Docu drugsgebruik

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik kan zulke docu's met alle excuses, smoesjes, back-spine ontbrekende reacties etc maar moeilijk aanzien. Feit is een verslaving is vertiefd en iemand die wel of niet in een kliniek wil moet niet eerst nog weken gebruiken maar er gelijk werk van maken. De trajectory is dat je over tijd meer verrotter wordt, dingen doet waar je spijt van krijgt en als je een gezin sticht je gegarandeerd daar kinderen uit broeit die fucked up raken van de hele situatie.

Drugs is kut - blijf er vanaf.

Drugs ...wanneer gaan ze alcohol eens verbieden ??
Da's de grootste miserie die er bestaat , het word legaal verkocht en is minstens zo verslavend als al die andere ' drugs '
Stel dat alcohol nu nieuw zou zijn, dan zou het waarschijnlijk wel verboden worden.

Teveel ingeburgerd echter door de eeuwen heen. Maar dat wil niet zeggen dat je de deur dan maar wagenwijd open moet zetten voor allerlei andere drugs.

Stel dat alcohol nu nieuw zou zijn, dan zou het waarschijnlijk wel verboden worden.

Teveel ingeburgerd echter door de eeuwen heen. Maar dat wil niet zeggen dat je de deur dan maar wagenwijd open moet zetten voor allerlei andere drugs.

Maar dit wil ook niet zeggen dat de huidige repressie werkt. Ook alcohol moet zéker en vast niet verboden worden. Maar als dat legaal kan blijven, moet men dat voor andere drugs ook doen. Wat gaat men doen, iedereen die één jointje of één pilletje op zak heeft 5 jaar de doos indraaien?

In Vlaams Limburg kan je een boete van wel 8000 euro krijgen als ze je met zo'n jointje betrappen. Kunt u mij eens uitleggen hoe dit de gevaarlijke bendes bestrijdt?

Dit blijft een heikel punt. Zoals met zo veel dingen in het leven kan de één er beter mee omgaan dan ander. Dit geldt voor drank en drugs, maar ook voor gokken, ongezond etc. Zelfs seks kan voor sommigen problemen opleveren.

Heb ooit een DVP gekend die er op stond dat ze nooit iets gebruikte, ook al deden veel klanten dat wel. Tot bleek dat ze dat wél deed in haar privéleven. Wat mag he, daar niet van. Maar ergens vond ik dat toch wel hypocriet.

Drugs ...wanneer gaan ze alcohol eens verbieden ??
Da's de grootste miserie die er bestaat , het word legaal verkocht en is minstens zo verslavend als al die andere ' drugs '
Alcohol is een groot probleem. Vooral omdat het zo ingeburgerd is. Je moet je al sneller verantwoorden om dat je op een avond uit met maten geen alchol gedronken hebt. Dan dat je zou moeten verantwoorden omdat je al 8 pinten op hebt.

Er zijn zeker mensen die niet met alchol kunnen omgaan. Maar daarom moet je niet mensen straffen die wel met alchol kunnen om gaan.

Maar dit wil ook niet zeggen dat de huidige repressie werkt. Ook alcohol moet zéker en vast niet verboden worden. Maar als dat legaal kan blijven, moet men dat voor andere drugs ook doen. Wat gaat men doen, iedereen die één jointje of één pilletje op zak heeft 5 jaar de doos indraaien?

In Vlaams Limburg kan je een boete van wel 8000 euro krijgen als ze je met zo'n jointje betrappen. Kunt u mij eens uitleggen hoe dit de gevaarlijke bendes bestrijdt?

IK rook ook nu en dan een jointje. Enkel savonds waneer ik niet meer weg ga. Maar ik ken er ook die bv 50g per maand roken. Ze staan op en rollen meteen een joint. Ze hebben gedaan met werken en er ligt al een joint klaar gerold in de auto.

Afkicken zien ze niet zitten wat ze slapen slecht ze zweten erg. ( dat is voor vele de reden om niet te stoppen). Maar als ze dan stoppen zeggen ze bv ik moet terug leren met mijn auto rijden. Ze zijn gewoon niet meer gewend om niet onder invloed te rijden.

Te veel van iets iets nooit goed. Maar die hypocrisie van "het ene is sociaal aanvaardbaar" (al is dat minder en minder aan het worden)" maar het andere is per sé altijd des duivels, dat gaat er bij mij niet in.

Die bendes verdienen natuurlijk aan de mensen die een jointje roken, een pilletje nemen en een lijntje snuiven.

Hoe meer dat toe wordt gestaan en wordt genormaliseerd, hoe groter de vraag en hoe meer die bendes verdienen, hoe meer bendes er komen, hoe groter ze worden en hoe groter de belangen daar worden.

Dat alcohol sociaal aanvaard is, is vooral een constatering. Eeuwen kon het, werd er reclame gemaakt waarin vooral alcohol als factor van gezelligheid werd gepromoot (Bekijk o.a. die Grolsch reclame nog maar eens), etc.

Er is wel een kleine kentering gaande overigens. Met een dronken kop achter het stuur is tegenwoordig asociaal. Voor de Bob en "Rij alcoholvrij" campagnes was dat gewoon heel normaal en zei er eigenlijk niemand wat als iemand vanuit het café ladderzat in de auto stapte.

Ik denk dat als alcohol nu relatief nieuw was, zoals bv. designer drugs, etc en men er wat over zou moeten beslissen, dat het dan gewoon verboden zou worden.

Het geeft ook wel aan dat er weleens inschattingsfouten worden gemaakt met het ruim baan geven van dit soort dingen. Voorbeelden zijn alcohol, roken en (online) gokken. Alle drie probeert men nu toch maar terug te dringen. Lijkt me een wijze les om met andere dingen het niet zo ver te laten komen.

Drugs zijn des duivels, die andere drug alcohol is geweldig.

@Balthazar En wat gaat er gebeuren met die zware bendes als men alle drugs legaal maakt denkt u?

Die maken en verhandelen die drugs toch al. De overheid moet het nog maar eens zien te produceren of laten produceren door legale partijen. En dan zal dat illegaal vast goedkoper kunnen en zonder beperkingen qua wat erin mag zitten en zo.

Het lijkt me een illusie dat legalisatie alle problemen oplost. En dan heb je natuurlijk nog de eindgebruiker. Die we nu juist net proberen laten te minderen met legale dingen die ooit ruim baan kregen, zoals alcohol, roken en gokken.

Terug
Bovenaan Onderaan