ID/Paspoort controleren ivm leeftijd

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

ID controleren op leeftijd onder 21

  • Ja, ID controleren is noodzakelijk ivm minderjarige klanten

    Stemmen: 22 39,3%
  • Nee, ID controleren is een complete onnodige inbreuk op privacy

    Stemmen: 9 16,1%
  • Soms, het ligt aan uiterlijk of je iemand minder-/meerderjarig kan schatten

    Stemmen: 25 44,6%

  • Totaal aantal stemmers
    56

Noortjexx

Meubelstuk
DVP
1.436
03/11/22
2.648
Site
Hallo leden met een (stevige) mening,

Over het algemeen maak ik alleen afspraakjes met heren van 18 tm 21 als zij goedkeuring hebben gegeven voor een leeftijdscontrole. Uiteraard meld ik dit van te voren over de app. Daarnaast krijgen ze de keus om dit door mij te laten doen of de gastvrouw.

De reden dat ik dit doe is omdat sommige minderjarigen (14-17) liegen over hun leeftijd. Soms geven ze meteen toe, sommige geven toe na melding van ID controle en een aantal hoopt op een bluf en stuur ik/gastvrouw naderhand weg.

Sommige heren (als dat al de juiste naam is) worden erg boos en verbaal agressief dat het niet mag. Dat ik uit ben op persoonlijke gegevens voor afpersing oid. Ook is dit wel eens gemeld aan kinky en heb ik bij hen moeten uitleggen.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit een normaal verzoek bij vermoeden van minderjarig of is dit uit den boze en moet ik iedereen geloven op zijn mooie ogen?
 
Als jij het niet vertrouwd en ze zelfs hun leeftijd niet willen laten controleren door de gastvrouw, wat mij de meest vriendelijke lijkt, dan is dat hun probleem, niet die van jou.

Het wordt juist jouw probleem als je ze op hun blauwe ogen gelooft en het vervolgens uitkomt dat je met een minderjarige hebt geneukt.

Nee, bij twijfel controle en anders doei. Omgekeerd hoort dat ook bij de heren te gelden als ze twijfelen over een dame. Bij twijfel over leeftijd en geen ID? Wegwezen!
 
De reden dat ik dit doe is omdat sommige minderjarigen (14-17) liegen over hun leeftijd. Soms geven ze meteen toe, sommige geven toe na melding van ID controle en een aantal hoopt op een bluf en stuur ik/gastvrouw naderhand weg.

Sommige heren (als dat al de juiste naam is) worden erg boos en verbaal agressief dat het niet mag. Dat ik uit ben op persoonlijke gegevens voor afpersing oid. Ook is dit wel eens gemeld aan kinky en heb ik bij hen moeten uitleggen.

Ik weet dat zoiets niet mag gezegd of gevraagd worden, maar die 14 tot 17 jarige 'heren' zijn zeer wss steeds 'the usual suspects' die u dan bedreigen en uitmaken voor racist...? 🙄
 
Volgens mij mag iemand een sekswerker bezoeken vanaf de leeftijd van 16 jaar. De sekswerker zelf moet minimaal 18 jaar zijn.

Maar bij twijfel over de leeftijd mogen zowel de klant als de sekswerker om een ID vragen. Natuurlijk mag je wel belangrijke gegevens afschermen, zoals echte naam, maar leeftijd moet wel zichtbaar zijn. Ik vind het ook vrij normaal om te vragen bij twijfel.

Als je werkt voor een bedrijf, dan mag de exploitant dat doen, maar werk je als zelfstandige of als ZZP'er, dan mag alleen jij dat doen.
 
Volgens mij mag iemand een sekswerker bezoeken vanaf de leeftijd van 16 jaar. De sekswerker zelf moet minimaal 18 jaar zijn.

Maar bij twijfel over de leeftijd mogen zowel de klant als de sekswerker om een ID vragen. Natuurlijk mag je wel belangrijke gegevens afschermen, zoals echte naam, maar leeftijd moet wel zichtbaar zijn. Ik vind het ook vrij normaal om te vragen bij twijfel.

Als je werkt voor een bedrijf, dan mag de exploitant dat doen, maar werk je als zelfstandige of als ZZP'er, dan mag alleen jij dat doen.
Ook niet onbelangrijk, als je niet om legitimatie vraagt en de ander blijkt te jong dan ben je strafbaar.

Jou (@Noortjexx) mogen bezoeken is geen grondrecht maar een privilege. Je staat volledig in je recht als je geen klanten wil ontvangen onder een bepaalde leeftijd, zelfs als je altijd om een ID vraagt. Gewoon doen dus.
 
Jullie hebben allemaal gelijk, maar zou zelf nooit om een legitimatiebewijs vragen. Vind dat toch raar/wantrouwig overkomen.
Dan toch liever wat huiswerk vooraf als het natuurlijk mogelijk is.
Hebben jullie dat topic over Aleksandra meegekregen? Daar is het waarschijnlijk foute boel.
 
Jullie hebben allemaal gelijk, maar zou zelf nooit om een legitimatiebewijs vragen. Vind dat toch raar/wantrouwig overkomen.
Dan toch liever wat huiswerk vooraf als het natuurlijk mogelijk is.
Hebben jullie dat topic over Aleksandra meegekregen? Daar is het waarschijnlijk foute boel.
Heb je voor ons een link naar het topic over Aleksandra?
 
Ik ben een keer is controleren geweest dat was in prive huis omdat ik er te jong uit zie controleren alleen uw geboortedatum meer niet dan weet je eens dat als volgt regels gaat na het toon van mijn id kaart mocht ik binnen want als minderjarige binnen gaan dan wordt prive huis ook gestraft zegt gast vrouw tegen mij .
 
Ik was 20 toen ik mijn 1ste DVP bezocht (28 jaar geleden), destijds werd er nog niks gevraagd naar leeftijd en zo. Ken verhalen dat je als 16 of 17 jarige bij sommige oudere dames terecht he kon. Maar zoals gezegd een andere tijd. Dat zou nu niet meer kunnen, ook al zullen er DVP zijn die niet zo nauw nemen met een jongere jongen. Geld is Geld.

Maar het is jou goed recht om een grens te stellen en naar een id te vragen bij twijfel.
 
ik begrijp dat je er naar vraagt, ik begrijp OOK dat mensen dat vervolgens niet durven (en nee, ik begrijp NIET dat mensen dan agressief worden)

Waarom het begrijpelijk is dat je als sekswerker zoiets vraagt is hier inmiddels wel beschreven, je bent strafbaar als je een minderjarige klant blijkt te hebben, beter het zekere voor het onzekere, logisch.

Maar dat je er als klant voorzichtig mee moet zijn is ook waar. Ik heb weleens gereageerd op een Sexjobs advertentie waarvan ik twijfelde of ie echt was. Aantal red flags maar toch maar anoniem contact opgenomen om even te polsen. Binnen een paar regels werd om een kopie van mijn paspoort gevraagd. Contact meteen afgekapt, even later zag ik op een forum ook bevestigd worden dat het profiel fake was. Ik blij dat ik niks heb gedeeld.

Nu snap ik ook wel dat het genuanceerder ligt. Je kan bepaalde dingen afschermen en ja ik geloof blind dat Noortje het doet met goede bedoelingen. Maar wij hebben makkelijk praten. Wij hebben allemaal enige mate van expertise op dit gebied en lezen op dit forum mee. Een hoop minder ervaren mensen zullen toch schrikken als een sekswerker om een paspoort vraagt, en eerlijk gezegd, er zijn gewoon schrijnende misstanden die ze daar alle reden toe geven. De minderheid die het verpest voor de rest, zullen we maar zeggen.

Dus... sja... dat.
 
Maar dat je er als klant voorzichtig mee moet zijn is ook waar. Ik heb weleens gereageerd op een Sexjobs advertentie waarvan ik twijfelde of ie echt was. Aantal red flags maar toch maar anoniem contact opgenomen om even te polsen. Binnen een paar regels werd om een kopie van mijn paspoort gevraagd. Contact meteen afgekapt, even later zag ik op een forum ook bevestigd worden dat het profiel fake was. Ik blij dat ik niks heb gedeeld.

Nu snap ik ook wel dat het genuanceerder ligt. Je kan bepaalde dingen afschermen en ja ik geloof blind dat Noortje het doet met goede bedoelingen. Maar wij hebben makkelijk praten. Wij hebben allemaal enige mate van expertise op dit gebied en lezen op dit forum mee. Een hoop minder ervaren mensen zullen toch schrikken als een sekswerker om een paspoort vraagt, en eerlijk gezegd, er zijn gewoon schrijnende misstanden die ze daar alle reden toe geven. De minderheid die het verpest voor de rest, zullen we maar zeggen.

Dus... sja... dat.
Controleren is wat heel anders dan een kopie maken. Ik zou mijn ID ook niet eens uit handen geven.
Het is makkelijk zat. Je houdt als klant zelf het bewijs vast, je legt een vinger op je naam (of neemt die moeite niet eens) en laat haar de foto en geboortedatum zien.
Niet goed genoeg? Dan gaat het niet door en ga je naar een ander.

Als je het trouwens van tevoren weet dat je hem moet laten zien kan je ook eerst even creatief met een ondoorzichtige tape zijn 😶‍🌫️
 
jonge jongens zeg! Heb dit zelf no nooit meegemaakt. Jongste was denk ik 23 ong, iniedergeval niet jonger dan mijzelf. Vind dat jij zeker hrt recht hebt om een id kaart te vragen + Je kunt er de grote ellende van krijgen als ze toch minderjarig zijn en gezeur gaan maken
 
Controleren is wat heel anders dan een kopie maken. Ik zou mijn ID ook niet eens uit handen geven.
Het is makkelijk zat. Je houdt als klant zelf het bewijs vast, je legt een vinger op je naam (of neemt die moeite niet eens) en laat haar de foto en geboortedatum zien.
Niet goed genoeg? Dan gaat het niet door en ga je naar een ander.

Als je het trouwens van tevoren weet dat je hem moet laten zien kan je ook eerst even creatief met een ondoorzichtige tape zijn 😶‍🌫️
dat hoef je mij niet uit te leggen, mijn punt is gewoon dat ik me best voor kan stellen dat minder ervaren mensen denken dat je identificatie delen met een prostituee best eng is, we kennen natuurlijk allemaal de stigma's

verder heeft iedereen gelijk hoor, als je niet vertrouwt dat de klant meerderjarig is, ID bekijken en anders niet aan beginnen
 
Ik zou ook ID vragen, wil absoluut geen problemen met de wet omdat ik met minderjarige knulletjes heb gedate.
Ik wil überhaupt niemand onder de 21 jaar, onder de 18 jaar is officieel minderjarig dus voor mij absoluut geen optie! Ook al mag een knul van 16 jaar misschien wel een sekswerker bezoeken, het voelt niet oké.

Buiten dat.. ze moeten het dan wel hebben v de ramen of dames die privé thuis/hotel ontvangen.. want onder de 18 kom je geen privehuis of club binnen. Daar mogen geen minderjarigen naar binnen en 16 jaar is nou 1x minderjarig 🤷‍♀️
 
Destijds in 1981 vroegen de dames in het SKW om een paspoort of ID .Velen hadden dat niet eens , want ze reisden amper.
Je moest echt 18 zijn.
Ook zaten er al travestieten. Als vrouw verklede mannen. Die waren wat minder precies op leeftijd .
Hèhè
 
jonge jongens zeg! Heb dit zelf no nooit meegemaakt. Jongste was denk ik 23 ong, iniedergeval niet jonger dan mijzelf. Vind dat jij zeker hrt recht hebt om een id kaart te vragen + Je kunt er de grote ellende van krijgen als ze toch minderjarig zijn en gezeur gaan maken
Maar hoe zou jij dat andersom doen? Ik weet dat je extreem op je privacy bent. Naam afdekken? Sfeer krijgt toch ook meteen een opdonder? Kan die ook nog van een ander zijn.

Terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben bedenk ik me dat het eigenlijk helemaal nergens op slaat. Kan gemakkelijk vals zijn of van een ander. Je ken toch de echte naam niet. Het enigste is dat je in de rechtbank misschien iets sterker staat.
Dus wat blijft er eigenlijk over? Gezond verstand en het randje niet opzoeken.
 
Maar hoe zou jij dat andersom doen? Ik weet dat je extreem op je privacy bent. Naam afdekken? Sfeer krijgt toch ook meteen een opdonder? Kan die ook nog van een ander zijn.

Terwijl ik dit bericht aan het schrijven ben bedenk ik me dat het eigenlijk helemaal nergens op slaat. Kan gemakkelijk vals zijn of van een ander. Je ken toch de echte naam niet. Het enigste is dat je in de rechtbank misschien iets sterker staat.
Dus wat blijft er eigenlijk over? Gezond verstand en het randje niet opzoeken.
Er staat toch een foto op uw pas dan kunnen jij toch zien dat hij dat is . je kunt gemakkelijk zien als die pas fake is
 
Terug
Bovenaan Onderaan