Opgelicht door Esther Heerenveen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wanneer was dat? Sinds 2021 kun je via de PNBF het adres krijgen wanneer de ontvanger niet ingaat op het verzoek van de bank om het geld terug te storten. Dat adres stuur je dan naar een deurwaarder.
Eén van de voorwaarden is dat er voldoende aangiften zijn tegen het rekeningnummer zodat het op de site van de politie rood kleurt als je het daar controleert. Daarom dus altijd aangifte doen.
Het was in 2022.
Wat me vooral stoorde was dat het niet opgepakt werd, terwijl er andere mensen zijn die ook aangifte hebben gedaan.
 
Er zal vast een man reageren op hun advertentie en daarna hier lezen wat er speelt.

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat er best een man te vinden is (met een prepaid nummer) die ze even aan het lijntje wilt houden.
 
Bekende truuk van online oplichtsters. Bne er verschillende zo tegengekomen die aadverteerden via Tweedehands.net.
Ook gebruiken ze vaak photos die ze van iemans anders online gestolen hebben. Dat kun je vooraf al verifieren via speciale zoekstites voor beelden zoals tineye, Google, Yandeze etc..
 
Ik heb even contact met dit echtpaar gezocht.
Inmiddels staat de rekening naam op Alphons Sev.
Ze zitten bij de KNAB Bank.

Toen ik vroeg waarom ze mensen oplichten werd er direct in de verdediging geschoten, en ook meteen geblokkeerd, dan weet je veelal voldoende.

Ook hun nummer is al even bekend op WHB.
Helaas voor hun heb ik het rekeningnummer even opgeschreven en zal eens een melding doen.
 
Ik ga het ook doen als tijd heb... Wel lang aan het lijntje houden hun..net doen of je een groentje bent...dat ze leeg kunnen plukken...daarna ga ik ze vernederen 🤣🤣
 
Ik ga het ook doen als tijd heb... Wel lang aan het lijntje houden hun..net doen of je een groentje bent...dat ze leeg kunnen plukken...daarna ga ik ze vernederen 🤣🤣
JE moet wel eerst betalen en later sturen ze je foto's.
Momenteel sturen ze alleen foto's en filmpjes.
In de week na 19 januari daten ze pas weer, heel mooi verhaal maar is allemaal wel heel vaag, zeker als ze pas later de foto's sturen.
 
Tja al met al wel veel reacties hier al. Bedankt iedereen voor het meedenken.
Helaas heb ik zelf nog niks kunnen vinden op Dirk Kerkhoven. En heb ook foto's door google image gehaald maar kom verder nergens op.

Ik heb inmiddels ook aangifte gedaan en alle informatie die ik heb doorgespeeld naar de Politie. Rekening die ik heb gebruikt heb ik inmiddels geblokkeerd dus mocht er iets mis gaan dan kunnen ze daar weinig mee doen.
Het is goed dat je aangifte hebt gedaan.. ook al is het een bedrag €50 euro wat te overzien is. Zo denken er velen hier van oohh het is maar €50 euro waarom zal ik alle moeite doen voor zo bedrag.

Het punt is dat de oplichters zo niet denken.. met jou worden er per dag nog wel 10-20 mannen op dezelfde manier opgelicht met dezelfde of onder andere accounts. Dan praat je al over €500 - €1000 euro per dag wat ze buit maken. Nou laat ze dit geintje zo lang mogelijk kunnen volhouden want ze veranderen van accounts, rekeningnummers, prepaid-nummers etc.. dus die cashen aardig hoor.

En dat ze veel van nummers wisselen is ook een feit, de twee 06-nummers in de printscreen is prepaid-nummers. En nog niet lang actief. Het rekeningnummer is van de Rabobank. Ik weet dat wanneer je zelf ook Rabobank hebt en je het rekeningnummer invult deze in beginsel zelf een naam aankoppelde mits deze ook Rabobank heeft. Geen idee of dit weer verandert is. Rabobank was enige die automatisch naam koppelde aan rekeningnummer. Proberen waard als het nog werkt.. dan heb je een naam die gekoppeld is aan dat rekeningnummer.

Verder je geld terughalen bij Tikki.me Hier een link: https://www.tikkie.me/fraude
Die kijken daar wel serieus naar en doen onderzoek Tikkie is onderdeel van ABN AMRO.
 
Ik heb even contact met dit echtpaar gezocht.
Inmiddels staat de rekening naam op Alphons Sev.
Ze zitten bij de KNAB Bank.

Toen ik vroeg waarom ze mensen oplichten werd er direct in de verdediging geschoten, en ook meteen geblokkeerd, dan weet je veelal voldoende.

Ook hun nummer is al even bekend op WHB.
Helaas voor hun heb ik het rekeningnummer even opgeschreven en zal eens een melding doen.
WHB?? En dat is wel mooi. Dus het rekeningnummer wat ik eerder al doorgaf staat op Alphons Sev?

Hoezo vroegen ze een foto van ons trouwens?

Echt Bizar dat iedereen contact met hun opzoekt fantastisch.

Heb net ook bij Tikkie zelf alle gegevens ingevuld en verstuurd.
 
Laatst bewerkt:
LAAT JE NIET OPNAAIEN

1Ya2Y8O.gif
 
Ik denk dat ze een ander rekeningnummer/geldezel hebben

WHB of WHG?
Precies.. Rabobank is nu KNAB geworden.. precies wat ik al had verwacht. Prepaid-kaartjes, geldezel die wanneer het te heet wordt weer ingeruild worden voor een nieuwe. Zo ezel pint dat geld en moet dat afgeven op een locatie waar weer een persoon het in ontvangst neemt. Zo gaat het door meerdere handen heen voordat het bij de daadwerkelijke oplichter is. En als ze gepakt worden kom je bij de geldezels uit.. de grote boef blijft buiten schot. Ik weet laatst hebben ze in Amsterdam zo oplichter gepakt.. Marokkaanse man 26 jaar, merkkleding, leuke AMG, tsja levensstijl moet ergens van bekostigd worden.... yep van jou centen.
 
Bekende truuk van online oplichtsters. Bne er verschillende zo tegengekomen die aadverteerden via Tweedehands.net.
Ook gebruiken ze vaak photos die ze van iemans anders online gestolen hebben. Dat kun je vooraf al verifieren via speciale zoekstites voor beelden zoals tineye, Google, Yandeze etc..
De zoekmachine is vaak in staat iets te vinden, maar vaak genoeg ook niet.
Gespiegelde foto's lijken moeilijker te herkennen.
 
WHB?? En dat is wel mooi. Dus het rekeningnummer wat ik eerder al doorgaf staat op Alphons Sev?

Hoezo vroegen ze een foto van ons trouwens?

Echt Bizar dat iedereen contact met hun opzoekt fantastisch.

Heb net ook bij Tikkie zelf alle gegevens ingevuld en verstuurd.
Inmiddels werken ze niet meer via tikkie maar via een betaalverzoek van Knab bank.
Ook hier zou je een melding kunnen doen, heb ik ook gedaan, eens zien of het werkt.

Maar ik heb er inderdaad de naam Alphons Sev. bij staan, Alphons staat nu ook op hun whatsapp.
 
Dan moet ik die prins nog maar eens ontmoeten die mij ook geld geeft haha
Met jouw positieve ervaring moet ik het wel geloven dat het echt is
Oh dat komt mooi uit, hij zoekt meerdere Nederlandse erfgenamen.

Ik geef je zo wel even z'n rekeningnummer, als je daar even 100 Euro naar overmaakt als blijk van echtheid zorg ik wel dat jij ook een miljoen Euro van hem krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan