Intimiteitscoach?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Utreg

Wandelaar
85
29/04/24
106
11
Hi all,

Bij intimiteit in een relatie denk ik bij fysiek contact aan bijvoorbeeld:

- op de bank tegen elkaar aan liggen/zitten
- kussen/knuffelen
- samen douchen
- met elkaar spelen in bed
- beffen/pijpen
- neuken

In de relatie met mijn vrouw beperkt het zich vooral tot het laatste. Op onregelmatige basis zeg maar. Op zich niet verkeerd, maar ik mis wel de connectie. We gaan van stap 1 naar stap 10 zonder de tussenliggende stappen zeg maar. Dat vind ik zelf jammer. Stap 2 tot en met 9 zijn ook leuk. Toch?

Nu zat ik eraan te denken om mijn vrouw voor te stellen eens naar een intimiteitscoach of soortgelijks te gaan. Wellicht dat we meer verdieping kunnen aanbrengen in onze intimiteit.

Wat vinden jullie? Iemand ervaring met intimiteitscoach? Andere suggesties?

Ik heb geen ervaring in.
Vaak wordt gezegd dat het dan komt door iets in het verleden, maar goed dat wordt volgens mij gezegd bij alles.
Maar misschien dat je een open gesprek voorzichtig kunt aangaan met haar?

Was dit vroeger ook zo, of is dit er zo ingeslopen?

dan kan ik je niet echt helpen in advies.
ik zou het zelf rustig proberen op te bouwen.

of bijvoorbeeld als ze gaat douchen, vragen of je me mag, en dan bijvoorbeeld beginnen bij de rug of zo iets

maar denk wel dat een coach zou kunnen helpen, denk altijd alleen wel dat je er open voor moet staan om het aan te gaan, maar dat is met alles.
Al denk ik wel, dat je er altijd wel dingen uit haalt.

Ze geeft zelf aan dat er een rem op zit. Ze vindt het bijvoorbeeld ook heel lastig om zich te laten gaan, te ontspannen. Altijd bezig om toch in control te blijven. Slechts heel af en toe lukt het haar om in het moment te zijn.

Geldt trouwens niet alleen voor momenten dat we intiem zijn maar ook in haar dagelijks leven wil ze graag structuur hebben en niet graag voor verrassingen komen te staan.

ik herken me hier best goed in.

ik kan ook heel slecht tegen als iemand mij aanraakt en iemand aanraken doe ik ook niet snel.

Gelukkig lukt het me wel bij mijn vaste dvp.
ik zal ook niet snel de leiding nemen.

en structuur heb ik ook nodig, kan anders ook best verstoord raken.

ik zou het met haar bespreken en misschien dat je zelf al kleine stapjes kunt maken.
je zou kunnen proberen om haar te beginnen met zachtjes te strelen en hier aan te laten wenen, en een tijdje later hetzelfde maar dan een stapje verder, met wat kusjes er bij.
noem maar wat natuurlijk, maar bedoel te zeggen.

haar eerst te laten wennen aan stap 1, en dan pas voorzichtig naar stap 2.

maar een intimiteitscoach zou je inderdaad wel makkelijker kunnen helpen.
en mogelijk leert ze er ook om dingen waar los te laten.

Terug
Bovenaan Onderaan