Waar sommige andere obstakels creëren waar geen hoeven te zijn.
Precies. Lisette creëert een obstakel met haar tarieven voor deze doelgroep, een obstakel waar de meeste niet overheen kunnen komen. Misschien bedoelde je het niet zo, maar het is wel de waarheid. Dat er een enkeling een topsalaris heeft en bij een bedrijf werkt wat volledig mee gaat in zijn/haar handicapt, met voorzieningen e.d., is niet een realistisch beeld van de meeste mensen in deze doelgroep (want een dergelijk argument (dus iemand die super goed verdiende met handicapt) las ik ook al en is mogelijk niet realistisch voor 99% van de doelgroep).
Noortje Smit heb ik inmiddels kunnen vinden en dit is een hele mooie dame. Alleen verdienen haar tarieven ook niet de schoonheidsprijs. Uiteraard veel beter dan Lisette, maar alleen al dit:
¨Ik reis met het openbaar vervoer. Mijn startpunt is treinstation Leeuwarden Centraal. Onderstaande tarieven gelden voor de totale reisduur: van station Leeuwarden tot de deur van waar we afspreken en weer terug.
Kosten
Per 30 minuten: €35
Let op
Schattingen zullen afwijken wanneer je dichterbij of verder van het station af woont/af wilt spreken.¨
Dit lijkt misschien op het eerste oog redelijk, maar in de praktijk zorgt dit ervoor dat je als klant een flinke extra rekening hebt. Eindhoven noemt ze bijv. een geschat tarief van 420 euro. De dame woont namelijk in Friesland en treinreizen kunnen via heel veel omwegen gaan (en dan rekent ze zoals het hier staat ook nog geld als ze een stukje moet lopen vanaf het station). Allemaal in het nadeel dus van de klant. Stel je hebt iemand met een handicapt en deze woont ver van haar af, dan zou deze persoon zo maar een rekening van 400-500 bovenop de 550 kunnen krijgen voor 2 uurtjes.
Graag ook even dit:
¨Verzoekjes
Als je wil dat ik er tijdens onze date op een specifieke manier uit zie, kan je een verzoek doen. Dit gaat per categorie:
• Kleding (bijv. jurkje of panty)
• Lingerie (bijv. een specifiek setje)
• Schoenen (bijv. sneakers of hakken)
• Haar (bijv. los of in een staart)
• Make-up (bijv. geen make-up of zwaar)
Kosten
Per categorie betaal je een bedrag van €30, ongeacht het aantal verzoeken binnen die categorie. Wil je verzoeken doen in meerdere categorieën? Dan betaal je €30 extra, per extra categorie.¨
Stel ik wil dat ze lingerie draagt, een jurkje aanheeft, hakken draagt, het haar los heeft en make-up op doet, dan betaal ik gewoon 150 euro bovenop wat ik hiervoor al noemde, terwijl sommige van die categorieën amper of geen extra werk zijn (vooral het dragen van een hak of een jurkje aantrekken bijvoorbeeld).
Sterker nog veel van die wensen, hebben veel dames al standaard in hun pakket zitten. Wat doet ze als je geen wensen hebt? Geen hak dragen? Geen jurkje dragen?
Nee sorry dat ik het zeg, maar deze dame is ook niet het beste voorbeeld hierin hoor.
Ik snap dat ze langere dates wilt voor een betere connectie (als dat de reden is), maar als klant kijk je dan minimaal tegen 550 aan en hotelkosten in Leeuwarden als je er niet in de buurt woont (aangezien de anders enorme reiskosten). Mensen met een handicapt die haar op een zorginstelling willen ontvangen hebben dan dus te maken met mogelijk hoge reiskosten en misschien ook nog wel tot 2x toe, aangezien ze eerst een intake wilt.