Het had m’n dochter kunnen wezen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Een USofA, elke staat zijn eigen wetten en regels
Zelfs regels uit 18## die zeggen dat je niet hand in hand met een dame over straat mag, ook niet je echtgenote
Zal wel niet meer echt gecontroleerd worden maar de wet bestaat nog steeds!!
Ik snap wel dat elk land nog wel zijn eigen grondwet heeft, maar over sommige dingen denk ik ja je wilt eenheid maar creëert dat niet.
 
Ik snap wel dat elk land nog wel zijn eigen grondwet heeft, maar over sommige dingen denk ik ja je wilt eenheid maar creëert dat niet.
Ik wil helemaal geen eenheid! In sommige EU landen hebben ze dat vreselijke 'Noors model' ingevoerd waardoor klanten strafbaar zijn (maar prostituees niet) als ze betalen voor seks. Laat ons dan maar onze eigen regels hebben.
 
Vooral niet roken en ook alcohol (en andere drugs z.n.) met mate.
Ben zelf ondertussen 64+, net geen 65.
Heb gerookt tot ongeveer 50 jaar, drink bijna iedere dag.
Toch schatten de meesten mij begin 50, ondanks mijn bril, mijn hoorapparaten en mijn kale kop.
Jonger uitzien zit waarschijnlijk in de genen.
Mijn vader is 92, doet nog alles wat een vent van 65 doet, en heeft nog meer haar dan ik. Moet hem nog heel vaak zeggen dat hij gerust wat minder mag doen. Veel 40-jarigen kunnen zijn tempo niet volgen!
 
Ben zelf ondertussen 64+, net geen 65.
Heb gerookt tot ongeveer 50 jaar, drink bijna iedere dag.
Toch schatten de meesten mij begin 50, ondanks mijn bril, mijn hoorapparaten en mijn kale kop.
Jonger uitzien zit waarschijnlijk in de genen.
Mijn vader is 92, doet nog alles wat een vent van 65 doet, en heeft nog meer haar dan ik. Moet hem nog heel vaak zeggen dat hij gerust wat minder mag doen. Veel 40-jarigen kunnen zijn tempo niet volgen!
Dat is me wel iets!
 
Of hij weet niet wat Heit is of hij weet niet waar je werkt.
😂 ehm,
… ik dacht dat ze een Friezin is en dat zij haar vader om advies had gevraagd. 😅
Maar, nu heb ik even gegoogeld: "Het Haags Economisch Interventieteam." Niet bekend mee, ik weet niet welke expertise zij hebben.
Jij weet het beter dan het Heit?
In dit geval waarschijnlijk wel. Mijn ervaring met bepaalde stichtingen, instanties enzovoort is dat ze het ook niet altijd scherp hebben. Of je hebt de informatie niet helemaal goed begrepen.

Maar op deze website (Rijksoverheid) staat het ook beschreven: U mag in Nederland in de prostitutie werken als u 18 jaar of ouder bent.

Als er informatie van een website wordt gehaald, is het altijd goed om te weten met welke visie ze naar sekswerk kijken. Het kan in grote mate bepalen hoe het verwoord staat. Christelijke organisaties zoals het 'Charalaken Koord' presenteren hun informatie binnen een bepaald kader.

In Nederland mag je dus vanaf je 18e jaar als sekswerker aan het werk, maar voor bepaalde vormen van sekswerk kunnen gemeenten aanvullende eisen stellen. De beste bron is dan niet de website van de gemeente waar een samenvatting staat van de tekst, deze is niet compleet en vaak kort door de bocht, maar om specifiek te kijken naar de Algemene plaatselijke verordening (APV). Voor specifiek Den Haag kun je het hier lezen.
 
Ben zelf ondertussen 64+, net geen 65.
Heb gerookt tot ongeveer 50 jaar, drink bijna iedere dag.
Toch schatten de meesten mij begin 50, ondanks mijn bril, mijn hoorapparaten en mijn kale kop.
Jonger uitzien zit waarschijnlijk in de genen.
Mijn vader is 92, doet nog alles wat een vent van 65 doet, en heeft nog meer haar dan ik. Moet hem nog heel vaak zeggen dat hij gerust wat minder mag doen. Veel 40-jarigen kunnen zijn tempo niet volgen!
Er zijn ook mensen die 3 pakjes per dag roken en nooit iets mankeren en sporters die nooit gerookt hebben die kanker krijgen. M.a.w. een anecdotische ervaring doet niets af aan statistische kansen.
 
Ja, daar heeft @Wendy het over.
I know, maar de discussie van Wendy begon in post #964 waarin ze tegen VixenandherStag in gaat (zo interpreteer ik het in elk geval), en die had het nou net over een huis dat net buiten gemeente Den Haag staat.

Voor zover ik weet is het echt aan de gemeente. Alle bronnen waar Wendy naar wijst zijn ook puur Hagenees.
 
Het is trouwens in heel Nederland
V.a 21 jaar !!
Nee. Dat is de minimale leeftijd voor het verkrijgen van een vergunning voor sekswerk. Niet voor alle soorten sekswerk heb je een vergunning nodig.
Of een vergunning nodig is hangt af van soort sekswerk en locatie.

Om een privehuis als voorbeeld te nemen. In heel Nederland is het hebben van een vergunning hiervoor verplicht. Aan het verkrijgen van een vergunning worden eisen gesteld door de lokale overheid oftewel de gemeente en ook in de vergunning zelf staan voorwaarden.
In deze eisen of voorwaarden kan staan dat sekswerkers minimaal 21 moeten zijn. Dit is echter per gemeente verschillend.
Wel is het zo dat in bijna alle gemeenten minimaal 21 jaar gehandhaafd wordt, maar niet in alle.

Voor sekswerk waar geen vergunning verplicht is geldt de landelijke wetgeving. Deze zegt op het moment nog minimaal 18 jaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderw...-en-antwoord/wanneer-in-de-prostitutie-werken

Nog een bron: https://ondernemersplein.kvk.nl/werken-als-zelfstandig-sekswerker/

Kleine nabrander: In de WRS (Wet Regulering Sekswerk) waar zoveel om te doen is door onder andere de registratieplicht voor prostituees, is wel een minimumleeftijd van 21 jaar opgenomen.
Als deze wet (of een aangepaste versie) er dus uiteindelijk door komt is de minimumleeftijd vanaf dat moment zeer waarschijnlijk landelijk wel 21.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan