Criminelen azen op telefoonnummers van klanten van prostituees om ze af te persen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

malhenkie

Vaste klant
Forumpionier
171
05/07/21
567
4
Heeft iemand hier al mee te maken gehad of is dit een sensatie verhaal op basis van 1 geval?

Nederlandse sekswerkers ontvangen sinds eind vorig jaar berichten waarin ze het aanbod krijgen om telefoonnummers van klanten te verkopen. Daarmee proberen criminelen vervolgens die klanten af te persen.


Voor mij een reden om een prepaid kaartje te gebruiken ..... die pleur je weg bij onraad
 
Ach jongens toch
gebeurt zo dikwijls
Overal waar men geld ruikt zitten ze tussen..
Zijn geen hardwerkende wegenbouwers, automonteurs of voor mijn part kantoorpersoneel
Zijn die kut ventjes die nog nooit een dag gewerkt hebben..
Beetje dealen zus, tasje pakken zo,kledingwinkeltje pakken met een gestolen auto, autootje klonen, 9mmertje verkopen,
Zulke dingen
Zet maar eens zoekertje of gevraagd op Marktplaats..
Deed ik een jaar of 5 geleden een keer (naïef, ik weet het), voor een 6 bak die op een BMW m60 v8 motor past..
Die zijn er gewoon niet veel.. Dus?
Binnen 10 minuten 5 reacties..
'ik heb die liggen, (kijken ze naar je postcode, verzinnen ze zelf een plaats 3 uur rijden weg.. Onder het mom van, die komt toch niet)
Wij kunnen versturen, wel eerst DIE geld overmaken..'
Vroeg om foto's.. Werd de tegenpartij gelijk al minder vriendelijk..
Vroeg ik nog verder.. En ja hoor daar kwam het' K' woord al..
Waarop ik reageerde dat zulke taal 'Haram' is..
Gelijk geblokkeerd..
Typisch..
 
Laatst bewerkt:
Ooit een keer meegemaakt. Had ze (of hem) uitgenodigd om face to face het geld te overhandigen zodat ik ze even kon aanpakken maar trapten er niet in.
Het zijn idd jochies die dat proberen. Als je met een abonnee telefoon van de zaak oid met dvp`s communiceert kan je aardig de pineut zijn.
Gebruik altijd een prepay en nooit telefoonnummers in je mailgegevens zetten.
 
Lekker om te kutten in termen van 'bontkraagjes' terwijl het nieuwsbericht geen melding maakt van de etnische achtergrond. Hoe gaan we de blanke hoeren noemen die jullie gegevens graag verkopen voor een duppie? Bontmuts? Meeste cybercriminelen zijn witteboordjes.

On: Als ze genoeg hebben om je ergens mee te pakken heb je het zelf fout gedaan.
 
Klopt. Hoewel 'bontkraagjes' eigenlijk ook geen raciale benaming is natuurlijk.

Maar gek genoeg weten we dan wel direct over welke doelgroep we het hebben.

En je zou kunnen stellen dat ze zichzelf aangeven, juist door het gebrekkige taalgebruik in hun dreig-appjes (die kortere manier van praten, kan het niet direct in woorden omzetten, maar herken het uit duizenden), hoewel de etnische achtergrond nog niet bekend gemaakt is.
 
Klopt. Hoewel 'bontkraagjes' eigenlijk ook geen raciale benaming is natuurlijk.

Maar gek genoeg weten we dan wel direct over welke doelgroep we het hebben.

En je zou kunnen stellen dat ze zichzelf aangeven, juist door het gebrekkige taalgebruik in hun dreig-appjes (die kortere manier van praten, kan het niet direct in woorden omzetten, maar herken het uit duizenden), hoewel de etnische achtergrond nog niet bekend gemaakt is.
Zouden bontkraagjes kunnen zijn. Maar waarom is dat ineens relevant? Is dat dan erger? Minder erg? Is het fijner om gechanteerd te worden door iemand die ABN spreekt of blank is? Het direct labelen, daar ging het mij om. Maar goed, ik ga teveel offtopic.
 
Te snel bontkraagjes zeggen, nog voordat de identiteit van een dader bekend is, wekt inderdaad racisme in de hand.

Maar toch, ik denk inderdaad dat ik het bedreigender vind om door een bontkraagje gechanteerd te worden dan door een witte student met een brilletje.

Ik mag al mijn medemensen, maar heb gewoon een hekel aan gassies.

Dat staat overigens ook los van hun ras, ik heb verschrikkelijk veel allochtone kennissen/vrienden, maar je kunt ook uit x, y of z komen, zonder een bontkraagje/gassie te zijn.
 
Lekker om te kutten in termen van 'bontkraagjes' terwijl het nieuwsbericht geen melding maakt van de etnische achtergrond. Hoe gaan we de blanke hoeren noemen die jullie gegevens graag verkopen voor een duppie? Bontmuts? Meeste cybercriminelen zijn witteboordjes.

On: Als ze genoeg hebben om je ergens mee te pakken heb je het zelf fout gedaan.
zijn geen cybercriminelen die bijvoorbeeld de beveiliging van een bank of ministerie kraken
zijn kutventjes die geen zin hebben om op een normale manier hun geld te willen verdienen..
en daarbij alle mogelijke manieren aanwenden en elke vorm van crimineel gedrag gebruiken..
die 'blanke hoeren' worden waarschijnlijk op zijn minst nog lastig gevallen,zelfs bedreigd ,als ze niet meewerken..
en ook daar bij weten ze precies welk 'hoer' ze moeten hebben..
zullen ze niet proberen bij 'hoeren' uit bijvoorbeeld het Oostblok die hier met hun man of vriendje zijn ,ze beseffen maar al te goed dat je met de gemiddelde Pool of Roemeen geen ruzie moet krijgen..of aan hun vrouwen moet zitten..
en nee het zijn niet (hoge woord er maar uit dan )altijd Turken of Marokkanen ,kunnen ook gewoon blanke Nederlandse gastjes zijn met zulk gedrag..
komend dikwijls uit een gezin van Jan Steen zonder normen en waarden en opvoeding..en dat klit allemaal aan elkaar..
hebben voordat ze 18 zijn al tig keer vast gezeten of in jeugddetentie..en leren het nooit..
grote kans loopjongetjes voor de zwaardere heren..
 
Je moet ook niet te blind zijn, voor wat om je heen gebeurt natuurlijk
Juist als je niet uitkijkt, gebeuren er meestal minder leuke dingen..
Het kan geen kwaad om voorzichtig te zijn..
 
Het wordt steeds bizarder, je zou toch haast geen ontspannen wip meer durven te maken.

Eigenlijk is het wel oke dat het gebeurd. De prive of thuis branche kan zichzelf blijkbaar niet goed genoeg reguleren. En dit is gewoon een perfecte push om eens bij een fatsoenlijk seksbedrijf een boeking te plaatsen. Zal je zien dat een ervaring daar stukken beter kan zijn zonder gedoe, afpersing en toestanden.

Vergeef me voor mijn bericht(en), sommige takken in de prive sferen is daadwerkelijk ook verrot. Vervallen vrouwen, drugs, pooiers, uitbuiting in de thuis prostitutie sferen. Er is niet voor niets een vergunnings en verantwoordingsplicht bij een goed seksbedrijf.

Te snel bontkraagjes zeggen, nog voordat de identiteit van een dader bekend is, wekt inderdaad racisme in de hand.

Maar toch, ik denk inderdaad dat ik het bedreigender vind om door een bontkraagje gechanteerd te worden dan door een witte student met een brilletje.

Ik mag al mijn medemensen, maar heb gewoon een hekel aan gassies.

Dat staat overigens ook los van hun ras, ik heb verschrikkelijk veel allochtone kennissen/vrienden, maar je kunt ook uit x, y of z komen, zonder een bontkraagje/gassie te zijn.

Er loopt gewoon een mislukte en verknipte nieuwere generatie rond. Ik ken genoeg marokkanen die wel eerlijk / hard werken en zelfs getrouwd zijn met een nederlandse vrouw. Het probleem ligt 'm gewoon opvoedkundig. En zolang de ouders het maar best vinden dat hun kleine prins de hele dag op straat is is alles goed.
 
Er loopt gewoon een mislukte en verknipte nieuwere generatie rond. Ik ken genoeg marokkanen die wel eerlijk / hard werken en zelfs getrouwd zijn met een nederlandse vrouw. Het probleem ligt 'm gewoon opvoedkundig. En zolang de ouders het maar best vinden dat hun kleine prins de hele dag op straat is is alles goed.
Zijn er inderdaad zat.. Die het WEL begrijpen
Vooral de meiden die studeren dikwijls nog op de universiteit
Mijn doktersassistente is een Marokkaanse.. Jaartje of 25..geen hoofddoek..lang krulhaar, mooi figuurtje(die zou ik ook wel eens willen onderzoeken😁)
En zelfs van mij generatie ken ik er zat, 1tje zit zelfs bij de recherche.. Een andere heeft een stukadoorsbedrijf
Maar ergens in de jaren 90 is het fout gelopen, met toename van (drugs)criminaliteit.. Inderdaad een generatie die vooral voor het snelle geld gaat..
Dikwijls ouders van min of meer de oude stempel, die het verder niet uitmaakt wat hun kroost uitvoert buiten de voordeur
Aangezien het gezag van de vader niet verder gaat dan binnenshuis..
Krijg je dit..
Ik kwam tot vorig jaar, regelmatig in Middelburg.. Waar een maat van me gedetineerd was.. Op bezoek.. Babbeltje doen.. Cake brengen met een vijl erin etc
Dan zie je overduidelijk dat 95% wat er zit, een buitenlandse achtergrond heeft..
Dat is enorm gestegen..
Komt misschien voor iemand die daarin een andere mening heeft, of een andere visie, hard over..
Maar het feit ligt er..
Kinderen worden gewoon niet meer fatsoenlijk opgevoed..
Eigenlijk van elke komaf wel tegenwoordig
 
Het gaat al mis bij integratie van ouders. Als die geen woord Nederlands begrijpen of spreken of zich totaal niet aanpassen aan het land, cultuur, normen en waarden in het land dat het leeft dan is het einde bij opvoeding gewoon zoek. Daar hebben we een politicus die al jaren beveiligd voor moet worden die zegt waar het op staat. Daar is ook een bijna premier recht door z'n raap op straat voor doodgeschoten door een linkse kut activist.

Ik heb ook een turks ex vriendinnetje gehad, harstikke lief, wilt graag westers leven en zijn, maar haar ouders, van de oude garde, moet trouwen, moet aanzien binnen de cultuur hebben, alles wat jij doet is fout, intusssen wel van de spreekwoordelijke uitkeringsruif vreten in Nederland en flink wat vastgoed hebben staan in Turkije. Ik geloof er niet meer in dat men werkelijk een ander of beter bestaan ergens komt leiden.

Er zijn heel wat linkse clubjes die jaarlijks aan de subsidiekraan van de overheid en gemeentes hangen die dit soort shit daadwerkelijk in stand houden. In de jaren 90 had men gewoon af moeten zien van import van zoveel mensen. Gooi het uurloon omhoog voor Nederlanders en men ging vanzelf weer aan de bak. Het is niet een goedkope arbeid geweest, de hele crisis en volksinvasie dat al 20 jaar in de gang is georkestreerd.

Alle aandacht ligt nu bijv. op Rusland, maar wekelijks krijgt men in Nederland nog steeds 500 (!) immigranten die men verplicht moet voorzien van een huis, een inkomen, inboedel, en men op kosten van de staat hun hele familie ook nog eens over mag laten brengen. Ik spreek jullie over 10 jaar wanneer je de randstad volledig niet meer herkent. Ik zeg u.
 
het was volgens mij net na de oorlog in de jaren 50 inderdaad de bedoeling dat het 'gastarbeiders' waren..
als je ergens gast bent ga je na verloop van tijd weer weg /terug..
er was toen enorm veel werk en veel bedrijven zochten veel mensen ,bedrijven net Philips ,Indiana Rubber ,Hunter Douglas ,DAF.
ook in de bouw gruwelijk veel werk..grote delen van nederland waren platgeschoten..
kwam in die jaren nog eens de babyboom bij..dus er moesten huizen bij..hele wijken tegelijk..
je kon als man des huizes in je eentje best geld verdienen om je gezin te onderhouden..de vrouw kon makkelijk thuisblijven voor de kinderen en het huishouden
werkte je bijvoorbeeld bij Philips in ploegen ,kon je nog wel een auto kopen en rijden..
ergens logisch dat we toen mensen nodig hadden om het mindere werk te doen..maar dan verdienden ze alsnog meer dan in hun thuisland..
een beetje net de gemiddelde Pool/ Roemeen nu,..werk 10 jaar hier ,leef sober en ga met een 30/40 mille terug naar huis (koop je daar een kast van een huis en een lap grond)
is er nooit van gekomen,dat terug gaan van deze zogenaamde gastarbeiders
meneer den Uyl met zijn 'gezinshereniging' zorgde ervoor dat velen vrouw en kinderen hierheen haalden..
die generatie heeft zich inderdaad kapot gewerkt hier..valt niks over te zeggen..het zijn de latere generaties die het anders gaan doen zijn..
die zijn hier geboren..hebben een dubbel paspoort..en inderdaad dikwijls thuis nog huizen en bezittingen..
ik ken een Turk (zal nu voor in de 50 zijn)..die zit hier in de bijstand ,en heeft thuis 5 appartementen die hij verhuurt ..de belastingdienst weet hier van niks..sociale zaken ook niet..
spreekt heel gebrekkig nederlands ,maar begrijpt jou donders goed..heeft 2 dochters die allebei ook niet werken..en die regelen alles ..spreken heel goed nederlands..zijn hier geboren..de oudste rijd een Golf 7 GTD..de jongste een Polo GTI van een 5 jaar oud..meiden van in de 20..altijd netjes gekleed..
hoe ze dat doen?..geen idee..maar ze doen het..
ik noem dat nu heel droog..de gemiddelde misschien minder 'streetwise' nederlander ,denkt daar misschien niet bij na of ziet dat niet..
zou nog zeggen ..'ze hebben een erfenis gehad'....of 'ze hebben een goedlopend bedrijf'..
maar zo stikt het er inmiddels van..,zouden ze dat allemaal hebben?..
ik zeg ook niet dat het crimineel geld is (zal ook wel niet),maar er zijn er veel die inmiddels manieren hebben gevonden om een levensstijl te onderhouden
waar Jan Modaal nog een puntje aan kan zuigen..
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan