Regering stelt wmo vergoeding in voor sekswerk voor mensen met beperking

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Zoals de titel al aangeeft heeft onze regering een motie aangenomen

De tweede kamer heeft een motie aangenomen. Dat is daarmee nog (lang) geen besluit van onze regering.
 
Mooie eerste stap, nu hopen dat er ook een beleid gaat komen, en het taboe doorbroken kan worden. Sekszorg is naar mijn idee even belangrijk als de medische zorg.
Even belangrijk als medische zorg vind ik wel erg ver gaan. Maar de WMO staat voor maatschappelijke ondersteuning voor mensen met een beperking in welke vorm dan ook en seksueel welzijn zo daar inderdaad een onderdeel van moeten zijn. Het lijkt mij alleen heel moeilijk hier vorm aan te geven. Bij huishoudelijke ondersteuning stuur je een schoonmaakster (m/v/nb/oz), bij mobiliteitsproblemen een scootmobiel of een taxi vergoeding, maar bij seksueel welzijn ligt dat veel complexer.
 
maar bij seksueel welzijn ligt dat veel complexer.
Valt enorm mee, er zijn al gevestigde organisaties voor



 
Valt enorm mee, er zijn al gevestigde organisaties voor



Mijn beeld daarbij is dat er dan een verse munt thee drinkende halve bejaarde met okselhaar aan je deur komt, maar ik kan het fout hebben..
 
Volgens mij krijgt de man of vrouw een bepaalt buget,en kan hij of zij daar zelf dan een DVP of Gigolo voor inhuren. De man zou bv Calisi Ink kunnen laten komen,weet ik zeker dat hij het eerste half jaar onder de pannen is sexueel gezien dan.
 
Even belangrijk als medische zorg vind ik wel erg ver gaan. Maar de WMO staat voor maatschappelijke ondersteuning voor mensen met een beperking in welke vorm dan ook en seksueel welzijn zo daar inderdaad een onderdeel van moeten zijn. Het lijkt mij alleen heel moeilijk hier vorm aan te geven. Bij huishoudelijke ondersteuning stuur je een schoonmaakster (m/v/nb/oz), bij mobiliteitsproblemen een scootmobiel of een taxi vergoeding, maar bij seksueel welzijn ligt dat veel complexer.
Het gaat voor mij dan over de toegankelijkheid en de feit dat het hebben van seks Voor veel mensen een belangrijk onderdeel is van hun mentale gezondheid. De mentale gezondheid is wat mij betreft net zo belangrijk als de lichamelijke gezondheid en de toegang tot medische hulp.
 
Laatst bewerkt:

We hebben wel eens een bal opgeworpen voor deze doelgroep. Ook dames die juist speciaal getrained zijn voor dit doel. Kan dit wel eens nieuw leven in gaan blazen met iemand met het juiste hart op de juiste plek.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan