Kanchanaburi en Ayutthaya

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Hotnurse

Vaste klant
Forumpionier
233
08/07/21
360
6
Mijn eerst volgende trip (november) gaat weer naar Pattaya, maar voor begin 2026 wil ik toch wel eens iets anders. Dan gaat het eerst naar Hua Hin. Hotel is al gereserveerd. Eerst had ik gedacht om van daaruit naar Pattaya te gaan, maar zit nu toch met iets anders in mijn hoofd. Ik wil weer eens wat meer cultuur en natuur opsnuiven. Mijn oog is gevallen op Kanachaburi (River Kwai) en Ayutthaya (oude stad). Ik kan 6 à 7 nachten verdelen over deze 2 plekken. Over de bezienswaardigheden is er natuurlijk genoeg te vinden, maar over onze hobby haast niets. Is er heus wel iets te beleven en waar? En natuurlijk, hoe zit het met de hotels? Kan je er gemakkelijk een gast meenemen.
Dus daarom, zijn er onder jullie mensen die er ook effectief geweest zijn en me hierover een beetje kunnen bijstaan in mijn zoektocht?

Mijn eerst volgende trip (november) gaat weer naar Pattaya, maar voor begin 2026 wil ik toch wel eens iets anders. Dan gaat het eerst naar Hua Hin. Hotel is al gereserveerd. Eerst had ik gedacht om van daaruit naar Pattaya te gaan, maar zit nu toch met iets anders in mijn hoofd. Ik wil weer eens wat meer cultuur en natuur opsnuiven. Mijn oog is gevallen op Kanachaburi (River Kwai) en Ayutthaya (oude stad). Ik kan 6 à 7 nachten verdelen over deze 2 plekken. Over de bezienswaardigheden is er natuurlijk genoeg te vinden, maar over onze hobby haast niets. Is er heus wel iets te beleven en waar? En natuurlijk, hoe zit het met de hotels? Kan je er gemakkelijk een gast meenemen.
Dus daarom, zijn er onder jullie mensen die er ook effectief geweest zijn en me hierover een beetje kunnen bijstaan in mijn zoektocht?
Ayuthaya heb ik bezocht en ik zou aanraden om een dame mee te nemen. Die checkt samen met jou in en dan is er sowieso geen probleem.

Indien je daar langer zou blijven, dan zal er -online- wel wat te vinden zijn, maar dat vraagt tijd. Een toeristenhotel in het centrum, waar de tempels zijn, zal ook niet happig zijn op ST bezoekers.

Kanchanaburi heeft zeker wel een straat waar wat te beleven valt. Stuk of 10 barren verspreid over die straat, eentje met live muziek (Filippijnse zangeres die heel vreemd danst maar ontzettend goed zingt en sympathoek mens is. Maenam Kwai Road oftewel River kwai road.
Verwacht geen wilde taferelen, ook weinig stunners, maar ik heb me er 4 avonden prima vermaakt.

@Hotnurse Kanchanaburi: 2 oorlogsmuseums waarvan een vanuit Japanse perspectief. De Kwo-Mintang begraafplaats is ook een hidden gem.
Neem de doordeweekse trein, van Kanchanaburi, naar Nam Tok en daar een taxi naar Hellfire Pass (gratis toegang) en als je de lange wandeltocht (1½L water meenemen) doet, krijg je een walkie talkie mee. Je hart schiet je keel in.

Ik zat de laatste keer in het River Kwai hotel (temidden van hun renovaties), de receptie dames zagen geeneens dat ik joiners meenam. Rechts vh hotel is een grote fishbowl massage, links een nachtclub waar veel Thai komen.

Wat onze wandelhobby betreft, heb ik me daar vooral gericht op de massagesalons, de locals in de bovengenoemde nachtclub, danwel de indrinkers en het plaatselijke thaifriendly aanbod.

Laatst bewerkt:
Voor mij is het inmiddels 25 jaar geleden dat ik in Kanchanburi ben geweest. Ben er ongeveer 5 keer geweest. Heel indrukwekkend. Er zijn 2 begraafplaatsen die je kunt bezoeken. 1 ervan gingen we met een longtailboot heen, de ander bij de stad.
Ayuttaya is inmiddels 35 jaar geleden en was zeker ook de moeite waard en natuurlijk ook de oude stad Sukhothai, maar dat is tever weg op mee te pakken.
In Hua hin ben ik vorig jaar nog geweest en daar lopen genoeg dames rond om je mee te vermaken. Heb zelf goede ervaringen met 2 dames. Toevallig allebei met de naam Boom. 1 is terug naar Chiang May en de ander werkt waarschijnlijk nog in Hua Hin. Boom 2 had hele grote, natuurlijke tieten.

Ik heb intussen al veel e-mails gestuurd naar verschillende hotels in beide steden en het antwoord was overal hetzelfde: het is geen enkel probleem om een gast mee te nemen naar je kamer. Enkel indien die gast overnacht, betaal je een joiner fee tussen 500 en 750 Bath. Dus een hele geruststelling. Heb dan ook dadelijk de boekingen gedaan. Weer iets om naar uit te kijken. En zal een maand of zo voor vertrek terug ThaiFriendly activeren.

Ik ben op het moment in Kanchanaburi en het is toch wel behoorlijk uitgestorven hier. Op enkele Australiërs.
De dames van de beerbars is ook niet veel soeps. Maar goed ik ben niet in Thailand om zoveel mogelijk te neuken.

Maar verder is het hier prachtig!

Ik ben op het moment in Kanchanaburi
Neem de doordeweekse trein (in het weekend is die vaak afgeladen), naar Nam Tok en van daaruit een taxi naar Hellfire Pass. Infocentrum is gratis toegang, deze wordt door het Britse ministerie van Defensie beheerd. Korte wandeling 2x½u, de lange hike moet je 3u voor uit trekken, je krijgt dan wel een walkie talkie mee. De laatste trein terug, gaat meen ik rond 1700, dus zorg dat je vroeg gaat.
Geen ThaiFriendly of Tinder?
Die zijn in Kanchanaburi juist je beste vriendjes 😉 Daarnaast zijn er een aantal leuke massagesalons, waaronder de fishbowl naast het River Kwai hotel. https://maps.app.goo.gl/13aDb5nUWKmbY3q76

Laatst bewerkt:
Geen ThaiFriendly of Tinder?
Ik heb tinder ja maar geen tijd om er hier eentje op te duiken. Je stapt zo een beerbar binnen voor gezelschap.

Wel succes gehad met Tinder in bbk. 2weken van te voren me verplaatst naar bbk. En de dame verrast dat ik er was. Ze nam gelijk vrij van haar werk. En nam de logeerspullen mee naar hotel😂
Neem de doordeweekse trein (in het weekend is die vaak afgeladen), naar Nam Tok en van daaruit een taxi naar Hellfire Pass. Infocentrum is gratis toegang, deze wordt door het Britse ministerie van Defensie beheerd. Korte wandeling 2x½u, de lange hike moet je 3u voor uit trekken, je krijgt dan wel een walkie talkie mee. De laatste trein terug, gaat meen ik rond 1700, dus zorg dat je vroeg gaat.
Ik heb dezelfde trein vanuit bbk genomen. Dus dat was wel genoeg trein😂. Maar ik heb alle trekpleisters hier gehad. Wil je een tour boeken. Dan zou ik good times resort/travel aan bevelen!
Heb ook nog een nummer voor een privé taxi/guide. 1700 baht en rijd je heel de dag rond en wacht netjes 3 uur totdat je de hellfire pass gelopen hebt.

Wat trouwens een dikke afrader is na het monument. Alleen het viewpoint is mooi. En wil je hem toch helemaal lopen. Zorg dan dat je aan het einde word opgehaald met de taxi!
Die zijn in Kanchanaburi juist je beste vriendjes 😉 Daarnaast zijn er een aantal leuke massagesalons, waaronder de fishbowl naast het River Kwai hotel. https://maps.app.goo.gl/13aDb5nUWKmbY3q76
Maarja als je alle tours wilt doen en met het reizen hoef je mij niet te bellen. Of ik er nog een keertje of 5 over wil. Want geil zijn ze wel.
Ooh had ik dat geweten! In bkk is het er niet van gekomen en hier waarschijnlijk betere prijzen.

Laatst bewerkt:
"The King and I" is wel een tenenkrommende draak van een film. Nee dan liever Hunger, Khun Pan 3 en The White Lotus (s3).
Maarja als je alle tours wilt doen en met het reizen hoef je mij niet te bellen. Of ik er nog een keertje of 5 over wil. Want geil zijn ze wel.
Ooh had ik dat geweten! In bkk is het er niet van gekomen en hier waarschijnlijk betere prijzen.
Ik heb, al was het maar 'n jaar, als kind in Kanchanaburi gewoond. Ik kom er om de paar jaar terug en het liefst alleen, dus🖕🏻 voor de tours. De enige uitzondering die ik maak, zijn fietstochtjes en koken met een Thaise chef.

Ik kom in BKK niet in soapies, maar het is geen hogere wiskunde, dat de provincie goedkoper is dan de hoofdstad.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan