Sekswerkers mogen (vanaf 1/12/2024) in dienstverband werken in België

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik heb het over belgië. Zelfs geen bekeuring? Dat is wel heel streng. Maar dat een blanco strafblad vereist is, is wel begrijpbaar.

Waarom?

Mensen die hun straf uit hebben gezeten en leven willen beteren, verdienen die geen kans?

Ik kan het me voorstellen dat als iemand veroordeeld is voor mensenhandel o.i.d. dat je iemand dan geen club gaat laten runnen. De kat niet bij de melk zetten. Net zoals dat je een pedofiel geen kinderdagverblijf wilt laten runnen.

Maar als iemand ooit eens is veroordeeld voor wat anders of wat verkeersovertredingen, waarom zou iemand dan geen legale zaak mogen starten?

Waarom?

Mensen die hun straf uit hebben gezeten en leven willen beteren, verdienen die geen kans?

Ik kan het me voorstellen dat als iemand veroordeeld is voor mensenhandel o.i.d. dat je iemand dan geen club gaat laten runnen. De kat niet bij de melk zetten. Net zoals dat je een pedofiel geen kinderdagverblijf wilt laten runnen.

Maar als iemand ooit eens is veroordeeld voor wat anders of wat verkeersovertredingen, waarom zou iemand dan geen legale zaak mogen starten?
Ik zeg niet dat mensen geen 2de kans verdienen. Je kan na 15 jaar je stafblad in belgië laten zuiveren. Op voorwaarde dat je 15 jaar geen nieuwe veroordelingen hebt. En dat je feiten niet te zwaar waren.

Ik vind het goed om dat het je tot na denken zet. Eens je je privé-huis hebt zal je 2x na denken voor dat je illigale en verkeerde zaakjes zal doen.

Ga je je vergunning, zaak, investeringen op het spel zetten?

Als sportschutter moet ik ook elk jaar een blanco strafblad kunnen voor leggen. Die max 3 maanden oud is. Dit moet ook bij de aankoop van een nieuw wapen. Ik mag bv ook geen fraude plegen. Ook al heeft het niets met agressie te maken.

Terug
Bovenaan Onderaan