Algemeen Saskia, Deepest Secrets 5,00 ster(ren)

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als het vonnis bij voorraad uitvoerbaar is verklaard, wat ik wel verwacht, dan is het direct over en uit tot er een uitspraak in hoger beroep ligt. Maar eerlijk ik verwacht in hoger beroep geen andere uitspraak.

Volgens een ouder artikel moest ze al op 13 juni stoppen van de gemeente, maar aangezien ze in hoger beroep is gegaan weet ik niet hoe de regels dan zijn.
In elk geval, hoe langer ze doorgaat hoe eerder ze haar huis weer in de verkoop kan doen.

Hoger beroep heeft een schorsende werking, dat wil zeggen dat een rechtspraak "on hold" wordt gezet tot er een definitieve uitspraak plaatsvind. Dat is inmiddels gebeurd.

Uitspraak van 13 juni blijft gehandhaafd en Saskia dient per direct te stoppen.

Het gaat hier om een bestuursrechtelijke kwestie en geen strafrecht.
Er is een beslissing genomen door de gemeente om de vergunning in te trekken. Tegen die beslissing zal bezwaar zijn gemaakt door Deepest Secrets en hangende die bezwaarperiode blijft de vergunning van kracht.

De gemeente zal moeten luisteren naar de bezwaren die Deepest Secrets heeft tegen het besluit om de vergunning in te trekken en dan een nieuwe beslissing moeten nemen.

Als de gemeente bij de beslissing blijft dat de vergunning wordt ingetrokken, kan een beroepsprocedure worden gestart. Hangende die beroepsprocedure blijft de vergunning van kracht.

Uit de berichten uit de (sociale) media maak ik op dat men nu nog in de bezwaarprocedure zit.

Er is een beslissing genomen door de gemeente om de vergunning in te trekken. Tegen die beslissing zal bezwaar zijn gemaakt door Deepest Secrets en hangende die bezwaarperiode blijft de vergunning van kracht.

De gemeente zal moeten luisteren naar de bezwaren die Deepest Secrets heeft tegen het besluit om de vergunning in te trekken en dan een nieuwe beslissing moeten nemen.

Als de gemeente bij de beslissing blijft dat de vergunning wordt ingetrokken, kan een beroepsprocedure worden gestart. Hangende die beroepsprocedure blijft de vergunning van kracht.

Uit de berichten uit de (sociale) media maak ik op dat men nu nog in de bezwaarprocedure zit.
De rechtbank heeft een uitspraak gedaan die bindend is. Tenzij er door deepest secrets een hoger beroep is aangetekend.
Tot nu toe is daar niks over in de media en op haar social media verschenen.

Dus m.a.w na de uitspraak had direct alles gesloten moeten worden.

Art. 6:16 geeft als hoofdregel dat bezwaar en beroep geen schorsende werking hebben, tenzij bij of krachtens wettelijk voorschrift anders is bepaald (zie ook hoofdstuk 9 van het thematisch commentaar bezwaar en beroep). Deze regel geldt in beginsel ook voor hoger beroep.

Terug
Bovenaan Onderaan