Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Een dame mag altijd iemand weigeren. Dat is zo geregeld. Als het zzp'ers zijn, mag dit op de website vermeld worden omdat dit geen huisregel is maar die van de huurster van de kamer.
Jazeker; je mag altijd iemand weigeren en daar hoef je ook geen reden voor te geven.
Maar wat niet mag is een juridisch strafbare reden opgeven voor de weigering, zoals huidskleur of leeftijd.
 
Wat gaan we daar aan doen?
Opname stop voor vluchtelingen?
Het moet gewoon eerlijk die dat het laatste er bij komt staat achter op de lijst zo als alle andere belgen en nederlanders.

Ik herinner mij nog toen ik 21 moest ik mij laten onderzoeken voor mijn uitkering ik kreeg nog ik ging nog geen 500€ per maand krijgen ik heb dit aangevochten voor het gerecht.Weet je wat de gerechts dokter dat mij onderzorgt had zei achteraf. Het is toch schandalig wij gaan werken om geld in een fonds te steken om mensen zoals jij een uitkering tegeven jij als belg moet zelf uit zoeken en vechten voor iets waar je recht op hebt en je krijgt amper 500€ die vluchtelingen komen hier toe ze krijgen hier iemand dat alles voor hun regelt en zij krijgen 1500€
 
Jazeker; je mag altijd iemand weigeren en daar hoef je ook geen reden voor te geven.
Maar wat niet mag is een juridisch strafbare reden opgeven voor de weigering, zoals huidskleur of leeftijd.
Ook dan mag je weigeren als sekswerker. Huidskleur en leeftijd mogen voor DvP's een rol spelen.

En anders zie ik de aanklacht graag verschijnen als iemand te oud is voor mijn pumpum ;)
 
Ook dan mag je weigeren als sekswerker. Huidskleur en leeftijd mogen voor DvP's een rol spelen.

En anders zie ik de aanklacht graag verschijnen als iemand te oud is voor mijn pumpum ;)
Nee Veerle; dat mag je niet als officiële reden opgeven aan de klant. Dan ben je toch echt strafbaar.
Maar zoals ik boven argumenteer, is het dit meer een theoretische juridische discussie.
 
Blanke man wat een term is het ook alsof er geen verschil is tussen de 'blanke' mensen. Ik ben een Germaan uit Tweante en niet een 'blanke man' aangezien dat niet mijn etnische afkomst is! Onder te de term blanken vallen ook de Anglo-Saxon, Noormannen, Slavische of Iberische stammen en dat zijn duidelijke niet mijn roots.
Nee, @groentje1970 heeft het over: donkere huidskleur

Ik maak daar gemakshalve even negroïde man van. (dat bedoelde groentje ook volgens mij)
Of in dat vorige bericht van mij: donkere raamdame= negroïde raamdame.

Je verhaal over etnische afkomst heeft er voor mij helemaal niets mee te maken, dus hoe jij blanke man interpreteert, dat doet er voor mij helemaal niet toe.

Een dame/meisje weigert op basis van haar ervaringen met mannen uit haar verleden.

Dat kunnen dus oude blanke, jonge negroïde, jonge blanke, Indische, jonge Aziatische, enz. mannen zijn, waar zij dus om hele andere redenen dan "huidskleur", (redenen die wij hier niet zo snel kunnen bedenken) slechte ervaringen mee kan hebben gehad.

En daarom weigert zij, dat was mijn punt.
 
Maar we hebben het niet over huizenverhuurders maar over prostituees. Deze hebben toch net een iets intiemer contact met hun klanten en lopen daarbij ook tegen hele andere risico's aan. Ik denk dat het bij DVP weinig met racisme maar veel meer met veiligheid te maken heeft. Ben zelf advertenties van Marokkaanse dames tegengekomen die alleen Nederlandse mannen ontvangen.
Ja, maar ook prostituees dienen zich aan de wet te houden en zeker aan artikel 1 van de grondwet.
Zo mogen formeel simpelweg geen klant weigeren op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook (ik citeer even artikel 1).
Doen ze dit wel, dan zijn ze strafbaar. Zo simpel is het.

Maar dat betekent uiteraard niet dat prostituees geen klanten mogen weigeren. Dat mogen ze wel, maar (hoe hypocriet dat ook moge klinken), ze mogen daarvoor geen reden aangeven die strafbaar is.
 
Dit horen we steeds vaker

Wit in plaats van blank

Inmiddels zijn de meeste media overstag: wit heeft een voorkeur ten opzichte van blank, als we iemands huidskleur willen benoemen. Waarom? Blank heeft in tegenstelling tot zwart een positieve connotatie. Wit is neutraler. Die trend zie je ook in het publieke debat. Mensen kiezen steeds vaker voor de term wit omdat blank vanwege het koloniale verleden van ons land een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn.
ga iemand anders even vervelen met dat woke gelul. blank is blank.
 
Ja, maar ook prostituees dienen zich aan de wet te houden en zeker aan artikel 1 van de grondwet.
Zo mogen formeel simpelweg geen klant weigeren op basis van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook (ik citeer even artikel 1).
Doen ze dit wel, dan zijn ze strafbaar. Zo simpel is het.

Maar dat betekent uiteraard niet dat prostituees geen klanten mogen weigeren. Dat mogen ze wel, maar (hoe hypocriet dat ook moge klinken), ze mogen daarvoor geen reden aangeven die strafbaar is.
Neem jij altijd je wetboek mee tijdens het wandelen?
 
Maar waarom zouden dvp's donkere mannen en noord Afrikaanse mannen weigeren denk je het heeft altijd een reden en ik denk niet dat het met racisme te maken heeft.
Precies andere redenen dan racisme.

De dames/meisjes staan daar voor hun centjes, ieder nieuw klantje is welkom, maar soms word je geweigerd en dat gebeurt jou, mij, en iedereen weleens en dat heeft niets met "huidskleur", of racisme te maken.
 
Wat vinden jullie van dat sommige dames adverteren met geen negeroide mannnen of geen negers
een beetje dubbel.
Wel eerlijk om het zo te zeggen, van de dames.
Anderzijds doet het mij aan vroeger denken, toen er op pamfletten bij uitgaansgelegenheden of hotels hingen met de tekst '' geen negers en honden "
 
Precies andere redenen dan racisme.

De dames/meisjes staan daar voor hun centjes, ieder nieuw klantje is welkom, maar soms word je geweigerd en dat gebeurt jou, mij, en iedereen weleens en dat heeft niets met "huidskleur", of racisme te maken.
als een dame donkere mannen weigert heeft dat niets met huidskleur te maken???
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van dat sommige dames adverteren met geen negeroide mannnen of geen negers
Los van het feit dat het woord 'neger' 30 jaar geleden al niet kon (en ik ben bepaald niet woke), is dit discriminatie.
Aan de andere kant is het ook een beetje vreemd dat een klant wordt geweigerd (terwijl hij had kunnen weten dat hij niet welkom zou zijn).

Maar toch wikkend en wegend vind ik dat dit niet expliciet vermeld mag worden in een advertentie; simpelweg omdat het tegen de wet is en ik kan me voorstellen (als ik donker zou zijn) dat dit me behoorlijk zou raken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan