Met welke opvatting tegenover seks en prostitutie ben je opgevoed?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

user_9876

Wandelaar
67
26/09/21
44
2
Seks is een beladen onderwerp en prostitutie nog meer zelfs. Prostitutie is ook niet echt geaccepteerd binnen de maatschappij dus het is niet vanzelfsprekend dat men eraan doet, maar de rede waarom iemand eraan begint is in het algemeen eigenlijk makkelijk te beantwoorden: sekswerkers omdat ze geld nodig hebben en de klanten omdat ze seks willen. Natuurlijk ligt is het wat genuanceerder als het specifieke gevallen betreft maar in het algemeen is het zo, en de 'waarom' en 'hoe' iemand eraan begint is al vaak besproken, hoewel de 'waarom' ook interessant is wil ik hierbij voornamelijk vragen: met welke opvatting tegenover prostitutie en seks ben je opgevoed en welke invloed heeft dat op je keuze om aan betaalde seks te beginnen gehad? Ik zie graag reacties terug van zowel de vrouwen die eraan verdienen als van de mannen die ervoor betalen.

In mijn geval waren mij ouders vrij liberaal en alternatief dus seks was in mijn ouderlijke huis geen moeilijk onderwerp, er is nooit echt een gesprek geweest over de "bloempjes en de bijtjes" maar als ik een vraag had werd die beantwoord en er was ook een kinderboek in huis die je alles leerden over het leven doormiddel van een narratief over een jongen die op een boerderij leefde, dus hoe baby's gemaakt werden wist ik als kind al een beetje en toen wij naar Amsterdam verhuisde werd wegens de aanwezigheid van de Wallen mij uitgelegd dat sommige "papa's" die geen "mama" hadden om mee te "knuffelen" andere vrouwen betaalden om mee te "knuffelen".
Een liberaal progressieve opvoeding zou wel wat invloed hebben gehad op mijn kijk tegenover prostitutie maar uit mezelf had ik begrip voor mannen die geen seks konden krijgen en ervoor betaalde en naarmate de jaren het duidelijk werd dat ik geen vriendin zou hebben heb ik gemakkelijk geaccepteerd dat ik ervoor zou moeten betalen, stoer was het niet maar so be it.
 
Daar werd bij mij thuis niet echt over gesproken. Maar er stond wel een voorlichtingsboek in de kast, waar ik in mijn tienerjaren regelmatig in heb gelezen. Op de basisschool vonden ze het volgens mij nog te vroeg voor seksuele voorlichting en op de middelbare school vermoedelijk weer te laat (lees: geen echte seksuele voorlichting op beide scholen).

Mijn eerste seksuele ervaringen waren met vriendinnen. De stap naar paydates was toen ik na een tijdje zonder vriendin besloten had om maar eens een keer een paydate te proberen.
 
Bij mij thuis was en is sex een normaal onderwerp. Er is daar nooit een taboe rond geweest omdat het normaal het een behoefte is dat iedereen heeft. Het is een normaal onderwerp.

Toen ik mijn vader vertelde dat ik naar een dvp ben geweest kreeg ik een knuffel van hem zei hij dat hij trots was. Hij dacht wel al dat het feit dat ik nog maagd was aan 25 in mijn hoofd kroop maar hij wist niet wat te doen.

Ik kan daar open met hem over praten dat is wel tof als je eens nood hebt aan een babbel of raad.
 
Sex was vies, laat staan prostituees. Als ik homo zou 'worden' zou mijn vader mijn beide benen breken (ik was 16). Voorlichting nooit gekregen.
Toen mijn ouders begrepen dat ik (22 jaar) met mijn vriendin naar bed ging 'draaide alles om seks' bij mij.
Mijn zus had het helemaal zwaar, zelfs zoenen mocht zij niet.
Voor de goede orde: mijn ouders waren niet gelovig.
 
toen ik een jaar of 11/12 was en mijn zussen een jaar of 10 heeft mijn moeder enkele boeken meegebracht uit de bibliotheek ivm seksuele voorlichting voor kinderen/tieners.

dit waren nog echt zo'n boeken uit de jaren '70/'80 waar op de cover nog gewoon een foto stond van 2 spiernaakte kinderen die hand in hand in de zee aan het rennen waren. ik herinner me ook nog dat alles geillustreerd werd met foto's ipv tekeningen. (ik weet niet of dit de dag van vandaag nog mogelijk zou zijn)

we hebben dan samen deze boeken doorlopen en konden met alle vragen terecht bij mijn moeder.
in hetzelfde jaar ook seksuele voorlichting gekregen op school (6de leerjaar)

en later in het middelbaar ook tijdens Biologie de nodige uitleg gekregen.

dus qua seksuele opvoeding zat het wel snor.

over seks enzo kon er altijd vrij gesproken worden bij ons thuis. er was absoluut geen taboe daarover.

mijn moeder/zussen zijn bvb ook op de hoogte van mijn dvp bezoek en hebben daar geen enkel probleem mee.
 
Er werd in ons gezin zelden over seks gesproken, en al helemaal niet over prostitutie. Toch heeft vooral mijn moeder over de meeste dingen vrij moderne opvattingen. Tegenwoordig zie ik mijn moeder maar een paar keer per jaar meer, en wij praten nooit over zulke onderwerpen. Maar ik ben wel benieuwd wat haar mening daarover is, of zij het kan aanvaarden dat twee volwassenen met wederzijdse toestemming betaalde seks hebben. :oops: :unsure: Ik heb in 1999, toen mijn ouders uit elkaar gingen en mijn moeder haar nieuwe partner leerde kennen, toevallig een paar e-mails gelezen die zij met elkaar uitwisselden. Daaruit begreep ik dat mijn moeder het een achterhaalde opvatting vond dat enkel getrouwde mensen met elkaar naar bed mogen gaan.

Als ze het oké vindt dat twee niet-getrouwden met wederzijdse instemming onbetaalde seks met elkaar hebben, waarom zou het dan wél een misdaad zijn als er geld gevraagd wordt voor het intiem contact? :rolleyes:
 
Thuis werd er bij ons niet over seks gesproken. Bij elk beeld op televisie van intimiteit reageerde mijn moeder bijna hysterisch met: "eeew, bah". Hoewel ik weet dat ze zelf openminded was, wilde ze dit blijkbaar niet aan haar kinderen meegeven.

Pas in mijn studententijd ben ik echt vrij en open over seksualiteit gaan denken. Ik ben een beetje zweverig geworden en benader intimiteit anders dan louter als platte seks. Een intieme tijd met een vrouw beschouw ik als een kostbaar geschenk; ik vind het allerminst vanzelfsprekend dat je intiem met iemand mag zijn. Ik beschouw (bijna) elke vorm van seksualiteit als normaal en zie sekswerk ook als een gewone baan waar ik geen enkel probleem mee heb. Dat moet ook wel, want mijn vriendin werkt part-time als DVP naast haar studie. Ik ben van mening dat sekswerkers veel vreugde in de wereld brengen, aangezien intimiteit voor veel mensen ontzettend belangrijk is.
 
Seks is een beladen onderwerp en prostitutie nog meer zelfs. Prostitutie is ook niet echt geaccepteerd binnen de maatschappij dus het is niet vanzelfsprekend dat men eraan doet, maar de rede waarom iemand eraan begint is in het algemeen eigenlijk makkelijk te beantwoorden: sekswerkers omdat ze geld nodig hebben en de klanten omdat ze seks willen. Natuurlijk ligt is het wat genuanceerder als het specifieke gevallen betreft maar in het algemeen is het zo, en de 'waarom' en 'hoe' iemand eraan begint is al vaak besproken, hoewel de 'waarom' ook interessant is wil ik hierbij voornamelijk vragen: met welke opvatting tegenover prostitutie en seks ben je opgevoed en welke invloed heeft dat op je keuze om aan betaalde seks te beginnen gehad? Ik zie graag reacties terug van zowel de vrouwen die eraan verdienen als van de mannen die ervoor betalen.

In mijn geval waren mij ouders vrij liberaal en alternatief dus seks was in mijn ouderlijke huis geen moeilijk onderwerp, er is nooit echt een gesprek geweest over de "bloempjes en de bijtjes" maar als ik een vraag had werd die beantwoord en er was ook een kinderboek in huis die je alles leerden over het leven doormiddel van een narratief over een jongen die op een boerderij leefde, dus hoe baby's gemaakt werden wist ik als kind al een beetje en toen wij naar Amsterdam verhuisde werd wegens de aanwezigheid van de Wallen mij uitgelegd dat sommige "papa's" die geen "mama" hadden om mee te "knuffelen" andere vrouwen betaalden om mee te "knuffelen".
Een liberaal progressieve opvoeding zou wel wat invloed hebben gehad op mijn kijk tegenover prostitutie maar uit mezelf had ik begrip voor mannen die geen seks konden krijgen en ervoor betaalde en naarmate de jaren het duidelijk werd dat ik geen vriendin zou hebben heb ik gemakkelijk geaccepteerd dat ik ervoor zou moeten betalen, stoer was het niet maar so be it.
Bij ons thuis was seks taboe, je hoorde iets van vrienden ,toen ik mijn eerste stijve pik kreeg dacht ik dat ik ziek werd en ging er mee naar mijn moeder die in paniek riep, doe weg doe weg
Op mijn 17e kuste een buurmeisje mij en ik kreeg een stijve ,Ik nam haar mee achter op mijn Kreidler , onderweg zat ze aan mijn pik
Langs een spoordijk achter het woonwagenkamp in Leiden heb ik haar onhandig geneukt en we werden een koppel. neuken ging steeds beter , maar ook zij was nooit voorgelicht en wij dachten echt dat omdat mijn sperma altijd uit haar kut druppelde ze niet zwanger werd.
Klopte dus niet want op mijn 18e werd ik vader
Ik ben acht jaar met haar getrouwd geweest totdat ze ontdekte dat de negerlul van de buurman toch wat groter was
 
Laatst bewerkt:
Bij ons thuis is nog nooit over seks gesproken, echt geen woord. Ik heb dus ook geen idee hoe mijn ouders hierover denken, of wat ze ervan zouden vinden als ze wisten wat ik uitspook. Het was ook altijd ongemakkelijk als ik met mijn ouders tv zaten te kijken en er was een scene met een vrijpartij. Hier werd zwijgend naar gekeken.

Er werd sowieso nooit over liefde/relaties gesproken, of over andere persoonlijke dingen. Het ging altijd over anderen, hoe moeilijk die het hadden vanwege relatieproblemen, ziekte of wat dan ook. Maar het ging nooit over ons zelf. Als je ze vraagt "hoe is het?" is het standaard antwoord: mag niet klagen. Want dat hoorde niet zo, er zijn altijd mensen die het moeilijker hebben.

Hierdoor heb ik altijd veel moeite gehad met praten over mijzelf, en mijn mening te geven. Als ik een persoonlijke vraag krijg, klap ik dicht. Ik heb geen idee wat ik dan moet zeggen/denken, en wimpel het vaak af met: "weet ik niet". Met vaak verbaasde blikken als gevolg.

Ik ben halverwege de 30, en nog nooit heeft er iemand in mijn familie gevraagd over mijn niet bestaande liefdesleven.

Twee jaar geleden begonnen met wandelen, en ook hier vroegen de dames vaak waarom ik geen vriendin had. In het begin zei ik dan gewoon: "weet ik niet". Maar na een tijdje een favoriete dame gekregen, die wat dieper begon te graven in mijn hoofd. Sindsdien gaat het steeds beter, en praat ik steeds makkelijker, durf vaker mijn mening te geven. Ook ben ik een stuk vrolijker dan voorheen.

Beetje afgedwaald van het onderwerp, maar seks stond dus niet in ons woordenboek.
 
Ik was enige jongen en twee zussen. Over sex werd nooit gesproken en alles waar ook maar wat (half) naakte vrouwen op stonden afgebeeld vond men moeder vies. Op een dag schreef ik een lange brief naar men moeder dat ik beetje verliefd was op een dvp en heb heel de boel wat geromantiseerd. Was gewoon een meisje in de Schippersstraat. Toen men moeder me confrontreerde met de brief had ze die vooraf al laten lezen door men vader en zelfs door haar huisarts. De huisarts concludeerde eruit dat ik verliefd op die dame was maar gaf men moeder ook de raad mij duidelijk te maken ONMIDDELLIJK te stoppen met haar te bezoeken. Men vader was ook duidelijk. Stop er mee, hier en nu. Ga nooit meer terug. OK zegde men moeder je hebt nu de wereld ontdekt en laat het daarbij. Probeer een mooie vrouw te ontmoeten in de normale wereld. Ze controleerde me ook meer als ik nog eens het huis uit wilde gaan. Waar ga je naartoe enz enz. Na enkele weken toch weer haar stiekem bezocht en ook aan haar alles opgebiecht. Ze was beetje geschrokken dat ik tegen me ouders over haar had gesproken. Raar genoeg, men ouders geloofde me op men erewoord dat ik nooit meer terug zou gaan en het leven nam zijn gang, toch ging ik stiekem terug naar de dvp en al de beste momenten zijn daarna gevolgd. Over sex werd niet meer gesproken thuis. 2 jaar later kwam men zus af met een 'vriend'. Ik had de kamer naast men zus thuis. Me ouders hebben tot vervelens toe me gezegd neem daar een voorbeeld aan, verwijzend naar men hoerengedoe van de jaren ervoor. Alsof dat koppel volgens men ouders DE WAARHEID was. In de zomer volgde er trouwplannen een datum werd vastgelegd voor over 12 maanden. Na een maand later, is nu 22 jaar geleden, ik was gewoon op men kamer en ineens hoor ik in de kamer van men zus het bed een hele tijd op en neer gaan. Ik vraag me af hebben velen van jullie dit meegemaakt dat een broer of zus tekeer gaat met hun vriend/vriendin als je nog in het ouderlijke huis woont? Ik heb er niets over gezegd, maar de gedachte om hun bezig te horen vond ik vies. Aan tafel zag je dat ze wat bezweet waren. Dus ja, moet je geen tekening bij maken. En dat in het huis waar nooit over sex gesproken werd en volgens men moeder het ideale koppel. Nee dus want een aantal weken later volgde een bom. Men zus was zwanger. Ze woonde nog thuis hadden nog geen eigen woonst. Hij was pas afgestudeerd. De officiële trouw met groot feest bleef maar voor de wet gingen ze kort erop trouwen omdat dit zo hoort volgens de oude gewoonte (we spreken dus over 22 jaar geleden). Die gast (nu men schoonbroer al die jaren) kwam elke dag men zus bezoeken op haar kamer tot ze 5 maanden zwanger was. Dan eindelijk zijn ze het huis uitgegaan en vonden een huurwoning. En dat allemaal in een huis waar er nooit over sex gesproken werd en zelfs een foto van een geil meid in een blad als Panorama vies was. Ja wadde. Enkele jaren later is ook men 2e zus met een vriend afgekomen. Volgens men moeder zullen die ook sex gehad hebben toen men zus nog thuis woonde, maar heb die nooit bezig gehoord. Die 2e schoonbroer komt elke dag voorbij de hoerenbuurt van Brussel-Noord omdat zijn werk daar in buurt is en doet er heel laag dunkend over alsof het, het allergrootste krapuul is. Die gast is ook jaren getrouwd met men zus, en zijn zus is ook al jaren getrouwd. Allemaal dus zogezegd en zo lijkt het bloed deftige mensen. Heb ik een zekere trein in men leven gemist door nooit echt een relatie te hebben gehad met een normale vrouw en dat je dan ook die relatie overal mee naartoe kan nemen op familiefeesten.... ja, een dvp hoe mooi en lief ook, op familiefeesten ben je alleen. En je schoonbroers pakken uit met je zussen. Het is al 20 jaar men leven op iedere feest hetzelfde liedje. En last but not least, zelfs met men love dolls blijf ik alleen op familiefeesten. Hoewel het zou kunnen als er een feest bij mij thuis is, maar ze kunnen niet veiliger zijn dan in hun doos goed weggestoken als er gepland bezoek komt. Speciaal een vrouw gaan zoeken om op familiefeesten te kunnen uitpakken met iemand ga ik niet doen. Dit moet je doen voor jezelf.
 
Bij ons thuis is nog nooit over seks gesproken, echt geen woord. Ik heb dus ook geen idee hoe mijn ouders hierover denken, of wat ze ervan zouden vinden als ze wisten wat ik uitspook. Het was ook altijd ongemakkelijk als ik met mijn ouders tv zaten te kijken en er was een scene met een vrijpartij. Hier werd zwijgend naar gekeken.

Er werd sowieso nooit over liefde/relaties gesproken, of over andere persoonlijke dingen. Het ging altijd over anderen, hoe moeilijk die het hadden vanwege relatieproblemen, ziekte of wat dan ook. Maar het ging nooit over ons zelf. Als je ze vraagt "hoe is het?" is het standaard antwoord: mag niet klagen. Want dat hoorde niet zo, er zijn altijd mensen die het moeilijker hebben.

Hierdoor heb ik altijd veel moeite gehad met praten over mijzelf, en mijn mening te geven. Als ik een persoonlijke vraag krijg, klap ik dicht. Ik heb geen idee wat ik dan moet zeggen/denken, en wimpel het vaak af met: "weet ik niet". Met vaak verbaasde blikken als gevolg.

Ik ben halverwege de 30, en nog nooit heeft er iemand in mijn familie gevraagd over mijn niet bestaande liefdesleven.

Twee jaar geleden begonnen met wandelen, en ook hier vroegen de dames vaak waarom ik geen vriendin had. In het begin zei ik dan gewoon: "weet ik niet". Maar na een tijdje een favoriete dame gekregen, die wat dieper begon te graven in mijn hoofd. Sindsdien gaat het steeds beter, en praat ik steeds makkelijker, durf vaker mijn mening te geven. Ook ben ik een stuk vrolijker dan voorheen.

Beetje afgedwaald van het onderwerp, maar seks stond dus niet in ons woordenboek.
Toch denk ik niet dat het ontbreken van een partner iets te maken heeft met het niet voorgelicht zijn, Ik ben drie keer getrouwd en nog steeds, wel al die jaren doorgewandeld
 
Bij ons thuis werd er ook niet over gesproken veel uit kranten en tijdschriften gehaald over hoeren buurten op 17 jaar met de trein naar Amsterdam de wallen op gezocht en naar binnen gegaan achter bij de kerk toen rijbewijs gehaald en toen weekelijks naar het zandpad in Utrecht en steeds meer plaatsen
 
Ik ben vrij streng gereformeerd opgevoed. Over seks werd nooit gesproken, behalve dat t niet mocht, voor het huwelijk uiteraard.
Hoe mijn broer en ik geboren zijn mag Joost weten, want ondanks dat de muren van papier waren, zo dun, heb ik m'n ouders nooit de liefde horen bedrijven.
Het onderwerp kwam simpelweg nooit op tafel.
Seksuele voorlichting dus ook niet.
Misschien wel daardoor dat ik tot m'n 18e eigenlijk weinig op had met meisjes.
Maar eenmaal serieus verkering, ging de rem eraf en werd er vaker gen..kt voor het huwelijk dan in de eerste jaren daarna opgeteld, geloof ik.
Nu 25jr getrouwd en voor zo vermogelijk nog steeds n heel aardig seksleven.
Al doe ik nu wat meer aan vergelijkend waren onderzoek, wat ik in m'n tienerjaren blijkbaar gemist heb.
 
Oerkatholiek als vooral mijn grootmoeders waren had ik al snel door dat je met je piemel iets leuks kon doen. Ik was pas drie of zo toen ik onder de tafel kroop en naar de kousenbenen van mij tantes (toen met jarretelles) tuurde. Vreemd dat ik toen ik op die prille leeftijd al iets voelde. En toen ze met hun schoenen speelden kon ik niet laten om er even aan te ruiken. Dat waren nog van die kousen met versterkte hielen. Vond ik heerlijk en mijn tantes hadden niks door. Want zo'n manneke wat kon hij onder de tafel mispeuteren? Wellicht dateert mijn voetenfetish van toen. Wat ik me ook nog herinner is dat mijn oma steeds voor het slapengaan steevast zei: "Hou je handjes boven de dekens hé".
 
Sex daar werd op een bepaalde manier vrij open over gepraat bij ons thuis. Mijn moeder had ook veel homo vrienden, die vaak bij ons thuis kwamen, dus sex op zich werd vrij open over gepraat, en was iets natuurlijks.
Maar er werd in mijn omgeving en directie familie wel heel erg neergekeken op mannen die hoeren bezochten, dat waren in mijn gedachten altijd zielige, mannen van middelbare leeftijd met een lange regenjas waar de kraag van omhoog staat.
Ik kan mij herinneren, dat op een gegeven een vriend uit mijn vriendenclub opbiechtte dat hij een prostituee had bezocht, de jongens uit de vriendenclub waren wel nieuwsgierig hoe hij het beleefd had, maar de meisjes vonden hem gelijk een " vieze " jongen, en werd echt hele tijd met de nek aangekeken door die meiden,
En over hoeren werd in het algemeen al op neer gekeken, werden ook grapjes over gemaakt, immers waren dat de vrouwelijke dropouts van de maatschappij, drugsgebruiker, iemand met psychische problemen, van lage komaf, je kent het wel.
Kortom geld betalen voor sex, was voor sukkels en mannen die geen vrouw konden krijgen, omdat ze te lelijk waren of iets dergelijks, maar niet iets voor gezonde goed uitziende jongemannen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn zus is altijd een beetje zo'n anti-allesnon geweest die heel wat wou verbieden. Ze werd al vroeg, ik schat rond haar tiende, een strikte vegetariër/veganist. Ze was tegen alle genotmiddelen zoals alcohol, tabak, koffie, illegale drugs, pijnstillers,... Hoewel ze in haar studententijd zelf antidepressiva geslikt heeft. Ook wat een milieufreak, ze maakt zich zorgen over het tegenwoordig zo overbekende K-woord. Hoewel ze de laatste jaren toch redelijk wat met het vliegtuig gereisd heeft. Heeft nooit veel autogereden, ze heeft een tijdje zelf een gehad, maar tegenwoordig gebruikt ze slechts nu en dan een deel-of huurauto. Kortom, ze is zo'n typische wereldverbeteraar.

Tot haar achttiende was ze ook erg tegen alles wat met seks en liefde te maken heeft, moest geen partner hebben en kon niet verdragen dat er in films en series de typische dingen gebeurden. Ze aanvaardde de nieuwe man van mijn moeder niet nadat mijn ouders uit elkaar gegaan waren. Ondertussen is ze getrouwd en heeft een zoon, maar het lijkt me aannemelijk dat ze nooit van haar leven iemand anders dan haar man tussen haar benen gehad heeft. Ik neem dus aan dat zij van mening is dat prostitutie een kwaad is dat, als het ook maar even mogelijk was, meteen afgeschaft zou moeten worden.

Het moet lukken dat haar zoon, bijna dertien jaar nu, uitgerekend naar het Sint-Bavo-instituut gaat, wat vlakbij de bekende buurt in Gent ligt. :oops: Het zit er dus dik in dat hij die straatjes zal ontdekken, waarschijnlijk nog vóór zijn twintigste. 😝 Die anti-allesnon zal er niet om kunnen lachen moest haar zoon die dames bezoeken.
🤨
 
Mijn zus is altijd een beetje zo'n anti-allesnon geweest die heel wat wou verbieden. Ze werd al vroeg, ik schat rond haar tiende, een strikte vegetariër/veganist. Ze was tegen alle genotmiddelen zoals alcohol, tabak, koffie, illegale drugs, pijnstillers,... Hoewel ze in haar studententijd zelf antidepressiva geslikt heeft. Ook wat een milieufreak, ze maakt zich zorgen over het tegenwoordig zo overbekende K-woord. Hoewel ze de laatste jaren toch redelijk wat met het vliegtuig gereisd heeft. Heeft nooit veel autogereden, ze heeft een tijdje zelf een gehad, maar tegenwoordig gebruikt ze slechts nu en dan een deel-of huurauto. Kortom, ze is zo'n typische wereldverbeteraar.

Tot haar achttiende was ze ook erg tegen alles wat met seks en liefde te maken heeft, moest geen partner hebben en kon niet verdragen dat er in films en series de typische dingen gebeurden. Ze aanvaardde de nieuwe man van mijn moeder niet nadat mijn ouders uit elkaar gegaan waren. Ondertussen is ze getrouwd en heeft een zoon, maar het lijkt me aannemelijk dat ze nooit van haar leven iemand anders dan haar man tussen haar benen gehad heeft. Ik neem dus aan dat zij van mening is dat prostitutie een kwaad is dat, als het ook maar even mogelijk was, meteen afgeschaft zou moeten worden.

Het moet lukken dat haar zoon, bijna dertien jaar nu, uitgerekend naar het Sint-Bavo-instituut gaat, wat vlakbij de bekende buurt in Gent ligt. :oops: Het zit er dus dik in dat hij die straatjes zal ontdekken, waarschijnlijk nog vóór zijn twintigste. 😝 Die anti-allesnon zal er niet om kunnen lachen moest haar zoon die dames bezoeken.
🤨
Misschien moet ze zijn ochtendlul eens pijpen voor een goede moeder zoon verhouding
 
Mijn moeder woont al twintig jaar in Amsterdam. Niet in het historisch centrum, maar in de nieuwe wijk IJburg. Ik ben eens benieuwd hoe zij over de Wallen denkt, en over het plan van de burgemeester om die speeltuin te verhuizen. Ik kan het haar niet vragen, want wij spreken nooit met elkaar over zulke dingen, en ik zie mijn moeder nog slechts enkele keren per jaar. :oops:
 
Er werd en wordt nooit over zaken gesproken die met emoties en gevoelens te maken hebben, laat staan seks.

Daardoor voelde alles op dat gebied als een taboe. Iets waar je eigenlijk niet van mag genieten. Wat stiekem moet.

Dat is zo ingesleten, dat ik het altijd voelt alsof ik iets doe wat eigenlijk niet goed is en helemaal niet zou mogen doen.

Het maakt dat ik me moeilijk kan overgeven aan de seks en me nooit helemaal kan laten gaan. Er staat altijd een zekere rem op.

Terughoudend, uiterst voorzichtig, mezelf wegcijferend, niet dominant, want ik doe iets wat niet mag.

Een keurslijf waar ik maar niet uit weet te breken. Voor de dames een fijne klant daardoor en dat wil ik ook weer niet kwijt.

Daarom mijn wens om een dame te treffen die mij kan begeleiden in het loslaten en mezelf meer laten gelden in bed.

Maar goed, dan moet ze ook een universitaire opleiding tot psycholoog hebben denk ik, dus dat zal niet zo snel gebeuren.

Tot die tijd blijft het een beetje aansukkelen voor mijn gevoel.

Het is nooit helemaal wat ik echt zou willen en dat ligt volledig aan mij. Ik hou mezelf tegen en breek er maar niet doorheen.
 
Daarom mijn wens om een dame te treffen die mij kan begeleiden in het loslaten en mezelf meer laten gelden in bed.

Maar goed, dan moet ze ook een universitaire opleiding tot psycholoog hebben denk ik, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
Dat eerste is wel te doen, dat tweede lijkt me niet nodig.

Bezoek Nederlands sprekende dames met goede recensies die wat langer in het vak zitten en richting je eigen leeftijd zijn, tenminste 30+.
Privehuizen zijn waarschijnlijk het makkelijkst.

Maak een afspraak van een uurtje om de dame een beetje te leren kennen en heb een leuke tijd.
Als je een goede klik hebt vertel je de dame achteraf dat je iemand zoekt die je wil helpen je horizon te verbreden en dat je wil leren wat dominanter te zijn in bed. Vraag haar of ze je daar een volgende keer bij wil helpen. Maak er geen moeilijker verhaal van, zij komt wel met vragen als ze interesse heeft.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

Was er geen klik of was het antwoord nee, volgende keer andere dame.

PS. Zoek hiervoor dames uit die je niet eerder bezocht hebt of tenminste niet al regelmatig bezoekt.
 
Het is nooit helemaal wat ik echt zou willen en dat ligt volledig aan mij. Ik hou mezelf tegen en breek er maar niet doorheen.
Dat is exact wat het is: je staat jezelf in de weg. Bij het doorbreken kan een ander je helpen, maar je moet het zelf doen. Dus ga aan de slag met jezelf en durf je los te breken van het verleden. Je leeft nu, jij bent jij en niet dat wat anderen zeggen dat je zou moeten zijn.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan