In welk land kan je het beste je oude dag doorbrengen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
misschien nu wel..ze moeten toch ergens de oversteek maken ergens..
de meesten gaan toch verder richting Noord Europa..want in Spanje/Portugal is er niet zo veel te scoren als hier..
bovendien gaat het nog wel 10 jaar duren eer ik de stap echt maak..
komt er nog bij dat Spanje wel 4/5x zo groot is..
beetje als de badkamer vergelijken met de woonkamer waar je met 6 man moet verblijven
 
ja die ja..
die is of niet goed snik..of levensmoe
jong ventje met een camera of Iphone open en bloot...daar vinden ze wel wat van daar
Ik heb dat mannetje ook een tijdje gevolgd. in Santo Domingo ging hij met de kabelbaan zogenaamd de gevaarlijkste achterbuurt van de stad in
Hij zag er achter elke boom een of andere roofmoordenaar in een hinderlaag liggen en iedere auto met getint glas (waar zo'n beetje de helft van het Dominicaanse wagenpark mee is uitgerust) was van een maffiabaas

Ik ben zelf in die wijk ( Sabana Perdido) geweest omdat het mij leuk leek om de stad vanuit die kabelbaan te zien , niets bijzonders , gewoon een normale Dominicaanse arbeiderswijk waarvan er geen 13 maar 14 in een dozijn passen
Die luilebal had de wijk denk ik gewoon uitverkoren omdat die kabelbaan leuke beelden oplevert en het toevallig het eindpunt van dat ding is
Eh, je weet wel dat Spanje een van de hoogste immigratiecijfers van de EU heeft he?
Is dat in of exclusief al die Nederlanders die daar hun oude dag willen slijten ?
 
Laatst bewerkt:
Eh, je weet wel dat Spanje een van de hoogste immigratiecijfers van de EU heeft he?
En weet je hoeveel illegale immigranten er in de ganse EU binnenkomen?

Minder dan 300 000 per jaar. Op een bevolking van meer dan 450 miljoen. Dus dat is echt minder dan niks. Europa heeft dus eigenlijk geen probleem van illegale immigratie. Dat wordt enkel zwaar opgeklopt door (meestal) rechtse en populistische politici.
 
Europa heeft dus eigenlijk geen probleem van illegale immigratie. Dat wordt enkel zwaar opgeklopt door (meestal) rechtse en populistische politici.
Wel apart dat juist iemand uit Brussel dit zegt, naar mijn beleving is juist, Brussel een van de steden met problemen met illegalen uit met name Noord Afrikaanse landen. Stelen, berovingen, drugshandel, verkrachtingen etc. Politie schijnt zelfs niet eens meer in bepaalde gebieden te willen komen.
Pas geleden een hier over een documentaire gezien. Volgens een van de politieagenten zijn ze in Brussel alvast aan het "oefenen" om tijdens de Olympische spelen in Parijs zoveel mogelijk toeschouwers te beroven.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet uit Brussel, maar de criminaliteit in Brussel loopt inderdaad in sommige wijken flink uit de hand als ik de kranten mag geloven. Maar dat zijn uiterst zelden illegale immigranten. Die houden zich gedeisd en willen meestel enkel geld verdienen en na een paar jaar terug naar huis gaan.

Die criminelen waar je het over hebt zijn voor het grootste deel ofwel al generaties Belg (of een andere Europese nationaliteit, vaak Frans), ofwel genationaliseerd, ofwel zijn ze hier met een legaal visum.
 
Ik ben niet uit Brussel, maar de criminaliteit in Brussel loopt inderdaad in sommige wijken flink uit de hand als ik de kranten mag geloven. Maar dat zijn uiterst zelden illegale immigranten. Die houden zich gedeisd en willen meestel enkel geld verdienen en na een paar jaar terug naar huis gaan.

Die criminelen waar je het over hebt zijn voor het grootste deel ofwel al generaties Belg (of een andere Europese nationaliteit, vaak Frans), ofwel genationaliseerd, ofwel zijn ze hier met een legaal visum.
daar hebben ze in Antwerpen een naam voor..Makaken..😂😂
 
Ik denk dat ik na mijn werkbaar leven verhuis naar zuid Spanje. Ik heb er nu een kennis wonen, en kan er zo bij in trekken, eens in de drie maanden even op en neer naar Nederland voor het een en ander denk ik. Gewoon mijn knieën onder de tafel schuiven en klaar is Bassie.
 
Ik denk dat ik na mijn werkbaar leven verhuis naar zuid Spanje. Ik heb er nu een kennis wonen, en kan er zo bij in trekken, eens in de drie maanden even op en neer naar Nederland voor het een en ander denk ik. Gewoon mijn knieën onder de tafel schuiven en klaar is Bassie.
Spanje lijkt me prima... behalve de zomer maanden. 43°C is echt niet mijn ding!
 
En weet je hoeveel illegale immigranten er in de ganse EU binnenkomen?

Minder dan 300 000 per jaar. Op een bevolking van meer dan 450 miljoen. Dus dat is echt minder dan niks. Europa heeft dus eigenlijk geen probleem van illegale immigratie. Dat wordt enkel zwaar opgeklopt door (meestal) rechtse en populistische politici.
Aaah dan kan jij er nog wel een paar in huis nemen. Je ziet het niet als een probleem. Daar denkt de willekeurige man / vrouw op straat toch net even anders over.
Als het een opgeklopt probleem is dan kunnen de politiek- correcten er toch wel de angel uithalen?
Veel wijsheid met de Federale verkiezingen gewenst.
 
En weet je hoeveel illegale immigranten er in de ganse EU binnenkomen?

Minder dan 300 000 per jaar. Op een bevolking van meer dan 450 miljoen. Dus dat is echt minder dan niks. Europa heeft dus eigenlijk geen probleem van illegale immigratie. Dat wordt enkel zwaar opgeklopt door (meestal) rechtse en populistische politici.

oke, kijk eens bij de grenzen, waar voornamelijk de hotspots van illegale entree in europa is. Dat is echt geen 300k per jaar. Eerder 1.5 miljoen per jaar.

En het vloeit maar binnen, middels ongecontroleerde grenzen en dingen zoals het blok aan het been zoals regelgeving dat je mensen niet deporteren mag.

Shit is al maanden aan de gang. Tering - kijk brussel centrum eens. Of Parijs. Of madrid. Dat zijn geen 300k illegalen hoor.
 
dat weet niemand hoeveel illegalen er binnekomen..
als men ze zou kunnen tellen en archiveren zijn ze niet illegaal meer is het wel?..
ze kunnen het enkel schatten..
maar goed..de 1 ziet het probleem niet..omdat het zijn wereld of welzijn niet raakt..is uiteindelijk niet meer dan een topic op het 20.00u journaal..
en de ander kan s'avonds na 18.00u niet meer over straat zonder Ingram..dat is het verschil
 
Spanje lijkt me prima... behalve de zomer maanden. 43°C is echt niet mijn ding!

Spanje lijdt door klimaatverandering steeds vaker onder extreme hitte en droogte, en dat levert ook steeds meer problemen op. Het binnenland van Spanje dreigt een grote woestijn te worden en overal dreigen (drink)watertekorten.. Vrees dat het land de komende decennia wel eens onleefbaar kan worden, op hooguit de kustzone na.

Ik heb zelf totaal geen ambitie te emigreren en mijn pensioen ligt ook nog wel even vooruit, maar denk dat ik eerder naar zoiets als de Azoren zou vertrekken of zo.
 
Spanje lijdt door klimaatverandering steeds vaker onder extreme hitte en droogte, en dat levert ook steeds meer problemen op. Het binnenland van Spanje dreigt een grote woestijn te worden en overal dreigen (drink)watertekorten.. Vrees dat het land de komende decennia wel eens onleefbaar kan worden, op hooguit de kustzone na.

Ik heb zelf totaal geen ambitie te emigreren en mijn pensioen ligt ook nog wel even vooruit, maar denk dat ik eerder naar zoiets als de Azoren zou vertrekken of zo.
Nu... je hoeft ook helemaal niet te 'emigreren'. Maar... regelmatig een (lange!) vakantie naar een mooie streek die je altijd al wilde bezoeken... waarom niet?
 
Spanje lijdt door klimaatverandering steeds vaker onder extreme hitte en droogte, en dat levert ook steeds meer problemen op. Het binnenland van Spanje dreigt een grote woestijn te worden en overal dreigen (drink)watertekorten.. Vrees dat het land de komende decennia wel eens onleefbaar kan worden, op hooguit de kustzone na.

Ik heb zelf totaal geen ambitie te emigreren en mijn pensioen ligt ook nog wel even vooruit, maar denk dat ik eerder naar zoiets als de Azoren zou vertrekken of zo.
Dat droogte probleem kan makkelijk opgelost worden door van zout water zoet water te maken d.m.v. ontzilting. Het kost wel flink wat energie maar er is daar genoeg plek om een zonnepark te bouwen om zo'n machine van energie te voorzien.

In het Midden-Oosten wordt dit al tientallen jaren toegepast.

Nu... je hoeft ook helemaal niet te 'emigreren'. Maar... regelmatig een (lange!) vakantie naar een mooie streek die je altijd al wilde bezoeken... waarom niet?

Als je een dikke beurs hebt is dat wel te doen. Want je moet in Nederland je woning aanhouden plus de nodige vaste lasten. Met een AOW en pensioen kun je dat vergeten.
 
Dat droogte probleem kan makkelijk opgelost worden door van zout water zoet water te maken d.m.v. ontzilting. Het kost wel flink wat energie maar er is daar genoeg plek om een zonnepark te bouwen om zo'n machine van energie te voorzien.

In het Midden-Oosten wordt dit al tientallen jaren toegepast.



Als je een dikke beurs hebt is dat wel te doen. Want je moet in Nederland je woning aanhouden plus de nodige vaste lasten. Met een AOW en pensioen kun je dat vergeten.
Dan kom je in de zomertijd naar Nederland en verblijf je in een mooie caravan met voortent zo lang op een wat rustiger camping.
 
Met een AOW en pensioen kun je dat vergeten.
Ik denk dat dit de meest belangrijke punt is. Zonder een goed gevulde beurs zijn er alleen maar landen met een duidelijk lager welvaartsniveau mogelijk. En of je ergens in het binnenland van Bulgarije gelukkig wordt is maar de vraag.

De pensionado die we allemaal kennen heeft waarschijnlijk in zijn leven hard gewerkt, een eigen bedrijf gehad of is anders aan voldoende geld gekomen. Want ook aan de Spaanse Costa koop je alleen maar iets als je een zak met geld mee brengt.

Een vriend is net bezig om in Spanje naar een appartement te kijken. Geen tuin want extra werk. Hij zit heel goed in de slappe was - veel meer dan ik. Hij had op zijn 30e al de eerste mio binnen (werkte bij een IT bedrijf met goed aandelenprogramma). Hij is nu boven de 50 en heeft een eigen bedrijf met 30 medewerkers. Toch is hij verbaasd wat je voor een mooi appt met pool/gym aan de Costa mag neer tellen.

En als je het niet op je rekening hebt staan, is het lastig om een bank te vinden die jouw droom wil financeren. In NL zijn er weinig/geen banken die dit doen, misschien nog de een of ander privebank voor de puissant rijken.
In het buitenland is dit nog lastiger omdat za daar niets van je weten, en er voor je al genoeg waren die in de problemen zijn gekomen.
 
Als je normaal doet in brazilie en niet de simpele toerist uithangt is er niets aan de hand. En de staat Ceara is waanzinnig mooi en de mensen super vriendelijk. Kom er regelmatig….

Als je tegen de hitte kan en niet in onveilige buurten komt dan valt er in Brazilie goed te leven. Gezondheidszorg is voor mensen die verzekerd zijn goed en eten is relatief goedkoop. Alleen luxe goederen en dan bedoel ik niet gouden borden of zo maar gewoon elektronica bijvoorbeeld is daar wel duur

En inderdaad, als je niet met je geld loopt te wapperen of met een een duur horloge loopt dan valt het wel mee met de onveiligheid. Wel is het zo dat iedereen een waakhond heeft en vaak ook tralies voor de ramen tegen inbrekers. Ja naar verhouding zijn de armen daar armer en zijn er ook meer armen en dak en thuislozen dan in Nederland
 
Ik denk dat dit de meest belangrijke punt is. Zonder een goed gevulde beurs zijn er alleen maar landen met een duidelijk lager welvaartsniveau mogelijk. En of je ergens in het binnenland van Bulgarije gelukkig wordt is maar de vraag.

De pensionado die we allemaal kennen heeft waarschijnlijk in zijn leven hard gewerkt, een eigen bedrijf gehad of is anders aan voldoende geld gekomen. Want ook aan de Spaanse Costa koop je alleen maar iets als je een zak met geld mee brengt.

Een vriend is net bezig om in Spanje naar een appartement te kijken. Geen tuin want extra werk. Hij zit heel goed in de slappe was - veel meer dan ik. Hij had op zijn 30e al de eerste mio binnen (werkte bij een IT bedrijf met goed aandelenprogramma). Hij is nu boven de 50 en heeft een eigen bedrijf met 30 medewerkers. Toch is hij verbaasd wat je voor een mooi appt met pool/gym aan de Costa mag neer tellen.

En als je het niet op je rekening hebt staan, is het lastig om een bank te vinden die jouw droom wil financeren. In NL zijn er weinig/geen banken die dit doen, misschien nog de een of ander privebank voor de puissant rijken.
In het buitenland is dit nog lastiger omdat za daar niets van je weten, en er voor je al genoeg waren die in de problemen zijn gekomen.
Financiering in het buitenland... is sowieso altijd lastig(er). En... als je eenmaal 60 bent! Probeer maar een hypotheek te krijgen in bijv. Nederland...

Maar... als je cash ter beschikking hebt...
 
Financiering in het buitenland... is sowieso altijd lastig(er). En... als je eenmaal 60 bent! Probeer maar een hypotheek te krijgen in bijv. Nederland...

Maar... als je cash ter beschikking hebt...
Gewoon overwaarde opnemen. Door het woningbouw wanbeleid (bedankt Hugo de Jonghe) zal de gemiddelde woning 8% per jaar meer waard worden.
 
ga van de zomer weer een dag of 14 naar mijn maat in Almeria..
de MV weer achter in de Transporter..
beetje verder orienteren van hoe en wat..
wat het bestemmingsplan is in die naaste regio..hoe de sfeer er hangt qua community
hoe de prijzen van levensonderhoud nu zijn vergeleken met vorige keer..
ook mijn gezicht jaarlijks wat meer laten zien bij mensen die daar wat voorstellen qua politie en bestuur horeca etc etc..
als ik over een jaar of 10/12 min of meer permanent die kant op ga..of in ieder geval eerst de winter..(ligt eraan hoe mijn ouwelui er bij zitten ,uberhaupt nog in leven)
dan moet ik eigenlijk al een heel eind bekend zijn met de regio..
waarschijnlijk tegen die tijd op eigen grond iets zetten ,of al begonnen..
niet te groot..zo goed als zelfvoorzienend..zonnepanelen en watervoorziening..veel meer heb je niet nodig..
ik heb hier in de regio optie op nog 3 bedrijfsunits die ik tegen die tijd dat ze klaar zijn weer verhuur..
dus ga ik samen met de verhuur van de andere 2 die ik al bezit ,waarschijnlijk een leuk passief inkomen hebben in de toekomst..
het is natuurlijk geen rekenen over de rug van een ander ,maar ik ben de enige erfgenaam van mijn ouders..die laten ook nog een huis van 4 ton+ achter ooit..
en ik ga niet veel geld nodig hebben ,winterkleding heb je niet nodig..stookkosten is ook zowat 0 daar..
een klein bungalowtje met zwembad ,gym en dubbele garage zet ik voor een paar centen..
bovendien ga ik niet op mn reet zitten..ook daar kunnen ze wel iemand gebruiken die een paar dagen in de week tuintjes bijhoud of schilderwerk..badkamertje ..keukentje..
de rest van de tijd krijg ik wel gevuld met motorrijden,zwemmen en senoritas .
ik houd mijn huis hier gewoon aan..laat de 540i ook grotendeels hier...die is tegen die tijd al 10 jaar oldtimer..dus ben ik in de zomermaanden gewoon hier om onderhoud aan alles te plegen en een oogje in het zeil te houden..
dan is alles allang betaald ,of ik houd een klein beetje restschuld..
dat is zo een beetje hoe we het gaan doen..in grote lijnen..heb gelukkig een goede boekhouder daar werk ik het wel verder mee uit..
maar langzaam maar zeker elk jaar meer belast worden tussen volk uit Nigeria ,Pakistan,Syrie,Marokko,Iran,Israel,Oekraine ,Polen,Roemenie,BulgarijeTurkije,Albanie,..terwijl het 9 maanden regent..
crisis dit ,crisis dat..elektrisch rijden /energietransitie D66 beleid ..die LHBTI ,Woke bullshit ..overal van die Karen figuren met 3 kinderen...neee..dat gaat vervelen ..
 
Als je tegen de hitte kan en niet in onveilige buurten komt dan valt er in Brazilie goed te leven. Gezondheidszorg is voor mensen die verzekerd zijn goed en eten is relatief goedkoop. Alleen luxe goederen en dan bedoel ik niet gouden borden of zo maar gewoon elektronica bijvoorbeeld is daar wel duur
Dat is het nu net... weet al lang dat die vochtige tropische hitte... echt niets voor mij is! Maar... een droger klimaat met niet te hoge temperaturen...
 

Partners

Forum statistieken

Onderwerpen
37.501
Berichten
726.665
Leden
33.464
Nieuwste lid
Walking_Chn
Terug
Bovenaan Onderaan