Begrijp ergens niet dat er mensen zijn die dit problematisch vinden bij thuis ontvangst?
Er zijn 2 dames die ik regelmatig bezoek bij hen, 1tje daarvan ken ik al ettelijke jaren, ze weet dan ook van mij dat ik altijd netjes gedouched ben voor ik vertrek en vraagt me zelfs niet om te douchen/verfrissen, ik stel het altijd zelf voor (wat ze dan ook altijd enorm waardeert), soms samen een snelle douche (hoewel ze meestal zelf letterlijk net uit de douche stapt als ik binnenkom, of er nog onderstaat zelfs…), soms een verfrissing aan de wasbak…
De andere dame ken ik ook al even, en ook deze dame weet dat ik altijd netjes fris gedouched aankom, maar deze vraagt altijd wel om even samen te douchen of op te frissen, waar ik geen enkel probleem mee heb…
Stel jezelf eens in de dame haar plaats, hoewel jijzelf fris gedouched bent net voor je aankomst kan de dame dit nooit met zekerheid weten.
En je mag er zeker van zijn dat er talloze klanten dit even goed zeggen maar het niet gedaan hebben, wat behoorlijk onprettige taferelen met zich mee kan brengen…
Jij zelf hebt toch ook graag een fris ruikende, propere dame als je op visite gaat?
De dames zelf hebben dit ook graag van hun klanten…
Kan me best voorstellen dat de job met momenten al moeilijk genoeg is, als daar dan nog eens een beerput aan geur en kleur spel bij komt…
Snap het dus echt niet dat sommigen een snelle douche als een probleem zien…
Laat nog dat eventuele douche gels een geur hebben, die riek je niet meer na je bezoek en je kan altijd een flesje van je reuk in de auto leggen indien nodig…