Risico's soa bij heteroseks

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als mensen moeten betalen voor een test zullen minder mensen zich laten testen dan als een test gratis is.
Dat @VixenandherStag dat nooit goed begrepen heeft verandert daar niets aan.
Maar het geld om dit te sponsoren moet ergens vandaan komen. Ik ben toch wel benieuwd wie daar dan voor moet opdraaien. Hoor graag van je en de rest hoe dit dan gefinancieerd moet worden.

Gewoon naar je huisarts gaan lijkt me geen enkel probleem gezien de geheimhoudingsplicht.

Ik ben niet voor gratis testen omdat dit geen basisbehoefte is (en al helemaal voor de mafkezen die zc seks hebben). Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf te "beschermen" voor en tegen anderen. Het zou mensen sieren om die verantwoordelijkheid te nemen.

Als je immers honderden euro's per jaar kan uitgeven bij de dames dan moet een jaarlijks testje van €250 er wel afkunnen. Elke week €5 opzij leggen en je hebt hem aan t einde van t jaar bij elkaar gespaard.
 
Bericht in onderwerp 'Risico's soa bij heteroseks'
https://www.girlsreview.nl/threads/risicos-soa-bij-heteroseks.22698/post-390608

Dit is wat ik bedoelde te zeggen. Ik wist dat ik het eerder geplaatst had maar ik wist niet meer waar. Wellicht aan mijn kant onhandig omschreven maar goed, there it is.
Het is heel bijzonder dat er vermeld wordt dat een condoom geen 100% bescherming biedt. Deze formulering op hun website is enigszins ongelukkig. 100% veilige seks bestaat inderdaad niet, aangezien er tijdens seksuele activiteiten soms lichaamsvloeistoffen worden uitgewisseld. Echter, door het gebruik van een condoom kunnen bacteriën en virussen effectief (lees: 100%) worden tegengehouden, waardoor het condoom in die zin wel als 100% veilig kan worden beschouwd
 
Het is heel bijzonder dat er vermeld wordt dat een condoom geen 100% bescherming biedt. Deze formulering op hun website is enigszins ongelukkig. 100% veilige seks bestaat inderdaad niet, aangezien er tijdens seksuele activiteiten soms lichaamsvloeistoffen worden uitgewisseld. Echter, door het gebruik van een condoom kunnen bacteriën en virussen effectief (lees: 100%) worden tegengehouden, waardoor het condoom in die zin wel als 100% veilig kan worden beschouwd

Ik was echt niet zomaar wat aan het roepen 🫠
 
Spreek voor jezelf. Ik laat me zeer regelmatig testen.
Minstens 80% laat zich niet testen
Mannen die iets voelen of zien na de seks en bang zijn dat ze de lul zijn doen dat meestal wel
En mannen die zich voor de lol laten testen als alles oké is daarvan ben jij een van de weinigen
.....als je nog nooit bent getest weet je niet of je een soa hebt of niet.

Van de meeste soa's – met name de meest voorkomende chlamydia – krijg je helemaal geen klachten dus alleen als je test komt deze soa aan het licht. Een soa kan ongemerkt serieuze schade aanrichten. Langdurig drager zijn van bijvoorbeeld chlamydia kan zelfs leiden tot onvruchtbaarheid.
Nou, ik voel me prima, alles werkt, en onvruchtbaar ?
Mijn vrouw ziet me aankomen als ik plannen zou hebben voor gezinsuitbreiding :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doe het jaarlijks via de "Haagse testbus".
100% anoniem.
Zie https://www.spot46.nl/ikneemmijnverantwoordelijkheid/ (onderste helft van de pagina).

Vroeger kon je je als wandelaar gratis laten testen bij de meeste GGD's, maar dat is helaas afgeschaft.
Dit is wel een zeer goed initiatief. Helaas doen andere grote steden dit niet met zo'n bus. Zou eigenlijk wel moeten. Bijvoorbeeld in deze week van 1 dec ieder jaar. Ik heb het nagevraagd, maar in andere steden hebben ze niet zo'n initiatief.
 
Maar het geld om dit te sponsoren moet ergens vandaan komen. Ik ben toch wel benieuwd wie daar dan voor moet opdraaien. Hoor graag van je en de rest hoe dit dan gefinancieerd moet worden.
Het zal zonder twijfel door de overheid ofwel de belastingbetaler gefinancierd zijn.
En later weer afgeschaft toen er bezuinigd moest worden. 🤷‍♀️

Let wel, ik zeg niet dat het weer terug zou moeten komen. Ik zeg alleen: als testen gratis en anoniem is, zullen meer mensen zich laten testen. Of dat de investering waard is mag de politiek beslissen.
 
Ik was echt niet zomaar wat aan het roepen 🫠
Nee, klopt, je las het alleen niet zoals bedoeld door Soa Aids Nederland. Dit is een mooie demonstratie dat tekst op een website ondubbelzinnig opgeschreven moet worden. Mensen lezen het soms anders dan bedoeld.

Je conclusie dat gonorroe door een condoom zou kunnen gaan is onjuist. Zelfs virussen die veel kleiner zijn kunnen er niet doorheen. Daarom beschermen condooms ook zo uitstekend tegen de meeste soa's.

Als je condooms niet op de juiste manier gebruikt, of niet zorgvuldig met mogelijk besmet lichaamsmateriaal omgaat, dan worden de kansen om toch iets op te lopen groter. Daarom is seks ook nooit 100% veilig, maar met goed gebruik van een condoom is de kans wel heel erg klein.

Er zijn helaas wel soa's waar je niet goed tegen kunt beschermen, omdat het condoom niet alles kan afdekken. Daarnaast, kan een condoom afglijden of stukgaan. Testen blijft erg belangrijk om soa's zoveel mogelijk te voorkomen. Ik zou ook graag willen zien dat alles 'gratis' is, maar dat is nu eenmaal niet zo. Second best is dat mensen (lees klanten) gewoon eens verantwoordelijk nemen en zich gewoon jaarlijks laten testen. Een volledige test kost online maar €110 voor de 4 belangrijkste soa's. Hulde voor iedereen die wel verantwoordelijk neemt. 👍🏻
 
Niet voor de lol. Wel omdat ik weet dat ik risico's loop en omdat ik het risico een ander te besmetten zo klein mogelijk wil houden.
Risico? Na bijna 50 jaar wandelen en als het ff kan zonder condoom, heb ik niet meer opgelopen dan wat platjes
Ik zal wel immuun voor soa's zijn :)
Het is toch begrijpelijk dat wanneer je nooit problemen had. ik niet na ieder bezoekje naar de GGD hol ?
Hi @JokePrive,

Check https://www.soapoli-online.nl/ voor alle testen die ze hebben.

Zelf een buisje bloed afnemen voor een HIV & Syfillis test staat er ook tussen :). Met een vingerprikker doe je dan zelf wat druppels bloed in een buisje.

Zelf doe ik meestal urine voor chlamydia, gonorroe en trichomonas. Een keelswab voor chlamydia en gonorroe. En dan een bloedtest voor HIV & Syfilis.

De samples gaan dan naar een officieel laboratorium en binnen een aantal dagen kan je inloggen om de uitslag te zien.
goh, best geil, bdsm en plasseks , daar hou ik van Joke . :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal wel immuun voor soa's zijn :)
Het is toch begrijpelijk dat wanneer je nooit problemen had. ik niet na ieder bezoekje naar de GGD hol ?
Nee, je bent niet immuun, maar misschien heb je geluk gehad. Misschien heb je wel hiv of syfilis, maar heeft het zich niet geopenbaard. Zonder testen weet je het niet.

Nee hoor, na elk bezoek aan een DVP hoef je niet te testen. Maar, het is wel verstandig om minstens 1 keer per jaar te testen en als je een hoog risico loopt (zonder condoom seks hebt), dan zou ik 2 keer per jaar adviseren en natuurlijk meteen bij klachten.
 
Risico? Na bijna 50 jaar wandelen en als het ff kan zonder condoom, heb ik niet meer opgelopen dan wat platjes
Dat is natuurlijkde meest onzinnige redenering die je maar kan bedenken.

Elke keer dat je onbeschermde sex hebt, heb je opnieuw exact dezelfde kans dat je wat oploopt. Of je in het verleden al 1 of 10 of 100 of 1000 keer "geluk" hebt gehad, verandert daar niks aan.

Maar ja, de gemiddelde mens verstaat niets van kansberekening. Anders zouden er niet zoveel mensen telkens weer opnieuw op de Lotto spelen. Voor die enkele winnaars, zijn er honderdduizenden die hun inzet telkens weer verliezen.

Met SOAs is het net hetzelfde: voor die enkele "winnaars" van een SOA zijn er heel wat die er net naast grijpen. Maar iedereen blijft spelen en ooit zal je wel eens "winnen". ;)
 
Dat is natuurlijkde meest onzinnige redenering die je maar kan bedenken.

Elke keer dat je onbeschermde sex hebt, heb je opnieuw exact dezelfde kans dat je wat oploopt. Of je in het verleden al 1 of 10 of 100 of 1000 keer "geluk" hebt gehad, verandert daar niks aan.

Maar ja, de gemiddelde mens verstaat niets van kansberekening. Anders zouden er niet zoveel mensen telkens weer opnieuw op de Lotto spelen. Voor die enkele winnaars, zijn er honderdduizenden die hun inzet telkens weer verliezen.

Met SOAs is het net hetzelfde: voor die enkele "winnaars" van een SOA zijn er heel wat die er net naast grijpen. Maar iedereen blijft spelen en ooit zal je wel eens "winnen". ;)
Nou, dat mag dan wel snel gebeuren want ivm mijn leeftijd sta ik toch met een been in het graf :)
 
Het gaat niet alleen over je eigen gezondheid. Je hebt ook een verantwoordelijkheid om de mensen met wie je intiem bent te beschermen. Testen doe je dus niet alleen voor jezelf.
In deze tijden, waarin mensen elkaar massaal en systematisch vermoorden, elkaar niets gunnen, alleen voor hun eigen ik gaan, discrimineren, bestelen , verkrachten en doodslaan om niets , geen regering kunnen vormen omdat ze elkaar haten, maak je je toch niet druk meer om een zeldzaam voorkomend ongemakje door seks waar altijd wel een zalfje ,pilletje of andere behandeling voor is ?
 
Het gaat niet alleen over je eigen gezondheid. Je hebt ook een verantwoordelijkheid om de mensen met wie je intiem bent te beschermen. Testen doe je dus niet alleen voor jezelf.
Zowel de DVP als de bezoeker weten allebei dat ze een klein risicootje lopen en als ze zich willen laten testen is dat hun beslissing, en als ze dat niet doen ook
Verder is er geen hond die zich daar mee mag bemoeien. Waarschijnlijk lastig voor sommigen want we leven nu eenmaal in een land dat vol zit met betweters en bemoeiallen
 
In deze tijden, waarin mensen elkaar massaal en systematisch vermoorden, elkaar niets gunnen, alleen voor hun eigen ik gaan, discrimineren, bestelen , verkrachten en doodslaan om niets , geen regering kunnen vormen omdat ze elkaar haten, maak je je toch niet druk meer om een zeldzaam voorkomend ongemakje door seks waar altijd wel een zalfje ,pilletje of andere behandeling voor is ?
Het feit dat er in de wereld veel ellende is, ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om ook aan de mensen om je heen te denken. Een fijne wereld begint bij jezelf.
Daarnaast kun je niet voor een ander bepalen hoe zij hun gezondheid en veiligheid moeten ervaren. Wat voor jou niets voorstelt en slechts een 'ongemakje' is, kan voor een ander heel anders worden ervaren. Complicaties kunnen ook voorkomen bij ogenschijnlijk simpele 'ongemakjes'.

Tot slot is het laten testen tegenwoordig geen zeer lastige opgave. Er zijn simpelweg geen goede redenen te bedenken om dit niet minstens jaarlijks te doen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan