Is een transdame (post-op) een dame of niet?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Lieve leden!

Vandaag werd mij duidelijk dat volledig omgebouwde transdames niet altijd worden gezien als dame.

Nu ontstond bij mij de vraag, als een transdame volledig is omgebouwd, waarom zou zij dan niet mogen meetellen als gewone dame in deze branche? En waarom zou je deze vermijden? Ze heeft immers een poes.

Heeft het hebben van een baarmoeder zoveel invloed? Wil je juist een puur natuur lichaam? Wil je niet het idee hebben dat je met een voormalige vent in bed ligt? What's the deal?

Ik ben oprecht nieuwsgierig en ik denk dat ik als 24jarige er een hele andere kijk op heb dan vele andere leden hier. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Ps. Laten we het vriendelijk en gezellig houden in de reacties!!
Persoonlijk zou ik als hetero niet met een vrouw naar bed willen om achteraf te horen dat ze biologisch geboren is als man. Waarom? Omdat ik het als liegen beschouw.
Iedereen mag zelf bepalen wat hij of zij wil doen en wat hun geaardheid is. En dan moet je als omgebouwde man of vrouw ook accepteren dat sommige van ons daar geen interesse in hebben.
En eerlijk gezegd het chemisch onvruchtbaar maken van jongeren om ze om te bouwen met alle gevolgen van dien (mentale problemen, spijt achteraf, ontstekingen die een korter leven garanderen) vind ik gewoon te ver gaan.
Het zou veel beter zijn als we meer accepteren dat een jong iemand die op hetzelfde geslacht valt gewoon een andere geaardheid heeft en niet in het verkeerde lichaam is geboren.
Want uiteindelijk zullen archeologen bij het opgraven van onze botten gewoon vaststellen dat iemand man of vrouw is geweest en niet of die gene omgebouwd was. Je bent wat je bent en zoiets kan je niet veranderen.
 
Het zou veel beter zijn als we meer accepteren dat een jong iemand die op hetzelfde geslacht valt gewoon een andere geaardheid heeft en niet in het verkeerde lichaam is geboren.
Er zijn wel degelijk jongens of mannen die zich van binnen een vrouw voelen, daarom heb ik er geen problemen mee dat ze zich laten ombouwen om als vrouw door het leven te gaan maar net als jij wil ik niet achteraf erachter komen dat je met een omgebouwde man naar bed bent geweest, gek genoeg zijn er hier leden die dat niet begrijpen of willen begrijpen
 
Hoe je je voelt is een heel persoonlijke zaak, maar die neemt niet weg dat je bent wat je bent. En hoezo laten ombouwen? Een vent zijn fluit er af snijden, een kunstmatige poes boetseren, van zijn eikel een clitje maken, en dan zijn prostaat er uit en een baarmoeder en eierstokken inplanten of zoiets? Of wat noemt men tegenwoordig een man en een vrouw... Er zijn zoveel mensen die zo graag gezond zouden zijn, en dan lopen er een aantal exemplaren rond die aan een gezond lichaam laten prutsen.
 
Hoe je je voelt is een heel persoonlijke zaak, maar die neemt niet weg dat je bent wat je bent. En hoezo laten ombouwen? Een vent zijn fluit er af snijden, een kunstmatige poes boetseren, van zijn eikel een clitje maken, en dan zijn prostaat er uit en een baarmoeder en eierstokken inplanten of zoiets? Of wat noemt men tegenwoordig een man en een vrouw... Er zijn zoveel mensen die zo graag gezond zouden zijn, en dan lopen er een aantal exemplaren rond die aan een gezond lichaam laten prutsen.
Gezondheid is ook je comfortabel voelen in je eigen lichaam. Als een persoon met een genderdysforie zich beter kan voelen door een operatie, dan is daar niks mis mee. Iedereen moet daar zelf een keuze in maken, mits weloverwogen.

Het probleem hier is dat sekswerkers een commerciële dienst aanbieden. Je mag dan verwachten dat ze open zijn over hun diensten, hun tarieven, uiterlijk en biologisch geslacht, juist omdat verreweg de meeste mensen niet met een transvrouw seks willen. Het verzwijgen zien sommige mensen als een vorm van liegen, zelfs als een vorm van seksueel geweld tegen klanten.
 
juist omdat verreweg de meeste mensen niet met een transvrouw seks willen.

Het verzwijgen zien sommige mensen als een vorm van liegen, zelfs als een vorm van seksueel geweld tegen klanten.
Ik ken geen betrouwbaar cijfermateriaal van in hoeverre 'verreweg de meeste mensen' geen seks willen met een transvrouw, maar het zou goed kunnen.
Dat 'sommige mensen' het als een vorm van liegen, of verzwijgen, zien, is in elk geval hier duidelijk.
Maar of het er veel zijn of weinig: hier heel boos worden verandert het gedrag van de dvp's die nu niet meedoen aan ons gesprek niet, regelgeving krijg je er niet voor dus ik zie het meer als een gelegenheid voor mensen om even hun hart te luchten.
 
Je mag dan verwachten dat ze open zijn over hun diensten, hun tarieven, uiterlijk en biologisch geslacht
Ben ik helemaal met je eens.
Wel roept het de vraag op; wat beschouw jij als open zijn?

Moeten ze een reclamezuil met 'ik ben een transvrouw' of andere merktekens? Moeten ze die dan altijd dragen op hun kleding of alleen als ze werken?

Of zijn ze alleen verplicht eerlijk te antwoorden als ernaar gevraagd wordt en zou het netjes zijn als ze het direct vooraf uit zichzelf duidelijk maken?

Ik heb een sterke voorkeur voor het laatste. Wandelaars/klanten hebben zonder meer recht op hun voorkeuren, maar hebben daarin ook een eigen verantwoordelijkheid.
 
Want uiteindelijk zullen archeologen bij het opgraven van onze botten gewoon vaststellen dat iemand man of vrouw is geweest
Ik zie nu een archeoloog voor me die een opgraving doet en ineens uitroept "maar daar ben ik nog mee naar bed geweest! En het is een vent!! Kijk nou!!!"
[stel je een Monty Python aflevering voor]
;-)
 
Wat je vaak ziet is dat archeologen onder elkaar, als het samenraapsel van knekels op zijn plek is gelegd, uitmaken welke de mooiste zijn. Mr Knekel en Miss-Knekelverkiezing. En dan is het vaak een beetje ruzie als een bijzonder mooi exemplaar gevonden werd met siliconen op de heupen en borst want doet die nou mee als mooiste mr of miss knekel?
 
Er zijn wel degelijk jongens of mannen die zich van binnen een vrouw voelen, daarom heb ik er geen problemen mee dat ze zich laten ombouwen om als vrouw door het leven te gaan maar net als jij wil ik niet achteraf erachter komen dat je met een omgebouwde man naar bed bent geweest, gek genoeg zijn er hier leden die dat niet begrijpen of willen begrijpen
Ik begrijp het aan de ene kant wel en aan de andere kant weer niet. Vraag me af hoeveel omgebouwde als dvp werkzaam zijn en hoe groot de kans is dat je daar naar binnen stapt. Dat ze het niet aangeven dat ik begrijp ik dan weer wel en het heeft niks te maken met mannen bedonderen maar omdat ze voor de wet vrouw zijn en hun veiligheid. Ik mag aannemen dat je weet dat het geweld tegen homo's behoorlijk is toegenomen en dat is vaak twee mannen hand in hand lopen. Net als het geweld tegen shemales want daar kun je aan zien.
Dus als ze een bordje bij het raam of waardan ophangen met ik was vroeger man dan krijgen ze 100% te maken met verbaal en of lichamelijk geweld. Ze lezen ook het nieuws en dan horen ze ook dat er in de VS regelmatig transgenders worden vermoord. Politici daar stoken dat ook op door te verkondigen dat transen pedofielen ed zijn. Je komt er ook vaak ongestraft mee weg. Kijk naar het geval Kyle Rittenhouse. Loopt langs een colonne politie met een AR15 en vermoord 2 mensen waaronder een ambulance medewerker. Not quilty on all accounts Hij is de held van rechts. Had ie transen vermoord hadden ze hem een medaille gegeven.
Punt is wat je wilt gaat niet gebeuren misschien als je naar de rechter stapt. Dan heb je wel ballen. Het advies is goed uitkijken en eventueel vragen aan de desbetreffende dvp die je bezoekt. Dan weet je het zeker.
 
Wel roept het de vraag op; wat beschouw jij als open zijn?
Het is toch niet veel anders dan elke andere dienst die je wilt afnemen?

Het is essentieel dat klanten toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben om een beslissing te nemen over het gebruik van een dienst. De aanbieder is verplicht deze informatie op een gemakkelijk vindbare manier te presenteren. Als dienstverlener mag je niet aannemen dat de klant automatisch weet dat ze specifiek moeten informeren naar het biologische geslacht. Dit mag niet worden aangenomen omdat de dienstverlener een vrouwelijk uiterlijk heeft en het veelvoorkomend is dat dienstverleners met een vrouwelijk uiterlijk ook biologisch vrouw zijn.

Hoe ze dat willen vormgeven, daar mogen ze als dienstverlenende sector zelf over nadenken.
 
Dan heb ik nieuws voor je: volgens de wet zijn ze vrouw. Ze hebben een screening gehad misschien verkeerde woord maar komt er op neer dat het niet de bedoeling is dat je op een ochtend wakker wordt en besluit vrouw te worden. Hormoonbehandeling en operaties en dan zijn ze vrouw. Proces van jaren. Die verandering gebeurt ook in hun burgerlijke status. De dienstverlenende sector hoeft geen oplossing te vinden. Zijn ze niet verplicht. Het is niet mijn mening maar zo is de huidige situatie.
 
Dat ze het niet aangeven dat ik begrijp ik dan weer wel en het heeft niks te maken met mannen bedonderen maar omdat ze voor de wet vrouw zijn en hun veiligheid.
Dat van die veiligheid begrijp ik niet zo goed, volgens mij is het juist onveilig om het te verzwijgen of over te liegen. Want ik kan mij heel goed voorstellen, dat als de klant pas na de daad of tijdens de daad er achter komt dat het een omgebouwde man, hij over de rooie kan gaan, en dat daar geweld bij komt kijken. Ik merk dat velen hier, niet de walging kunnen voorstellen van mannen die de gedachten alleen al, om sex te hebben met een als jongen geboren persoon.
Dus voor de veiligheid, kunnen ze er maar beter open over zijn.
 
Dan heb ik nieuws voor je: volgens de wet zijn ze vrouw.
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat de maatschappij ze ook als vrouw ziet.
En zeker bij zoiets intiems als seks, lijkt me dat wel belangrijk, want ook al zijn ze volgens de wet vrouw, de meeste mannen willen geen sex met een trans, want dat zien ze als sex met een andere man. En dat weten de transen ook, zeker die zich aanbieden als sexwerker.
 
Nee joh net als het voorbeeld van homo's die klappen krijgen. Als je in Iran homo bent kan je dat maar beter verzwijgen anders eindig je bungelen aan een hijskraan. Hier op dit forum is een topic over stiekem filmen door transgenders. Maar er staat ook een link naar een filmpje gemaakt op de Bloedstraat waar de shemales zitten. De klanten in beeld en die mogen ook wel oppassen. Er lopen bv op de wallen niet alleen wandelaars maar ook gastjes die op rotzooi uit zijn. En die zien dan een dvp waar duidelijk is dat ze een man worden. Die dvp hoeft zich geen zorgen te maken dat ze niet uitgescholden, bespuugd of geslagen wordt want dat gaat gebeuren.
Er wordt wel eens gescholden door mannen die bij een shemale naar binnen gingen maar er wel achter kwamen dat het geen vrouw was. En dat was het dan meer niet.
Deze site heet overigens girlsreview en daar worden ook shemale's besproken.
De maatschappij ziet dat ze vrouwen zijn anders komt dat niet in de wet.
 
Nee joh net als het voorbeeld van homo's die klappen krijgen
ik snap die vergelijking niet zo. Bij een homo is toch duidelijk te zien dat het een mannetje is.
Voor velen zien shemales als een rariteit.
De een ziet ze als een vrouw met een pik en een ander als man met borsten. Maar deze discussie gaat niet over shemales maar over over de vraag if een post op trans een vrouw of een man is. En in het verlengde hiervan de vraag of ze kenbaar moeten maken, dat ze geboren zijn als man.
 
Volgende is niet escalerend bedoeld maar relativerend!

"Wacht, voordat de bontkraagjes ze in elkaar slaan zal ik het doen, dan worden ze tenminste wel door een échte man afgetuigd, is beter dan door die kansparels die het in de kelders met elkaar doen" ;-)

Zou ook nog kunnen dat de dvp in kwestie zich nog herinnert hoe als eerste een linkse hoek uit te delen in plaats van zich gedwee af te laten rossen door de man die was geschrokken van haar vrij lage stemgeluid.

;-)
 
Als ze gezien worden als man krijgen ze meer te maken met geweld als dat ze dat niet doen. Omdat ook die als freaks beschouwd worden. De vraag of ze man of vrouw zijn is niet relevant want voor de wet zijn ze dat. En daar kan je hier eindeloos over praten maar dat is een feit. Wil je dat veranderen dan staat niets je in de weg om naar de rechter te stappen. Want ze zijn tot nu toe niet verplicht te zijn omdat kenbaar te maken. Je motivatie is dan dat je als wandelaar of hoerenloper moet zeggen in de rechtbank dat je wil dat dvp's die vroeger een man waren dat moeten aangeven omdat je er niet achteraf wil horen dat je met een omgebouwde in bed gelegen hebt. Als je dat doet dan heb je in ieder geval mijn respect.
 
in de rechtbank dat je wil dat dvp's die vroeger een man waren dat moeten aangeven[...] Als je dat doet dan heb je in ieder geval mijn respect.
Als je een nieuwe wet wil invoeren kun je dat niet aanvragen bij de rechtbank.

Wie nieuwe of gewijzigde wetgeving wil kan zich aansluiten bij een partij, daarin actief worden, pleiten voor een wetsvoorstel, dat zo overtuigend doen dat een meerderheid in het parlement dat overneemt , hopen dat het er in de eerste kamer ook doorkomt, erop vertrouwen dat er daadwerkelijk op gehandhaafd wordt.


Wat ook kan, is hier iets heel hard en boos roepen en kijken of dat hetzelfde effect heeft ;-)
 
Dat klopt maar je kan naar de rechter stappen of naar mr Frank Visser beslist. Daar komen wel eens zaken voor die aan beleidsmakers moet worden voorgelegd.

Ja discussie hier kan maar buiten dat je gelijk kan krijgen van andere leden hier haalt het verder niks uit...het advies is goed uitkijken bij welke dvp je naar binnen stapt.
 
De vraag is, dat toen men destijds de wet aannam, dat er ook rekening is gehouden met als man geboren " dames" die hun lichaam te koop aanbieden. Of dat de geest van de wet meer een praktisch karakter had, bijvoorbeeld, dat transen gebruik mogen maken van de damestoiletten, of bij detentie in een vrouwengevangenis terecht komen ipv van een mannen gevangenis om maar een paar voorbeelden te noemem, kortom een praktisch karakter.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee maar neem maar aan dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden.
Wellicht niet maar ze zullen er ook niet mee terug naar de tekentafel gaan.

Maar je weet maar nooit, burgers hebben de mogelijkheid dit soort dingen aan te kaarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan