Eindhovenaar (65) opgepakt voor uitbuiten van transgender sekswerkers uit Brazilië

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De zaak kwam aan het rollen nadat het Prostitutie Controle Team uitkwam bij een Braziliaanse transgender die in Eindhoven illegaal als prostituee werkte. Dat gebeurde vanuit het huis van de Eindhovenaar. In dezelfde periode deed een slachtoffer aangifte van mensenhandel. Zij vertelde dat de man, die begin september werd opgepakt, haar fors mishandelde en een deel van haar inkomsten afpakte.

We kennen in ieder geval vier slachtoffers uit Brazilië die hier illegaal verbleven", vertelt officier van justitie Janine Kramer.

Voor buitenlandse "dames" zonder verblijfsvergunning is het aantrekkelijk om aangifte te doen omdat ze hiermee legaal hun verblijf kunnen verlengen. In eerste instantie kan dat met drie maanden bedenktijd waarin men mag beslissen of men al dan niet aangifte doet. Doet men inderdaad aangifte dan krijgt de aangever een tijdelijke verblijfsvergunning gedurende het strafrechtelijke onderzoek. Deze vergunning geeft ook het recht op opvang en andere voorzieningen zoals medische zorg. Dit alles is wettelijk geregeld in de zgn. B8/3-regeling in de Vreemdelingenwet.
Het misbruik van de regeling is massaal omdat er alleen een aangifte nodig is om haar in werking te laten treden en niet, zoals zou moeten, een aangifte én ondersteunend bewijs. Veel asielzoekers weten daarom wel raad met deze regeling wat voor het komische (alhoewel je er ook om kunt huilen) fenomeen heeft gezorgd dat bijvoorbeeld in Nederland over het jaar 2019 het aantal Nigeriaanse "slachtoffers" van mensenhandel vele malen hoger was dan in Duitsland. Zie de afbeelding hieronder.

Nig-So-MHDtisl-Ned.jpg


 
Laatst bewerkt:
Zoals gewoonlijk met krantenberichten over 'mensenhandel' gaat het ook hier niet over een bewezen zaak, maar over het OM dat een strafzaak aan het voorbereiden is. Als het niet tot een veroordeling komt horen we er niks meer over vanuit de krant.
Geen idee of die man schuldig is, maar ik zie nog geen echte aanwijzingen. Alleen een aantal aangiftes van slachtoffers (die daarvoor een motief hebben zoals @STL hierboven aangeeft) en WA-gesprekken, waarin het gaat over betaling voor de verblijfsruimte. Dat laatste lijkt me niet zo vreemd, het hangt er maar helemaal van af of de prijs redelijk is. Belasting betalen via een opting-in regeling en daar niks voor terug krijgen tijdens een beroepsverbod vind ik dan toch wel wat ernstiger.
Wat ik wel erg onprofessioneel vind is dat hij kennelijk voorstellen deed tot betaling in natura.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan