Algemeen Pattaya

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Fout. De stroom Indiers is natuurlijk ontstaan zonder grote marketing campagne!

En zoals vaker gezegd (I did my home work)
-> Tourisme neemt toe (in absolute aantallen)
-> Verblijf is echter korter
-> Spend is zo forst lager dat per saldo de touristen inkomsten zijn gezakt

Simpel gezegd (als voorbeeld)

Vroeger had je de 2-week millionairs die 10.000 uitgaven per dag
nu heb je touristen die 5 dagen en 6.000 uitgeven per dag
Ik geloof niet in toeval er is hier wel degelijk over nagedacht door de thaise regering om meer Indiërs naar thailand te halen. Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen. Er zijn hier allerlei trucjes voor om dat te bewerkstelligen.

Ik geloof niet in toeval er is hier wel degelijk over nagedacht door de thaise regering om meer Indiërs naar thailand te halen. Zoiets komt niet zomaar uit de lucht vallen. Er zijn hier allerlei trucjes voor om dat te bewerkstelligen.

Sorry.. is gewoon organisch gegaan NA covid... zit geen grote "Pattaya marketing" campaign achter. Sorry

Sorry.. is gewoon organisch gegaan NA covid... zit geen grote "Pattaya marketing" campaign achter. Sorry

Je denkt niet dat bijvoorbeeld het na Covid geïntroduceerde visa-vrij entree beleid voor India door velen wordt gezien als niet 'organisch'?
Thailand neemt dus wel stappen om het ze makkelijker te maken. Ze hebben het vorig jaar nog verlengd ook, dus het bevalt Thailand wel om ze te verwelkomen.

Je denkt niet dat bijvoorbeeld het na Covid geïntroduceerde visa-vrij entree beleid voor India door velen wordt gezien als niet 'organisch'?
Thailand neemt dus wel stappen om het ze makkelijker te maken. Ze hebben het vorig jaar nog verlengd ook, dus het bevalt Thailand wel om ze te verwelkomen.
Ook heel toevallig wanneer westerse toeristen het laten afweten komen er opeens veel Indiërs naar thailand, zoiets kun je geen toeval meer noemen. De Indiërs moeten het gat opvullen die westerse toeristen hebben achtergelaten.

Dat was voor meerdere landen.... niet india perse?
Het ging erom dat @Rimon claimde dat er een grote marketing campagne achter zat... en dat betwijfel(de) ik.
Thailand had atijd al veel Indiers en na covid is vooral social media (tiktok) ene factor geweest en wat handige zakenmannen zijn er op ingespeeld -> Meer Indian clubs -> Meer te doen voor hun -> Vliegwiel effect

Dat was voor meerdere landen.... niet india perse?
Het ging erom dat @Rimon claimde dat er een grote marketing campagne achter zat... en dat betwijfel(de) ik.
Thailand had atijd al veel Indiers en na covid is vooral social media (tiktok) ene factor geweest en wat handige zakenmannen zijn er op ingespeeld -> Meer Indian clubs -> Meer te doen voor hun -> Vliegwiel effect

En toch zie je dat de officiële Thaise toerisme autoriteit sterk inzet op campagnes in India. Voor het leesgemak: https://www.tatnews.org/?s=india

Ik weet niet of Thailand actief campagne heeft gevoerd in India. Wat ik wel weet is dat er in Pattaya onvoorstelbaar veel Indiaase restaurants zijn bijgekomen. Ook zijn er veel toeristen uit India die heel goedkoop een vlucht plus hotel kunnen boeken in Pattaya. Heb zelf een man uit India bij het Eastiny Plaza om een andere kamer horen vragen. De receptioniste zei tegen hem dat dit niet ging omdat hij maar 300 baht voor zijn kamer hoefde te betalen. Dat wist hij niet want hij had vlucht plus hotel in India geboekt. Zelf moest ik er 500 baht per nacht betalen.
Ook het Sunbeam hotel in soi 8 zat voor covid vol met Chinezen en na covid vol met Indiërs.
Het Sunshine in soi 8 zit ook vol met Indiërs.

En toch zie je dat de officiële Thaise toerisme autoriteit sterk inzet op campagnes in India. Voor het leesgemak: https://www.tatnews.org/?s=india
Scherp maar er is niet 1 artikel daar dat de india<>Pattaya connectie verklaard.
Niet vergeten.. VOOR Covid waren er al Indian clubs he?
Die hele wedding campaigns waren er ook al VOOR covid bijvoorbeeld.

Nogmaals wat ik begreep (van local businss owners) is dat het meer organisch is gegaan vanuit de al bestaande base... anyway de voorzitter van "walking street business assosiation of whatever" is bv ook al jaren een Indier..

Uitkomst is in ieder geval na Covid.. desastreus? We hebben eerst de korean big spenders gehad die walking street (Agogos) hebben verziekt samen met Sebastiaan (Franse eigienaar van oa pinup)... die Koreanen zijn daarna naar soi6 gegaan -> Zelfde effect met mega prijsstijgingen..

Vraag is alleen of de Indiers dit jaar komen? Voorlopig hoorde ik van een restaurant eigenaar dat mei/juni 30% minder was qua omzet en zelfs zijn beste dag niet beter was dan een gemiddelde dag vorig jaar... ouch!

Laatst bewerkt:
Tijdens mijn laatste trip in juni ben ik eigenlijk weinig Indiërs tegengekomen. Mijn persoonlijke ervaring. Ik verbleef in Amber Hotel en heb mijn wandelingen eerder beperkt tot de buurt rond Soi Buakhao, Tree Town en Myth Nights. Hier toch overwegend blanke toeristen. Sporadisch wel eens Indiërs gezien, maar toch eerder beperkt. Walking Street en Beach Road heb ik dan wel gemeden.

Uitkomst is in ieder geval na Covid.. desastreus? We hebben eerst de korean big spenders gehad die walking street (Agogos) hebben verziekt samen met Sebastiaan (Franse eigienaar van oa pinup)... die Koreanen zijn daarna naar soi6 gegaan -> Zelfde effect met mega prijsstijgingen..
Wat heeft de eigenaar van Pin Up (XS en Chick) precies gedaan om WS te verzieken? 2 van de 3 zijn een goudmijn. Hij moet toch ook iets goed doen, toch?
Met Pin Up heeft hij mij sinds 2019 weer terug naar Pattaya (en WS) gekregen.

Oh simpel.. ndat hij Tantra had verkocht is hij Pinup begonnen en de loon-oorlog gestart door belachelijke salarissen te bieden. Om natuurlijk op die manier dames te krijgen.
Om deze kosten te dekken => Prijzen van LD drinks zijn gestegen tot 250 THB tegenwoordig. Meer regel dan uitzondering en BARFINES van 3.000 of hoger zijn ook niet meer gek. Dito voor de ST/LT prijzen die agogo dames vragen die tegenwoordig standaard op 3K ST en 5K LT liggen waarbij het nog maar de vraag hoe lang LT is..
En wat dacht je van de opkomst van "daily tags"? Waardoor dames nog sneller roouleren en je de ene dag 20 dames in een agogo kan treffen en dag later 70 (of andersom)

Natuurlijk zijn dit richtprijzen voor de halve pattaya community hier roept "ja maar" ... alleen dit "riple effect" heeft wel ervoor gezorg dat de prijzen op soi6 ook ineens fors hoger liggen. En zelfs TreeTown heeft nu bars waarbij x LD verplicht zijn VOOR je uberhaupt een barfine kan doen..

Kortom waar Pattaya voor 2019 vooral lekker goedkoop was moet je het nu wel echt beter zoeken en dit "WS" effect begint zich langzaam aan over de hele stad uit te breiden...

Oh simpel.. ndat hij Tantra had verkocht is hij Pinup begonnen en de loon-oorlog gestart door belachelijke salarissen te bieden. Om natuurlijk op die manier dames te krijgen.
Om deze kosten te dekken => Prijzen van LD drinks zijn gestegen tot 250 THB tegenwoordig. Meer regel dan uitzondering en BARFINES van 3.000 of hoger zijn ook niet meer gek. Dito voor de ST/LT prijzen die agogo dames vragen die tegenwoordig standaard op 3K ST en 5K LT liggen waarbij het nog maar de vraag hoe lang LT is..
En wat dacht je van de opkomst van "daily tags"? Waardoor dames nog sneller roouleren en je de ene dag 20 dames in een agogo kan treffen en dag later 70 (of andersom)

Natuurlijk zijn dit richtprijzen voor de halve pattaya community hier roept "ja maar" ... alleen dit "riple effect" heeft wel ervoor gezorg dat de prijzen op soi6 ook ineens fors hoger liggen. En zelfs TreeTown heeft nu bars waarbij x LD verplicht zijn VOOR je uberhaupt een barfine kan doen..

Kortom waar Pattaya voor 2019 vooral lekker goedkoop was moet je het nu wel echt beter zoeken en dit "WS" effect begint zich langzaam aan over de hele stad uit te breiden...
Simpel?
Hij heeft WS verziekt, volgens u. Dat is geen feit, dat is een mening.
U geeft 1 persoon/organisatie de schuld van het duurder worden van alles wat Pattaya te bieden heeft. Ik ben op de hoogte dat ze een hoog salaris bieden, dat is onderdeel van hun model. Het is dan inderdaad het gevolg dat de kosten terug te zien zijn in de prijzen. Vervolgens zitten zijn tenten vol met klanten. Hij nam een risico en krijgt nu al een tijdje behoorlijk 'uitbetaald'. Niemand hoeft hun modus operandi te volgen en al helemaal niet in Soi 6. Toch gebeurt het. Waarom? Omdat het werkt.

Als er al een schuldige is (of meervoud) dan zijn het de klanten die betalen. Ik ben er 1 van overigens, als het mij uitkomt. Blame me!
Ik heb geen enkele reden om als ik een dame leuk genoeg vindt haar weg te sturen omdat de barfine mogelijk te hoog zou zijn volgens Geile Gerard (of wie dan ook) Mijn geld, mijn tijd, mijn lul, maar vooral mijn keuze.

Terug naar de achteraf barretjes wellicht met 45+ dames GG?

Simpel?
Hij heeft WS verziekt, volgens u. Dat is geen feit, dat is een mening.
U geeft 1 persoon/organisatie de schuld van het duurder worden van alles wat Pattaya te bieden heeft.

Niet "ik"... dat is de collectieve mening van veel bar eigenaren. En geeft hem niet de schuld van "alles" maar wel het effect van zijn acties.

Er is een reden dat de grote baas van "Pinup" zelf Thailand niet meer in kan....

Er is een reden waarom zijn aggresieve recruiting praktijken (met een LCD scherm door de stad rijden en in soi6 voor drukke bar bewust parkeren) al hebben geleid tot escalaties...

En natuurlijk de klant betaald = bepaald. Maar dat is een GEVOLG van zijn acties.
Klanten zijn meer gaan betalen OMDAT hij hogere tarieven vroeg OMDAT hij alle "hotties" weg kaapte met hogere salarissen + drank comissies..

En jij bent een minderheid. Vooral de Koreanen hebben invloed gehad. Heeft te maken met cultuur ("oh my buddy spend 10K.. I need to spend more than him") en hoe ze (net als in Angels City) de stad hebben verpest door bv meiden te barfines "only party" en zich niet te gedragen als de "2 week millionair" maar eerder "weekend millionair".

Logisch dat veel meiden ook voorkeur hebben voor Koreans boven Farang!
555 = 5 centimter, 5 minute and 5.000 THB zeggen de Thaise dames ZELF..

En geef ze eens ongelijk! De meeste farang zijn toch... anders :)

Niet "ik"... dat is de collectieve mening van veel bar eigenaren. En geeft hem niet de schuld van "alles" maar wel het effect van zijn acties.

Er is een reden dat de grote baas van "Pinup" zelf Thailand niet meer in kan....

Er is een reden waarom zijn aggresieve recruiting praktijken (met een LCD scherm door de stad rijden en in soi6 voor drukke bar bewust parkeren) al hebben geleid tot escalaties...

En natuurlijk de klant betaald = bepaald. Maar dat is een GEVOLG van zijn acties.
Klanten zijn meer gaan betalen OMDAT hij hogere tarieven vroeg OMDAT hij alle "hotties" weg kaapte met hogere salarissen + drank comissies..

En jij bent een minderheid. Vooral de Koreanen hebben invloed gehad. Heeft te maken met cultuur ("oh my buddy spend 10K.. I need to spend more than him") en hoe ze (net als in Angels City) de stad hebben verpest door bv meiden te barfines "only party" en zich niet te gedragen als de "2 week millionair" maar eerder "weekend millionair".

Logisch dat veel meiden ook voorkeur hebben voor Koreans boven Farang!
555 = 5 centimter, 5 minute and 5.000 THB zeggen de Thaise dames ZELF..

En geef ze eens ongelijk! De meeste farang zijn toch... anders :)
We zijn het pertinent oneens met elkaar!

Ik lees NIETS wat in deze business niet zou mogen. Helemaal niets. Hij mag geven aan de dames wat hij wil en vervolgens vragen aan u en mij wat hij wil.
Het moet added value zijn, anders zou deze modus oparandi echt niet werken. Het werkt want Pin Up en XS zitten rammetje vol (Chick wat minder)

Dat trucje met die auto met LED scherm ken ik. Tja, daar kun je veel van vinden, maar ik vind er niets van. Alsof Thaise eigenaren alles volgens het niet geschreven boekje doen? En die wijsneus van de Nightwish group heeft al helemaal geen recht van spreken.

Ik bemoei me verder niet zo veel met bar eigenaren. Net als boeren in NL, is het altijd te weinig, altijd kut en er is nooit genoeg te verdienen. U kent ze blijkbaar wel, vertel ze anders deze wijsheid: adapt or go bankrupt!
Adapt geldt ook voor u en mijzelf.

ohhh die 555 grap is zo oud, was ooit 333 en toen 444. Groeien hun piemels ineens wel?

Farang zijn niet specifiek anders. Het lukt mij om, vaak als enige farang aanwezig, in Palace te krijgen wat ik wil. Waarom? Omdat ik me aanpas.

Ik stop er nu mee, want het is helemaal mij ding niet om over geldzaken te discussiëren.

PS: ThaiFriendly schijnt nog betaalbaar te zijn. Succes!

Gogo eigenaren heb ik nooit gekend en ben ik ook niet in geïnteresseerd. Vroeger kende ik wel enkele bareigenaren. Wie nu de eigenaar van een bar waar ik zit is interesseert me niks. Als er maar leuke dames zitten. De eigenaar van de Ariya bar waar ik Yui barfinede was zelfs een Indiër. Ga er nu nog steeds koffie drinken.
Heb ook absoluut niet de behoefte om met de eigenaar een gesprek te voeren. Doe ik wel met de dames.

We zijn het pertinent oneens met elkaar!
We hoeven het ook niet eens te zijn :)
Ik verklaar alleen WAAROM de prijzen in WS nu zo hoog zijn tov 5 jaar gelden en dat dit inmiddels effect heeft op andere areas.
En je hebt absoluut gelijk dat hij dit kan/mag doen.. alleen voorheen was er een meer consensus onder de eigenaren zodat dit niet gebeurde. En ja nu is het aanpassen en met terugval in tourisme... logisch dus dat je nu een consolidatie krijgt (Pinup heeft net Glasshouse gekocht en Sensations inmiddels in handen van die andere Franse groep)

en 555/333/444/666... grapje komt allemaal op hetzelfde neer :p

Terug
Bovenaan Onderaan