Grappige taalfouten

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Geweldige rubriek. We naderen niet voor niets # 100. Maar toch ... toen ik voor het eerst colleges moest volgen in Caïro en later in het Ivriet te Tel Aviv: ik zat aanvankelijk ondanks mijn langdurige voorbereidingen met onbegrijpende oren.

De meeste niet-Nederlandstalige plezierdames bereiden zich überhaupt niet eens "taalkundig" voor. En hoewel vereerd door velen: geen digitaal instrument kan nog tegen de menselijke hersenen op.

Dus leren is nodig. Tenminste als men wat langer in ons land wil blijven werken. Maar dat is ook: veel vallen en moeizaam opstaan. Soms praat ik met een dame drie talen door elkaar. Lijkt nergens op, maar het werkt wel.

Ik reken de dames hun - al dan niet komisch overkomende - fouten niet aan. Veeleer scribenten hier die hun Nederlands verhaspelen of verengelsen. Om over spelfouten maar te zwijgen.

Maar ook correct Nederlands kan in een bepaalde context een onbedoeld associatief effect hebben. Zo zag ik eens een dame in de Doubletstraat een broodje eten onder het bordje op haar raam: "Ik doe alles met condoom". Oh ja ? Smakelijk eten dan !
 
Te Allen Tijde
Het blijft een mooie uitdrukking. Inmiddels zal ik het ook nooit meer fout schrijven, ik heb het me ingeprent. Mijn ezelsbruggetje is zoiets van: het wisselt (dus om beurten wel en geen 'n' er achter), maar als je twee keer er een 'n' achter zet ben je aan het overdrijven.

Voor wie het maar niet onder de knie weet te krijgen is er een alternatief: Altijd !

Ik heb trouwens de indruk dat in de afgelopen pakweg 3 jaar 'te allen tijde' populairder is geworden om te gebruiken en dat men daarvoor vaker gewoon 'altijd' schreef.
 
Het is eigenlijk simpel. Als te wordt geconstrueerd met een naamval, dan "regeert" te - net zoals het Duitse zu - de dativus / derde naamval.

Dus te den tijde van wordt: ten tijde van / te den aanval wordt: ten aanval . Of met een vrouwelijk woord: te der aarde wordt: ter aarde.

Maar: met een adjectief / bijvoeglijk naamwoord er tussen gaat de datiefvorm in principe naar dat bijvoeglijke naamwoord (net zoals in het Duits): te langen leste / te allen tijde.

Er lijken op het eerste gezicht uitzonderingen te zijn. Bijvoorbeeld: ten algemenen nutte - maar hier betreft het,een nomen / zelfstandig naamwoord: het nut van het algemeen.

Naamvallen zijn in het Nederlands verdwenen (mijn grootouders moesten ze nog leren en toepassen: de dame geeft den man eenen tongkus). Restanten ervan vind je in "vaste uitdrukkingen".

Net zoals nu vreemde werkwoordsvormen die zijn verdwenen, zoals de optativus (wensvorm), alleen nog in "vaste uitdrukkingen" voorkomen (lang leve de republiek - een wens - ik wens / hoop dat die lang...).

Of heel ingewikkeld: tenzij (vaak verward met mits). Mits is "als". Tenzij is: 't en sij niet (in het Middelnederlands; en ... niet is het Franse ne ... pas) : als het niet zo is dat. Ezelsbruggetje: tenzij heeft de "n" van "niet". Dus is: "als niet". Taal-historisch nog juist ook.

Oh, nu ben ik toch weer gaan schrijven over iets dat niets van doen heeft met: "Now you can squeeze my lemon till the juice run(s) down my leg" (Robert Johnson / Traveling Riverside Blues / partieel "gejat" door Led Zeppelin in The Lemon Song), terwijl ik had beloofd dat niet meer te zullen doen (Achter de schermen / Terugkeer / # 4).

Men neme mij dit vandaag, op de geboortedag van de Perzische god Mithras, niet kwalijk (wensvorm, jawel).
 
Laatst bewerkt:
"Kom ik zuig je pik leegy
31 Jaar
Vrouw
Gangbang
Erotische massage
Zwolle
en bezorgen je kippenvel. Je voelt alle verdwijnen. Ik masseer je rug ... je billen ... ik ga met mijn vingers tussen je benen en over je ballen ... ik pak je pik en mijn nagels glijden over je ballen ... ik verwijder voorzichtig je voorhuid en masseer heel voorzichtig je blote hoofd met olie. Mijn hand glijdt steeds"

Wie er dus nog besneden wil worden ...
kan bij deze dame in Zwolle terecht.
Misschien zelfs tijdens een gangbang?
 
"Kom ik zuig je pik leegy
31 Jaar
Vrouw
Gangbang
Erotische massage
Zwolle
en bezorgen je kippenvel. Je voelt alle verdwijnen. Ik masseer je rug ... je billen ... ik ga met mijn vingers tussen je benen en over je ballen ... ik pak je pik en mijn nagels glijden over je ballen ... ik verwijder voorzichtig je voorhuid en masseer heel voorzichtig je blote hoofd met olie. Mijn hand glijdt steeds"

Wie er dus nog besneden wil worden ...
kan bij deze dame in Zwolle terecht.
Misschien zelfs tijdens een gangbang?
https://www.girlsreview.nl/threads/grappige-taalfouten.3431/post-63188 ;)
 
Er zitten natuurlijk hilarische taalfouten tussen. Ik ben echter verre van een taalpurist en zou opteren voor een vereenvoudigde spelling.
Laten we eens stoppen met twee verschillende soorten ij/ei of ou/au of i/ie/y of g/ch en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Waarom hebben we woorden die eindigen op d of t of zelfs dt die allemaal klinken als t.
Zo zijn er nog meer klanken die hetzelfde zijn maar anders geschreven worden.
Versimpelen die hap. Ik wil wel in in de commissie 😁.

Heeft niet zo veel met onze hobby/hobbi/hobbie te maken overigens...
 
Laatst bewerkt:
Laat die spelling maar zoals ze is. Anders krijg je hier bijdrages zoals de volgende. Ik word daar niet echt blij van.

(Betreffende persoon niet gequotet, het is niet de bedoeling hem te kakken te zetten)
Ik snap je maar voor sommige mensen is en blijft het heel moeilijk. Ik ben zelf ook zeker geen Neerlandicus, bij mij zijn de bèta vakken beter geland.

Ik heb in mijn werk van doen met mensen die soms moeten rapporteren wat ze gedaan hebben. Foutloos heb ik opgegeven, dat hoeft ook niet. Ik vraag meestal, lees het eens terug alsof je niet weet waar het over gaat, begrijp je het dan? Als het antwoord hierop ja is vind ik het goed 😁
 
Er zitten natuurlijk hilarische taalfouten tussen. Ik ben echter verre van een taalpurist en zou opteren voor een vereenvoudigde spelling.
Laten we eens stoppen met twee verschillende soorten ij/ei of ou/au of i/ie/y of g/ch en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Waarom hebben we woorden die eindigen op d of t of zelfs dt die allemaal klinken als t.
Zo zijn er nog meer klanken die hetzelfde zijn maar anders geschreven worden.
Versimpelen die hap. Ik wil wel in in de commissie 😁.

Heeft niet zo veel met onze hobby/hobbi/hobbie te maken overigens...
Ik heb een stadsplattegrond die ergens in de jaren '70 of '80 uitgegeven is en daarop staat een reclame van een winkel die spullen voor bebies verkoopt.
Je krijgt er de kriebels van.
 
258966_3c983f67c2531c9faef596a3acea7478.jpg
 
Mijn wensen met jou; ik kleed je als vrouw, ik bind je vast, ik vernedert je, ik sla je, ik stop mij hand-, voet en breek je de kont, je gaat mijn lul goed pijpen helemaal tot het einde Tot ik mijn heerlijk sperma je mondje vol maakt!
Dit mag wat mij betreft best een uitdrukking worden: 'nog één zo'n geintje en ik breek je de kont!!'
 
Terug
Bovenaan Onderaan