebaseerd op begrip en intellectuele strijd... de andere moet worden bestreden met bommen en meedogenloos geweld... maar ik zal nooit zeggen tegen iemand die de mensen van wie ik hou bedreigd ach leef en laten leven o nee ... die behandel ik iets hardvochtiger
 
In dezelfde heilige boeken staat dat religie en regeringen gaan vallen. Wat het nog aparter maakt dat sommigen zo fanatiek staan voor beide.

Eigen verantwoordelijkheid, dat zou goed zijn in mijn optiek. Dat is pas evolutie vd mens.

Eerlijk zijn tegen jezelf is ook het meest pijnlijke. Beseffen dat je niet perfect bent en alsnog waardevol.


Filosoferen hierover is 🤤👌🏼❤️‍🔥
Een vriend van me heeft religie wetenschap gestudeerd.
Op feestjes met hem en zijn studiegenoten filosoferen is zeer interessant.
Soms komt dan ook zijn docent langs en dat is een autoriteit op het gebied van boeddhisme en hindoeïsme.
Meerdere zeer interessante gesprekken en discussies met die man gehad 🤩
 
Dankjewel Roxas (J) deze woorden ontroeren mij tot in de kern.
Ik heb je voobeeld gevolgd door niet de discussie op te zoeken met hen.
Enkel een tekst uit het voor hen heilige boek gedeeld waarin naar voren komt dat de ander vervloeken een vloek op onszelf brengt.

En medegedeeld dat ze niet meer welkom in mijn leven zijn.
Als je niks dan negatieve energie toevoegd, veeg ik mijn voeten en keer ik mij om.

Liever in een kamer vol niet bloedverwanten die mij graag zien dan een kamer vol bloedverwanten die mij veroordelen.
❤️
Het zal een heel grote kamer moeten zijn want ik ben zeker dat je in je persoonlijk leven en hier een erg geliefd persoon bent. 😊
 
Wie bepaalt of een idee schade kan veroorzaken ? Welke schade en vooral voor wie ? Poly valt in de persoonlijke levenssfeer. Wat maakt het uit wat iemand privé doet zolang er niemand anders last van heeft ?
Antwoord: ik zelf bepaald wie schade brengt aan mijn doel en dus op mijn oordeel reageer ik proportioneel dus bij de poly discussie als mijn mening wordt gevraagd (direct of indirect) dan geeft ik die en verdedig ik die en als het niet erover gaat dan zwijg ik ook


Stel ik en tiff hadden een diepere connectie dan forumleden en ik denk dat tiff zichzelf pijn doet door een slecht idee( kan poly zijn of een andere slecht idee) dan is het mijn plicht als vriend dat ik haar help en haar welzijn boven alles stel en dus probeer zo effectief mogelijk haar van dit idee af te brengen (nu kan het absoluut zijn dat ik fout zit en dit idee niet slecht is maar ja ik ben niet alwetend en dus moet ik loyaal zijn op mijn imperfect assumpties).
 
Dir is wat een van de belangrijkste christelijke mystici ons te melden had. Helaas leverde het hem wel een ban van de paus op. download.jpeg
Antwoord: ik zelf bepaald wie schade brengt aan mijn doel en dus op mijn oordeel reageer ik proportioneel dus bij de poly discussie als mijn mening wordt gevraagd (direct of indirect) dan geeft ik die en verdedig ik die en als het niet erover gaat dan zwijg ik ook


Stel ik en tiff hadden een diepere connectie dan forumleden en ik denk dat tiff zichzelf pijn doet door een slecht idee( kan poly zijn of een andere slecht idee) dan is het mijn plicht als vriend dat ik haar help en haar welzijn boven alles stel en dus probeer zo effectief mogelijk haar van dit idee af te brengen (nu kan het absoluut zijn dat ik fout zit en dit idee niet slecht is maar ja ik ben niet alwetend en dus moet ik loyaal zijn op mijn imperfect assumpties).
Please let me help you said the monkey. You may drown, pulling the fish from the water up into the tree.

Het is toch niet aan jou om te bepalen of @Miss Tiffany zichzelf pijn doet. Dat kan ze toch prima zelf???
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het beter is dat de staat zich zo min mogelijk moeit in het leven van de mensen.
Tot een bepaalde hoeveelheid ja maar de staat moet zijn fundamentele taak kunnen vervullen namelijk het beschermen van de cultuurgroep waarvoor het is opgericht (Nederlanders worden beschermd door de NL staat ... Amerikanen door die VS staat ect.) En daarvoor moet het een bepaald hoeveelheid invloed hebben nu waar die grens licht zullen we oneens zijn maar das een andere discussie
Het is toch niet aan jou om te beoalen of zij zichzelf pijn doet. Dat kan ze toch prima zelf???
Soms niet, het is moeilijk om eerlijk tegen jezelf te zijn en dus moet een goede vriend soms haar/hem erop wijzen wat er mis is en haar ondersteun op de weg naar herstel... bijvoorbeeld een junkie die ontkent dat die verslaafd is en verblind is door zijn liefde voor drugs moet je niet simpel weg zijn gang laten gaan dan vernietig hij zichzelf maar moet je dan laten opvangen in een kliniek (soms tegen zijn wil). Ja poly zijn en drugsverslaving zijn niet hetzelfde maar ik verextreemde het voorbeeld om het principe duidelijk te maken . Zoals ik al zijn proportioneel handelen is zeer belangrijk
 
Laatst bewerkt:
Ik zei naar extreem ja tuurlijk valt poly niet te vergelijken met ISIS ideologie das het punt we bestrijden deze ideeën op totaal andere manieren de ene is te 'bestrijden' met een vriendelijke discussie gebaseerd op begrip en intellectuele strijd... de andere moet worden bestreden met bommen en meedogenloos geweld... maar ik zal nooit zeggen tegen iemand die de mensen van wie ik hou bedreigd ach leef en laten leven o nee ... die behandel ik iets hardvochtiger

Waarom moet een idee als poly bestreden worden omdat je er zelf niet mee akkoord gaat ? Alleen de term bestrijden al vind ik al vreemd gekozen. Je kan er over discuteren maar als beide partijen bij hun standpunten blijven dan is het inderdaad leven en laten leven.

Stel ik en tiff hadden een diepere connectie dan forumleden en ik denk dat tiff zichzelf pijn doet door een slecht idee( kan poly zijn of een andere slecht idee) dan is het mijn plicht als vriend dat ik haar help en haar welzijn boven alles stel en dus probeer zo effectief mogelijk haar van dit idee af te brengen (nu kan het absoluut zijn dat ik fout zit en dit idee niet slecht is maar ja ik ben niet alwetend en dus moet ik loyaal zijn op mijn imperfect assumpties).

Mensen moeten hun eigen keuzes maken en daar de gevolgen van dragen (goed of slecht). Het is niet aan mij om door te duwen en mijn mening door iemand anders zijn/haar strot te duwen. Wat slecht is voor jou is dat misschien niet voor iemand anders. Als vriend kan je inderdaad je mening zeggen maar daar stopt het dan ook. Vrienden moeten toch niet in alles overeenkomen ?
 
Waarom moet een idee als poly bestreden worden omdat je er zelf niet mee akkoord gaat ? Alleen de term bestrijden al vind ik al vreemd gekozen. Je kan er over discuteren maar als beide partijen bij hun standpunten blijven dan is het inderdaad leven en laten leven.



Mensen moeten hun eigen keuzes maken en daar de gevolgen van dragen (goed of slecht). Het is niet aan mij om door te duwen en mijn mening door iemand anders zijn/haar strot te duwen. Wat slecht is voor jou is dat misschien niet voor iemand anders. Als vriend kan je inderdaad je mening zeggen maar daar stopt het dan ook. Vrienden moeten toch niet in alles overeenkomen ?
Bestreden is inderdaad een raar woord maar het is beter te generaliseren discussiëren zie ik als een specifiek vorm van strijd (intellectuele strijd). En waarom simpel weg omdat ik denk dat het een schadelijk idee is en in het geïllustreerd geval waar er een hechtere band is is er ook een plicht geboren uit loyaliteit om zo effectief mogelijk haar te helpen ( vanuit jouw prespectief) en ook weer proportioneel dus je behandelt een slecht idee zoals "drugs is goed" terwijl het je leven vernietigd anders en harder dan " ik kan van meerdere mensen tegelijk houden" terwijl ze compleet gelukkig is... in het laatste geval zou ik niet eens het bestrijden buiten dan een vriendelijke filosofie discussie zoals nu.
 
Een vriend van me heeft religie wetenschap gestudeerd.
Op feestjes met hem en zijn studiegenoten filosoferen is zeer interessant.
Soms komt dan ook zijn docent langs en dat is een autoriteit op het gebied van boeddhisme en hindoeïsme.
Meerdere zeer interessante gesprekken en discussies met die man gehad 🤩

Heerlijk!! Neem ze mee naar de bbq zou ik zeggen 🤭🤤🤤

Mensen gaan ook gewoon te weinig met elkaar in gesprek.
Echt in gesprek naar elkaar luisteren en de woorden verwerken, herkauwen en antwoorden.

Ik merk het ook aan mezelf, hier op het forum is voor mij de wereld in t klein. Als ik dan heel fel reageer snap ik dat ik dit ook doe in t dagelijks leven.
Als het raakt kan je beter afstand nemen en dan pas reageren.

Maar in een goed gesprek waar mensen naar elkaar luisteren is adrem zijn juist fantastisch!
Jezelf veilig voelen om je mening te kunnen uiten is dan de kernvoorwaarde.
Dat is juist wat hier in ons draadje gebeurd en wat iedereen voelt ❤️🥰

Iemand meteen aanvallen of belachelijk maken, meteen overgaan tot agressie, maakt natuurlijk dat je je mening gaat verbergen of juist keihard gaat verdedigen.

Wereld in t klein

------


Enne Ramon @Ramon de loper bedoeld het goed 🙏🏽❤️

Ik denk dat we in dit draadje ervan uit mogen gaan dat we het allemaal goed bedoelen.
Niks aan de hand ☺️🫶🏼
 
Mensen moeten hun eigen keuzes maken en daar de gevolgen van dragen (goed of slecht).
Nee soms niet soms moet je ze behoeden voor een keuze, als Vader ga ik persoonlijk mijn kinderen behoed om te kiezen voor harddrugs door de gevolgen zo zwaar te maken dat ze de keuze nooit maken. Als een vriendin in haar verdriet haar mishandeldende ex gaat opzoeken jat ik haar telefoon en leid ik haar af tot dat ze weer gekalmeerd is. Mensen kunnen niet altijd rationeel de goede keuze maken en er zijn factoren die hun verleiden om de slechte keuze te maken en je plicht als iemand die je lief heeft is om je geliefde te beschermen tegen deze keuzes , ondanks de kosten die het voor jouw meebrengt.
Dat weet ik wel. Even goede vrienden hoor @Ramon de loper . Ik discuteer nu eenmaal graag. Dat beloofd voor de bbq :ROFLMAO:
Ik ook. Ik voel me ook niet aangevallen hoor jullie zijn me (nog) niet aan het uitschelden voor N@zi dus alles goed. Huid van staal
 
Nee soms niet soms moet je ze behoeden voor een keuze, als Vader ga ik persoonlijk mijn kinderen behoed om te kiezen voor harddrugs door de gevolgen zo zwaar te maken dat ze de keuze nooit maken. Als een vriendin in haar verdriet haar mishandeldende ex gaat opzoeken jat ik haar telefoon en leid ik haar af tot dat ze weer gekalmeerd is. Mensen kunnen niet altijd rationeel de goede keuze maken en er zijn factoren die hun verleiden om de slechte keuze te maken en je plicht als iemand die je lief heeft is om je geliefde te beschermen tegen deze keuzes , ondanks de kosten die het voor jouw meebrengt.

Je kan ze alleen helaas niet altijd behoeden.
Ook heb ik ervaren dat wanneer je mensen erg lang "draagt" (volwassenen, niet je kinderen), het enkel wordt uitgesteld waarin zij zelf een keuze in moeten maken.

Een soort rare loop:
Waarom overkomt mij steeds...?
Waarom ontmoet ik steeds..?

Dingen die we keer op keer meemaken, de niet leuke dingen, vraagt om eigenaarschap: Wat ga jij hiermee doen?

Die keuze biedt het leven zelf steeds opnieuw aan.

Op je bek gaan is niet erg, als je maar weer opstaat. En dat kunnen we alleen zelf doen
 
sartre-de-mens-is-veroordeeld-om-vrij-te-zijn.jpg
 
Je kan ze alleen helaas niet altijd behoeden.
Ook heb ik ervaren dat wanneer je mensen erg lang "draagt" (volwassenen, niet je kinderen), het enkel wordt uitgesteld waarin zij zelf een keuze in moeten maken.

Een soort rare loop:
Waarom overkomt mij steeds...?
Waarom ontmoet ik steeds..?

Dingen die we keer op keer meemaken, de niet leuke dingen, vraagt om eigenaarschap: Wat ga jij hiermee doen?

Die keuze biedt het leven zelf steeds opnieuw aan.

Op je bek gaan is niet erg, als je maar weer opstaat. En dat kunnen we alleen zelf doen
Eens maar dat is de moeilijkheid van het leven ( en waar ik vaker dan eens faal) wanneer grijp ik in hoe bescherm ik ze het beste ... hoe ben ik in deze situatie loyaal... het is dealen met je eigen imperfectie en dat is eigenlijk waar je je hele leven lang over leer maar zolang ik bij loyaal probeer te zijn, zijn de fouten die ik maakt vergeefbaar en fouten waarvan je kunt leren.
 
Je zal merken dat de grootste racisten eigenlijk niemand persoonlijk kennen van een ander ras. Van waar komt het dan ?

Lang geleden heeft men in mijn geboortestad eens een feestje georganiseerd waar vooral moslim vrouwen het eten maakten. Toen waren er nog niet zoveel moslims en andere rassen. Ik vond dat een fantastisch idee. Eten is iets dat ons ten minste verbindt. Zo leer je mensen eens op een andere manier kennen in plaats van van achter je tv. Helaas heb ik dat sindsdien nergens meer gezien.
Dat licht ook aan opvoeding. En wat je anderen mee geeft.
 
Mee eens

Overgave is iets moois, het wordt aangeboden, is gewillig.
Komt overeen met liefde.

Maar sommigen willen die onschuld innemen met geweld.
Verwarren angst met liefde.

Twrwijl die twee mijlenver uit elkaar liggen.

Iets afdwingen of iets krijgen..de uitkomst misschien hetzelfde maar de weg ernaartoe...
Ene komt uit liefde en respect en het andere uit angst voor represailles..
Dat is gesproken.
 
Nee soms niet soms moet je ze behoeden voor een keuze, als Vader ga ik persoonlijk mijn kinderen behoed om te kiezen voor harddrugs door de gevolgen zo zwaar te maken dat ze de keuze nooit maken. Als een vriendin in haar verdriet haar mishandeldende ex gaat opzoeken jat ik haar telefoon en leid ik haar af tot dat ze weer gekalmeerd is. Mensen kunnen niet altijd rationeel de goede keuze maken en er zijn factoren die hun verleiden om de slechte keuze te maken en je plicht als iemand die je lief heeft is om je geliefde te beschermen tegen deze keuzes , ondanks de kosten die het voor jouw meebrengt.

Dat is geen keuze maar een gevaar en bovendien illegaal. Je moet hen inderdaad wijzen op de gevaren van harddrugs enz. Bovendien ben je ook verantwoordelijk voor je kinderen, dat is iets anders dan bij een vriend/vriendin.
Maar de minder extreme dingen moeten ze zelf leren. Je kan er over preken zoveel je wil maar uiteindelijk doen ze toch hun eigen ding. En ook dat is liefde. Je kinderen iets laten doen waar je misschien zelf niet mee akkoord bent maar ze zelf wel oprecht gelukkig mee zijn. Loslaten is soms lastig.
Dat licht ook aan opvoeding. En wat je anderen mee geeft.

De opvoeder is tegenwoordig Tik Tok :cry:
 
Maar de minder extreme dingen moeten ze zelf leren. Je kan er over preken zoveel je wil maar uiteindelijk doen ze toch hun eigen ding.
Prediken is niet het enige wat je kan doen zeker niet effectief in alle situaties maar dat is de situatie inschatten, en ja loslaten is gruwelijk lastig maar het is nog lastiger om te weten waar die grens ligt tussen ingrijpen en loslaten (gelukkig heb ik nog 9 jaar om dar te leren ik wil geen kinderen voor mijn 30ste) :ROFLMAO:
 
Eens maar dat is de moeilijkheid van het leven ( en waar ik vaker dan eens faal) wanneer grijp ik in hoe bescherm ik ze het beste ... hoe ben ik in deze situatie loyaal... het is dealen met je eigen imperfectie en dat is eigenlijk waar je je hele leven lang over leer maar zolang ik bij loyaal probeer te zijn, zijn de fouten die ik maakt vergeefbaar en fouten waarvan je kunt leren.

Ik zou het niet eens zien als 'fout" 🙏🏽❤️

Het is eerbaar dat je een persoon bent die mensen wilt beschermen, het zegt iets over je persoonlijkheid.

Als ik over mezelf nadenk ben ik ook zo een persoon.
Maar tijd en ervaring zal je hierin schaven als een meester. Is ook niet eens aan mij of aan anderen.
Persoonlijk heb ik gemerkt, dat die mate van dingen willen voorkomen en overzien, mij een minder leuk persoon maakte.
Want "Wie ben ik om een waarde bepaling te geven over de keuzes van anderen?"
Het is is niet mijn leven. Het is niet mijn referentiekader of mijn gevoelens over de zaak.
Kortom: Ik weet niet wat het beste is.

Ik merkte ook dat ik anderen oordeelde naar de hoge mate dat ik mijzelf oordeelde.
Omdat ik....verwachtte ik dat anderen....

Ik ben dat gaan loslaten.

Vrijheid is ook je eigen fouten mogen maken. Steun ontvangen als je alles verneukt hebt. Hulp aanbieden, hulp vragen. Leren zonder oordeel te zijn. Alsook je eigen verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat.

Maak je geen zorgen ❤️ Meestal komt alles wel goed als je bereidt bent om bij te sturen en opnieuw gas te geven ☺️
 
Ik zou het niet eens zien als 'fout" 🙏🏽❤️

Want "Wie ben ik om een waarde bepaling te geven over de keuzes van anderen?"
Het is is niet mijn leven. Het is niet mijn referentiekader of mijn gevoelens over de zaak.
Kortom: Ik weet niet wat het beste is.


Vrijheid is ook je eigen fouten mogen maken. Steun ontvangen als je alles verneukt hebt. Hulp aanbieden, hulp vragen. Leren zonder oordeel te zijn. Alsook je eigen verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat.
Ik zie dat wel als fout want ik heb niet het resultaat wat ik wouw dus iets ging fout heb kan ik ervan leren.

Waarde bepaling is niet hetzelfde als veroordelen van een persoon, een slechte keuze maakt een persoon niet perse slecht (een zeer ernstige gebrek aan zelfreflectie maakt een persoon slecht naar mijn mening). En tuurlijk weet je niet wat het beste is, maar dat weet niemand dus je moet je best doen om iemand te helpen ( als er sprake is van een diepere band andere discussie). Soms betekent dat je fout zit en dan moet je je waardebepaling bij zetten maar er is eer in dat falen want je was loyaal je offerde je comfortabel en zeker positie door niks te zeggen ok iemand te helpen.

Fouten maken hoort erbij en hulp krijgen ook vriendschap is een twee wegen straat en al mijn vrienden zijn ook instaat tot zelfreflectie en loyaliteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan