Clients to remember...🔥

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En @J.a.r.d. 🫶🏼 en allen die hier vaak mee te kampen hebben:

Wellicht is je les om niet de boontjes van anderen te doppen ☺️
Hoewel het mooi is als we anderen helpen of beschermen, doen we dit juist door anderen zelf dingen te laten oplossen die ze zelf kunnen oplossen of waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.

En als er een dienst wordt aangeboden omdat je hulp nodig hebt, is het onze persoonlijke verantwoordelijkheid aan te bieden hiervoor te betalen.

Misbruik ligt in een klein hoekje, zorg ervoor dat je er geen aandeelhouder in bent ☺️😘
hoe ouder ik word hoe beter ik naar deze wijze raad luister maar soms is het gewoon sterker als mezelf. Gisteravond was ik gaan eten bij een vriendin en ze had een schakelaar die niet werkte. Kon het niet laten heb het opgelost....
zo is dat maar wat voor vriend zouden wij geweest zijn als we dat niet gedaan hadden?

maar nu lig ik snachts niet wakker met een slecht gevoel van. Had ik maar geholpen.
inderdaad ken het helemaal.
 
gezien de discussie hier ga ik een Instagram account aanraden die mij heel vaak eye openers geeft: Nick Pollard (@thepeopledispleaser) mocht je geïnteresseerd zijn in omgaan met grenzen, trauma's en people please gedrag.
 
En @J.a.r.d. 🫶🏼 en allen die hier vaak mee te kampen hebben:

Wellicht is je les om niet de boontjes van anderen te doppen ☺️
Hoewel het mooi is als we anderen helpen of beschermen, doen we dit juist door anderen zelf dingen te laten oplossen die ze zelf kunnen oplossen of waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.

En als er een dienst wordt aangeboden omdat je hulp nodig hebt, is het onze persoonlijke verantwoordelijkheid aan te bieden hiervoor te betalen.

Misbruik ligt in een klein hoekje, zorg ervoor dat je er geen aandeelhouder in bent ☺️😘
Dat is wel waar. Ik heb het vooral gedaan omdat moest ik echt in de schit zitten en er echt zelf niet uit graken. Zou ik het ook waarderen als er iemand zou helpen. En natuurlik maken dat zo iets nooit meer gebeurd.

Maar het is wel waar wat je zegt je moet zelf leren je boontjes doppen en de gevolgen dragen.

Ik heb een maat die ook nog thuis woont. Echt hotel mama en papa. Mama maakt zijn eten doet de wast, gaat om boodschappen. Papa beheerd zijn rekening en zorgt dat alles betaald is. Hij rijd dronken zijn auto kapot. Hier gebuik mama haar auto.

Wat verkeerd is. Laat hem met de bus gaan als hij zijn auto terug kapot rijd. Laat hem zelf zijn rekeningen betalen, eten kopen voor het gezin en koken. En zijn eigen wast doen.

Want nu is het als een tiener van 16 mama en papa lossen dat wel op.
 
Dat is wel waar. Ik heb het vooral gedaan omdat moest ik echt in de schit zitten en er echt zelf niet uit graken. Zou ik het ook waarderen als er iemand zou helpen. En natuurlik maken dat zo iets nooit meer gebeurd.

Maar het is wel waar wat je zegt je moet zelf leren je boontjes doppen en de gevolgen dragen.

Ik heb een maat die ook nog thuis woont. Echt hotel mama en papa. Mama maakt zijn eten doet de wast, gaat om boodschappen. Papa beheerd zijn rekening en zorgt dat alles betaald is. Hij rijd dronken zijn auto kapot. Hier gebuik mama haar auto.

Wat verkeerd is. Laat hem met de bus gaan als hij zijn auto terug kapot rijd. Laat hem zelf zijn rekeningen betalen, eten kopen voor het gezin en koken. En zijn eigen wast doen.

Want nu is het als een tiener van 16 mama en papa lossen dat wel op.
Helemaal met je eens Roxas er is niets mis mee om iemand belangenloos uit de shit te helpen
En helemaal terecht, in de hoop dat mocht het jou overkomen jij die hulp ook krijgt

Tegelijkertijd moet je onvolwassenheid - In welke vorm dan ook- niet supporten. Daar help je ook echt niemand mee. Integendeel
Het is aan ons om dat onderscheid te maken.
 
Nee, dit was meer een voorbeeld om aan te tonen dat het een drang is om te helpen.

Nu heb ik deze de laatste jaren veel beter onder controle.
Dat is maar het is een fet dat mensen je goede aard willen uitbuiten. Neem nu dat meisje waar van ik haar ex haar drugs schulden afbetaald had een jaar later belt ze. Of ik haar 1.700€ kon lenen het was dringend. Ze woonde in bij haar nieuwe vriend en zijn vader.

En haar nieuwe vriend had al 6 maanden of langer zijn rekeningen niet betaald. En er ging een deurwaarder komen als hij niet binnen de tijd betaald.

ik wou wel helpen maar ik had ook zo iets van ik heb je lang niet meer gehoord en nu bel je dood leuk kan je 1700€ missen? Ik heb haar gezegt dat ik haar niet ging helpen want 1.700€ is veel geld. Dan werd ze wat geirriteerd en bleef zagen. Alé ik versta niet waarom je niet helpt je bent een goede vriend en jij kan dat geld toch even missen etc.

Het is de schuld van zijn valse ex ze zijn 6 maanden uit elkaar en ze houd zijn post achter. Ik was het beu ik heb haar bot weg gezegt. Ik ga jou dat geld niet dat geld lenen het is niet aan mij om jou problemen op te lossen en zeker niet van je vriendje zijn vader moet maar helpen.

Ze bleef moeilijk doen. Dan heb ik haar mijn mening gegeven en gezegt jij heb voor hem gekozen en niet ik. Sorry dat is niet mijn probleem
 
1715012221721.png

Ik help iedereen met alle plezier, maar ik probeer tegelijk zoveel mogelijk de ander te helpen om het voortaan zelf op te lossen. Ik neem niet al het werk uit handen, maar we doen het samen.

Kijken waar de ander zelf voor (een deel van) de oplossing kan zorgen waar die dat eerst niet zag. Soms ontbreekt het simpelweg aan het zien van wat wel mogelijk is.

Waar ik niet tegen kan is alles bij mij neerleggen, dat is mij te gemakzuchtig. We lossen het samen op en anders niet.

Zie ik de ander echt hun best doen en meewerken, dan kan ik best een groter deel op me nemen, maar anders haak ik af.
 
Helemaal met je eens Roxas er is niets mis mee om iemand belangenloos uit de shit te helpen
En helemaal terecht, in de hoop dat mocht het jou overkomen jij die hulp ook krijgt

Tegelijkertijd moet je onvolwassenheid - In welke vorm dan ook- niet supporten. Daar help je ook echt niemand mee. Integendeel
Het is aan ons om dat onderscheid te maken.
Het probleem is het is sterker dan mij zelf. Ik weet niet waarom maar ik wil altijd iederen helpen. Met die maat zou ik graag eens rond tafel zitten en eens goed praten. En hem er op wijzen dat hij zelf meer zijn dingen moet in orde brengen dat hij 28 is en geen 16. En ook eens vragen waar wil je naar toe in je leven? Wat wil je bereiken? Ik ben 90% zeker dat hij dat niet weet.

Soms voel ik mij als zijn moeder als ik zeg breng dat eens in orde dan is het je klinkt als mijn ouders. Of zoals even geleden zegt hij ik heb op de voetbal te veel gedronken en ik moet om 7 u werken. Dan zei ik. Dat is je eigen schuld je wist al voor dien dat je moest weken het enige wat je moest doen was een paar pinten minder drinken. Welk antwoord krijg ik :🙄 ga je zagen?

Ik heb zeker al grijs haar van hem maar toch kan ik het niet laten van hem te willen helpen. 🤷‍♂️
 
Dat is maar het is een fet dat mensen je goede aard willen uitbuiten. Neem nu dat meisje waar van ik haar ex haar drugs schulden afbetaald had een jaar later belt ze. Of ik haar 1.700€ kon lenen het was dringend. Ze woonde in bij haar nieuwe vriend en zijn vader.

En haar nieuwe vriend had al 6 maanden of langer zijn rekeningen niet betaald. En er ging een deurwaarder komen als hij niet binnen de tijd betaald.

ik wou wel helpen maar ik had ook zo iets van ik heb je lang niet meer gehoord en nu bel je dood leuk kan je 1700€ missen? Ik heb haar gezegt dat ik haar niet ging helpen want 1.700€ is veel geld. Dan werd ze wat geirriteerd en bleef zagen. Alé ik versta niet waarom je niet helpt je bent een goede vriend en jij kan dat geld toch even missen etc.

Het is de schuld van zijn valse ex ze zijn 6 maanden uit elkaar en ze houd zijn post achter. Ik was het beu ik heb haar bot weg gezegt. Ik ga jou dat geld niet dat geld lenen het is niet aan mij om jou problemen op te lossen en zeker niet van je vriendje zijn vader moet maar helpen.

Ze bleef moeilijk doen. Dan heb ik haar mijn mening gegeven en gezegt jij heb voor hem gekozen en niet ik. Sorry dat is niet mijn probleem

En dit bedoel ik juist: Misbruik.
Sommigen maken misbruik van goede mensen omdat daar gelegenheid voor wordt gegeven.
En pas als het een te groot bedrag of te grote dienst is (bv op huisdieren of kindjes passen voor meer dan een week, zonder hiervoor betaald te krijgen vind ik belachelijk als gratis dienst. Vooral als die mensen zelf op (luxe) vakantie gaan), pas dan wordt de "hoooo stop" emotie geactiveerd.

Maar die emotie was er al eerder alleen niet opgemerkt.
Al slaap je mogelijk lekkerder op dat moment, wanneer je merkt dat er geen wederkerigheid is, of wanneer je kan invoelen dat jij niet de aangewezen persoon bent om te helpen: Doe het dan niet.

Voor onze kinderen en huisdieren zijn we verplicht te zorgen, voor ouderen en kinderen is het ook een onzelfzuchtige daad, voor armen is het een barmhartige daad, maar mensen die zelf problemen opzoeken of zelf de veroorzaker zijn van problemen, moeten deze zelf oplossen. Dat is hun les.
Die van ons is mensen de ruimte geven om die verantwoordelijkheid zelf op te pakken.

Wanneer we altjjd alles oplossen voor anderen, blijven zij in wezen een volwassen kind, en wij als oplosser geen goede vriend maar slechts een invallende ouder (papa, mama). Waar inderdaad geen respect of dankbaarheid voor is, want de persoon wil wel hulp, doch niet de les worden gelezen 🙂

Ps dit is mijn normale baan. Mensen op weg helpen hun valkuilen in te zien.
En valkuil is niets meer dan een kwaliteit die verkeerd wordt ingezet.
❤️😘
Het probleem is het is sterker dan mij zelf. Ik weet niet waarom maar ik wil altijd iederen helpen.

Mijn prof mening: Mensen doen dit vaak omdat ze zich zo gewaardeerd voelen.
Maar die waardering mag zitten in je goede humor, je liefdevolle karakter en gewoon wie je bent
los van wat je te bieden hebt.
Soms voel ik mij als zijn moeder als ik zeg breng dat eens in orde dan is het je klinkt als mijn ouders.

Kijk eens, dat schrijf ik net
 
Meestal is het zo, de liefde die je geeft krijg je niet vaak terug, eerder teleurstelling. Ik heb genoeg mensen geholpen, familie, vrienden en op het werk. En toch krijg je commentaar dat je nooit behulpzaam bent.
Its not the car its the driver. Ik ben zeker dat jij zoveel meer kwaliteiten hebt.
Zoals een Duvel drinken op een terras, of bedoel je wat anders
 
Als het in mijn agenda past, ben ik daar!

Met een DVP, maakt het mij eigenlijk niet uit. Ik ga daar gewoon mee in de flow. Die zijn wel verschillende formaten gewoon.

Maar het ligt vooral in mijn laag zelfvertrouwen, en als ik een vriendin zou hebben...

Eerlijk: Je persoonlijkheid, loyaliteit, respect is veel en veel langer en harder en lekkerder dan de lengte vd penis.

Meeste vrouwen komen overigens clitoraal tot een climax en daar is de penis niet eens voor nodig.
Verder waarderen de meeste vrouwen over en weer spel, oraal, met de handen, zoenen.
Het is een mannen sprookje dat lengte het meest belangrijkste is: Dat is echt niet de waarheid
 
Dan moet ik de volgende keer eerst een dagsessie voor je ene baan en daarna een nachtsessie voor je andere baan boeken. 🤣

Je zal zien hoe je leven gaat veranderen met 1 simpele zet: Meer achterover leunen..

En fuck dat voelt als een hartaanval de eerste paar weken misschien zelfs maanden. Maar wordt steeds makkelijker.
De goede mensen blijven dan over, je zelfbeeld trekt eerst omlaag (geen paniek, je hele identiteit was gebaseerd op redder zijn) en dan hoppa energie terug, zelfwaardering. En als iemand waarvoor je feitelijk (in je eigen ogen) niks hebt gedaan je een compliment geeft...Die kan je dan ineens wel ontvangen. Met emotie en diepe dankbaarheid.

Ik kan dan alleen maar zeggen: welkom thuis, bij jezelf ❤️
Als ik heel eerlijk ben: Heren uit dit draadje, jullie zijn allemaal stuk voor stuk heel mooie mensen.
Niet overcompenseren door meer te geven en meer te doen, ga maar eens achterover hangen en ontvangen.
Misschien duurt t even maar in de tussentijd kan je reflecteren en jezelf eens in het zonnetje zetten.
Heb je wel verdiend 🫶🏼
 
Meestal is het zo, de liefde die je geeft krijg je niet vaak terug, eerder teleurstelling. Ik heb genoeg mensen geholpen, familie, vrienden en op het werk. En toch krijg je commentaar dat je nooit behulpzaam bent.

Zoals een Duvel drinken op een terras, of bedoel je wat anders
Ja precies of je krijgt het verwijt dat je altijd nee zegt ookal is het de eerste keer dat je nee zegt 😑😑

Tegenwoordig heel makkelijk in: nee is een volledige zin, fijne dag verder
 
En dit bedoel ik juist: Misbruik.
Sommigen maken misbruik van goede mensen omdat daar gelegenheid voor wordt gegeven.
En pas als het een te groot bedrag of te grote dienst is (bv op huisdieren of kindjes passen voor meer dan een week, zonder hiervoor betaald te krijgen vind ik belachelijk als gratis dienst. Vooral als die mensen zelf op (luxe) vakantie gaan), pas dan wordt de "hoooo stop" emotie geactiveerd.

Maar die emotie was er al eerder alleen niet opgemerkt.
Al slaap je mogelijk lekkerder op dat moment, wanneer je merkt dat er geen wederkerigheid is, of wanneer je kan invoelen dat jij niet de aangewezen persoon bent om te helpen: Doe het dan niet.

Voor onze kinderen en huisdieren zijn we verplicht te zorgen, voor ouderen en kinderen is het ook een onzelfzuchtige daad, voor armen is het een barmhartige daad, maar mensen die zelf problemen opzoeken of zelf de veroorzaker zijn van problemen, moeten deze zelf oplossen. Dat is hun les.
Die van ons is mensen de ruimte geven om die verantwoordelijkheid zelf op te pakken.

Wanneer we altjjd alles oplossen voor anderen, blijven zij in wezen een volwassen kind, en wij als oplosser geen goede vriend maar slechts een invallende ouder (papa, mama). Waar inderdaad geen respect of dankbaarheid voor is, want de persoon wil wel hulp, doch niet de les worden gelezen 🙂

Ps dit is mijn normale baan. Mensen op weg helpen hun valkuilen in te zien.
En valkuil is niets meer dan een kwaliteit die verkeerd wordt ingezet.
❤️😘


Mijn prof mening: Mensen doen dit vaak omdat ze zich zo gewaardeerd voelen.
Maar die waardering mag zitten in je goede humor, je liefdevolle karakter en gewoon wie je bent
los van wat je te bieden hebt.


Kijk eens, dat schrijf ik net
Dat is 100% zo bij mij ik doe ook graag dingen voor anderen omdat ik dan nuttig ben.

heb jij een camera ergens verstopt? Je beschrijft zo veel dingen die ik mee gemaakt heb. 😅
 
Meestal is het zo, de liefde die je geeft krijg je niet vaak terug, eerder teleurstelling. Ik heb genoeg mensen geholpen, familie, vrienden en op het werk. En toch krijg je commentaar dat je nooit behulpzaam bent.
Bij mijn ouders werkte ooit TV en internet niet meer. Ik woon niet echt dichtbij, maar ik er op af om te helpen. Mijn zus was toevallig op dat moment ook daar.

Ik zat te zwoegen om de boel weer werkend te krijgen, en pa, ma en zus zaten vanaf de bank alleen maar commentaar te leveren en mij belachelijk te maken.

Achteraf dacht ik: waarom ben ik niet opgehouden en gegaan? Zo maar een voorbeeldje uit mijn eigen leven.

Al het goede en positieve wat je gebracht hebt wordt niet gezien of als vanzelfsprekend beschouwd en als je een keer iets doet wat verkeerd valt, dan is alles ineens mis.

Ik wil bijna ten koste van alles het goede in de ander blijven zien, maar het word je vaak verdomd moeilijk gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Niet overcompenseren door meer te geven en meer te doen, ga maar eens achterover hangen en ontvangen.
Dat klinkt heel erg verleidelijk, mijn naruurlijke houding 🤣🤣🙈
Achteraf dacht ik: waarom ben ik niet opgehouden en gegaan?
Ach, iets voor een ander doen is toch ook niet erg, zolang het maar gemeend is. Ze hebben waarschijnlijk ook genoeg voor jou gedaan
 
Zo vaak wordt al het goede en positieve wat je gebracht hebt niet gezien, maar oh wee als je een keer iets doet wat verkeerd valt, dan lig je er meteen bij diezelfde personen uit.

Ik wil bijna ten koste van alles het goede in de ander blijven zien, maar het word je vaak verdomd moeilijk gemaakt.

Deze voel ik ook wel. Ik ben van pleaser gegaan, naar meer voor mijzelf kiezen.
Als ik merk dat bepaald gedrag mij snachts wakker houdt of tegen een innerlijke grens stuit, ben ik iemand die redelijk snel contact afrond met die persoon. Soms zelfs zonder opgave van reden.

Omdat ik niet overgehaald wil worden om in contact te blijven.
Soms wil ik ook niet mezelf verliezen in compassie voor de persoon.
Ik besef dat het een keuze is vanuit mijn hoofd.

Hoewel ik weet waar het vandaan komt (ik heb als puber een vriendje gehad die emotioneel enorm in de knoop zat met zichzelf en er niet meer wilde zijn), als iemand dan van links naar rechts beweegt en ik die persoon niet meer kan peilen, stap ik uit contact.
Dat is een trigger voor mij.

Zo heeft iedereen triggers. Vaak is er dus niks mis met de persoon waarmee geen contact meer mogelijk is. Alleen ben je niet elkaars persoon.
Tuurlijk zit er een les in: Door de pijn en angst heen gaan en zien dat het iets ouds is.
Maar daar moet je ook echt aan toe zijn op dat moment.

Persoonlijk ben ik al ver, maar de situatie van: Niet kunnen peilen leidt naar zelfmoord 😅
Daar overheen ben ik nog niet.

Vandaar onder andere de hypno 🙏🏽

Maar dir is voor mij iets "luchtigs" No worries, ik ben verder gewoon met beide voetjes op de grond hoor. Hoef ook geen ah zielig😊
Vooral erg voor die jongen 🙏🏽🙏🏽

Maar hij was een kind. Als volwassen hebben we wel de verantwoordelijkheid om emotioneel ons best te doen om evenwichtiger te zijn.
Grenzen aan te geven en bij herhaaldelijk hinder, mogelijkheid tot verbreken van contact.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het. Maar dat is gewoon hoe ik ben. :)
De vrouw die jou aan de haak slaat heeft meer gelukndan een 6 in de lotto.
Roxas heeft gelijk Sanji! hoe leuk het ding ook tussen je benen is als je een gigantische eikel bent helpt het niets. En jij bent veel meer dan je lul.
Zo heeft iedereen triggers. Vaak is er dus niks mis met de persoon waarmee geen contact meer mogelijk is. Alleen ben je niet elkaars persoon.
Dit heb ik ook gemerkt, er zijn mensen die ik ook liever niet in mijn buurt meer heb. Of ze het bewust doen of niet het is gewoon niet leuk om met ze om te gaan. Die ga ik dus meiden.
 
Vind dit zelf een prettige webshop (je kan hier eventueel ook met cadeaukaarten betalen):
https://www.condoom-anoniem.nl/

Voor verschillende maten:
https://www.condoom-anoniem.nl/condooms-proberen/
Mysize en Mister size bieden hierbij de meeste keuze.

Bij de gewone doosjes van Mysize kun je bij het selecteren van de hoeveelheid ook kiezen uit een mix met bijv. ribbels of smaakjes.

En nog een bekend alternatief: https://condomerie.com/nl.

Have fun!
 
Terug
Bovenaan Onderaan