Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ja maar het is keuze om iets illegaal te doen, en wanneer word iets een gevaar, als mijn zoon met mensen in het criminele milieu omgaat. Dat is niet illegaal maar bij God ga ik dan ingrijpen. Ook weer dezelfde vraag waar ligt de grens.
Ik weet niet of het een keuze is om iets illegaals te doen, ik weet sowieso niet wat onze keuzes stuurt. De vrije wil is illusoir.

Het leven geeft je waar je behoefte aan hebt.
Ik heb te vaak gezien dat mensen datgene kregen wat ze vreesden of waar ze keihard over waren. Kennelijk als les.

Ik gun je gezonde kinderen, op welke leeftijd dan ook. Leer ze wat liefde is, vooral voor zichzelf. Leef een goed en liefdevol leven voor als voorbeeld en laat ze hun eigen leven leiden.
 
Waar is de Duvel, als je hem nodig hebt.

Awkward Season 4 GIF by The Office
 
Ik weet niet of het een keuze is om iets illegaals te doen, ik weet sowieso niet wat onze keuzes stuurt. De vrije wil is illusoir.

Het leven geeft je waar je behoefte aan hebt.
Ik heb te vaak gezien dat mensen datgene kregen wat ze vreesden of waar ze keihard over waren. Kennelijk als les.

Ik gun je gezonde kinderen, op welke leeftijd dan ook. Leer ze wat liefde is, vooral voor zichzelf. Leef een goed en liefdevol leven voor als voorbeeld en laat ze hun eigen leven leiden.
Dankjewel, komt ook goed hoor. En liefde zal ik ze ook leren maar ook wat je voor liefde moet doen om het te verdienen.

En kijk iets waar we het over eens zijn. Vrij wil is een illusie. Ik denk dat een combinatie van onze genen, milieu en ervaringen onze keuzes vormen. Hoe denk jij er over?
 
Ik zou het niet eens zien als 'fout" 🙏🏽❤️

Het is eerbaar dat je een persoon bent die mensen wilt beschermen, het zegt iets over je persoonlijkheid.

Als ik over mezelf nadenk ben ik ook zo een persoon.
Maar tijd en ervaring zal je hierin schaven als een meester. Is ook niet eens aan mij of aan anderen.
Persoonlijk heb ik gemerkt, dat die mate van dingen willen voorkomen en overzien, mij een minder leuk persoon maakte.
Want "Wie ben ik om een waarde bepaling te geven over de keuzes van anderen?"
Het is is niet mijn leven. Het is niet mijn referentiekader of mijn gevoelens over de zaak.
Kortom: Ik weet niet wat het beste is.

Ik merkte ook dat ik anderen oordeelde naar de hoge mate dat ik mijzelf oordeelde.
Omdat ik....verwachtte ik dat anderen....

Ik ben dat gaan loslaten.

Vrijheid is ook je eigen fouten mogen maken. Steun ontvangen als je alles verneukt hebt. Hulp aanbieden, hulp vragen. Leren zonder oordeel te zijn. Alsook je eigen verantwoordelijkheid nemen als het mis gaat.

Maak je geen zorgen ❤️ Meestal komt alles wel goed als je bereidt bent om bij te sturen en opnieuw gas te geven ☺️
Geen speld meer tussen te krijgen. Boenk er op Miss T.
 
Nou...

Ik denk inderdaad dat de Bijbel niet direct iets zegt over rassen, nee.

Maar...

Ik denk toch wel degelijk dat in verschillende Bible Belts in de wereld, veelal monochrome gemeenschappen zijn, waar mensen met een ander kleurtje toch wel zullen opvallen, om het maar even voorzichtig te zeggen.

Dan is er misschien geen direct verband tussen geloof en racisme, maar een indirect verband, waardoor mensen in deze groep bovengemiddeld vaak deze eigenschap hebben, zou ik niet willen uitsluiten.


Ik lees altijd achterstevoren terug sorry 🙈😅

Ik heb wel het idee dat als je je eigenwaarde afmeet aan je religie en je dus "uirverkoren" voelt met jouw groep medestanders, dit zeker wel verdeeldheid brengt.

Als deze waarheid, geen ruimte biedt aan de waarheid van anderen, dan krijg je angst-agressie (overtuigen of uitschakelen).

En dit is niet alleen te zien in religieuze setting, maar in alle settings waar groepen mensen bijeen komen en een groep (moeten) vormen.
Bv lagere school: Groep 6a en Groep 6b.
Dan krijg je met een schooltoernooi: Groep 6a is de beste groep 6 van de hele wereld. Jaaaaa!

Voetbal: Helemaal hetzelfde spel, maar de 1 wil superieur zijn aan de ander. Waarbij supporters ook overgaan tot angst-agressie in het slechtste geval.

Seksuele geaardheid: Heteroseksueel is beter dan homoseksualiteit, met dezelfde angst-agressie verloop, overal ter wereld.

Ik vind dit interessant.
In mijn beleving zijn we als mens zo gesteld op onze waarheid, hetgeen we geloven. Op het moment dat anderen iets anders geloven en dit actief uitdragen, hell yeah ze zien er nog gelukkig uit ook, is het alsof de geest toefluisterd: "Papa heeft gelogen." Of: "De religieuze leider heeft gelogen."

In mijn beleving stort dan de hele werkelijkheid van zo een persoon, en de groep met dezelfde ideologie in elkaar.
In een groep zul je elkaar ook nog opjutten om de "ander" de waarheid te vertellen.
Waarbij niet beseft wordt dacht het slechts jou of jullie waarheid is. En iedereen recht heeft op zijn/haar waarheid.
Hierbij wordt dus ook ontkracht dat er iemand gelogen heeft, want de persoon die verkondigd heeft ook een eigen waarheid.

Hierom ben ik uitgekomen op eigenaarschap nemen.
Als je niet naar mensen opkijkt om jou de waarheid te leren, maar je ervoor open staat om zelf tot je persoonlijke waarheid te komen, herken je jezelf in veel meer mensen, in verschillende groepen. Je komt tot innerlijke eenheid ervaar ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan