dickdebock
Meubelstuk
De tunnelvisie van professorMaar dat "grondig verdiepen" bij ons slag mensen in jouw optiek niet meer kan zijn dan een koffiegesprek tussen 2 pijpbeurten in viel te verwachten natuurlijk want zoals de onvolprezen Bram Vermeulen reeds zei "de tunnelvisie is de meest gebruikte wetenschappelijke methode".
De reden waarom mensen niet hogerop gaan met studieniveau's zit bijna nooit in een 'visie', maar wel in het besef dat ze aangekomen zijn op de top van de berg die ze aan kunnen. De laborant of de verpleegster, ze zijn onmisbaar maar arts zijn ze niet. En veel artsen zijn ook geen professoren. Dat hoeft ook niet. Op elk niveau moeten er competente mensen zijn, en als daar radertjes ontbreken, draait de machine in de soep.Precies ook de reden waarom ik geen wetenschapper geworden ben (wiens brood men eet wiens woord men spreekt) maar het na een voor mij niet bijster uitdagende HLO opleiding tot biologisch laborant voor gezien hield en een wat uitdagender 2de studie er achteraan gooide.
Een beetje erbij gesleurd om toch maar een argumentatie te kunnen aanvoeren? Heel wat wetenschappers hadden tijdens de coronavisie (terechte) kritiek op de aanpak en de regeltjes. Maar dat mocht niet te breed uitgesmeerd worden in de media.Ik moet zeggen dat ik sinds de coronaplandemie geen al te hoge pet meer op heb van de "wetenschap" (uitzonderingen daargelaten).
Blijkbaar kan jij de toets van de kritiek ook niet weerstaan, want je steigert als een paardje als je niet kan lezen wat je wil dat er zou staan. De kritiek op deze bewering is dan ook dubbel. Hoe kom jij aan dat cijfer van 80% en waarop baseer jij je om een statement te maken dat die publicaties (lees jij hele dagen dat soort dingen?) geen kritiek kunnen doorstaan? Je schreef toch dat je zelf geen wetenschapper geworden bent?Meer dan 80% van de wetenschappelijke publicaties kan de toets der kritiek niet doorstaan overigens maar dit terzijde.
Die link ontgaat me... Kijk je op bepaalde dames neer dan, dat je hen hopeloos en marginaal vindt? Er stond toch gewoon dat dvp's met erg veel klanten ook al rapper een superverspreider kunnen worden. Dus, blijkbaar wordt een dvp met veel klanten hier ineens hopeloos en marginaal genoemd? De hopeloze dvp's die ik ontmoette, waren altijd net diegenen die te weinig klanten hadden.Ik begrijp dat je het hier hebt over de hopeloze marginale dames....
Niemand is verplicht om dit topic te lezen, te volgen of erin te schrijven. Het gaat nog steeds over wat er in de topictitel staat. Niets aan de hand.Enfin, genoeg gezaag.