Enerzijds zit er wel waarheid in zulke redeneringen, maar anderzijds kan je met statistiek alles bewijzen, als je wat handig bent. Gesteld dat er ongeveer evenveel mannen als vrouwen zouden zijn, kan men dus beweren dat statistisch gezien de mensen gemiddeld 1 borst hebben...
Bij heel deze uitgebreide toogpraat over hoeveel een dvp verdient, stel ik mij dan toch een paar vragen...
Wat gaat een wandelaar dat aan? Dat zijn toch zijn zaken niet.
Wat maakt die speculaties nu precies zo interessant, dat daar regelmatig opnieuw over gediscussieerd wordt? Komt dat door de frustraties van mannen die (moeten) betalen voor seks?
Waar halen wandelaars hun informatie op dat vlak? Zijn die allemaal samen met een dvp, en zien die wat er binnen komt en wat er buiten gaat aan geld? Of is het vooral van horen zeggen van ene die gezien heeft dat een andere iets gehoord heeft... "Zelf gezien" tijdens de korte tijd dat ze rondwandelden en de rest van de dag/week/maand worden de inkomsten van die dvp lineair berekend op basis van een korte waarneming? Praten met de favoriete dvp? Dvp's hebben, naast tieten, een spleetje en een kontje, nog een andere eigenschap: ze vertellen aan een goeie klant in volle vertrouwen datgene wat zij kwijt willen. De realiteit is daarbij lang niet altijd belangrijk.
Veel andere zelfstandigen doen dat trouwens, op hun manier, ook wel. Vertellen dat je succesvol bent, geeft veel mensen een soort kick. Ik heb, jaren geleden, ene geweten die regelmatig met een duvelke met enkele grote lege dozen over de stoep naar zijn verderop geparkeerde auto reed. De indruk geven dat zijn winkel erg druk was en prima draaide. Een paar jaar later was hij failliet.
Ik zal je eens een louter imaginaire dag van een dvp beschrijven.
Haar werkdag begint om 9.00 uur en eindigt om 19.00 uur.
De enige belangrijke woorden heb ik 'vet' gezet. Al de rest is dus fictief, of noem het gewoon verzonnen. Ik herhaal mijn vraag: wat is er toch zo boeiend aan dit soort gissingen en het opmaken van andermans rekening???