Mexico

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

NieuweHobby

Stamgast
Forumpionier
935
05/07/21
881
4
Ik heb nog geen onderwerp kunnen vinden over Mexico.
Ben erg benieuwd naar ervaringen?:)
Is op een internationaal forum een erg populair wandelland.
Cancun schijnt te duur te zijn.
Maar Guadalajera, Merida, Tijuana schijnen al goedkopere bestemmingen te zijn.

Edit: zie dat er al een topic was, deze mag verwijderd of samengevoegd worden.:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen onderwerp kunnen vinden over Mexico.
Ben erg benieuwd naar ervaringen?:)
Is op een internationaal forum een erg populair wandelland.
Cancun schijnt te duur te zijn.
Maar Guadalajera, Merida, Tijuana schijnen al goedkopere bestemmingen te zijn.

Edit: zie dat er al een topic was, deze mag verwijderd of samengevoegd worden.:)
Welk internationaal forum is dat als ik vragen mag ?
 
Hier een link met een kleine impressie van Zona Norte Tijuana

Tijuana ligt vlak over de grens bij San Diëgo , het barst er van de Amerikanen in het weekend vandaar dat er ook zo'n grote zona rosa is
In dat blok schijnt een hotel te zitten waar je een heel penthouse compleet met bar inclusief vrouwen kan afhuren voor een select gezelschap voor de wat meer gefortuneerde wandelaar
 
Ik heb nog geen onderwerp kunnen vinden over Mexico.
Ben erg benieuwd naar ervaringen?:)
Is op een internationaal forum een erg populair wandelland.
Cancun schijnt te duur te zijn.
Maar Guadalajera, Merida, Tijuana schijnen al goedkopere bestemmingen te zijn.

Edit: zie dat er al een topic was, deze mag verwijderd of samengevoegd worden.:)
Guadalajara is wel ook wel iets gevaarlijker gebied heb ik vernomen ( moorden,ontvoeringen etc.), Merida moet wel heel veilig zijn weet ik uit zeer betrouwbare bron.
En Tijuana zit er een beetje tussenin ik denk wel dat je zeer behoorlijk Spaans moet kunnen spreken behalve in Tijuana misschien dan.
 
Guadalajara is wel ook wel iets gevaarlijker gebied heb ik vernomen ( moorden,ontvoeringen etc.), Merida moet wel heel veilig zijn weet ik uit zeer betrouwbare bron.
En Tijuana zit er een beetje tussenin ik denk wel dat je zeer behoorlijk Spaans moet kunnen spreken behalve in Tijuana misschien dan.
Ik ben rond de eeuwwisseling twee keer in Mexico geweest , een keer in Cancun en het jaar erop in Puerto Vallarta waarvandaan ik een excursie naar Guadalajara heb genomen
Sterker nog ik was niet rond de eeuwwisseling maar met de eeuwwisseling in Puerto Vallarta , je kon het daar zelfs twee keer vieren omdat het tegen de grens met een andere deelstaat ligt waarmee ze een uur tijdsverschil hadden , er waren nog bussen vol mensen die speciaal daarvoor een half uur in de bus gingen zitten om het nog een keer te doen
Onveilig heb ik me er niet gevoeld maar die enorme geweldsexplosie ivm die drugskartels kwam net daarna op gang eigenlijk
Spaans spreken is er wel handig maar in de toeristische gebieden kan je je redelijk redden met Engels ,
 
Puerto Vallarta was iets minder op de Amerikaanse toerist toegesneden als Cancun , iets maar hoor niet veel minder
Rond de Malecon zaten alle Amerikaanse restaurantketens naast elkaar Planet Hollywood ,mac , Burgerking ,Pizahut en dat hardrockcafé wat geen café is en waar geen hardrock gedraaid wordt alsmede die tent die hooters genoemd word maar waar geen tieten te zien zijn

Aan de andere kant van een riviertje was een gezelliger centrum waar het wat meer op Europese toeristen was ingesteld , Er was een kroeg die old Amsterdam heette en van binnen sprekend op "the old sailor" op de wallen leek er was een Mexicaanse tent die Mariachis loco heette , een Ierse pub en een tent die Carlos o Brian heette die een soort kruising was tussen een Ierse pub en een Mexicaanse cantina
De grotere discotheken stonden iets verder van het centrum , toen waren het zowat allemaal thema discotheken zoals we hier de skihut en de Baja beachclub hadden

Op aanraden van iemand ben ik naar Senor Frogs gegaan , waar het thema om de een of andere reden kennelijk kikkers waren ? Ik was net in de dertig dus ik dacht dat kan nog wel

De zaak zat vol met provinciale Amerikaanse jeugd , je kon er cocktailtjes krijgen die uit een soort rugspuit in je bek gespoten werden en vervolgens kreeg je een helm op en werd je kop heen en weer geschud om de drank te mengen dit alles door een meid van een jaar of 18 wat het nog een klein beetje draaglijk maakte

Voor de rest leek het een normale discotheek tot er op een gegeven moment een DJ als een halve gare begon te roepen dat we allemaal gehurkt op de vloer moesten gaan zitten en als een kikker kwakend in het rond moesten gaan springen

Ik wil best ver gaan om me aan de gebruiken van het land waar ik te gast ben aan te passen maar zulke dingen doe ik niet , en al helemaal niet op commando , dus ik stond dat tafereeltje eens op mijn gemak met verbazing aan te kijken onder het genot van een pilsje toen er ineens een sirene afging en een zoeklicht op me gericht werd en me gesommeerd werd om net als de rest als een dwaas over de vloer heen te kruipen anders zou ik in het zwembad( wat kennelijk aanwezig was) geflikkerd worden , toen heb ik het pand maar verlaten

Maar goed , jullie willen natuurlijk weten of er nog iets te neuken viel

Mijn hotel was aan een straat die vlak bij het strand was en in de directe omgeving waren drie stripclubs , eentje heette los Lobos ,de anderen weet ik niet meer
In die clubs kon je onder het genot van een drankje kijken hoe lekkere wijven zich uitkleedden op de maat van muziek , er werd wat gepaaldanst en voor een bedrag wat overeenkwam met een tientje in guldens kon je een lapdance krijgen je mocht de dame die op je schoot kwam zitten nog met geen tang aanraken ,daar was een zero tolerance beleid voor als je ook maar een verdachte beweging maakte stond er al een breedgeschouderde uitsmijter in de startblokken om je buiten te werken
,In alle drie die tenten liepen verschrikkelijk knappe meiden en bij alle drie kreeg ik van de manager te horen dat het mogelijk was om er een mee te nemen naar je hotel, prijzen weet ik niet meer maar het was duur en de dame die ik op het oog had leek zelf niet erg enthousiast over dat voornemen dus heb ik er van afgezien

Vlak bij mijn hotel was een parkje wat geloof ik Lazaro Cardenas heette waar in de nacht getippeld werd , in ieder geval tot ik er een kijkje wilde nemen, toen was er net een razzia van de politie die er een aantal arresteerde en de rest in ieder geval tot na mijn vertrek ontmoedigd had om er terug te komen

Na een week of zo had ik die flauwe stripclubs wel een beetje gezien en heb ik een taxichauffeur verzocht wat lokaal vermaak te zoeken , eerst wilde hij me bij een nog duurdere stripclub afleveren waar hij kennelijk een leuke aanbrengpremie voor me zou opstrijken want we waren wel drie soortgelijke tenten voorbijgereden maar toen ik hem even lelijk aankeek bracht hij me bij de zona rosa wat aan de andere kant van de stad lag , of de stad zo groot is of dat hij hem drie keer in de rondte gereden is zou ik niet weten maar het was nog best een flinke rit

Het RLD van Puerto Vallarta bevond zich aan de rand van de stad , het waren een stuk of 5 van golfplaten gebouwde barretjes aan een soort stoffige parkeerplaats , bij de eerste de beste waar ik binnenging vloog er gelijk een Mexicaanse meid van half in de twintig om mijn nek die gelijk met tongzoenen begon , ik heb wat gedronken met haar ,wat gegeten en wat gedanst op de knetterhard staande muziek en ben een uurtje met haar in een kamertje geweest , het was ongetwijfeld duurder dan wat een local zou betalen maar het tarief was minder dan een derde voor wat ik toen in Nederland betaalde
Toen mijn chauffeur me weer bij mijn hotel afleverde heb ik hem gelijk gevraagd me de andere dag weer op te halen
Zo gezegd zo gedaan alleen heb ik toen dezelfde dame uitgenodigd om mee naar mijn hotel te gaan , dat kostte me nog een tientje om de nachtportier even de andere kant op te laten kijken maar ging verder vrij makkelijk , de seks was geweldig alleen had ze een verschrikkelijk ochtendhumeur de andere dag

De dag er na was het kerstmis en was er weinig te beleven en na de kerst had ik een excursie naar Guadalajara geboekt

Oh ja ik heb er nog walvissen gezien ook , en krokodillen
 
Laatst bewerkt:
Guadalajara is wel ook wel iets gevaarlijker gebied heb ik vernomen ( moorden,ontvoeringen etc.), Merida moet wel heel veilig zijn weet ik uit zeer betrouwbare bron.
En Tijuana zit er een beetje tussenin ik denk wel dat je zeer behoorlijk Spaans moet kunnen spreken behalve in Tijuana misschien dan.
Die volkomen losgeslagen drugskartels die gewoon een complete bus uitmoorden als er iemand in zit die op hun lijstje staat waren voornamelijk aan de kant van de Pacific actief omdat daar de snelweg loopt die het land van productie Colombia verbind met de VS waar die rommel verkocht wordt
Hoewel natuurlijk veel transport via vliegtuigen , onderzeeboten of doodgewone zeecontainers verstopt tussen legale handel word gesmokkeld hebben die concurrerende kartels zich voornamelijk aan die doorvoerroute gevestigd

Cancun en Yucatan zal het minder geweest zijn maar het moet een complete burgeroorlog geweest zijn haast

Toen ik er was hielden die lui zich nog op de achtergrond , in arme volksbuurten van provinciesteden was het wel raak maar de toeristen gebieden werden nog gespaard , men zat niet op negatieve publiciteit te wachten toen , ik heb ook wel gehoord dat die drugsbazen hun geld witwassen met investeringen in het toerisme en dat ze het daarom met rust lieten

Guadalajara gold toen ik er was als een vrij rijke industriestad , volgens de folders was het met 7 miljoen inwoners de op een na grootste stad van Mexico en net zo groot als Parijs
Het was een busrit van ik geloof een uur of 6 om er te komen al hebben we nog wel een tequila stokerij bezocht in die tijd en een lunch gebruikt

Guadalajara was wel een aardige stad , wat aantal inwoners aanging zal het allemaal wel kloppen maar de grandeur van Parijs had het niet , we hadden een hele goede gids die over elke hoop stenen nog wel een boeiend verhaal wist te vertellen en dat hielp mee natuurlijk
Eigenlijk moet je Guadalajara zien als een stuk of vijf aan elkaar gegroeide kleinere steden die toevallig te dicht op elkaar stonden om zelfstandig uit te kunnen breiden , er was een grote volkswagenfabriek die toen nog net of net niet meer kevers produceerde waar er in heel Mexico miljoenen van rondreden nog

Op prostitutiegebied afgezien van de zoveelste stripclub niet veel meegemaakt in de korte tijd dat ik er was , er zal best wat te beleven zijn in zo'n grote stad maar ik was er maar een nachtje en internet begon net op te komen toen , ik had het nog niet in ieder geval

In het centrum was een plein waar Mariachi bandjes optraden waar het wel gezellig was , ik had er wat aanspraak van een paar studentes maar toen die hoorden dat ik niet uit de VS kwam maar uit Europa was de belangstelling vrij snel over
Gewoon een grote stad met een aardig centrum , niet meer niet minder eigenlijk dat Guadalajara
Als ik het RLD had kunnen vinden zou ik er wellicht anders over denken
 
Guadalajara moet een van de belangrijkste bakermatten van de Mexicaanse kunst,cultuur en geschiedenis zijn maar op dit moment zijn met name Tulum en isla Holbox het populairste onder jongere toeristen.
Daar moet ook een beetje een hippie sfeer hangen ( maar allesbehalve hippie prijzen zeker in Tulum niet ) of daardoor er ook meer dames zijn die zich makkelijk laten meenemen omdat er wat meer welgesteld publiek rondhangt weet ik niet.
Ik ben ruim 10 jaar geleden wel in Playa del Carmen geweest met familie dus niet veel kunnen uitspoken toen, maar in het centrum liepen toen wel een aantal dames die qua uiterlijk en kleding zou kunnen omschrijven als puta's.
Maar goed tijden veranderen ik denk als je tegenwoordig in dit soort landen Tinder op je telefoon hebt in toeristengebieden je gewoon snel beet moet hebben, verwacht echter niet met een paar tientjes klaar te zijn.
 
Guadalajara moet een van de belangrijkste bakermatten van de Mexicaanse kunst,cultuur en geschiedenis zijn maar op dit moment zijn met name Tulum en isla Holbox het populairste onder jongere toeristen.
Daar moet ook een beetje een hippie sfeer hangen ( maar allesbehalve hippie prijzen zeker in Tulum niet ) of daardoor er ook meer dames zijn die zich makkelijk laten meenemen omdat er wat meer welgesteld publiek rondhangt weet ik niet.
Ik ben ruim 10 jaar geleden wel in Playa del Carmen geweest met familie dus niet veel kunnen uitspoken toen, maar in het centrum liepen toen wel een aantal dames die qua uiterlijk en kleding zou kunnen omschrijven als puta's.
Maar goed tijden veranderen ik denk als je tegenwoordig in dit soort landen Tinder op je telefoon hebt in toeristengebieden je gewoon snel beet moet hebben, verwacht echter niet met een paar tientjes klaar te zijn.
Holbox was in het jaar dat ik er was een vogelreservaat waar alleen dagtripjes naar gemaakt konden worden , afgezien van wat eco toeristen verbleef daar niemand , ik heb het net nog even op youtube bekeken en het is allemaal een stuk commerciëler geworden zo te zien maar het ligt nog steeds op een uur of 3 van Cancun af en afgezien van de schitterende natuur is er verder geen flikker te doen
De enige locals zijn de drie man en een paardenkop die in dat vissersdorpje wonen en het personeel wat er werkt in het toerisme ,dus veel succes op Tinder daar als er tenminste bereik is voor internet want wat ik uit een filmpje begrepen heb is dat rampzalig daar

Tulum is een oude Maya nederzetting , afgezien van de mooie locatie en de tempel die tevens als een soort vuurtoren dienst deed niet zo heel bijzonder , tenminste in vergelijking met Chitzen itza dan (in ieder ander land zou het een top attractie zijn)
Een excursie daar naar toe is eigenlijk vanzelfsprekend als je daar in de buurt bent , het schijnt dat er vroeger wat cabins waren op of tegen het strand aan waar backpackers goedkoop konden overnachten , ik begrijp van je dat dat goedkoop er wel vanaf is nu ?

De "hippe" gasten die ik in Mexico tegengekomen ben waren allemaal Amerikaanse "ouwere jongeren " die thuis natuurkundeleraar zijn of ambtenaar burgerzaken maar als ze eenmaal op vakantie zijn hun overhemd opengooien en hun sandalen aantrekken om bij een kampvuur erbarmelijke versies van succesnummers van Bob Dylan na te spelen op een bij een souvenirwinkel gekochte gitaar van spaanplaat

En zeg in Godsnaam niet tegen ze dat je uit Nederland komt want dan kan je de komende drie kwartier aanhoren hoe geweldig ze het gehad hebben in Emsterdem het jaar ervoor, en hoe je daar zomaar drugs kan kopen en al die vrouwen zomaar achter de ramen zitten daar
Vroeger gingen die lui allemaal naar Mexico om wiet te roken , dat was daar ook strafbaar maar als je gesnapt werd kon je met een relatief klein bedrag de politieagent omkopen en dan was je er van af terwijl ze thuis gelijk een strafblad hadden

Het was een leuke bijverdienste voor de Mexicaanse politie die hier zeer ijverig op controleerde zoals ik zelf ondervonden heb , je werd regelmatig aangesproken op straat door gasten die die rommel aanboden , volgens de Mexicaanse barman in de kroeg waar ik mijn hoofdkwartier had gevestigd was minstens de helft van die aanbieders undercover politie

Je hoeft overigens geen drugs bij je te hebben om een poot uitgedraaid te worden door de Mexicaanse sterke arm hoor , toen ik een keer in Puerto Vallarte van de kroeg uit naar mijn hotel terug liep vroegen een paar agenten me beleefd of ze een routine controle op drugsbezit mochten uitvoeren , liever niet natuurlijk maar je wil in een ver vreemd land waar je je rechten niet goed kent niet te bijdehand doen en omdat ik toch niets te verbergen had liet ik ze maar hun gang gaan
Na grondig gefouilleerd te zijn werd ik vriendelijk bedankt voor de medewerking en nog een prettige avond toegewenst , bij aankomst in mijn hotel bleek er echter dat er voor omgerekend een Euro of 70 uit mijn portemonnee te zijn verdwenen
 
Laatst bewerkt:
Het klopt wat je zegt Aad familie van mij heeft in Mexico gewoond en als ze in de gaten hebben dat je een buitenlander bent kun je soms een te betwisten a contant af te rekenen bon krijgen echter kwam dit in hun geval toch maar zelden voor.
Isla Holbox is inmiddels het Ibiza van Mexico maar wel het Ibiza van meer als 30 jaar geleden nog redelijk betaalbaar en vrij, maar Tulum kun je bijna vergelijken met het moderne Ibiza met name in de winter heel veel hipsters met een goed gevulde beurs op zoek naar party, zon en vertier.
Alles is dan ook ontzettend duur van je drankje, tot de hotels, beachclubs noem maar op het is de afgelopen jaren een feest geweest voor insta types in de winter mede vanwege het zachte Mexicaanse corona klimaat vergelijkbaar met dat in Florida.
Dat trekt dan weer vaak bepaalde dames aan vandaar ook het vermoeden dat er daar wel wat dames van plezier kunnen zitten maar niet de categorie die je in Tijuana zal aantreffen denk ik.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan