• Mocht je problemen ervaren met inloggen terwijl je eerder zonder problemen ingelogd was en er niks gewijzigd is aan je gebruikersnaam of wachtwoord? Verwijder dan even alle cookies voor deze site.

Algemeen reis naar Filipijnen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
2 jaar geleden was in AC de barfine in veel bars 6.000 peso en in Barrio 4.000 peso. Behoorlijke inflatie, maar natuurlijk nog steeds goed betaalbaar. Ik meen een ladydrink 350 peso.
Voor de rest van de Filippijnen ken ik de prijzen niet.

2 jaar geleden was in AC de barfine in veel bars 6.000 peso en in Barrio 4.000 peso. Behoorlijke inflatie, maar natuurlijk nog steeds goed betaalbaar. Ik meen een ladydrink 350 peso.
Voor de rest van de Filippijnen ken ik de prijzen niet.

Hangt inderdaad van de bar af, maar in het topsegment nog steeds niet meer dan 5000-7000 pesos (hoogste bedrag is voor de speciale dansers). In Manila ben je het dubbele kwijt in Burgos. Maar dan hebben we het ook enkel over de gogo clubs. De freelancers krijg je al voor 2-3k over de vloer in AC terwijl dat in Manila ook over het algemeen het dubbele is.

Olongapo, of eigenlijk Barrio baretto ben ik vaak in Januari/Februari geweest. Prima temperatuur. Vond ik leuker dan Angeles City.
Oei, Februari al bijna voorbij . . . Wordt het nu weer warmer/ natter? Hoe is het najaar, zeg vanaf oktober tm december?

Ik ga denk ik beide doen, zowel wat dagen rondkijken in AC als wat langer aan de kust.

Als mensen nog tips hebben met welke luchtvaartmaatschappijen/ routes je een beetje snel, comfortabel en toch nog voordelig heen-en-weer komt: Dank voor de tips. Is vliegen vanuit bv. Brussel of Frankfurt voordeliger/ sneller? Mag ook via PB, om niet alle forumgasten hiermee lastig te vallen.

Laatst bewerkt:
Zelf vind ik vliegen naar Clark te verkiezen boven Manila. Vanaf Clark naar AC is een 15 minuten. Van AC naar Barrio 1 uurtje.
Goed te doen vanaf Amsterdam of Brussel met Qatar of Emirates.
Zelf ben ik alleen nog maar in Januari en Februari geweest, maar blijkbaar loopt het tyfoon seizoen van juni tot december. Wil niet zeggen dat je niet kunt gaan dan, maar wanneer je pech hebt dan.....
Ik zou eerder van maart tm mei gaan. Maar nogmaals dat is slechts mijn gevoel.
Wat vertrek luchthaven betreft moet je gewoon zoeken via bv skyscanner. Soms is Brussel goedkoper, soms Amsterdam.

Laatst bewerkt:
Als je natuur en vrouwelijk schoon zoekt is Sabang in puerto Galera voor mij de beste plek. Eenvoudig te bereiken vanuit Manila.
Duiken in de ochtend, rusten in de middag en feesten in de avond! Big Apple dive resort kan ik aanraden om te verblijven
Ben vlak voor corona in Puerto Galera geweest om diezelfde redenen. Heerlijk plaatsje idd.

Hoe is het daar nu dan? Of ben je er recent niet meer geweest?

Ik kreeg in die tijd al te horen van bepaalde vaste gasten dat het vroeger veel beter was qua dames. En toen ik er was heb ik voornamelijk dames bij de Big Apple Bar opgepikt omdat vele dames in de gogo's toen ook al vroeg opgepikt werden door de Koreanen. Ik verbleef overigens niet bij Big Apple maar daar waren wel altijd aantal knappe freelancers aanwezig.

Moet wel toegeven dat het handjevol dames wat ik toen in de PH heb leren kennen allemaal voltreffers waren. Zowel in Manilla als Sabang. Die meiden kunnen er wat van. Had 1 meid van Big Apple die paar keer meeging snachts om 2u en mij pas liet slapen als ik 2 keer was klaargekomen haha. Ik moet toegeven dat ik hierdoor het duiken wel eens gemist heb..

Hé vrienden,

Ik heb al een tijdje mijn reis geboekt. Ik zal er zijn van 14 mei tot en met 2 juni. Ik ga landen in Manila, 1 dag bekomen daar en de volgende dag richting Cebu City. Strategisch heb ik gezien dat dit een weekend was. Ik verblijf daar in het Lex hotel niet ver van de Mall. Dan ga ik in de week erop naar Moalboal, Alegria, Samboan en Oslob. Dan met de ferry naar Panglao op Alona beach (alweer een weekend), van daaruit ga ik de week erop naar Siquijor, Bohol, Chocolate Hills, Trasiers, tripje op de Loboc river…Dan terug naar Cebu City (weekend).

Ik zit op PinaLove. Ik moet zeggen dat je wel moet opletten met die youngster met 1 of 2 foto's en geen omschrijving (onder de 25 jaar). Ze vragen je mobiel en dan begint het nu 3 berichten. Hun moeder verjaart en ze kunnen er niet heen, hun huur moet betaald worden, hun gas is duur, ze willen wel videocall en maar hebben geen "load", hun tuition fee van school moet betaald worden, hun kind is ziek of verjaart en ze hebben niks, hun loon is op en ze vragen om eten…allemaal onder het mom van "student" te zijn.

Bovendien willen ze wel overnachten met jou of je reisgezelschap zijn. Ik ben 52 jaar en slank gebouwd. Ze schatten me meestal in de dertig. Dus die jonkies maken er geen probleem van. Als je hun foto's ziet en dan video called, kan je je soms afvragen is dit wel dezelfde dame, 😂.

Maar ik heb toch al een mooie portefeuille opgebouwd met leuke meiden die nu nog niet zeuren om geld. We gaan het zien…

Dus "Grab" gebruiken voor de taxi's. PinaLove, Tinder voor de kipjes te contacteren, cash meenemen op de eilanden wegens weinig ATMs. Uitstapjes daar laten regelen door je date, die dan je date is 🤭.

Iemand nog tips?

Thanks.
Goh nog vergeten te vragen. Hoe ga je om met die heerlijke meid die je toch wil zien, maar op een andere eilandengroep woont en dus het vliegtuig dient te nemen? Wie betaalt? En wat als ze dan toch je dat niet is?

Ik zal er zijn van 14 mei tot en met 2 juni. Ik ga landen in Manila, 1 dag bekomen daar en de volgende dag richting Cebu City. Strategisch heb ik gezien dat dit een weekend was. Ik verblijf daar in het Lex hotel niet ver van de Mall. Dan ga ik in de week erop naar Moalboal, Alegria, Samboan en Oslob. Dan met de ferry naar Panglao op Alona beach (alweer een weekend), van daaruit ga ik de week erop naar Siquijor, Bohol, Chocolate Hills, Trasiers, tripje op de Loboc river…Dan terug naar Cebu City (weekend).
Dat is een heel ambitieus programma. Ik denk dat je daarna wel aan een vakantie zal toe zijn.

Dat is een heel ambitieus programma. Ik denk dat je daarna wel aan een vakantie zal toe zijn.

Dat valt echt reuze mee?

Hij komt aan in Manila en neemt de volgende dag een vlucht van een uurtje naar Cebu. Vanuit Cebu City zijn Moalboal, Oslob, Alegria en Samboan allemaal uitstapjes/locaties via dezelfde route met vrij weinig te doen op locatie zelf. Met andere woorden, Je doet een dagtripje naar Moalboal voor de sardine run en pakt gewoon Alegria mee en je bent nog steeds voor de middag klaar. Hetzelfde voor Oslob whale watching waar je Samboan ook mee kunt pakken. Het zijn echt plekken met 1 trekpleister waar je waarschijnlijk gewoon in je auto met airco heen rijdt.
Hetzelfde geldt voor zijn plan voor Bohol. Tarsiers, Loboc rivier en Chocolate Hills zijn letterlijk stops in een enkele dagtrip.

Hier 2.5 week aan besteden is juist extreem bescheiden in mijn optiek. Als je echt voornamelijk uit bent op neuken en luieren is dit prima, maar ik zou me vervelen met hoogstens 3-4 dagtrips in je planning. Ik denk dat velen echt onderschatten hoe weinig er te doen is daar. Ik kom er net weer vandaan en zou me echt niet druk maken dat hij hier een te vol programma heeft gepland.

Ik was er met nieuwjaar nog eens geweest (2 de keer)en moalboal vanuit Cebu op 1 dag heen en terug klinkt toch wat optimistisch vrees ik ,5 jaar geleden met bus van Cebu naar moalboal en kan mij precies herinneren dat dit toch een rit was van 3/4 u zeker met al dat verkeer op de weg daar ,met nieuwjaar ook geweest met de brommer maar dit was via de kleine wegen 2 dagen over gedaan maar dit is natuurlijk niet de snelste weg 😁 en Oslob whaleshark dit is toch enkel 's morgens rond 6/7 u mogelijk ? En die rit is toch ook een uur of 5 van Cebu dan zou je 2 u 's nachts moeten vertrekken 😁.ik heb dit toen met de bus gedaan en dit neemt wel wat meer tijd in beslag maar het verkeer is daar ook niet super vlot door al die dorpjes.
Bohol is perfect mogelijk op 1 dag

Naar mijn mening is dit ook wel een strakke planning ik heb er 12 dagen overgedaan enkel Cebu en Siquijor maar ik ga wel eens wat pintjes drinken en sta niet om 6/7 u op 's morgens op mijn verlof ,tenzij het moet natuurlijk.

Groetjes uit Thailand 😁

Ik was er met nieuwjaar nog eens geweest (2 de keer)en moalboal vanuit Cebu op 1 dag heen en terug klinkt toch wat optimistisch vrees ik ,5 jaar geleden met bus van Cebu naar moalboal en kan mij precies herinneren dat dit toch een rit was van 3/4 u zeker met al dat verkeer op de weg daar ,met nieuwjaar ook geweest met de brommer maar dit was via de kleine wegen 2 dagen over gedaan maar dit is natuurlijk niet de snelste weg 😁 en Oslob whaleshark dit is toch enkel 's morgens rond 6/7 u mogelijk ? En die rit is toch ook een uur of 5 van Cebu dan zou je 2 u 's nachts moeten vertrekken 😁.ik heb dit toen met de bus gedaan en dit neemt wel wat meer tijd in beslag maar het verkeer is daar ook niet super vlot door al die dorpjes.
Bohol is perfect mogelijk op 1 dag

Naar mijn mening is dit ook wel een strakke planning ik heb er 12 dagen overgedaan enkel Cebu en Siquijor maar ik ga wel eens wat pintjes drinken en sta niet om 6/7 u op 's morgens op mijn verlof ,tenzij het moet natuurlijk.

Groetjes uit Thailand 😁

Ik heb dit letterlijk vorige maand nog gedaan, en mijn ervaring verschilt absoluut. Ik heb geen bus genomen, maar gewoon een prive tourgids met mijn meid. 2.5-3 uurtjes naar Oslob en Moalboal.

Ik zie niet in waarom een dagtrip Moalboal optimitisch is? Je gaat er vroeg in de ochtend heen omdat het strand letterlijk afgesloten wordt voor het duik/snorkel werk na een bepaalde tijd. Hetzelfde in Oslob waar je zoals gezegd ook al heel vroeg klaar bent. Waarom zou je daar meer tijd voor nodig hebben? Je doet je activiteit in de vroege ochtend en kan daarna nog vele uren besteden aan canyoneering of watervallen bezoeken of oude ruïnes of wat dan ook. Als je helemaal klaar bent, kan je lekker terug naar je hotel in Cebu voor het avondeten en een dutje doen in de auto.

Je kan uiteraard ook in Moalboal of Oslob blijven slapen, maar ik vind het daar echt een super standaard strandtoerisme plek net zoals je overal in de Filipijnen hebt. In mijn hoofd is er echt 0 verschil tussen de avondscenes van Moalboal, Alona, Boracay of Siargao etc. Echt allemaal 13 in een dozijn kopieën van elkaar.

Veel doen in korte tijd is de Filipijnen niet voor gemaakt. Organisatorisch en qua infrastructuur een ramp. Oslob is zeer saai op de walvishaaien na.
Oslob moet je de walvishaaien combineren met de Kawasan falls en het gebied daaromheen zeer mooi.
Veel mooier als bijvoorbeeld de bekende watervallen op Bali, ook de stranden zijn mooier als rondom Cebu city.
Qua dames aanbod is het natuurlijk wel een stuk lastiger maar gezien de relatief korte afstand kun je makkelijk een dame meenemen uit Cebu city.
Een privé chauffeur of taxi voor de rit zou ik je wel aanraden, maar na een overnachting kun je wel door 2 dagen max. heb je het wel gezien daar.

Oslob moet je de walvishaaien combineren met de Kawasan falls en het gebied daaromheen zeer mooi.
Veel mooier als bijvoorbeeld de bekende watervallen op Bali, ook de stranden zijn mooier als rondom Cebu city.
Qua dames aanbod is het natuurlijk wel een stuk lastiger maar gezien de relatief korte afstand kun je makkelijk een dame meenemen uit Cebu city.
Een privé chauffeur of taxi voor de rit zou ik je wel aanraden, maar na een overnachting kun je wel door 2 dagen max. heb je het wel gezien daar.
Ik had beter de watervallen gedaan dan de walvishaaien. Uiteindelijk ben ik 's nachts om 5 uur weggewandeld uit de rij, kon daar iemand voor betalen om om 3u al een plek in te nemen in jouw plaats.
Uiteindelijk voederen ze die dieren daar en de zee was blijkbaar wat wild. Slecht georganiseerd en uiteindelijk bedwantsen aan de overnachting aan over gehouden. Gewoon geldklopperij en weinig fun.
Skippen die handel.

Ik had beter de watervallen gedaan dan de walvishaaien. Uiteindelijk ben ik 's nachts om 5 uur weggewandeld uit de rij, kon daar iemand voor betalen om om 3u al een plek in te nemen in jouw plaats.
Uiteindelijk voederen ze die dieren daar en de zee was blijkbaar wat wild. Slecht georganiseerd en uiteindelijk bedwantsen aan de overnachting aan over gehouden. Gewoon geldklopperij en weinig fun.
Skippen die handel.
kan je fijn alles verbranden door die bedwantsen. Raak je nooit meer kwijt.

Hé vrienden,

Ik heb al een tijdje mijn reis geboekt. Ik zal er zijn van 14 mei tot en met 2 juni. Ik ga landen in Manila, 1 dag bekomen daar en de volgende dag richting Cebu City. Strategisch heb ik gezien dat dit een weekend was. Ik verblijf daar in het Lex hotel niet ver van de Mall. Dan ga ik in de week erop naar Moalboal, Alegria, Samboan en Oslob. Dan met de ferry naar Panglao op Alona beach (alweer een weekend), van daaruit ga ik de week erop naar Siquijor, Bohol, Chocolate Hills, Trasiers, tripje op de Loboc river…Dan terug naar Cebu City (weekend).

Ik zit op PinaLove. Ik moet zeggen dat je wel moet opletten met die youngster met 1 of 2 foto's en geen omschrijving (onder de 25 jaar). Ze vragen je mobiel en dan begint het nu 3 berichten. Hun moeder verjaart en ze kunnen er niet heen, hun huur moet betaald worden, hun gas is duur, ze willen wel videocall en maar hebben geen "load", hun tuition fee van school moet betaald worden, hun kind is ziek of verjaart en ze hebben niks, hun loon is op en ze vragen om eten…allemaal onder het mom van "student" te zijn.

Bovendien willen ze wel overnachten met jou of je reisgezelschap zijn. Ik ben 52 jaar en slank gebouwd. Ze schatten me meestal in de dertig. Dus die jonkies maken er geen probleem van. Als je hun foto's ziet en dan video called, kan je je soms afvragen is dit wel dezelfde dame, 😂.

Maar ik heb toch al een mooie portefeuille opgebouwd met leuke meiden die nu nog niet zeuren om geld. We gaan het zien…

Dus "Grab" gebruiken voor de taxi's. PinaLove, Tinder voor de kipjes te contacteren, cash meenemen op de eilanden wegens weinig ATMs. Uitstapjes daar laten regelen door je date, die dan je date is 🤭.

Iemand nog tips?

Thanks.
Goh nog vergeten te vragen. Hoe ga je om met die heerlijke meid die je toch wil zien, maar op een andere eilandengroep woont en dus het vliegtuig dient te nemen? Wie betaalt? En wat als ze dan toch je dat niet is?
whaleshark-diving in Oslob is wel leuk om te doen. maar hou rekening met een massa volk :)

Hey daar beste mensen,

Altijd leuk om de ervaringen te lezen hier.
Na bijna 2 jaar een sletje te hebben gehad (mijn 2e)... ging het uit.
De dame in kwestie ging raar doen... met een hoog drama gehalte.

Kort daarop... via Badoo een nieuwe gevonden. In September zal ik naar Davao gaan. Voor mij de eerste keer in die omgeving dus ben erg benieuwd.

Iemand nog tips voor de Davao omgeving? Mocht het mis lopen... Ben altijd wel van een backup plan hebben.

Iemand nog tips voor de Davao omgeving? Mocht het mis lopen... Ben altijd wel van een backup plan hebben.
Davao is op wat gentlemen clubs na, maar dan geen high class, geen sexoord.

Ik heb wel heel veel succes online gehad. Waarschijnlijk omdat er weinig blanken komen.

Daarnaast vlak bij de grote kerk in het centrum in de avond meerrmaals aangesproken door dames.

Hey daar beste mensen,

Altijd leuk om de ervaringen te lezen hier.
Na bijna 2 jaar een sletje te hebben gehad (mijn 2e)... ging het uit.
De dame in kwestie ging raar doen... met een hoog drama gehalte.

Kort daarop... via Badoo een nieuwe gevonden. In September zal ik naar Davao gaan. Voor mij de eerste keer in die omgeving dus ben erg benieuwd.

Mijn mening is dat je er het beste gewoon naar toe kunt gaan en zien wat er gebeurt. Er valt genoeg te beleven daar en wanneer je een vaste afspraak hebt ben je gelijk een soort gebonden en ja Filipina's houden van drama maken dus dat is wat ze dan ook gaan doen.

De eerste keren dat ik die kant op ging had ik ook een "vaste" afspraak. Nu ga ik er regelmatig gewoon naartoe en zie er wat er op mijn pad komt en ik kan niet zeggen dat ik tekort ben gekomen.

Davao is leuk en de omgeving is mooi. Je kunt er met behulp van apps of persoonlijk goed in contact komen met leuke meiden. Zoals eerder al gezegd is het aantal "foreigners" in mindanao een stuk lager dan bijvoorbeeld Cebu of Manilla.

Veel plezier in ieder geval en mijn tip zou zijn; ga er lekker naartoe en go with the flow 😎

Helaas voor je bestaat Asia4fun niet meer. Daar schreef The Philippino vaak. Hij woont in Davao. Heb geen contact gegevens van hem.
ow ja... dat is idd een tijdje terug. Asia4fun

Badoo is waar ik het meeste succes heb..ipv Pinalove
Had je een Filipijnse in Nederland ontmoet en daarmee naar Davao gereisd (naar familie of voor fun)?
Nee... Heb er nog nooit 1 in NL ontmoet die af wil spreken.

Via Badoo heb ik het meeste succes. Dit is mijn 3e.

Ik ga altijd voor een vaste prik... Tot nu toe de meeste geile ervaringen met de Pinay.

De nieuwe is een 38 jarige meid... erg in fitness en enorm strak.
Beetje een Vina Sky gehalte en als ik haar mag geloven gaat zij niet onder doen aan de vorige 2
Davao is op wat gentlemen clubs na, maar dan geen high class, geen sexoord.

Ik heb wel heel veel succes online gehad. Waarschijnlijk omdat er weinig blanken komen.

Daarnaast vlak bij de grote kerk in het centrum in de avond meerrmaals aangesproken door dames.
Ben erg benieuwd.... Mocht het mislopen hahaha.
Ik weet dat er niet veel blanken komen... maar las wel dat ze in trek zijn.

Zal wellicht in Davao city zijn en Mati city...

Ook weer leuk om een andere gedeelte ontdekken.
Mijn mening is dat je er het beste gewoon naar toe kunt gaan en zien wat er gebeurd. Er valt genoeg te beleven daar en wanneer je een vaste afspraak hebt ben je gelijk een soort gebonden en ja Filipina's houden van drama maken dus dat is wat ze dan ook gaan doen.

De eerste keren dat ik die kant op ging had ik ook een "vaste" afspraak. Nu ga ik er regelmatig gewoon naartoe en zie er wat er op mijn pad komt en ik kan niet zeggen dat ik tekort ben gekomen.

Davao is leuk en de omgeving is mooi. Je kunt er met behulp van apps of persoonlijk goed in contact komen met leuke meiden. Zoals eerder al gezegd is het aantal "foreigners" in mindanao een stuk lager dan bijvoorbeeld Cebu of Manilla.

Veel plezier in ieder geval en mijn tip zou zijn; ga er lekker naartoe en go with the flow 😎
heheh ow aan aandacht heb ik geen tekort hoor.

Zelf ben ik vrijpostig en ik kom altijd wel in contact. Heb geen app nodig daar.
Gewoon een coffee shop in gaan en ik heb vaak al gelijk beet.

Een vaste afspraak vind ik fijn.... Het heeft zijn voor en nadelen.
Bij drama haak ik af en heb dan weer een lekkere meid.
Genoeg daar en tot nu toe.... De beste in bed... hands down.
Heb er nooit voor hoeven te betalen.

Uiteraard wel voor boodschappen (heb altijd een plek met warm water, keuken, wasmachine), bioscoop, dinner etc.

Cebu ben ik ook nog niet geweest maar merk wel op dat de meiden daar wel meer curvy zijn. In goede zin.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan