Mooie antwoorden en reacties hier allemaal.
Maar wellicht zit wat spermabeleving een flink deel ook tussen onze oren, bij mannen en vrouwen. Een verliefde vrouw zal zijn zaad anders beleven dan een DVP die louter zakelijk met een man vrijt. Voor de verliefde vrouw is zijn zaad goddelijk, voor de DVP is het slechts een kwakje.
Misschien maakt ook uit hoe 'drijfnat' haar vagina is, of een vrouw zijn zaad wel of niet letterlijk voelt. Té nat vrijt voor een man ook minder lekker, voelt hij minder, en spuit hij hierdoor wellicht minder zaad en ook minder krachtig in haar (geen echte spermastraal).
Het is waar, dat heel wat vrouwen (soms ook DVP's) allergisch zijn voor sperma bij met name het pijpen als een man wil klaarkomen in haar mond.
Zelf heb ik dat bij diverse ex-en van mij ook ervaren, dat ze sperma 'eng' of 'vies' vinden vanwege de geur en/of smaak.
Ikzelf denk, dat een vrouw dan niet echt door hevige lust is bevangen, wellicht door onervarenheid, geremdheid of preutsheid.
Wel vinden bijna alle vrouwen het opwindend als een man bijv. op haar buik of borsten klaarkomt, want op haar huid voelt zij zijn warme zaad natuurlijk wel.
Maar ga je van de regel uit, is mijn ervaring toch dat vrouwen op het gebied van seks wat complexer in elkaar zitten dan wij simpele mannen.