Er zijn ergere leugens, vind ik. Liegen over diensten (die ze toch niet blijken te bieden) is toch een stukje vervelender.
Ik denk dat liegen over nationaliteit de dames helpt om de noodzakelijke afstand tot de klant te creëren. Net als de artiestennaam die ze gebruiken.Je maakt toch een andere persoon van jezelf. Svetlana uit Oekraïne wordt ineens Hannah uit Bulgarije. Dan is het toch iemand anders die met die kerel ligt te neuken. Schept een soort mentale afstand. Dit alles is een aanname van mij, ik weet het niet zeker.
Een van mijn favorieten loog in het begin. Ze zei dat ze uit Letland kwam. Later zei ze dat ze in werkelijkheid in Oekraïne woont. Ze zei dat ze altijd in het begin vertelt dat ze uit Letland komt en pas de waarheid zegt als klanten vertrouwder worden. Ik heb haar niet gevraagd waarom ze daar eerst over loog. Ik denk dat ze daar een goede reden voor heeft en dat dit iets persoonlijks is. Daar ga ik niet naar vissen.
Ik geloof dat het wel waar is dat ze Oekraïens is. Ik vroeg haar weleens over het leven in Letland en daarop gaf ze wat vage ontwijkende antwoorden. Maar toen ik haar later naar Oekraïne vroeg, vertelde ze uitgebreide, gedetailleerde verhalen.
Maar nogmaals: wat is het probleem eigenlijk? Deze dames zijn geen vriendinnen van je, van wie je mag verwachten dat ze de waarheid over zichzelf spreken. Ze leveren een dienst aan je. En als ze dat goed doen, wat maakt het dan uit waar ze vandaan komen?