Sexjobs verificatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Fuamf

Newbie
7
22/06/24
7
1
Goedemorgen forumgenoten,
Ik wilde deze week een advertentie gaan zetten op Sexjobs.nl en merkte een verandering. Ik moet mijzelf identificeren met een foto met de krant van vandaag, een kopie paspoort etc. Alsof je een bankrekening opent.

En ik ben voor SJ een nieuwe gebruiker, hen voor mijn wandel activiteiten een tweede telefoon met apart nummer genomen.

Ik snap dat ze iets moeten, maar ik haak hierdoor wel af. Andere ervaringen? Waar kan je nu een leuke dame vinden die een suikeroompje zoekt zonder dit soort procedures?

Het aantal scammers, oplichters etc liep de spuigaten uit. Ik vindt het opzich goed maar tegelijkertijd ook weer verregaand. Waar is de privacy policy met name tot wat er met die gegevens gebeurd? Staat dat safe opgeslagen of moeten we uitvogelen op een dag dat er een databreuk plaatsgevonden heeft en iedere adverteerder die zich daar ooit gemeld heeft, op straat ligt?

Ja ze slaan echt ver door, wat ik enigszins begrijp vanwege de oplichters, maar de site komt amateuristisch over, dus heb ik ook vraagtekens bij de bescherming van mijn gegevens. Maar aan de andere kant is Sexjobs voor mij wel altijd de bron geweest voor het vinden de echte pareltjes. Dus het is een gok om de gevraagde info te geven. Zo heeft alles een risico en iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen welk risico hij neemt. Maar denk er wel vooraf goed over na!

Of het teveel risico is hangt af per persoon. Ikzelf zal me niet laten afpersen. Maar er zijn mensen die er gevoelig voor zijn, gedreven door angst waar afpersers dankbaar gebruik van maken.

Misschien kan Robtopdrop ons een paar tips geven waarom hij er zo zeker van is dat hij zich niet laat afpersen of niet afgeperst kan worden.
En als het toch gebeurt, hoe hij zich daartegen verweert.

Ik haak eigenlijk sowieso wel af op die site. Ondanks dit soort controles en maatregelen is er nog altijd een erg grote hoeveelheid fake advertenties en zijn de spammers en oplichters nog altijd in grote getalen aanwezig. Blijkbaar helpen zelfs dit soort dingen toch niet voldoende...

Ik snap dit soort maatregelen enerzijds wel: ze hebben een zorgplicht als het gaat om het voorkomen van illegale praktijken (dwang, minderjarigen, etc), maar bij de mate van privacy waarborging en beveiliging van dit soort zeer gevoelige gegevens (seksuele voorkeur en persoonsgegevens worden door APG als bijzondere persoonsgegevens gekenmerkt; gegevens over communicatie en financiële transacties zelfs als gevoelige gegevens) heb ik ernstig mijn twijfels bij. Voor zover ik na kan gaan is er bijv geen enkele externe audit op systemen en processen en vraag ik mij ernstig af of doel en middel gerechtvaardigd zijn en hoe het zit met bewaartermijnen en bijv de implementatie van dingen als het 'vergeetrecht' en 'bewijs van verwijdering' die in de GDPR/AVG zijn vastgelegd.

Efin: je hebt gelukkig een keuze om er geen gebruik van te maken en er zijn gelukkig genoeg alternatieven. Wat ik in het begin al zei: ik haak sowieso al wel af op die site en hij is het ook echt niet meer waard...

Veel dames haken natuurlijk ook af en plaatsen ook vraagtekens betreft het verplicht aanleveren van gevoelige persoonsgegevens aan het personeel van sexjobs en welke gevolgen dat kan hebben wanneer gegevens "per ongeluk" in handen komen van derden. Natuurlijk zijn deze verplichtingen niet door sexjobs zelf bedacht.

Als commercieel platform heb je ook de verantwoording, om er alles tegen te (moeten) doen om te voorkomen dat het misbruikt wordt voor mensenhandel of uitbuiting.

Een paar jaar terug is er een "groot" gesprek geweest met Midhold, alle andere boeren zoals Redlights maar ook mij + het OM in waarin een covenant voorgesteld werd; soort universele manier van werken om dit "beter tegen te gaan".

Dat liep enigzins spaak en het gros trok z'n eigen lijn of koers - in dit geval de manier waarop Midhold nog steeds werkt. Een selfie met ID bewijs en een bon of krant van vandaag. Aardig effectief, maar er komt gewoon teveel shit nog doorheen.

Er was een tijd dat zolang oplichters betaalde ze gewoon op Sexjobs volop prominent konden blijven staan. De ene na de andere klacht, en voor mij was het helder; SJ interesseert het helemaal niet de "welzijn" van hun target audience, zolang ze maar geld verdienen.

Bovenstaande claim is hier maar ook op Hookers nog terug te vinden - dus niet uit m'n duim getrokken. Hoeveel kut advertenties er wel niet stonden met boekingsformulieren naar een vaag IBAN ergens in het buitenland.

Er zijn ook gewoon meer websites dan kinky alleen.

Terug
Bovenaan Onderaan