Stijgend aantal HIV diagnoses

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Nou, in Nederland wordt echt niet zomaar elke keer bij bloedafname getest op Hiv.
Ik werk zelf in onderzoek centrum van groot universitair ziekenhuis in Rotterdam.
Moet ook vaak bloed afnemen bij patiënten.
Als er al wordt getest op Hiv dan alleen na toestemming.
Een standaard operatie patiënt wordt niet getest op Hiv.
Er is ook bijna geen risico, dat is allang verleden tijd.
Een Hiv test kost geld en dat wordt niet zomaar gedaan.
Strafbaar ook als patiënt niet op hoogte is.
En wat schiet je ermee op?
Diagnose Hiv is allang geen taboe meer in ziekenhuizen.
Maar goed, Boobslover weet het beter.

Dan wil ik heel graag weten waarom verschillende artsen positief antwoorden op mijn vraag, en waarom de Belgische vereniging van artsen het zelf toegeeft en er over schrijft?

Jullie lijken allemaal bewust over de link van het artikel heen te lezen omdat het jullie niet lijkt te bevallen...
 
Mss zelf eens navragen ipv gewoon te ontkennen
Dit hoef ik niet na te vragen. Ik weet het.

En er is trouwens GEEN enkele chirurg die blind iemand opereert.
Nee, echt onzin. Sorry.

Ook mensen die bloed geven worden, uiteraard, op HIV en alles getest.
Klopt, donorbloed wordt getest op hiv, maar ook niet op alles.
Jullie lijken allemaal bewust over de link van het artikel heen te lezen omdat het jullie niet lijkt te bevallen...
Een artikel uit 2004 en gaat over België. De eerste zin: Hoewel er in België geen algemene wetgeving bestaat die de procedure rond HIV-tests regelt, kunnen artsen die een HIV-test uitvoeren zonder toestemming van de patiënt, burgerrechtelijk, strafrechtelijk en onder disciplinaire jurisdictie worden vervolgd.

Kortom het mag ook in België niet. En ik kan me niet voorstellen dat ze het tegenwoordig nog steeds doen.
 
Achterlijk en dom is het koppelen van migratie aan het verspreiden van ziektes. Dat is waar ik het over heb. Helaas is dat wél de ze grootste ziekte van deze tijd.

Echt, dat is hatelijke nonsens die jij verkondigt. feiten door elkaar halen zodat ze die haatspraak als zouden migranten ziektes verspreiden, zogezegd wetenschappelijk zouden bevestigen. What's next? Gaan we ook weer j***n zien als ziekteverspreiders? want dat is net wat dit soort bullshit doet.

Over achter de rug testen: geloof je warempel zelf dat dit gebeurt en dat er al die tijd nog nooit iemand klacht zou ingediend hebben hieromtrent? Wat laat je je nog allemaal wijsmaken?
Als je bv bloed geeft is dat niet 'achter de rug testen'en dan geef je ook toestemming. Of denk je dan dat men het risico neemt fout bloed te bewaren. Maar in de hele context is dat nog helemaal iets anders dan stiekem testen zonder dat je het zou weten. Beetje ernstig blijven graag
amai u kunt een pakske zagen. Het is een compleet non-argument om elke vorm van kritiek op migranten af te schrijven als RaCiSmE en hAaTsPrAaK. Soms moet ge kunnen zeggen waar het op staat en wie de schuldige is. Hetzelfde met misdaadcijfers,
 
Er wordt nogmaals in Nederland niet zomaar getest op Hiv.
Is niet nodig, kost onnodig geld en is strafbaar zonder toestemming.
Bij bloeddonatie wordt er wel getest en dat wordt dan ook mede gedeeld.
Wil je dat niet, dan geen donor.
Gezien het zeer aantal lage getallen nieuwe Hiv besmettingen zie ik ook de noodzaak niet om altijd maar te testen zonder toestemming.
Is gewoon niet nodig en gebeurd niet, ik kan het weten vanwege mijn werk in universitair ziekenhuis Rotterdam.
 
amai u kunt een pakske zagen. Het is een compleet non-argument om elke vorm van kritiek op migranten af te schrijven als RaCiSmE en hAaTsPrAaK. Soms moet ge kunnen zeggen waar het op staat en wie de schuldige is. Hetzelfde met misdaadcijfers,
Omdat het niks anders is dan racisme gebaseerd op totaal uit de context getrokken gegevens. Dat jij en zoveel anderen dat maar niet lijken te begrijpen toont aan dat er nog veel harder tegenin gegaan moet worden ipv dat soort praatjes maar te laten verspreiden zonder meer.
 
hahahaha

"Racisme gebruiken is een non-argument"
"DAT IS NIKS ANDERS DAN RACISME"

Leer misschien eens op een volwassen manier discussieren ipv in herhaling te vallen, dan praten we verder ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan