Gepijpt door dvp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Weet je.. als clienten risico's willen nemen om bepaalde of alle handelingen zonder condoom te doen, waarom moeten soa testen dan gratis voor hen zijn?
Neem dan op alle fronten je eigen risico + verantwoordelijkheid en betaal er gewoon voor 🤷‍♀️

De samenleving hoeft toch niet voor onverantwoordelijk gedrag op te draaien? 😳
Ben het met je eens als je risico's neemt dan moet je er ook zelf voor betalen. Gisteren nog een pak condooms gekocht bij een automaat maar die pakje condooms bleef vastzitten. Maar na een paar keer dat automaat geschud te hebben viel die alsnog naar beneden veiligheid voor alles.😉
 
Ben het met je eens als je risico's neemt dan moet je er ook zelf voor betalen.
Maar zo werkt de sociale zekerheid niet. Alle risico's (goede en slechte) worden over iedereen (rijk en arm) verdeeld en iedereen draagt bij, niet naar risico maar naar draagkracht.

Is dat eerlijk? Misschien niet, maar dat is ook niet de bedoeling. Het is gebleken dat het de beste bescherming biedt tegen de goedkoopste prijs.

Kleine kosten (bijv. een SOA test) vallen dan soms deels buiten het systeem: het bezoek aan de dokter kost me maar 4 EURO en de analyse is ook deels voor rekening van de sociale zekerheid. Het is niet gratis, maar voor het overgrote deel van de bevolking niet onoverkomelijk.

PS: Ik heb het dan wel over de Belgische situatie.
 
wat jij aangeeft geeft geen toegang tot de GGD om te testen.
In Rotterdam kun je tegenwoordig überhaupt niet meer terecht voor het maken van een afspraak. Na weken tevergeefs aankloppen bij de GGD zelf lukte het me via testlab (die zich richten op gay en bisex mannen) wel om een verwijzing te krijgen die je dan telefonisch bij de GGD kunt verzilveren. De GGD melde me dat dat in Rotterdam momenteel de aangewezen (zo niet de enige) route is om bij hun terecht te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze week door de GGD doorgestuurd naar de huisarts omdat ik niet in aanmerking kwam voor een test, maar de huisarts vond mijn milde klachten zoals o.a jeuk (nadat een paar weken geleden de condoom gescheurd was) ook niet voldoende voor een SOA test, ondanks dat ik er zelf wel op aandrong voor een test, was niet nodig.
Ik heb het hier maar bij gelaten en zal een van de bekende thuis zelf tests bestellen zodat het me zelf iig een beetje rust kan geven.
 
maar de huisarts vond mijn milde klachten zoals o.a jeuk (nadat een paar weken geleden de condoom gescheurd was) ook niet voldoende voor een SOA test,
Echt irritant dat sommige huisartsen zich zo opstellen. Ten eerste is het medisch onjuist, maar waarom zo moeilijk doen als de patiënt het nog zelf moet betalen ook? Daarnaast vertelt een patiënt ook niet altijd alles, dus de drempel om een soa-test voor je patiënt af te spreken zou heel laag moeten zijn, zeker als ze er zelf om vragen.
 
Ik ben deze week door de GGD doorgestuurd naar de huisarts omdat ik niet in aanmerking kwam voor een test, maar de huisarts vond mijn milde klachten zoals o.a jeuk (nadat een paar weken geleden de condoom gescheurd was) ook niet voldoende voor een SOA test, ondanks dat ik er zelf wel op aandrong voor een test, was niet nodig.
Ik heb het hier maar bij gelaten en zal een van de bekende thuis zelf tests bestellen zodat het me zelf iig een beetje rust kan geven.
Ik heb een keer zo'n zelftestkit besteld na een gescheurd condoom, besteld bij soapoli-online. Ik vond het wel een gedoe om bloed bij mezelf af te nemen met vingerprikkers. Telkens je hand in warm water om meer doorbloeding te krijgen, en dan nog 4 prikken nodig om voldoende bloed te tappen. En een blauwe vingertop naderhand.

Later een keer naar onedayclinic gegaan voor een hiv-test (puur om mezelf gerust te stellen). Dat beviel me veel beter.
Een beetje onwennig om met zo'n leuke jonge vrouwelijke arts over betaalde seks te praten, maar ze vond het helemaal goed. En natuurlijk geen oordeel over een test vragen die misschien niet nodig is.
 
Mijn huisarts in België heeft mij er heel goed mee geholpen. Direct en zonder twijfelen op alles getest (zie eerder).

Om mijn verhaal te eindigen. In juli (meer dan 4 weken na mijn laatste antibiotica-pil) mij laten testen en eindelijk negatief voor Chlamydia. Je moet weten dat ik nog altijd met vlagen last had van irritatie van mijn plasbuis.
Sinds een week of 2 (en dus losweg 7 maanden na mijn infectie) ben ik verlost van pijn.

Wat een fucking horrorverhaal, terwijl chlamydia overal beschouwd wordt als een "milde" soa.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan