Drie sekswerkers in Oostenrijks bordeel vermoord

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Fuga

Wandelaar
47
19/10/23
26
Drie sekswerkers met mes vermoord in Aziatisch bordeel in Wenen door Afghaanse man, nadat de vrouwen hem mogelijk afwezen. Hij kwam vlak voor sluitingstijd. Een religieus reden wordt door de politie zo goed als uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Drie vrouwen met mes vermoord in Aziatisch Oosterrijks bordeel door Afghaanse man, nadat de vrouwen hem mogelijk afwezen. Hij kwam vlak voor sluitingstijd. Een religieus reden wordt door de politie zo goed als uitgesloten.
Oké, heftig bericht en ik las het al via diverse media.

Maar wat is de reden dat je het hier post? Welke reactie(s) verwacht je wellicht? Ik mis de vraagstelling, mening, opinie van jou?
 
Drie sekswerkers met mes vermoord in Aziatisch bordeel in Wenen door Afghaanse man, nadat de vrouwen hem mogelijk afwezen. Hij kwam vlak voor sluitingstijd. Een religieus reden wordt door de politie zo goed als uitgesloten.
Moslimmannen (niet stigmatiserend bedoeld) vinden dat vrouwen onderdanig moeten zijn t.o.v. een man Het heeft wel degelijk met religie te maken.

Kijk anders maar eens hoe de Taliban in Afghanistan de vrouwen onderdrukken.
Meisjes mogen niet meer naar school, hun lichaam moet geheel bedekt zijn etc etc...
 
Moslimmannen (niet stigmatiserend bedoeld) vinden dat vrouwen onderdanig moeten zijn t.o.v. een man Het heeft wel degelijk met religie te maken.

Kijk anders maar eens hoe de Taliban in Afghanistan de vrouwen onderdrukken.
Meisjes mogen niet meer naar school, hun lichaam moet geheel bedekt zijn etc etc...
Dat weet ik, en om die reden verafschuw ik dat geloof ook. Maar is dat de achtergrond van dit drama? Staat nergens toch? Sterker nog, religieuze motieven worden volgens het bericht door de Polizei zo goed als uitgesloten.

Dus nogmaals: wat wil de poster van dit bericht hiermee bereiken, zonder hier verder een inhoudelijke discussie te willen starten?
 
Laatst bewerkt:
Er staat dat hij afgewezen werd door een dvp. Die Polizei heeft snel de neiging om dingen te nuanceren. Het is in mijn optiek wel degelijk een religieus motief omdat dit in Afghanistan als normaal wordt gezien en betreffende een Afghaan is.

Het neigt naar een soort eerwraak

 
Er staat dat hij afgewezen werd door een dvp. Die Polizei heeft snel de neiging om dingen te nuanceren. Het is in mijn optiek wel degelijk een religieus motief omdat dit in Afghanistan als normaal wordt gezien en betreffende een Afghaan is.

Het neigt naar een soort eerwraak

Fijn dat jij een rechstreeks lijntje hebt met de Oostenrijkse politie zodat jij dit bericht kan aanvullen met belangrijke -nog niet gepubliceerde- informatie en het daarmee op basis van objectiviteit in de juiste context kan plaatsen.
 
Fijn dat jij een rechstreeks lijntje hebt met de Oostenrijkse politie zodat jij dit bericht kan aanvullen met belangrijke -nog niet gepubliceerde- informatie en het daarmee op basis van objectiviteit in de juiste context kan plaatsen.
Nee ik heb geen lijntje met hun, maar gewoon het bericht goed lezen en daar de conclusies uit trekken
 
Nee ik heb geen lijntje met hun, maar gewoon het bericht goed lezen en daar de conclusies uit trekken
Das nogal risicovol he, met een bepaalde vooringenomenheid en mening conclusies trekken.

Voor de duidelijkheid. Ik heb ook helemaal niets met de mogelijke culturele achtergrond van de dader, maarik vind jouw stelling nogal kort-door-de-bocht en niet op feiten gebaseerd. En ik ben de Duitse taal redelijk goed machtig en heb het bericht goed gelezen, maar lees jouw conclusie daarin niet terug.
 
Das nogal risicovol he, met een bepaalde vooringenomenheid en mening conclusies trekken.

Voor de duidelijkheid. Ik heb ook helemaal niets met de mogelijke culturele achtergrond van de dader, maarik vind jouw stelling nogal kort-door-de-bocht en niet op feiten gebaseerd. En ik ben de Duitse taal redelijk goed machtig en heb het bericht goed gelezen, maar lees jouw conclusie daarin niet terug.
Een klein citaat van het bericht.

Die Damen, die offenbar mit einer weiteren Frau dort anwesend waren, könnten ihn abgewiesen haben.

Eine Ehrenbeleidigung, die den 27-Jährigen rot sehen ließ. In blanker Wut soll er auf das Trio Dutzende Male eingestochen haben

Hij was gewoon beledigd in zijn eer dat hij afgewezen werd door de dames en vervolgens ging hij door het lint en begon te steken.
 
Even los wat men vindt van de religie van de vrede.,
Ik vermoed dat TS dit bericht plaatste omdat zoals hierboven al wordt aangegeven het te maken heeft met onze hobby.
Wel echt afschuwelijk, ergens wel begrijpelijk dat een religieus motief wordt uitgesloten want reden is vermoedelijk afwijzing.
Als je daardoor zo door het lint gaat moeten ze je gewoon opsluiten en hulp geven.
Paar mogelijkheden:
Dader is een allochtone Oostenrijker (met verblijfsvergunning)
Dader is in afwachting van een verblijfsvergunning
Dader had allang opgerot moeten zijn.
Hopelijk kennen ze zware straffen in het Oostenrijkse recht
 
Moslimmannen (niet stigmatiserend bedoeld) vinden dat vrouwen onderdanig moeten zijn t.o.v. een man Het heeft wel degelijk met religie te maken.

Kijk anders maar eens hoe de Taliban in Afghanistan de vrouwen onderdrukken.
Meisjes mogen niet meer naar school, hun lichaam moet geheel bedekt zijn etc etc...
Ik zou dit toch willen nuanceren. Afghanistan is een zeer conservatief land (behalve Kabul), waar de positie van de vrouw onderdanig is o.b.v. cultuur, niet o.b.v. religie.

Daar hebben de slachtoffers van deze moordpartij verder niets aan.
 
Nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb niets met geloven, of het nu de islam, christendom, jodendom of wat dan ook is. Maar hier worden nu onterecht geloof, cultuur en persoonlijke overtuigingen op één hoop geveegd. En ik vind dat verkeerd en zelfs gevaarlijk. Vandaar mijn kritische reactie; ik zie namelijk deze "kortzichtigheid" steeds meer terug, waarbij meningen worden gevormd en conclusies worden getrokken, zonder dat men zich voldoende in de casus verdiept.
 
want reden is vermoedelijk afwijzing.
Als je daardoor zo door het lint gaat moeten ze je gewoon opsluiten en hulp geven.
Paar mogelijkheden:
Dader is een allochtone Oostenrijker (met verblijfsvergunning)
Dader is in afwachting van een verblijfsvergunning
Dader had allang opgerot moeten zijn.
Hopelijk kennen ze zware straffen in het Oostenrijkse recht
Naja de kans dat hij terug naar Afghanistan moet is denk ik wel nihil
Ze gaan niet iemand met een drievoudige moord uitzetten.

Weet niet of Oostenrijk ook levenslang kent zoals in NL. Mocht dat wel het geval zijn dan zal hij zijn hele leven achter slot en grendel doorbrengen
 
Ik zou dit toch willen nuanceren. Afghanistan is een zeer conservatief land (behalve Kabul), waar de positie van de vrouw onderdanig is o.b.v. cultuur, niet o.b.v. religie.
Cultuur en religie staan natuurlijk niet los van elkaar. Wel integendeel.

Vast staat dat een bedenkelijk moreel kompas (persoon, cultuur, religie) ten opzichte van 'de vrouw' zal hebben bijgedragen bij het plegen van deze vreselijke misdaad.
 
Nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb niets met geloven, of het nu de islam, christendom, jodendom of wat dan ook is. Maar hier worden nu onterecht geloof, cultuur en persoonlijke overtuigingen op één hoop geveegd. En ik vind dat verkeerd en zelfs gevaarlijk. Vandaar mijn kritische reactie; ik zie namelijk deze "kortzichtigheid" steeds meer terug, waarbij meningen worden gevormd en conclusies worden getrokken, zonder dat men zich voldoende in de casus verdiept.
Cultuur en geloof zijn nu eenmaal nauw met elkaar verweven.

Waarom vind je mijn opinie kortzichtig? Of mogen journalisten alleen maar hun ongefundeerde mening spuien in zo'n rioolkrant zoals de Telegraaf? We weten toch allemaal dat die krant hartstikke vooringenomen is met veel nieuws.
 
Cultuur en religie staan natuurlijk niet los van elkaar. Wel integendeel.

Vast staat dat een bedenkelijk moreel kompas (persoon, cultuur, religie) ten opzichte van 'de vrouw' zal hebben bijgedragen bij het plegen van deze vreselijke misdaad.
Precies dat!!!
Ik begrijp niet waarom je mij vergelijkt met journalisten van de Telegraaf?
Waar zie jij staan dat ik jou vergelijk met een journalist van de Telegraaf?
Beter lezen....
 
Kunnen we aub weer terug on topic? Feit is gewoon dat veel mensen (waaronder mezelf, schoon genoeg hebben van de bi-culturele persoon) en of dat nu is vanwege de religie of andere oorzaken is voor ieder persoonlijk.

Feit blijft dat deze afschuwelijke daad nooit gepleegd had moeten worden ongeacht de afkomst van de dader. Mijn volgende stelling is dubieus dat weet ik, maar ik denk of eerder hoop oprecht dat TS dit Topic ook zou zijn gestart wanneer de dader een blanke Oostenrijker zou zijn geweest.
 
Precies dat!!!

Waar zie jij staan dat ik jou vergelijk met een journalist van de Telegraaf?
Beter lezen....
Dat insinueer je enigszins door je formulering van de reactie op mijn bijdrage.
Maar je leest alleen maar wat je wilt lezen, bent afwijzend èn hebt een groot onbegrip jegens de mensen die je van repliek dienen, maar bent erg verheugd als iemand jouw bijdrage ondersteunt.
Prima hoor. Ik heb mijn zegje gedaan en wens je een prettige avond.
 
Men leest veel vaker berichten over steekpartijen. Laatst ook een meisje van 17 doodgestoken op straat. Vreselijk moet dat voor de ouders van het meisje zijn dat hun dochter er niet meer is.

 
Men leest veel vaker berichten over steekpartijen. Laatst ook een meisje van 17 doodgestoken op straat. Vreselijk moet dat voor de ouders van het meisje zijn dat hun dochter er niet meer is.

Een mes is nu eenmaal makkelijker aan te komen dan een vuurwapen. Al schijnen de vuurwapens tegenwoordig gebruikt door criminelen omgebouwde alarmpistolen te zijn uit oa Turkije.
Moordwapen van Peter R de Vries was van die categorie 😥😥😥
 
Als dit zo doorgaat in Europa krijg je allemaal camera systemen in en buiten bordelen en schaffen ze het contant geld af.Nu nog een eeuwig durende oolog op de achtergrond en je zit in 1984.in en in triest en we staan erbij en kijken erna
 
Terug
Bovenaan Onderaan