Screenshotten van add foto's.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Screenshots van advertentie foto's; okee of not done

  • Screenshots maken van foto's is prima

    Stemmen: 57 66,3%
  • Screenshots maken van foto's is not done

    Stemmen: 11 12,8%
  • Screenshots maken van foto's is alleen okee bij oplichting/fake

    Stemmen: 18 20,9%

  • Totaal aantal stemmers
    86
Een afbeelding op een website is bedoeld om getoond te worden op die locatie, waar de dame zelf controle heeft over de foto en op elk moment kan besluiten deze offline te halen. Dat het gemakkelijk is om foto's op te slaan, is geen legitimatie dat je het ook moet doen. Voor sekswerkers wordt het steeds moeilijker om op een veilige en discrete manier hun werk te doen. Ik snap de Nederlandse dames die stoppen of nooit beginnen. Best wel zonde.

Het draait allemaal om respect, iets dat helaas niet iedereen goed begrijpt. Het is belangrijk te beseffen dat sekswerk geen gewoon beroep is. Vanwege het zeer grote stigma, de marginalisatie van sekswerkers en de mogelijkheid dat het beroep in de toekomst (verder) gecriminaliseerd wordt, zijn sekswerkers erg kwetsbaar. Als bekend wordt dat je dit werk ooit hebt gedaan, kan dit je baan kosten, je relatie of erger. Hoewel sekswerkers een deel van zichzelf moeten laten zien, betekent dit niet dat ze zich comfortabel voelen bij het idee dat mensen hun foto's bewaren. Niemand wil tien jaar later geconfronteerd worden met foto's uit zijn of haar verleden.

Juist omdat sekswerkers zo kwetsbaar zijn, zou je als bezoeker van hun website of advertentie respect kunnen tonen door bepaalde dingen niet te doen. Net zoals een klant discretie en respect verwacht van de dvp.
 
Ik denk dat menig hoerenloper hier toch uit zn slof zou schieten als wij dit tegen jullie zouden zeggen. Inlevingsvermogen is wel weer ver te zoeken bij de heren 🙄.


En zoals @Miss Tiffany al zegt, dit is een onderwerp waar best wel eens bij stilgestaan mag worden.

Je wilt foto's van de echte dame maar fuck discretie. Je wilt gezichtsfotos van de dame maar fuck discretie. Je wilt onbewerkte fotos maar fuck discretie. Beetje scheef niet?
Ik denk, oprecht, dat een paar mensen hier zich heus wel proberen in te leven, maar gewoon niet met je eens zijn dat een bewaarde advertentie indiscreet zou zijn.

Verder prima met je eens dat het goed is om aan te zwengelen hoe dit vanuit jouw gezichtspunt is, dat waardeer ik.
 
Je wilt foto's van de echte dame maar fuck discretie. Je wilt gezichtsfotos van de dame maar fuck discretie. Je wilt onbewerkte fotos maar fuck discretie. Beetje scheef niet?
Geheel mee eens.

Misschien is het toch maar beter om alleen AI gegenereerde afbeeldingen te plaatsen bij advertenties, enkel ter illustratie wat je ongeveer kan verwachten. 🤔
 
@Noortjexx Ik ga persoonlijk altijd netjes om met de beperkte info die ik ontvang en juich het ongevraagd maken van screenshots en/of het delen hiervan niet toe. Mijn punt is dat het nu eenmaal een feit is dat een aantal -zowel heren als dames- hier minder zorgvuldig mee omgaat.

Ik kan er met mijn verstand echt niet bij hoe sommige hier denken 🤦🏻‍♀️

Het lijkt wel alsof mannen, again, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor dingen die niet okee zijn want we zijn maar hoeren. Toch?

Ik denk dat menig hoerenloper hier toch uit zn slof zou schieten als wij dit tegen jullie zouden zeggen. Inlevingsvermogen is wel weer ver te zoeken bij de heren 🙄.

Beetje scheef niet?

Dus het is andersom oké dat er lijsten bestaan waar privé info zoals omschrijvingen, foto's, kentekens etc gedeeld worden, ook van heren die geen kwade bedoelingen hebben?

Beetje scheef niet?
 
Laatst bewerkt:
We geven al ontzettend veel, hoeveel van ons moet er genomen worden zonder consent?
Helemaal niets.
Heb ik ook niet

Het lijkt wel alsof mannen, again, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen voor dingen die niet okee zijn want we zijn maar hoeren.
Dat is volgens mij niet wat er bedoeld wordt. We leven in een samenleving waar we gebruik maken van online omgevingen. We zijn zelf verantwoordelijk voor wat we daar op zetten en hoe we daar mee omgaan. Alleen is het nu eenmaal zo dat er helaas mensen zijn (mannen én vrouwen) die niet nadenken of meedoen met deze omgangsregels.

Daarom waarschuwt iedereen ook zo voor het plaatsen van content op internet. Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld ook nooit fotos van mn kinderen (als ik ze had) op internet of social media plaatsen om die redenen. Je weet gewoon niet wat een ander er mee doet. Beste advies is daarom vooral denk na over wat je plaatst en hoeveel je van jezelf laat zien.
Ik ga persoonlijk altijd netjes om met de beperkte info die ik ontvang en juich het ongevraagd maken van screenshots en/of het delen hiervan niet toe. Mijn punt is dat het nu eenmaal een feit is dat een aantal -zowel heren als dames- anderen hier minder zorgvuldig mee omgaat.
Dit dus
 
Geheel mee eens.

Misschien is het toch maar beter om alleen AI gegenereerde afbeeldingen te plaatsen bij advertenties, enkel ter illustratie wat je ongeveer kan verwachten. 🤔
Je zou er bijna over gaan nadenken 🙄

Dus het is andersom oké dat er lijsten bestaan waar privé info zoals omschrijvingen, foto's, kentekens etc gedeeld worden, ook van heren die geen kwade bedoelingen hebben?

Beetje scheef niet?
Maar dit is al vaker besproken en hier worden ook geen scheve ogen op gegooid. Zodra een topic gaat over het respect naar een dame toe of haar veiligheid, is het hek van de dam en hoeft niemand zijn verantwoordelijkheid te nemen hiermee.

Want ik vind dit handig, want ik wil een aandenken, want ik ik ik en fucking ik. En de dame? Suck it up en anders moet je ander werk gaan zoeken 🤷🏻‍♀️

Maar waar zouden jullie heen gaan als dit niet bestond? Als je nog braaf langs een privehuis moest voor een voorstel ronde? Je niet met van te voren een dame naar keus kon uitzoeken? Denk dat het gros van de mannen dan ineens issues krijgt met wandelen.


Alleen is het nu eenmaal zo dat er helaas mensen zijn (mannen én vrouwen) die niet nadenken of meedoen met deze omgangsregels.
Maar is dat dan een legitieme reden om het maar aan de laars te lappen? Dat een ander iets doet wil niet zeggen dat iedereen het dan maar mag doen onder het mom "Het gebeurd toch wel"

Zo ken ik er nog wel een paar 🙄
 
Ik had in eerste instantie een beetje moeite om me in te leven in de stelling/openings post - wat je online zet is immers vrijwel direct 'publiek bezit' van 8 miljard mensen - maar na iets langer nadenken begrijp ik het wel denk ik.

Iedereen zet weleens iets online waar je later spijt van krijgt. In principe zou je het recht moeten hebben om dat dan te verwijderen (in Europa hebben we inmiddels het 'recht om vergeten te worden). Een screenshot zou je kunnen zien als een illegale kopie die tegen dat recht ingaat.

Goed voorbeeld: vorig jaar wandelde ik voor het eerst. In mijn zoektocht kwam ik een advertentie tegen van een dame die mij zeer aansprak. Nav de tips op dit forum haalde ik haar fotos door de 'reverse image search', en tot mijn verbazing bleek deze foto een resultaat te geven naar haar socials onder haar echte naam en vol met fotos van vrienden, kind, familie en zelfs collega dvps (die dus ook weer met naam en toenaam zichtbaar waren). En die laatsten doen zelf waarschijnlijk veel moeite om hun privé gescheiden te houden van hun werk, en dat komt dan door een 'fout' van een vriendin alsnog zo op straat te liggen.

Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Het zal een beginnersfout zijn geweest van de dame in kwestie, die hier overigens in korte tijd erg populair werd. Die foto heeft ze nadien vervangen voor andere fotos die niet te herleiden zijn. Had iemand destijds een screenshot gemaakt, dan zou je haar zo weer terugvinden.

Gewoon niet doen dus. Anderzijds er altijd vanuit gaan dat er tussen die miljoenen mensen altijd wel iemand zit die het wel doet en goed nadenken wat je wel en niet wilt posten. Zelf ben ik altijd goed van vertrouwen, misschien wel te naïef. Gelukkig nog nooit last mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Zodra een topic gaat over het respect naar een dame toe of haar veiligheid, is het hek van de dam en hoeft niemand zijn verantwoordelijkheid te nemen hiermee.

Wat verwacht je nu precies van dit topic?

De heren die in meer of mindere mate onzorgvuldig omgaan met privacy van de dames zullen hier echt niet van veranderen vermoedelijk.

En van de heren die wel fatsoenlijk zijn? Een petitie? Demonstreren op het Malieveld?

Ik koester discretie, privacy en veiligheid over en weer maar hou er ook rekening mee wat ik wel / niet deel met dames omdat ik weet dat niet alle dames daar hetzelfde mee om gaan. Ik bedoel dus dat ik het niet goedkeur maar dat je ook als dame in algemene zin bedachtzaam om moet gaan wat je wel of niet online post of deelt.
 
Dus het is andersom oké dat er lijsten bestaan waar privé info zoals omschrijvingen, foto's, kentekens etc gedeeld worden, ook van heren die geen kwade bedoelingen hebben?
Whataboutism. Een bekende drogreden.

Alleen is het nu eenmaal zo dat er helaas mensen zijn (mannen én vrouwen) die niet nadenken of meedoen met deze omgangsregels.
Ik twijfel even of deze drogreden ook een vorm van 'Whataboutism' is. Maar, wel een drogreden. ;)
Wat verwacht je nu precies van dit topic?
Misschien een stukje bewustzijn. Ik denk dat er mannen zijn die zich van geen kwaad bewust zijn en nu misschien even nadenken over hun gedrag. Dat kan nooit kwaad. Mensen met kwade bedoelingen zul je helaas niet veranderen.
 
Ik wil trouwens benadrukken dat online deze afbeeldingen ook gewoon opgeslagen worden. Hieronder een link naar de main page van Kinky anno 2009, 15 jaar geleden. Niet alle hyperlinks zullen perfect werken, maar dit zijn wel gewoon profielen van anderhalf decennium in het verleden. Niks geen screenshots of downloads, gewoon online te vinden.

En ja ik snap inmiddels dat Noortje geen waarschuwingen meer nodig heeft, maar voor andere meelezende dames is dit wel goed om te beseffen.

 
Ik verbaas me over de naïviteit van sommige dames én heren. Je hebt zelf in de hand wat je online zet of deelt. Natuurlijk is er een soort "code" die discretie heet die velen hoog in het vaandel hebben staan maar iedereen weet dat niet iedereen die code respecteert. Eens online, altijd online, sterker nog, mening advertentie site laat de adverteerder eigenaar zijn van de content maar behoudt zich wel het recht om jouw content ook elders te plaatsen.

Goed voorbeeld: https://www.kinky.nl/advertenties/4554705-femke#videos
Het is me een raadsel waarom je dit als dame online zet, nog los van of de dame je smaak is.

Het omgekeerde gebeurt overigens ook, niet zo lang geleden stuurde ik een onherkenbare foto naar een voor mij nieuwe dame. Reactie: oh wat leuk, mijn collega x beschrijft je als een respectvolle, gepassioneerde man. Er bestaat dus ook zoiets als een ongevraagde database onder de dames met nummers, omschrijvingen én foto's van mannelijke bezoekers, en dan heb ik het niet alleen over mannen die niet fatsoenlijk zijn, de boel belazeren of niet op komen dagen. Over discretie gesproken 🙄

Precies en dit voelt dus: Niet fijn en in sommige gevallen zelfs een beetje onveilig.
Andersom voelt dit dus ook zo.

Ja het is een intiem beroep, ja de sekswerker geeft al heel veel van zichzelf, ja er staan foto's online.
Maar @Noortjexx heeft echt wel een punt. Waar begint en eindigt de privacy vd sekswerker? Wat hoort er wel en niet bij? En wie bepaalt dat?
 
Goed voorbeeld: vorig jaar wandelde ik voor het eerst. In mijn zoektocht kwam ik een advertentie tegen van een dame die mij zeer aansprak. Nav de tips op dit forum haalde ik haar fotos door de 'reverse image search', en tot mijn verbazing bleek deze foto een resultaat te geven naar haar socials onder haar echte naam en vol met fotos van vrienden, kind, familie en zelfs collega dvps (die dus ook weer met naam en toenaam zichtbaar waren). En die laatsten doen zelf waarschijnlijk veel moeite om hun privé gescheiden te houden van hun werk, en dat komt dan door een 'fout' van een vriendin alsnog zo op straat te liggen.
En... dus je hele prive leven 'online' gooien... dat is dan prima??
Ben ik toch nog wel van een andere generatie hoor...
 
Maar, wel een drogreden.
Dat is het naar mijn idee niet. Het is naar mijn idee namelijk geen reden om screenshots te maken/verzamelen. Daar is volgens mij geen enkele reden voor. Het is alleen wel bekend dat openbare informatie online door anderen gebruikt kan worden en dat je daarom voorzichtig moet zijn met wat je plaatst en waar.
Misschien een stukje bewustzijn. Ik denk dat er mannen zijn die zich van geen kwaad bewust zijn en nu misschien even nadenken over hun gedrag. Dat kan nooit kwaad. Mensen met kwade bedoelingen zul je helaas niet veranderen.
Dit bedoelde ik ook met mijn inbreng. 😉
 
En... dus je hele prive leven 'online' gooien... dat is dan prima??
Ben ik toch nog wel van een andere generatie hoor...
Wat mij betreft niet slecht of goed, maar iets wat je zelf moet weten.

Ik snap de lol van social media, TikTok filmpjes etc ook niet, maar vroeger zat ik zelf ook op Hyves, MySpace en zulks en dat snapten mijn ouders destijds ook niet waarschijnlijk.
 
Waar begint en eindigt de privacy vd sekswerker? Wat hoort er wel en niet bij? En wie bepaalt dat?

Het lijkt me dat het in ieder geval duidelijk is dat het maken van een screenshot van een advertentie die iemand zelf online zet er wel bij hoort. Dat mag toch wel op zijn minst de verwachting zijn. Als iemand daarna iets met zo een screenshot doet, hebben we het over iets anders, maar enkel het maken van lijkt me echt onzinnig om je druk over te gaan maken. Je zal echt helemaal niemand overtuigen om dat niet te gaan doen of dat het een moreel slechte handeling is.

Het komt op mij nu echt over als een extreme vorm van klagen over iets waar je niet eens weet van hebt. Een soort gedachtenpolitie. Zelfs ik, al maak ik nooit een screenshot, krijg hier een zuur gevoel van.
 
Het is gewoon zoveel belangrijker om potentiële sekswerkers eerst te waarschuwen voor de gevolgen van het online zetten van bepaalde zaken, dan voor een discussie over de ethiek van deze gevolgen.
Te vaak zie je beginnende sekswerkers ondoordacht starten met onomkeerbare gevolgen. Vooral ook juist in de digitale sector, waar dit een veel groter probleem is.
Hoe hard je dit ook respectloos vindt, de realiteit is nog veel harder.

(Ethisch gezien is een screenshot maken van een fake het meest kwalijk, de persoon op de foto heeft niet gevraagd om op die manier online gezet te worden. Juist dit geval wordt als meer geaccepteerd gepresenteerd, ook in de poll.)
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon zoveel belangrijker om potentiële sekswerkers eerst te waarschuwen voor de gevolgen van het online zetten van bepaalde zaken, dan voor een discussie over de ethiek van deze gevolgen.
Te vaak zie je beginnende sekswerkers ondoordacht starten met onomkeerbare gevolgen. Vooral ook juist in de digitale sector, waar dit een veel groter probleem is.
Hoe hard je dit ook respectloos vindt, de realiteit is nog veel harder.
Het is zoveel belangrijker om potentiele prooien te waarschuwen voor de gevolgen van het dragen van bepaalde kleding dan een discussie over ethiek van deze gevolgen.
Te vaak zie je onwetende prooien zich ondoordacht kleden met onomkeerbare gevolgen.

Hoe hard je dit ook respectloos vindt, de realiteit is nog harder.


We moeten meiden/vrouwen leren zich netter te kleden ipv jongens te leren zich te gedragen



DISCLAIMER: Dat is de logica die hier neerge**** word. De wijze waarop gedacht word is hetzelfde
 
Het is zoveel belangrijker om potentiele prooien te waarschuwen voor de gevolgen van het dragen van bepaalde kleding dan een discussie over ethiek van deze gevolgen.
Te vaak zie je onwetende prooien zich ondoordacht kleden met onomkeerbare gevolgen.

Hoe hard je dit ook respectloos vindt, de realiteit is nog harder.


We moeten meiden/vrouwen leren zich netter te kleden ipv jongens te leren zich te gedragen



DISCLAIMER: Dat is de logica die hier neerge**** word. De wijze waarop gedacht word is hetzelfde

Wat een zwaktebod zeg om dit neer te zetten als victim blaming. Toon a.u.b. aan waar het maken van een screenshot illegaal is?
Je hebt het over logische gevolgen waarbij niemand iets illegaal doet versus verkrachting wat duidelijk geen natuurlijk gevolg is van de actie van kleding.
 
Feit is denk ik dat je onmogelijk kunt verwachten dat mensen geen screenshots maken. Ja het is een moreel punt, en je kan een discussie voeren of het verwerpelijk is of niet. Maar we zijn inmiddels op een punt dat de wereld helaas zo in elkaar zit.

Dus is waarschuwen en zorgen voor een bewustwordingsproces aan de kant van de sekswerker. Hoe onterecht dat misschien ook voelt en is. Wel de optie die mogelijk onwenselijke situaties voorkomt.
 
Feit is denk ik dat je onmogelijk kunt verwachten dat mensen geen screenshots maken. Ja het is een moreel punt, en je kan een discussie voeren of het verwerpelijk is of niet. Maar we zijn inmiddels op een punt dat de wereld helaas zo in elkaar zit.

Dus is waarschuwen en zorgen voor een bewustwordingsproces aan de kant van de sekswerker. Hoe onterecht dat misschien ook voelt en is. Wel de optie die mogelijk onwenselijke situaties voorkomt.
Zo denk ik er dus vooral over. Maar dan ben je dus in eerste instantie een victim blamer. So be it

Noortje gaat binnenkort exclusief de digitale wereld in. Dan kan ze op een forum voor digitale sekswerkers een topic als dit kwijt. Ik weet dan ook al in welke lijn de reacties liggen die je daar van de ervaren sekswerkers gaat krijgen. Dan kan ze weer een hoop gaan eye rollen.
 
Bijna alle andere beroepen worden op deze manier niet bepaald door de klanten.
Het heeft namelijk ook vrij weinig met vraag en aanbod te maken. Aangezien bij vraag en aanbod de klant doorgaans de meeste invloed heeft op andermans werk.
Mijn job houd verkopen aan particulieren in. Ik kan je zeggen dat deze klanten ook veel proberen om te bepalen wat ik wel en niet moet doen.
Ik sta te vaak bij leveringen voor een gesloten deur, sommige klanten willen de prijs bepalen en zelfs proberen sommigen mij aan te manen om illigale praktijken te doen! De dingen die ik in de hand heb zal ik nooit op toegeven. Ik hoop dat DVPs dat ook doen, sterk in je schoenen staan is altijd nodig zeker als je met mensen omgaat. Sommigen zullen je altijd pluimen en misbruiken als ze kunnen

Ik denk gewoon dat de mensen in het algemeen steeds egoistischer worden en minder begaan zijn met anderen en enkel zichzelf en hun naasten, de rest? De boom in.

Ik versta waarom de dames het niet leuk vinden dat er screenshots worden gemaakt. Ikzelf zie het nut er niet van in. Iemand die ik leuk vind zal ik wel terug heen gaan als ik ze nog eens wil zien. Deel van deze uitstappen is discretie langs beide zijden.
 
Mijn job houd verkopen aan particulieren in. Ik kan je zeggen dat deze klanten ook veel proberen om te bepalen wat ik wel en niet moet doen.
Ik sta te vaak bij leveringen voor een gesloten deur, sommige klanten willen de prijs bepalen en zelfs proberen sommigen mij aan te manen om illigale praktijken te doen! De dingen die ik in de hand heb zal ik nooit op toegeven. Ik hoop dat DVPs dat ook doen, sterk in je schoenen staan is altijd nodig zeker als je met mensen omgaat. Sommigen zullen je altijd pluimen en misbruiken als ze kunnen
Dit is waar, dat klanten meer en meer proberen te bepalen gebeurt echt in veel veel meer branches dan alleen sekswerk
 
Ik versta waarom de dames het niet leuk vinden dat er screenshots worden gemaakt. Ikzelf zie het nut er niet van in. Iemand die ik leuk vind zal ik wel terug heen gaan als ik ze nog eens wil zien. Deel van deze uitstappen is discretie langs beide zijden.

Zo gek is dat toch niet? Ik kan me goed voorstellen dat er mannen rondlopen die graag een beeld hebben bij de mensen waar ze intiem mee geweest zijn. Een screenshot ter herinnering van een advertentie is echt zo vreemd niet als je het hebt over iets wat voor sommige mensen iets betekent. Mensen maken zelfs foto's van een broodje dat ze aan het eten zijn, laat staan dat ze even een screenshot willen bewaren van iemand waar ze kwetsbaar mee geweest zijn.

We hebben het hier over een screenshot van een advertentie, niet over een stiekem gemaakte foto tijdens de daad..
 
Terug
Bovenaan Onderaan