jos Smos99
Stamgast
De vijver van potentiele klanten die 2 uur of langer afspreken is bijzonder klein hoor. De meesten die nu zo werken zijn ooit begonnen met halfuurtjes en zijn dan pas als de klanten bleven komen overgeschakeld op 1 uur minimum enz.Gebaseerd op mijn ervaring vind ik 150-200 per uur een correcte all-inn prijs.
Meestal boek ik minstens 2 uur tot 3 uur en daarom wens ik niet meer te betalen dan 200/u want dat zijn al serieuze bedragen voor mij om neer te tellen.
Wat psychologisch ook helpt is bvb de prijs die wat mindert als je meerdere uren boekt.
Bvb 2 uur is 400 en 3 uur is 500.
Dan zullen de meeste voor 3 uur kiezen en kan je je misschien beperken tot 1 klant per dag.
Klant tevreden want hij heeft een mooie deal gekregen in zijn hoofd en dvp tevreden want ze heeft haar daginkomsten met 1 klant verdient en heeft nog een halve dag vrije tijd over.
Moest ik dvp zijn zou ik zo liefst werken denk ik. Vaste klanten opbouwen door goede service en minimum afspraken van 2 uur.
Een beetje zoals de dvps die ik bezoek het doen.
Als je zo begint als net gestarte dvp zet je jezelf al redelijk buiten een bepaalde markt die je mss net nodig hebt in het begin van je "carriere".