Seksengelen !! kijktip !!

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ach en ik ben juist gaan wandelen omdat ik van de peuterspeelzaal tot en met einde voortgezet onderwijs bijna dagelijks gepest werd. Daardoor zijn bepaalde punten, zoals het hebben van een relatie, voor mij niet weggelegd lijkt het. Toch heb ik geregeld behoefte aan andermans goedkeuring, of op zijn minst wil ik me voor even gevalideerd en gewenst voelen in deze wereld.

Ben ik daarmee de gemiddelde wandelaar, want dat zijn toch ook altijd mensen met een zwarte vlek op hun ziel? Nou, als ik hier de berichten lees absoluut niet. Het steekt mij dan ook altijd als andere groepen mensen op een hoopje geveegd worden, zoals in dit artikel. Dat zwarte vlekje is niet de gehele persoon. Iedereen bestaan uit nog honderden anders gekleurde vlekken en dat maakt mensen juist zo interessant.
 
Eerste aflevering gezien. Ik vind het respectvol gedaan. Wel lijkt het alsof er verschillende cameramensen zijn gebruikt, waardoor Lolita bijvoorbeeld vooral heel goed uit de verf komt. De beelden van de twee matrassen op de grond voor de webcam en de dikke man met glas drank stemmen mij wel wat droef, maar dat heeft een ander misschien helemaal niet. De kunstenares geeft op het laatst nogal fel af op de gang van zaken in privéhuizen. Waar de meeste buitenstaanders in de samenleving afgeven op alle sekswerk, is het jammer als men dat onderling ook doet op elkaars werkomgeving. Ieder kiest een aanpak die het beste past en eenieder probeert er wat van te maken in het leven.
 
Ach en ik ben juist gaan wandelen omdat ik van de peuterspeelzaal tot en met einde voortgezet onderwijs bijna dagelijks gepest werd. Daardoor zijn bepaalde punten, zoals het hebben van een relatie, voor mij niet weggelegd lijkt het. Toch heb ik geregeld behoefte aan andermans goedkeuring, of op zijn minst wil ik me voor even gevalideerd en gewenst voelen in deze wereld.

Ben ik daarmee de gemiddelde wandelaar, want dat zijn toch ook altijd mensen met een zwarte vlek op hun ziel? Nou, als ik hier de berichten lees absoluut niet. Het steekt mij dan ook altijd als andere groepen mensen op een hoopje geveegd worden, zoals in dit artikel. Dat zwarte vlekje is niet de gehele persoon. Iedereen bestaan uit nog honderden anders gekleurde vlekken en dat maakt mensen juist zo interessant.
Je bent in ieder geval niet de enige...

Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar het pesten op school moet je niet onderschatten. Het heeft zeer veel impact op het leven van een persoon. Hetgeen FormumLurker aangeeft is één aspect. Het kan ook impact hebben op het bezoek aan een DVP. Bijvoorbeeld terughoudendheid en angstig zijn om wat fout te doen. Je bent altijd (on)bewust bezig met wat een ander misschien van je vindt. Zelfs als je 50+ bent.
 
Laatst bewerkt:
Je bent in ieder geval niet de enige...

Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar het pesten op school moet je niet onderschatten. Het heeft zeer veel impact op het leven van een persoon. Hetgeen FormumLurker aangeeft is één aspect. Het kan ook impact hebben op het bezoek aan een DVP. Bijvoorbeeld terughoudendheid en angstig zijn om wat fout te doen. Je bent altijd (on)bewust bezig met wat een ander misschien van je vindt. Zelfs als je 50+ bent.
Het hoort hier wel thuis vind ik -- als voorbeeld van hoe een moeilijkheid die je in je jeugd hebt overleefd (of overwonnen) je extra dingen kan hebben geleerd die je later van pas komen. Wanneer je bijvoorbeeld de noodzaak hebt gevoeld om het 'de ander/ouder' steeds naar de zin te maken, kan je daardoor het talent hebben ontwikkeld een partner (of klant) snel en goed aan te voelen. En als je, misschien tgv pesten, heel behoedzaam bent in contacten, kun je een heel plezierige klant zijn bij een dvp waarvoor ze geen vrees hoeft te hebben, aan wie ze zonder veel moeite veel genoegen kan geven.
 
Vraag voor de dames uit de serie die hier actief zijn: Hoe zijn tot nu toe de reacties geweest op de uitzendingen? Kan me voorstellen dat niet iedereen uit jullie omgeving op de hoogte was van het feit dat je als sexwerker actief bent, hoe hebben mensen daar op gereageerd?
 
Ik heb er nu 3 van de 4 gezien. Ik begrijp dat de makers soms ook de moeilijke / gevaarlijke kant van het werk willen tonen maar ik vind het doorpersen naar de momenten dat er tranen komen helemáál niet nodig.
Je kunt dat namelijk bij iedereen doen.
Stel je gaat 10 interviews doen met gelukkig getrouwde stellen die al 35 jaar samen zijn. Neem je er een dag (per stel) voor en zoek je de goeie vragen dan komt er onherroepelijk een moment dat een van hen gaat huilen omdat het toch ook weleens heel moeilijk is (geweest) en er offers zijn gebracht, spijt over niet gemaakte keuzes en ga maar door.
Dan kun je mensen laten denken "huwelijken zijn vaak tragische situaties, al ziet het er op de schoorsteenfoto's nog zo leuk uit".
Allerlei leuke banen en situaties hebben ook hun moeilijke momenten, dat hoeft niet tot tranen toe te worden aangetoond.
 
Je bent in ieder geval niet de enige...

Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar het pesten op school moet je niet onderschatten. Het heeft zeer veel impact op het leven van een persoon. Hetgeen FormumLurker aangeeft is één aspect. Het kan ook impact hebben op het bezoek aan een DVP. Bijvoorbeeld terughoudendheid en angstig zijn om wat fout te doen. Je bent altijd (on)bewust bezig met wat een ander misschien van je vindt. Zelfs als je 50+ bent.
Het hoort hier wel thuis vind ik -- als voorbeeld van hoe een moeilijkheid die je in je jeugd hebt overleefd (of overwonnen) je extra dingen kan hebben geleerd die je later van pas komen. Wanneer je bijvoorbeeld de noodzaak hebt gevoeld om het 'de ander/ouder' steeds naar de zin te maken, kan je daardoor het talent hebben ontwikkeld een partner (of klant) snel en goed aan te voelen. En als je, misschien tgv pesten, heel behoedzaam bent in contacten, kun je een heel plezierige klant zijn bij een dvp waarvoor ze geen vrees hoeft te hebben, aan wie ze zonder veel moeite veel genoegen kan geven.
Het is soms lastig te duiden wat pesten met je doet, op de korte en lange termijn. Dat behoedzaam zijn met contacten is wel herkenbaar.
 
Na ja heren...we hoeven deze docu ook niet helemaal kapot te filosoferen hoor.. Is namelijk maar TV, en dat is voornamelijk bedoeld om leuk te vinden..(je weet wel; vermaak = kijkcijfers = reclame )
 
Na ja heren...we hoeven deze docu ook niet helemaal kapot te filosoferen hoor.. Is namelijk maar TV, en dat is voornamelijk bedoeld om leuk te vinden..(je weet wel; vermaak = kijkcijfers = reclame )
Ik heb niet de indruk dat er iets 'kapot' wordt gemaakt in de conversatie. We komen juist op respectvolle wijze tot verrassende inzichten dankzij de wellevende 'brainstorm' met elkaar. Maar als jij het gevoel krijgt dat het iets kapot maakt bij jou moet je niet per se blijven meelezen tuurlijk
;)
 
Wat ik bedoel te zeggen is dat het maar een gescripte docu is van een aantal dvp's en daar hoef je niet per sé allerlei psychologische theorieën op los te laten...heeft ook weinig zin denk ik..Maar je hebt gelijk; ik hoef hier ook niet mee te lezen (maar het is bijna wel zo vermakelijk als die tv-docu). ;)
 
Gescript lijkt me niet… toch?
Zo van:

In de volgende scene ga je ons op dramatische wijze vertellen dat je een hele slechte jeugd hebt gehad.
-Maar ik heb helemaal geen slechte jeugd gehad, het was echt keigezellig!
Ja, dat zal allemaal best maar helaas: zo staat het in het script.

Als je genoeg materiaal hebt , kun je altijd wel delen vinden om bij elkaar te monteren om een bepaalde verhaallijn te geven.
Als iets 'documentaire' heet moet je als kijker _vertrouwen_ dat wat de regisseur bij elkaar laat zien representatief is voor het onderwerp en de hoofdpersonen .

Als je iemand vraagt of ie ook wel eens iets vervelends heeft meegemaakt (of gedaan ! ) op school,werk - er is altijd wel _iets_ . Als je die twee of drie vervelende momenten uit 15 jaar school bij elkaar monteert kun je iemand zo slachtoffer of dader maken .
Kijk naar jezelf - bedenk hoe je zou overkomen als _precies_ die momenten dat je je ergens aan ergerde op een dag dat alles tegenzat , of misschien een enorm irritante collega -volkomen verdiend - op z'n plek zette , met wat ondersteundende muziek bij elkaar gemonteerd worden , en zonder de context of aanleiding .

Op een ander vlak : Na een seizoen is Max Verstappen gestopt met meewerken aan 'Drive to survive' . Hij had door dat hij erin geframed werd als ´ bad boy' in de verhaallijn . Niemand laat die jongens een script oplezen. Maar met genoeg interview montages, oud races monteren vlak na een uitspraak ter illustratie maak je een beeld en verhaal dat de regisseur wil.
Hij besloot heel terecht dat ie zich daar niet voor liet gebruiken.

Dat vertrouwen moet je ook hebben als je ooit onderwerp zou worden van een documentaire of interview - dat het _algehele_ beeld juist is. Als je een uur praat, en het levert een column aan tekst op, is dat heel erg samengevat .
Letterlijke citaten zullen niet snel verzonnen worden - maar een interviewer die een bepaald beeld wil geven van jou, of van het onderwerp kan dat doen . Btw - "recht van inzage vooraf" is niet "recht van publicatie weigeren" .
 
Ja, ik snap je hele verhaal hoor. Ik wilde aangeven dat het monteren van een verhaal uit tig interviews iets anders is dan een gescript verhaal waarin mensen de opdracht krijgen om een vooraf, niet door henzelf bepaalde of geschreven tekst, uit te spreken.
Dat ze dus een rol spelen, in plaats van zichzelf zijn.

Ok, ze hebben in de mediawereld vast ook allerlei termen voor de diverse vormen .
"drama" (of gewoon "soap΅) "gedramatiseerd op basis van ware verhalen" , 'scripted reality' , reality , en vast nog meer.

Dat ze hier geen geschreven script naspelen zal zeker kloppen , daarin heb je gelijk.
Maar ik wilde aangeven dat - ook als de hoofdpersonen niet andermans script-tekst opdreunen, er nog steeds sprake kan zijn dat wat je ziet het verhaal van de programmamaker is - en dat kan heel erg afwijken van het "echte" verhaal van de hoofdpersonen . Of niet , als het integer gemaakt is door een goede programmamaker.

Wat dat betreft vind ik de term 'scripted' voor een programma waarin het verhaal vooral in de montagekamer gemaakt is niet verkeerd - ook als de hoofdpersonen geen script uit het hoofd hebben moeten leren .

in hoeverre deze programmaserie "scripted" is (in de betekenis - verhaal bij elkaar gemonteerd) heb ik nog geen beeld van overigens.
 
Ja je hebt dus reality, daarin volg je de realiteit. Je maakt wel keuzes in wat je volgt. Door indikken wordt het verhaal compacter. Mensen dingen laten zeggen die niet gezegd zijn is not done. Sterker nog: dan ben je fout bezig.

Scripted reality is dus een geschreven verhaal met acteurs. Het suggereert de werkelijkheid te volgen, maar is bedacht.

Drama is een volledig bedacht verhaal/film.

Dit valt onder reality. Er kunnen delen gescript zijn (zoals scènes met 'klanten' die langskomen).
Dat wil je niet in reality. Of althans, dat wil die klant natuurlijk niet.
Hoi! Jij gaat hier en nu je vrouw belazeren. Mogen wij, en een paar honderdduizend kijkers, even meegluren??? Nee dus.

De interviews zijn dan weer echt. Van wat ik gezien heb komt het althans wel zo over.
 
Zou graag nog van de dames zelf vernemen hoe zij er achteraf op terugkijken.
Beste manier is om met elk van hen een afspraak te maken en het er terloops over te hebben. De documentairemaakster lijkt me erg aardig en ze hadden daar goed persoonlijk contact mee dus het lijkt me uitgesloten dat ze hier op een forum tegen anonieme figuren er achteraf wat over zouden zeggen dat niet strookt met hoe het eruit zag.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan