HIV

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Misschien.. maar dan moet dat vocht wel hiv bevatten en vers zijn. Kan het fout hebben, maar als lichaamsvocht te lang in de open lucht is, is elk virus inmiddels al vervlogen.
 
wat ik de laatste jaren geleerd heb is goed ventileren, hoest of nies in elleboog, draag een mondkapje, dan loop je niks op en besmet je anderen ook niet, ik denk dus dat de kans nihil is dat je hiv hebt opgelopen, maar bij twijfel altijd even een soa of hiv test doen, kan nooit kwaad.
 
Na 3 minuten zijn alle HIV cellen die buiten het lichaam bevinden al gestorven.

HIV kan niet leven buiten het lichaam.
Dus als het geen verse bloed, sperma of speeksel was, niks om zorgen over te maken.
 
Kan je hiv krijgen als je met een open wonde in contact komt met bloed/sperma/vaginaal vocht dat op bed ligt?
Lastige vraag. Hiv gaat snel stuk als het buiten het lichaam komt. Maar, het is onjuist dat het virus altijd na enkele minuten niet meer actief is. Onder gunstige omstandigheden kan het veel langer actief blijven. Als een druppel bloed, of een andere infectieuze vloeistof in voldoende mate in een open wond komt, is het wel een risico. De kans dat dit gebeurd is wel erg klein. Je loopt een veel groter risico om besmet te raken met het hepatitis B virus.

Op basis van je ene regel, schat ik toch in dat je nauwelijks risico hebt gelopen om hiv op te lopen. Wel is het misschien een goede aanleiding om je hepatitis B vaccinaties te halen als je dat nog niet hebt gedaan. Je dient z.s.m. te starten, maar in ieder geval binnen 1 week na het incident. Afhankelijk van je verzekering kun je dit soort vaccinaties deels declareren bij je zorgverzekering.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan