Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@vrijgezellig Het staat letterlijk zo als topic, dus hoezo niet alleen voor Thailand?

Thailand algemene informatie

Leg dat effe uit ajb!
Gelukkig maar, want ben een keer door zo'n kutaapje gebeten.
Op een kurkdroge dag, ben ik dus over die gladde tegels die ze in LoS op de stoep pleuren, uitgegleden. Wel zo fijn van dat tetanus shotje, een paar maanden eerder.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt veel te veel in 1 topic gegooid... wordt echt chaos en zoeken is niet echt handig.

Dat hebt toevallig niet met je autisme te maken, want het lijkt mij juist dat een topic als Thailand alg, voor algemene vragen bedoeld is.
Je kan je zelfs afvragen of de vragen die jij stelt te maken heeft met onze hobby. Daar zijn mijn inziens betere forums voor.


Ik ben mild-autistisch maar lijstjes bijhouden is 1 ding dat ik wel (graag) doe.
 
Laatst bewerkt:
@vrijgezellig Het staat letterlijk zo als topic, dus hoezo niet alleen voor Thailand?

Leg dat effe uit ajb!

Op een kurkdroge dag, ben ik dus over die gladde tegels die ze in LoS op de stoep pleuren, uitgegleden. Wel zo fijn van dat tetanus shotje, een paar maanden eerder.
Omdat er geen algemeen topic is voor reizen. Ik ben van plan meer landen te bezoeken in de komende jaren.
 
Er zijn diverse mogelijkheden op de markt maar ik ben benieuwd of er iemand ervaringen heeft met iets van een virtual credit card ofzo ?

Volgens mij zoiets als Revolt ? Weet niet zeker of zij dit ook bieden (dacht ik). Wil iets voor backup hebben naast de normale pin pas en credit card.
Wise heeft een digitale Visa (debit) kaart. Je kan deze eveneens toevoegen aan jouw Apple Pay. Heel handig om in verschillende landen te gebruiken gezien de beperkte kosten en interessante wisselkoersen.

Houd er wel rekening mee dat het een Visa kaart is, ook al is het een debit en geen credit kaart. Je kan deze enkel gebruiken waar men Visa aanvaardt en over een nfc toestel beschikt. In de kleine Thaise éénmanszaken lukt dit meestal niet.

Naast die digitale kaart kan je bij Wise ook een fysieke kaart aanvragen waarbij je enkel de verzendkosten betaalt. Ik raad aan om beide te activeren, er zijn immers geen jaarlijkse kosten aan verbonden.
 
In november ga ik samen met een vriend, voor het eerst naar Thailand. De vraag is wat is het beste betaalmiddel wij kunnen gebruiken? bv. contant geld of kredietkaart? Tevens, waar is het voordeliger een simkaart te kopen? (luchthaven of de stad?).

BVD
 
Dankjewel! Cash in Euro of dollar beter?
Zoals overal in Zuidoost Azië; Dollars. Je zit dan wel met dubbele transactiekosten voor je Thai Baht. De Euro wordt ook bij elke bank en wisselkantoor geaccepteerd

Creditcard kan wel, maar gebruik die alleen voor je hotel boekingen en binnenlandse vliegtickets.

Digitale wallets van o.a. Grab, Line en WeChat, al is de laatste niet echt een aanrader (is Chinees).

7/11 personeel helpt je maar wat graag, om je Thaise sim te activeren.
 
Ik verlaat over twee dagen Pattaya, nu zou ik graag wat natuur willen zien in plaats van mijn slaapkamer. En ben dat watersmijten ook wel zat. Iemand tips? Dus een leuke mix van slaapkamer en natuur. Hua Hin, Koh Chang (= dame meenemen denk ik) Ik zou heel graag naar Chiang Mai willen gaan maar daar is het nog warmer en het is ook nog eens ver weg...
 
Dankjewel! Cash in Euro of dollar beter?

gewoon euro's. Anders zou je eerst dollars moeten kopen en transactiekosten betalen.

Het zou kunnen zijn dat verhoudingsgewijs de koers in dollars iets beter is, maar dat ga je nooit goedmaken vanwege de eerder genoemde transactiekosten. Bovendien waarom die moeite? Elk wisselkantoor accepteert euro's. Belangrijker is om een goede koers te vinden, want daar zit wel verschil in. In de kelder van Suvarnabhumi zitten veel wisselkantoren en in downtown Bangkok ook wel. Bijv Superrich. In Pattaya de gele TT. Vermijd in elk geval de banken en al helemaal die op het vliegveld
 
Ik verlaat over twee dagen Pattaya, nu zou ik graag wat natuur willen zien in plaats van mijn slaapkamer. En ben dat watersmijten ook wel zat. Iemand tips? Dus een leuke mix van slaapkamer en natuur. Hua Hin, Koh Chang (= dame meenemen denk ik) Ik zou heel graag naar Chang Mai willen gaan maar daar is het nog warmer en het is ook nog eens ver weg...
Hua hin heeft zee, bergen, cultuur (Phraya Nakhon Cave)
en natuur (Khao Sam Roi Yot National Park) en 3 gebieden met bargirls. Geen Pattaya, maar meer dan genoeg keuze en iets relaxter qua vibe vind ik.
 
> En ben dat watersmijten ook wel zat.

Dat had ik wel een x mee willen maken... volgend jaar :)

> waar is het voordeliger een simkaart te kopen?

prijzen verschillen volgens mij erg weinig, allemaal zelfde aanbiedingen, misschien paar baht verschil maar niet de moeite imo. ik koop er 1 op airport op zelfde level als ik waar mijn geld om wissel (lowest level bij de railways)
 
En ben dat watersmijten ook wel zat.
Aangezien je over 2 dagen Pattaya verlaat, is het watersmijten, niet alleen in Pattaya, ook voorbij.
Songkran:
Datums officiële feestdagen:
vrijdag 12 april - dinsdag 16 april
Ik zou heel graag naar Chiang Mai willen gaan maar daar is het nog warmer en het is ook nog eens ver weg...
Van UTP - Rayong Airport (U-Tapao) = Pattaya airport, vlieg je in 1:30/1:45u naar CNX - Chiang Mai. Kost je afhankelijk van de carrier een bagage ±€50, voor een enkeltje. CNX-BKK ±€40, maar met de sleeper trein is een stuk leuker. ฿ 800-1000.
Hua hin heeft zee, bergen, cultuur (Phraya Nakhon Cave)
en natuur (Khao Sam Roi Yot National Park) en 3 gebieden met bargirls. Geen Pattaya, maar meer dan genoeg keuze en iets relaxter qua vibe vind ik.
Nu draaide het toch al niet best, maar, het is o zo jammer dat de ferry dienst van Pattaya naar Hua Hin, de pandemie niet heeft overleefd. Hopelijk ziet iemand er in de toekomst toch weer brood in.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan