In 2015 voor het eerst geweest (toen nog met ChinaAir), eigenlijk bedoeld als eenmalige 4 weekse rondreis met mijn vrouw, waarna we zelf er nog een weekje strand in Phuket aan vast geplakt hadden. "Alle" grote rondreis hightlights gezien, die die (wat duurdere) rondreizen aandoen.
In Phuket hem ik me die laatste week vermaakt met de oil-massages (met extra's), en elke avond gingen we 's avonds naar de TigerBar. Phuket is duur, maar was voor 1 keer leuk.
Eigenlijk had dit ons verhaal Thailand moeten blijven. Maar we werden beiden verliefd op het land; cultuur, de keuken, natuur, klimaat, en ik op de vrouwen.
Dus werd 2017 nog maar eens een keer een rondreis geboekt, met daarbij ook Cambodja (Siem Reap, Battambang en Pnhom Phen). Welke we weer individueel verlengden met een strand weekje Pattaya. Daar heb ik we een aantal keren vermaakt in Soi6, twee keer een "fishbowl-club" (SabaiSabai), en 2 keer een ST in eigen hotel.
[Indien de lezer hier het nog niet wist; mijn vrouw vindt het prima dat ik seks met andere vrouwen heb, zolang het maar veilig en betaald is, en ik niet verliefd wordt.]
En na die vakantie waren we beiden verkocht..... elk jaar gaan we minstens 1 keer naar Thailand, niet meer georganiseerd, meestal 3 weken rondreizen, 4 dagen per plaats (Isaan is onze favoriete gebied, juist vanwege het eten, de muziek, en toch weer de andere cultuur), of kiezen voor Cambodja (beiden gek van Siem Reap / Angor), of Laos.
Ook beide Corona jaren zijn we geweest (
wat een mega geregel was, waardoor we besloten gewoon in Bangkok en Pattaya te blijven) In totaal zo'n 12 keer in TH geweest.
De eerste weken zijn echt rondreizen en genieten van het land, De laatste week is genieten van het strand (Koh Larn), eten bij goedkope foodcourts, het laat uitgaan bij voorkeur rond TreeTown, overdag een massage (eventueel met HappyEnding, maar daarvoor moet je echt niet een salon op BeachRoad binnen gaan). Uitgaan tot na 02:00, en in de bars af en toe een ST meenemen naar het hotel (2 uurtjes later weer terug), of afspreken voor volgende dag. Andere dagen vroeg op de avond even (alleen) door Soi6 snuffelen. 1 keer werkelijk per ongeluk een LadyBoy bezocht (Soi Honey), en 1 keer vond ik een Ladyboy in een bar dusdanig leuk dat ik er voor juist koos. Maar dat was éénmalig, ik kan echt niets met een penis van een ander, en mis de vagina.
Ondanks de strand/bar/seks week aan het eind is dat zeker niet dé reden om Thailand / ZO-Azie te blijven bezoeken,
"Pattaya is in Thailand, maar Thailand is alles behalve Pattaya". De liefde zit toch echt vooral in de cultuur, eten, boeddhisme, klimaat (Jan-Mrt). Mijn persoonlijk favoriete toeristische stad is ChiangMai, alleen jammer dat er geen strand/zee is

. Leukst om rond te trekken vinden we de Isaan. Cultureel-historisch het mooist blijven we Angor (in Cambodja) vinden, dus niet alleen Angor Wat, maar het gehele gebied Angor, inmiddels 4x geweest maar nog steeds voldoende tempels te bezoeken voor nog minstens 5 dag bezoeken.
Wij reizen het liefst met EVA-Air, rechtstreeks, tijdens corona was KLM de enige optie, maar sindsdien weer EVA.
Voor aankomend jan-mrt 2026 hebben we voor het eerst in al die jaren besloten op 1x over te slaan, deels om geld te besparen, maar vooral om vakantie dagen en overuren op te sparen, zodat in 2027 we minstens 3 maand kunnen gaan. En dan de combi Thailand/Cambodja/Vietnam, en aan het eind week een weekje Pattaya. Al willen we ook nog een keer HuaHin bezoeken.