Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Helaas werkt het menselijke brein zo. De nare ervaring weegt altijd zwaarder dan de positieve. Doe ik ook met dvp uit bepaalde landen. Liever voorkomen dan niet meer met die doelgroep dealen.

ik stel altijd me netjes voor en bied ook aan om even te videobellen.
Ik praat ook ABN accentloos, laat toch ook zien dat ik me aanpas hier in NL.
Tot zover is het altijd tot een afspraak gekomen.
 
Dus een blanke man van buitenlandse afkomst met een Nederlands paspoort is ook welkom?
Een allochtoon zal zich niet identificeren als een "blanke man" dus die komt dan niet. Als je bijvoorbeeld Engelsman bent van oorsprong met nederland paspoort kan je superblank zijn en dus welkom ja ... en om alle nuances/loopholes te omzeilen doe je als dvp videobellen om identiteit te bevestigen....
 
Nee, daar zullen ze waarschijnlijk geen moeite hebben, maar die Amerikaan heeft geen Nederlands paspoort.
Ik wil maar aangeven dat het heel lastig is om het precies aan te geven.
 
Helaas werkt het menselijke brein zo. De nare ervaring weegt altijd zwaarder dan de positieve. Doe ik ook met dvp uit bepaalde landen. Liever voorkomen dan niet meer met die doelgroep dealen.

ik stel altijd me netjes voor en bied ook aan om even te videobellen.
Ik praat ook ABN accentloos, laat toch ook zien dat ik me aanpas hier in NL.
Tot zover is het altijd tot een afspraak gekomen.
Ik begrijp dat je geen blanke NL man bent?
 
Kijk jij maar even op wiki wat discriminatie betekend.....dus die kapperszaak is....laat maar
Ik zou het idd niet meer weten wat het betekend.
Want als ze het ergens niet mee eens zijn roepen ze meteen maar "dat is discriminatie "
Zeg gewoon wie je wel wilt. Dat is handiger en veiliger. Alleen beschikbaar voor blanke Nederlandse mannen bijvoorbeeld. En ik behoud me het recht voor om iedereen te weigeren waar ik geen klik mee voel. Eventueel nog videobellen voor de afspraak.
Gegarandeerd dat er dan geroepen wordt dat je discrimineert.
 
Een allochtoon zal zich niet identificeren als een "blanke man" dus die komt dan niet. Als je bijvoorbeeld Engelsman bent van oorsprong met nederland paspoort kan je superblank zijn en dus welkom ja ...
hier worden wat definities door elkaar gebruikt, een blanke geboren Engelsman die hier komt wonen en een Nederlands paspoort verkrijgt is ook gewoon een allochtoon
 
@Roba maar daarom zeg ik ook. Het gaat niet om allochtoon of autochtoon
Het gaat om afkomst/cultuur.
Veel dames willen geen moslim mannen. Welk paspoort ze ook hebben! En sommige dames zullen Russen/Polen weren...
In thailand willen veel dames geen indiers (vinden ze stinken, geen respect etc etc).

En zoals hierboven aangegeven. WIJ als wandelaars doen dit trouwens net zo. Slechte ervaring met Chinees? Mooi slaan we ALLE chinezes voortaan over...
 
@Paulus2 De Nederlandse en Vlaamse man delen beide dezelfde culturele waarden en normen net zoals die van een Duitsers, Amerikaan, Australier ook redelijk overeen zal komen.
Sja maar er zijn ook getinte mannen die de cultuur hun voorouders verwerpen en onze westerse cultuur omarmen.

En er is ook een beperkte groep blanke Nederlandse mannen die zich bekeren tot de Islam en juist weer die cultuur omarmen. https://nos.nl/artikel/2270522-oud-pvv-er-van-klaveren-is-moslim-geworden
 
@Roba dat klopt maar goed generalisatie ontkom je niet aan. Ondanks wat jij of andere daar weer van denken. En ja je hebt ook westerse mannen die aso en lul zijn. Maar DAAR gaat dit topic niet over...
Een DVP kan moeilijk een toelatingsformulier laten invullen door elke potentiële klant...

Discriminatie gaat natuurlijk bij voorkeur over hele groepen en niet individuen. En dit topic gaat over voorkeur/discriminatie. Een voorkeur KAN discriminerend zijn. Tja so be it. Doe je niets aan. SImpelzat.
En die voorkeuren komen door persoonlijke smaak en/of ervaringen direct of gehoord...
 
Veel dames zullen er totaal geen moeite mee hebben "Westerse mannen" te ontvangen. Denk dat deze twee woorden het wel een beetje zeggen. NL, BE, ES, DE, VS, CZ, PL etc dikke prima. Bij de "niet westerse man" ligt dat anders én dat komt imo door de minderheid in hun midden die voor problemen zorgt. De goeden lijden dan, helaas voor hen onder de kwaden.
 
Precies, uiteindelijk draait het gewoon om ongewenst gedrag en gebrek aan vertrouwen.
Als er correlaties naar groepen zijn dan wordt het al snel discriminatie.
Hoe dan ook, er is nooit een 100% correlatie naar een zo'n grote groep mensen toe.
En het vertrouwen is dan weg dat het bij die volgende persoon wel goed zou zijn. Maar het blijft individueel gedrag dat je niet wenst.
 
@Paulus2 De Nederlandse en Vlaamse man delen beide dezelfde culturele waarden en normen net zoals die van een Duitsers, Amerikaan, Australier ook redelijk overeen zal komen.
Ja, dat hoef je mij niet uit te leggen, dat snap ik ook wel.
Mij gaat het erom dat het nooit 100% zal lukken om aan te geven wie wel welkom is.
En nu verander je Belg in Vlaming, dus een man uit Wallonië niet?
 
Zo overduidelijk racistisch doen? Mag dat wel? Om even on topic te blijven.....
Ze had ook kunnen zeggen "Ik heb slechte ervaringen met Moslims dus die wijger ik"
Idd als je telkens door de zelfde soort van mensen word uitgemaakt voor het rot van de straat omdat ze hun zin niet krijgen zou je het wel worden ! Maar je moet het eerst meemaken voor je er commentaar op geeft !! Ze komen er niet meer in zo simpel is het !!
 
Ik date al 10 jaar niet meer (voor een relatie dus), maar toen ik het nog wel deed, discrimineerde ik ook, op levensovertuiging. Geen spirituele types, vanwege antisemitisme in dat wereldje (ik heb in de verte een joodse achtergrond). Ja, het wereldje van reiki, aurahealing, antroposofie en overige blablabla zit vol complotten en sluimerend antisemitisme. De Holocaust heeft mijn familie zo beschadigd dat ik er best gevoelige voelsprieten voor heb. Zodra ik merk dat iemand zich met new age-dingen bezighoudt, krijg ik antipathie. Ik houd het niet tegen.
Aansluitend op voorgaande: sommige types roepen gewoon een soort onveilig gevoel op, voortkomend uit een nare ervaring of nare associatie. Dat maakt dat je ze allemaal weigert, ook diegene zonder kwaad in de zin hebben. Ik snap DVP's die mensen van bepaalde afkomst weigeren, al is het om andere redenen dan die waarom ik bepaalde dames niet wilde daten destijds.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan