Emissiezone

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Deze woningen zijn vooral voor starters, stelletjes en ouderen. Dus gemiddeld 50/60 / 70m2.
Met uitschieters omhoog en omlaag.
Met sociale huur gewone huur, Goedkoop, Middelkoop en duur.

Je zou voor de grap eens moeten rekenen aan de bouwkosten.

6.000 woningen voor 12.000 mensen op een relatief klein stuk stad.

Niks happy few. Niks woke gelul, vooral voor gewone mensen.

Dus we "gunnen" gewone mensen een appartement tussen de 50 en 70 m2 waar ze met nog 11999 anderen op een postzegel "mogen" wonen.

komt er eindelijk wat schot in de wooncrisis ellende.
Zijn de bestemmingsplannen al rond?

Dat beweert de folder. Jij bent gevoelig voor die marketing, dus jij bent bereid het te kopen.

Ik heb veel van die folders gezien. Ik ken ook de mechanismen achter gebiedsontwikkeling en projectontwikkeling, de kwaliteit van de gemiddelde ambtenaar en het gemiddelde gemeenteraadslid, politieke besluitvorming en ik kan rekenen aan businessmodellen. Ik ben dus, kortom, niet meer geneigd de folder te kopen.

Groen, "natuur", parkeervoorziening, het zijn allemaal zaken die uit de collectieve middelen betaald moeten worden. De gemeente weet dat het om structurele uitgaven gaat (onderhoud) en zal proberen die uitgaven zo laag mogelijk te houden. Een manier om dat te doen is wat men nu, in dit specifieke geval, van plan is met met parkeren te doen. Parkeervoorziening in handen geven van een commerciële partij en bewoners de "keuze" geven bij die commerciële partij een abonnement af te nemen of elders (in dit geval "op fietsafstand") een goedkoper alternatief te bieden (of gewoon het de burger maar uit te laten zoeken).

Ongetwijfeld gaat er met het "groen" iets vergelijkbaars gebeuren. Dat zal wel in beheer gegeven worden bij iets van een VvE of de verhuurder. Dan komen de kosten bij de servicekosten en daarmee een extra last vormen voor de bewoners. Dat ook de servicekosten elk jaar "voor inflatie gecorrigeerd" (lees: verhoogd) mogen worden, daar zit de gemeente vervolgens dan niet meer mee.

Ik woon er al, dus geen folder meer nodig.

Verder is jouw post 1 berg frustratie en verwijten. Geen beginnen aan.
Succes met je verdriet over het leven en ons land.
Ik klaag niet ik geef alleen aan onderbouwd waarom ik denk dat het op langere termijn niet gaat werken, jij bent diegene die agressief en klagerig overkomt beste Paradiso 😉
Als ik zeg dat positiviteit niet zo slecht is en jij legt dat uit als agressief dan zijn we idd snel klaar hier. ✌️
Dus we "gunnen" gewone mensen een appartement tussen de 50 en 70 m2 waar ze met nog 11999 anderen op een postzegel "mogen" wonen.

Zijn de bestemmingsplannen al rond?

Sociale huur tot 800, middenhuur etc tot 1500 koop tussen de 350.000 en 700.000 euro voor gewoon segment (50/120m2) en tot 1,2 miljoen voor de uitschieters tot 240m2.

Postzegel valt wel mee hoor.

Bestemmingsplan is nog niet rond natuurlijk. Dit is een grootstedelijk plan voor de toekomst van de stad. Dus dat gaat sowieso nog wel even duren.

Laatst bewerkt:
Mijn belang is de waarde van mijn eigen appartement. Als de wijk slaagt gaat die goed omhoog en verkoop ik het beter. Niet voor mij, maar de erfenis voor mijn kinderen is dan hoger (opbrengst huis dus).
Dus niks folders geloven, maar lekker Hollands en pragmatisch.
Gewone eenpersoons appartementen van 50m2 worden hier nu voor 410.000 euro verkocht.

Je kunt veel van deze wijk in wording zeggen (die nu dus gebouwd gaat worden). Maar van uitzuigconstructies en slechte planvorming is na 10 jaar ontwikkeling weinig sprake meer hoor.

Maar goed, hoe het echt uitpakt weet niemand natuurlijk nog. Maar dat het gedoemd is te mislukken is ook wat kort door de bocht. 😬

IMG_4498.pngIMG_4499.pngIMG_4501.png

Laatst bewerkt:
Je onderschrijft echt alles wat ik schreef... "duurzame, betrokken stadswijk"... geweldige marketing.

410.000 euro, dik 9 ton in Oud-Hollandse Guldens, neerleggen voor een appartement van 50 m2, waarbij je elke maand ook nog even door de VvE afgepaald wordt en werkelijk niets van jou is...

Gefeliciteerd met je "goede deal". Je betaalt 8200 euro per m2.

Je onderschrijft echt alles wat ik schreef... "duurzame, betrokken stadswijk"... geweldige marketing.

410.000 euro, dik 9 ton in Oud-Hollandse Guldens, neerleggen voor een appartement van 50 m2, waarbij je elke maand ook nog even door de VvE afgepaald wordt en werkelijk niets van jou is...

Gefeliciteerd met je "goede deal". Je betaalt 8200 euro per m2.

Je doet net of dit een keuze is. Dit zijn de prijzen in de grote stad.
Wat denk je? Dat ik een 180m2 huis na scheiding verkoop voor 4.500m2 en nu terugkoop voor 8.000m2? Hypotheek is natuurlijk een stuk lager ivm winst oude woning.

Ik kan ook in een tokkiewijk gaan wonen, stuk goedkoper, in een nare omgeving.

Ik woon overigens ook nog in een goedkoper deel van de stad.
Prijzen van 10.000 euro p/m2 zijn vandaag de dag de standaard.

Niet normaal dit soort prijzen.
Maar ik ben de markt niet, dus het is een gegeven.

Je denkt volgens mij dat je verheven bent, alwetend het gepeupel terecht wijzend.
Alsof iedereen debiel is en met open ogen zichzelf de afgrond instort.

Dat valt dus wel mee. We zwemmen niet altijd in de keuzes, mijn hypotheek is minder dan 50% van de aankoop. In het midden van het land is duurder dan in de periferie.
Ik werk overal en nergens, dus in een uithoek wonen kan niet.

Zo maken we allemaal onze keuzes en afwegingen. Geen felicitatie waard, maar meer een fait accompli. ✌️

Laatst bewerkt:
Je denkt volgens mij dat je verheven bent, alwetend het gepeupel terecht wijzend.
Nee hoor, dat denk ik niet van mezelf. Maar jij voelt je wel heel erg aangesproken op de keuze die je gemaakt hebt.

In dat geval: sorry dat ik je "duurzame, betrokken stadswijk" afbrand.

Ik kan ook in een tokkiewijk gaan wonen, stuk goedkoper, in een nare omgeving.
Dit is gewoon een denigrerende opmerking, nergens voor nodig.

Nee hoor, dat denk ik niet van mezelf. Maar jij voelt je wel heel erg aangesproken op de keuze die je gemaakt hebt.

In dat geval: sorry dat ik je "duurzame, betrokken stadswijk" afbrand.

Dit is gewoon een denigrerende opmerking, nergens voor nodig.
Als je mij feliciteert met mijn goede deal van 8000m2 dan is tokkie paradijs een stuk goedkoper.
Niks denigrerends aan hoor, gewoon een feit.

Het is niet mijn duurzame stadswijk.
Ik heb ernaast een appartement gekocht (bouw 2016) met dus als buren straks die wijk.
Dus een vorm van succes gun ik dat wel….uit eigenbelang.
Ik had zelf liver een auto voor de deur gehad… maar de wijk waar dat kon kwam ik met een appartementje van 70m2 op een vraagprijs van 650.000 euro, verkoop 700.000, inderdaad 10.000m2
Een huis kopen ik 2025 is… geen pretje.
Auto voor de deur ook niet.

Hoe dan ook, mijn hypotheek is nu rond de 185.000, dus goed te doen.

Fijne kerst

Paradiso woont in het paradijs en is 1 en al vrolijkheid.

Ik hoop voor die mensen dat het straks geen 2e Bijlmer is of tokkiewijk waarin het lastig wonen is met beperkt vervoer en een stad om hun heen die bankroet is en vol criminelen en allochtonen zit. Hoewel dan kan je nog beter Tokkie zijn🤣
Jawel hoor. Gewoon niet midden in de stad willen wonen.
Precies, waarom niet betaalbaar in schonere lucht met meer levensjaren en minder criminaliteit, meer rust en meer veiligheid? Wat is daar mis mee?

Paradiso;
Nee hoor, voor mensen die graag ik de stad wonen in een beetje een prettige woonomgeving.
Niks beste jongetje van de klas. Gewoon veel bouwen voor normale mensen (6.000 woningen voor 12.000 mensen).
Met de andere plannen rondom Utrecht (70.000 woningen rondom Nieuwegein geloof ik) komt er eindelijk wat schot in de wooncrisis ellende.

Je plaatst hetzelf erbij.. NL wil altijd koploper spelen, zij het bij de financiële injecties aan Oekieland, huizenbouw, immigratie. Etc
Altijd een keuze om je ergens te vestigen natuurlijk. Met de tiny houses en straks de 20 minuten steden laten sommigen zich toch heel makkelijk wegcijferen.
Die immigrant zit er wat dat betreft vaak veel comfortabeler bij, MET de auto voor zijn deur.
Wie gelooft wie..

Bijlagen

• IMG_5877.png
    IMG_5877.png
    371,9 KB · Weergaven: 3
Er is verschil in lopen en sjouwen met spullen . En dan parkeer je graag zo dichtbij mogelijk.
Wie al door een heel winkelcentrum is gelopen, zou die handvol meters niet meer moeten uitmaken.
Maar wat er nu gebeurt is dat mensen hun auto neerzetten op een plaats waar niet geparkeerd mag worden of binnen vijf meter van een voetgangersoversteekplaats.

Terug
Bovenaan Onderaan