Is een transdame (post-op) een dame of niet?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wellicht niet maar ze zullen er ook niet mee terug naar de tekentafel gaan.

Maar je weet maar nooit, burgers hebben de mogelijkheid dit soort dingen aan te kaarten.
ik vrees dat geen rechter daar zijn handen aan wilt branden, zeker niet die D66 rechters, die zijn veel te bang voor reacties uit de woke gemeenschap
 
Of dat de geest van de wet meer een praktisch karakter had, bijvoorbeeld, dat transen gebruik mogen maken van de damestoiletten, of bij detentie in een vrouwengevangenis terecht komen ipv van een mannen gevangenis om maar een paar voorbeelden te noemem, kortom een praktisch karakter.
Als ik op internet zoek naar de achtergronden met zoekopdracht "artikel 28 transgenderwet" dan kom ik veel PDFs tegen o.a. van ons parlement maar daarin geen argumenten over damespashokjes, wc's en detentie.

Heb je zelf andere resultaten gevonden?
 
Dus als ze een bordje bij het raam of waardan ophangen met ik was vroeger man dan krijgen ze 100% te maken met verbaal en of lichamelijk geweld.
Volgens mij valt dat wel mee, je moet er inderdaad niet mee te koop gaan lopen op straat maar in de Geleenstraat hebben de meeste een bordje voor het raam, ik heb nog nooit van problemen gehoord
 
Volgens mij valt dat wel mee, je moet er inderdaad niet mee te koop gaan lopen op straat maar in de Geleenstraat hebben de meeste een bordje voor het raam, ik heb nog nooit van problemen gehoord
en wat ik al eerder zei, het lokt eerder geweld uit, als ze het verzwijgen. En eerlijk gezegd kan ik mij daar nog wat bij voorstellen ook.
 
De vraag of ze man of vrouw zijn is niet relevant want voor de wet zijn ze dat.
Op PAPIER zijn ze een vrouw, voor de rest blijft het gewoon een geboren man die is omgebouwd naar een vrouw, het lijkt mij geen discussie of dat hetzelfde is als een echte vrouw
 
Schwarzenegger zal nooit president van de VS kunnen worden omdat hij op papier wel een Amerikaans staatsburger is maar geen geboren Amerikaan, op papier is dus niet hetzelfde als 'van nature'
 
Als we het daarover eens waren dan was deze discussie niet zo ellenlang en interessant geworden ;-)

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat daar zo'n discussies over zijn. Als ik mij laat ombouwen tot een dolfijn, maakt mij dat nog geen echte dolfijn. Voor mij zijn dat mensen met een psychische aandoening en ik vind het onbegrijpelijk dat er dokters zijn die in hun waanideeën meegaan.

Iemand met anorexia heeft ook een psychische aandoening, die gaan we toch ook geen maagverkleining geven ook al vindt die zichzelf te dik? Waarom dat we dan toelaten dat mensen zich laten ombouwen van man naar vrouw of omgekeerd omdat ze vinden dat ze het andere geslacht zijn, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

Voor de duidelijkheid, ik vind het positief dat zo'n operaties kunnen en dat de wetenschap al zo ver staat. En ik vind ook dat zo'n procedure moet kunnen, maar dan voor specifieke gevallen zoals bijvoorveeld hermafrodieten die als eenduidig man of eenduidig vrouw door het leven willen gaan. Maar in andere gevallen vind ik dat eigenlijk van de pot gerukt dat dat kan en mag.

Maar bon, zo denk ik er over. Ieder mag het zijne denken van mij, maar ik heb er toch serieuze vragen bij.
 
Laatst bewerkt:
Wat ook zou kunnen is een proefproces uitlokken. Dat je naar een dame gaat waarvan je eigenlijk wel kon weten dat het volgens jouw persoonlijke definitie een man is, daarna word je aangehouden en vervolgd wegens openbare geweldpleging, mishandeling en dan zeg je "edelachtbare ik verafschuw geweld maar weet u wat het is, ik ging als het ware 'over de rooie' en het werd zwart voor mijn ogen waarna zij of hij ineens verwondingen bleek te hebben die ze misschien wel tijdens mijn korte bewustzijnsverlies zichzelf heeft toegebracht, je weet het nooit, met uw welnemen."
 
Wellicht is het wat voor je om je aan te melden voor de belangvereniging van transen en shemales.
Want je blijft het maar voor ze opnemen.
Dat is onnodig want de wet staat reeds aan hun kant, dat is allemaal reeds geregeld ;-)

Ik neem het niet voor hen op en ook niet voor jou, ik heb gewoon een eigen standpunt en mening, zoals jij ook jouw eigen gevoelens hebt!

en aangezien je niet meer werkt
Ten eerste doen zulke details er op dit forum niet toe, ten twee zijn veel personen die de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt nog steeds aan het werk, zo zie je maar!
 
dolphin GIF
 
ik vrees dat geen rechter daar zijn handen aan wilt branden, zeker niet die D66 rechters, die zijn veel te bang voor reacties uit de woke gemeenschap
Rechters moeten de wet volgen en dat zal je te horen krijgen. En geloof me maar die wet wordt niet veranderd omdat een paar hoerenlopers dat willen. Het is klein leed. Wat wel kan is dat raambuurten gesloten kunnen worden. En prostitutie verboden. Maar die wet veranderen ze niet. Er is een stikstofcrisis, inflatie, woningcrisis,asielzoekerscris . Grotere problemen lijkt mij Wat betreft de transgenders het is papier maar dat is het belangrijkst.
 
Lieve leden!

Vandaag werd mij duidelijk dat volledig omgebouwde transdames niet altijd worden gezien als dame.

Nu ontstond bij mij de vraag, als een transdame volledig is omgebouwd, waarom zou zij dan niet mogen meetellen als gewone dame in deze branche? En waarom zou je deze vermijden? Ze heeft immers een poes.

Heeft het hebben van een baarmoeder zoveel invloed? Wil je juist een puur natuur lichaam? Wil je niet het idee hebben dat je met een voormalige vent in bed ligt? What's the deal?

Ik ben oprecht nieuwsgierig en ik denk dat ik als 24jarige er een hele andere kijk op heb dan vele andere leden hier. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Ps. Laten we het vriendelijk en gezellig houden in de reacties!!
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Voor mij hangt het er vanaf als je geboren bent als man of vrouw.

Als je je als man laat om bowen tot vrouw omdat je je een vrouw voelt of wil zijn dat is hun keuze. Maar je blijft lichamelijk een man. Die zijn lichaam heeft er laten uitzien als die als van een vrouw.

Los daar van zie ik niet in dat er daar een probleem mee is om met een transdame sex te hebben als haar persoonlijkheid of lichaam je aanspreekt. Dan maakt het voor mij niet uit.

Je moet ook verstaan dat het voor veel mannen die sex overwegen met een transvrouw vaak een hele boel vragen met zich mee brengt. Bv zou ik bi zijn? Maar ik voel mij totaal niet aan getrokken tot mannen enzo voort.

De dag van vandaag is het heel anders dan pak weg 30 jaar geleden toen was dat meer taboe als je een andere geaardheid had of een vrouw of man wou zijn. Vandaag word het bijna gepromoot.
 
Heb ooit een docu gezien waarin een trans vertelde op dating sites te melden dat zij als man geboren was. Na een aantal slechte ervaringen.
Dit kan de woke gemeenschap belachelijk vinden maar zij had wel gelijk. Ze legde uit dat een teleurgestelde hetero man heel agressief kon reageren op een eerste date met het risico op mishandeling en wanneer ze meteen vanaf het begin eerlijk was er nog steeds genoeg mannen waren die positief reageerde om af te spreken.

Ik wil niet het gedrag van de teleurgestelde mannen goed praten maar zij begreep tenminste dat je dit op deze manier kon voorkomen.
 
Ik wil niet het gedrag van de teleurgestelde mannen goed praten maar zij begreep tenminste dat je dit op deze manier kon voorkomen.
Maar die mannen hadden nooit teleurgesteld geweest, als ze van te voren wisten dat het een trans was.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan