Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
zelf een ticket geboekt op 24 dec 2021(flexibel),maar vrees ervoor of Koh samui moest opengaan met open barren
dit overleef ik wel :)

Phuket zonder de barren en rechtstreeks vliegen,dan blijf ik wel thuis
 
dit nieuws was gisteren ook in the thaiger news

Koh Samui, which plans to welcome inoculated tourists from 15th July 2021 under the Samui Plusprogramme.

  • Days 1-3: Guests are to stay in their hotel rooms or designated approved areas at their accommodation.
  • Days 4-7: Guests can travel within Koh Samui through designated routes and tour programmes only
  • Days 8-14: Allowed to travel between Koh Samui, Koh Phangan and Koh Tao
  • Day 15: Providing that the PCR test provides a negative result, guests can travel freely throughout the country
DIT IS NIET OFFICIEEL BEVESTIGD maar zijn wel meerdere artikels van te vinden
denk dat 15 juli zeer snel is maar lang kan dit ook niet blijven vrees ik, koh samui is ook 1 en al toerisme (ook veel rijk toerisme )
 
Ikzelf heb een ticket gekocht bij Emirates voor half november. Dat ticket is gratis te annuleren of om te boeken. Veel airlines bieden een dergelijke service aan, maar niet alle en niet voor alle tickets.

Thailand wil weer open half oktober, maar helaas zijn de cijfers dramatisch. Half april, net voor Songkran, begonnen de cijfers te stijgen en Prayut heeft niet zoals in 2020 een reisverbod ingesteld. Daardoor kon het virus zich verspreiden. De meeste besmettingen zijn weliswaar in Bangkok en omgeving, maar ook daar worden bouwplaatsen gesloten en de bouwvakkers, voor zover uit Thailand, vertrekken bij gebrek aan werk richting "huis". Dat is vaak in andere delen van Thailand, bijvoorbeeld Isaan. Besmette mensen nemen dus het virus mee naar hun thuis, met alle gevolgen van dien. Want in Bangkok weet ik nog wel een paar goede ziekenhuizen, maar in de Isaan wil je echt niet op de intensive care belanden.

Wat ook zorgen moet baren is, dat de besmettingcijfers niet dalen. Eerst 2000+ per dag, later 4000+, toen 6000+ (afgelopen week) en vandaag zelfs 7000+ en het CCSA (het Thaise RIVM) denkt dat we volgende week met 10.000+ besmettingen per dag te maken krijgen. Het lukt dus niet om de besmettingen te doen dalen, zelfs niet na 2 maanden. Dat is geen goed teken. Ofwel houdt Thailand vanaf half oktober toch zelf de deuren gesloten, ofwel Thailand wordt "rood" en dan wordt het lastig om ernaar toe te gaan. Zover is het nog niet, maar het gaat niet de goede kant op en maatregelen zijn er niet of onvoldoende.

Het Phuket en later Koh Samui-sandbox is voor een beperkt aantal mensen interessant. Ik merk dat mensen de ASQ in Bangkok omzetten in een 14 daags verblijf op Phuket. Dat is een verschuiving van de manier om Thailand binnen te komen die door pensionado's, expats of mensen met familie in Thailand wordt gebruikt. Echte toeristen zullen dat niet snel doen (of uberhaupt niet), dus het succes van het sandbox-programma is in mijn optiek 0,0.

Doktoren in Thailand schatten in dat de daadwerkelijke aantal besmettingen 3x zo hoog zijn. Er werd en wordt nauwelijks getest. Via de facebook-site en twitter van Richard Barrow (bekende Britse blogger die in Thailand woont en werkt, al 27 jaar lang) is te lezen dat testlocaties in Bangkok maar 200 tests per dag kunnen doen. 200! Mensen staan al 's nachts in de rij om een test te ondergaan. Het betekent ook, dat er dus niet of nauwelijks besmettingen gevonden worden buiten dit soort testlocaties. Of iemand moet al met verschijnselen in een ziekenhuis worden opgenomen, maar dan moet je ook al halfdood zijn (tragische berichten daarover ten overvloede in de krant, op fora, op facebook, op twitter). Het is dus aannemelijk dat inderdaad (zoals ook in 2020!!) het merendeel van de mensen met Covid dat zelf niet eens weten of dat het niet geregistreerd wordt. Dat is voor bezoekers uit het buitenland ook een waarschuwing, want ondanks de relatief lage besmettingscijfers is Covid dus waarschijnlijk veel meer verspreid dan officieel wordt gezegd en wat als je moet worden opgenomen? Als Farang sta je of achteraan in de rij of je mag je bankrekening plunderen, want een check uit Nederland zie ik ze niet accepteren. Cash wel. Vraag is dus of je straks wel wilt gaan. Het blijft afwachten, half oktober is nog 3 maanden. Het kan nog beide kanten op.
 
Van mijn contacten ter plaatse (verpleegster in Bangkok, verpleegster in Phuket en een politie-agente in Phuket):
De cijfers blijven inderdaad dramatisch stijgen. En bij een controle op de luchthaven werd een toerist uit de Emiraten postief getest, waarna de hele groep waarmee hij reisde, voor 14 dagen in quarantaine moet.
 
Het aantal besmettingen stijgt snel, gisteren 7058 erbij en een record aantal doden van 75.
Er wordt nu gesproken over maatregelen en restricties in Bangkok en omliggende provincies.

Hier in NL ziet het er ook niet goed uit. Als NL weer rood op de kaart wordt kun je een COE voor de Phuket of Koh Samui sandbox wel vergeten.
 
Mijn trip staat ook gepland voor midden tot eind september maar ik vrees er voor. Ook met dat het weer blijkbaar niet zo goed is in september, denk ik toch te verzetten dan en ergens anders een trip te plannen.

Suggesties altijd welkom :D
 
ben einde vorig jaar naar tanzania geweest (1 van de weinige verre bestemmingen die volledig open zijn)
is niet thailand en je moet van zwarte vrouwen houden:) maar kan je wel feesten

denk dat ik in oktober terug ga als Thailand dicht blijft
maar hoop echt dat volgende winter thailand open gaat
 
In Thailand wordt ondertussen overwogen om interprovinciale verplaatsingen te beperken, openingsuren van bedrijven te veranderen om de mensen meer thuis te laten blijven en de uren dat het openbaar vervoer te gebruiken is in te perken. Allemaal maatregelen om te pogen de steeds maar stijgende golf van besmettingen in te dijken. (https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2145587/new-restrictions-likely-to-keep-people-at-home)

Er wordt zelfs ernstig rekening gehouden met de mogelijkheid van een lock-down in Bangkok en omliggende provincies en een semi-lockdown elders. In Bangkok wordt ondertussen een veldhospitaal met 5000 bedden geïnstalleerd, nu het aantal dagelijkse besmettingen in de richting van 10000 gaat. In Bangkok is de delta-variant verantwoordelijk voor de meeste besmettingen. (https://www.bangkokpost.com/thailand/general/2145099/lockdown-in-sight)

Als inderdaad de interprovinciale verplaatsingen worden beperkt of het land in (semi-)lockdown gaat, dan kan het Phuket / Koh Samui sandbox model meteen op de schroothoop. En het succes was al erg beperkt: in de eerste week zijn slechts 2113 buitenlandse toeristen naar Phuket gekomen. Thai van buiten Phuket mogen nu al enkel maar naar Phuket komen als ze gevaccineerd zijn. Dat zal de toestroom van onze Isaan-schatjes sterk aan banden leggen, want buiten de grote steden is de vaccinatiegraad niet hoog. (https://www.bangkokpost.com/thailan...ovid-infected-tourist-found-in-phuket-sandbox)
 
Vanaf maandag 2 weken een avondklok in Bangkok en aangrenzende provincies van 21:00 tot 04:00, geen OV van 21:00 tot 03:00 en alle covenience stores (7-Eleven e.d.) en eetgelegenheden dicht van 20:00 tot 04:00.
Winkelcentrums gaan dicht, alleen supermarkten, banken, apotheken en telefoonwinkels in de centrums mogen openblijven.
Verder gaan ook alle kappers, spa's en massagesalons dicht.
 
Ik wil weer eens kijken naar de mogelijkheden om volgend jaar richting Thailand te gaan. Voor zover het kan ben ik aan het eind van deze maand volledig gevaccineerd. Wat ik opmaak uit de video's op YouTube over Thailand, worden de restricties voor toeristen die volledig gevaccineerd zijn minder dan voor de geen die nog niet volledig zijn gevaccineerd.

Is hier iemand die hier meer informatie over heeft?
- hoef je als volledig gevaccineerde niet meer een X aantal dagen in quarantaine bij aankomst?

Gisteren op een nieuwsitem over Thailand, zag ik dat velen klagen over het Sinovac vaccin, en dat ze dit eigenlijk helemaal niet willen maar de Thaise overheid vol inzet en extra inkoopt van het Sinovac. De MRNA vaccins zullen pas rond de herfst aan Thailand worden geleverd. Verder poogt Thailand om rond juni 2022 haar hele bevolking te hebben gevaccineerd, momenteel is slechts 5% volledig gevaccineerd.

Bron: Al Jazeera

Verder ben ik eigenlijk opzoek naar YouTubers die jullie volgen die met regelmaat video's publiceren over Thailand, kennen jullie er een paar?
Ik kijk met name de video's van;
Bangkok69
Thailand112
Bangkok_as_is
BKKHD
Live Love Thailand
Bangkok112
Greeny Travels
 
Mijn trip staat ook gepland voor midden tot eind september maar ik vrees er voor. Ook met dat het weer blijkbaar niet zo goed is in september, denk ik toch te verzetten dan en ergens anders een trip te plannen.

Suggesties altijd welkom :D

September is echt wel pal in het regenseizoen. Voor een "gewone" vakantie zou ik het, zeker indien je daar geen ervaring mee hebt, niet aanraden. Daarbij komt het risico dat het uitgaansleven nog steeds gesloten zal zijn. Uitstellen naar november is een betere optie.
 
September is de natste maand, daarna oktober, in november is het regenseizoen voorbij.
Prayut zei dat hij Thailand in oktober helemaal wilde openen voor de toerist. Dat zie ik nu niet meer gebeuren. Zo wel, dat zullen de vele voorwaarden waar je nu aan moet voldoen in die sandbox projecten ook voor de rest van Thailand gelden. Die voorwaarden zijn voor mij allemaal een no go.
Je kunt de reis beter uitstellen naar 2022. Hopelijk kan je vanaf januari op een wat normalere manier naar Thailand.
Januari is nog zeer goed te doen voor een vakantie. Februari tot april is het wat warmer en droger en in mei begint het regenseizoen weer.
Ik neem het zekere voor het onzekere en heb november 2022 in mijn agenda gezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil weer eens kijken naar de mogelijkheden om volgend jaar richting Thailand te gaan. Voor zover het kan ben ik aan het eind van deze maand volledig gevaccineerd. Wat ik opmaak uit de video's op YouTube over Thailand, worden de restricties voor toeristen die volledig gevaccineerd zijn minder dan voor de geen die nog niet volledig zijn gevaccineerd.

Is hier iemand die hier meer informatie over heeft?
- hoef je als volledig gevaccineerde niet meer een X aantal dagen in quarantaine bij aankomst?

Gisteren op een nieuwsitem over Thailand, zag ik dat velen klagen over het Sinovac vaccin, en dat ze dit eigenlijk helemaal niet willen maar de Thaise overheid vol inzet en extra inkoopt van het Sinovac. De MRNA vaccins zullen pas rond de herfst aan Thailand worden geleverd. Verder poogt Thailand om rond juni 2022 haar hele bevolking te hebben gevaccineerd, momenteel is slechts 5% volledig gevaccineerd.

Bron: Al Jazeera

Verder ben ik eigenlijk opzoek naar YouTubers die jullie volgen die met regelmaat video's publiceren over Thailand, kennen jullie er een paar?
Ik kijk met name de video's van;
Bangkok69
Thailand112
Bangkok_as_is
BKKHD
Live Love Thailand
Bangkok112
Greeny Travels
Onder het zgn. "Phuket Sandbox Scheme" mogen volledig gevaccineerde toeristen naar Phuket en moeten daar dan 14 dagen verblijven in een goedgekeurd hotel en na die periode en mits nog een drietal tests te ondergaan, kan je dan naar de rest van Thailand. Het is geen quarantaine waarbij je in je kamer moet blijven de ganse 14 dagen: je mag min of meer op het ganse eiland rondbanjeren.

Nou is Phuket wel het grootste eiland van Thailand, maar om er 14 dagen te verblijven vind ik persoonlijk wat lang. Ook zullen alle "entertainment" zaken nog niet op volle toeren draaien. De eerste week van juli zijn er maar een twaalfhonderd toeristen toegekomen. Dan begrijp je wel dat de meeste restaurants, bars, massage-shops, ... liever eerst nog wat de kat uit de boom kijken vooraleer ze grote kosten gaan maken en terug 100% opengaan.

Ook zijn de meeste bargirls niet "lokaal" maar komen ze uit andere (armere) provincies, bijv. uit de Isaan, of zelfs - horresco referens - het buitenland (Laos of Kambodja). De toegang tot Phuket is echter voor niet-lokale Thai verboden, tenzij ze volledig gevaccineerd zijn. Met maar 5% van de bevolking die al volledig gevaccineerd is (en dat zijn dan vooral mensen uit Phuket zelf, medisch personeel, allerlei ambtenaren en inwoners van de grotere steden) zal de oogst van leuke dames erg mager zijn in Phuket.

Enkele bezienswaardige YouTube kanalen over het dagelijkse leven in Thailand:

* The Holistic Trainer (https://www.youtube.com/c/TheHolisticTrainer/featured)
* Its me Sai (https://www.youtube.com/c/ItsMeSai)
* Esquire Unlimited (https://www.youtube.com/c/EsquireUnlimited)
 
Op 1 oktober gaat Hua Hin open voor gevaccineerde toeristen ook met zo'n sandbox project.
In plaats van 2 weken op een gevangeniseiland wordt je hier 2 weken in een gevangenisstad opgesloten...
Ben ook benieuwd welke maatschappijen er dan van plan zijn rechtstreeks naar Hua Hin te vliegen.
 
Voorspellen is altijd lastig, vooral als het de toekomst betreft, maar ik durf wel te stellen dat het in Thailand helemaal de foute kant opgaat met dat schattige virusje en met het hele wandelgebeuren.
De de situatie en de regels veranderen verder met de dag, zo niet met het uur.

Ik zit nu al 8 maanden in Thailand en ik zou niemand aanraden hier op dit moment op (wandel) vakantie te gaan
Bars, pubs, massagesalons: allemaal dicht. reizen van de ene naar de andere provincie zeer beperkt. Deprimerende sfeer.
Hier en daar wordt gesuggereerd dat de overheid dit als een mooie gelegenheid ziet om de hele seksindustrie de nek om te draaien.
 
Verder ben ik eigenlijk opzoek naar YouTubers die jullie volgen die met regelmaat video's publiceren over Thailand, kennen jullie er een paar?
Ik kijk met name de video's van;
Bangkok69
Thailand112
Bangkok_as_is
BKKHD
Live Love Thailand
Bangkok112
Greeny Travels

Voor wat meer Pattaya gerelateerd vind ik NDtvi en Buzzin Pattaya erg informatief. Eerstgenoemde heeft ook 2 bars in Pattaya. Beiden zijn wel beetje aan de optimistische kant. Ze riepen laatst nog dat ze verwachtten dat Thailand in Nov open zien gaan voor toeristen zonder strenge vorm van quarantaine, maar dat is wel echt met een knálroze bril op kijken. Dat gaat niet gebeuren.
 
Hier en daar wordt gesuggereerd dat de overheid dit als een mooie gelegenheid ziet om de hele seksindustrie de nek om te draaien.
Dat wil de overheid onder Prayut al jaren.
Mocht het lukken dan zullen heel veel meiden niet stil blijven zitten ver weg in de Isaan. Veel freelancers weten de bekende datingsites wel te vinden.
Barren als Beergarden zullen dan wel blijven bestaan, alleen wordt het minder opvallend. Ook in de disco's zal nog genoeg rond blijven lopen.
 
Zoals misschien bekend is Thailand nu door de EU van de lijst gehaald van veilige landen (per 15 juli). Voor Nederlanders betekent dit, dat je bij terugkomst in quarantaine moet (10 dagen, thuisquarantaine. Overtreding (niet opvolgen quarantaineplicht) kost € 390, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd).

Daarnaast kent Thailand nu 10.000+ besmettingen per dag en vandaag 17-7 141 doden. Dit speelt al sinds april (toen nog met 2000 besmettingen), dus na 3 maanden is de situatie niet eens onder controle, het is zelfs compleet uit de hand aan het lopen. "Veilige" provincies in bijv. de Isaan zijn nu donkerood gekleurd op de kaart, omdat besmette mensen vanuit Bangkok naar huis zijn gereisd, omdat de bouwplaatsen in Bangkok gesloten zijn op last van de regering. Helaas heeft de regering niet besloten deze mensen eerst 14 dagen in quarantaine te plaatsen en zijn ze besmet en al gewoon naar huis gegaan.

AstraZeneca heeft daarnaast ook meegedeeld de levering van vaccins aan Thailand met 5 maanden te vertragen tot mei 2022. Tussentijds zullen uiteraard wel vaccins worden geleverd, maar zeker niet de beloofde en gehoopte 10 miljoen per maand. Thailand zal zo'n 120 miljoen AZ vaccins nodig hebben om de volwassen bevolking te vaccineren, dus het gaat nog heel lang duren totdat dat is bereikt.

Ik ga me zelfs afvragen of Thailand voor de zomer 2022 (dus volgend jaar!) open gaat en kan. Het is nog ver weg, bijna een jaar, maar tot op heden zien we alleen maar slecht en slechter nieuws. Wat Thailand nu nog kan redden zijn vaccinatie en dat wordt een lastig en vooral langdurige kwestie met kans op tussentijdse tegenvallers en nieuwe varianten. We hebben in Nederland gezien wat te snel opheffen van de maatregelen oplevert, namelijk een nieuwe piek in de besmettingen. Mijn geplande reis in november kan ik voorzichtig aan al wel met potlood doorstrepen...
 
Dat wil de overheid onder Prayut al jaren.
Mocht het lukken dan zullen heel veel meiden niet stil blijven zitten ver weg in de Isaan. Veel freelancers weten de bekende datingsites wel te vinden.
Barren als Beergarden zullen dan wel blijven bestaan, alleen wordt het minder opvallend. Ook in de disco's zal nog genoeg rond blijven lopen.
Welke zijn dan de bekende datingsites in Thailand?
Niet dat ik er nu naartoe wil (aangezien het bericht van Fred Emmer, dat mij realistisch lijkt) maar voor de toekomst zou ik het graag willen weten.
 
Dat wil de overheid onder Prayut al jaren.
Mocht het lukken dan zullen heel veel meiden niet stil blijven zitten ver weg in de Isaan. Veel freelancers weten de bekende datingsites wel te vinden.
Barren als Beergarden zullen dan wel blijven bestaan, alleen wordt het minder opvallend. Ook in de disco's zal nog genoeg rond blijven lopen.
Elke regering in Thailand had dat wel op het programma staan. Maar nooit werd er iets aan gedaan.

Over het algemeen was het ook enkel om het buitenland, voornamelijk de USA en de bijbelzwaaiende caritatieve organisaties,te plezieren.

En die hebben enkel aandacht voor de sex-industrie die Westerse mannen bedient, zeg Nana, Soi Cowboy en Patpong in Bangkok, Pattaya, en Patong in Phuket. Dat de sex-industrie voor Thai tientallen malen groter is wordt meestal uit het oog verloren. Gemiddeld gaat een Thaise man één of tweemaal per maand naar een bordeel. Zelfs Prayut zal dat niet kunnen veranderen. Dus die pogingen om de sex-industrie, Westers georiënteerd of op de Thai gericht, aan banden te leggen, zijn louter "window dressing".
 
Welke zijn dan de bekende datingsites in Thailand?
Niet dat ik er nu naartoe wil (aangezien het bericht van Fred Emmer, dat mij realistisch lijkt) maar voor de toekomst zou ik het graag willen weten.
Tinder werkt ook in Azië en Thailand. De laatste keer dat ik in Thailand was (2019) had ik binnen een uur nadat ik in mijn hotel was aangekomen, een lokale simcard had gekocht en Tinder had gestart al verschillende aanbiedingen van dames die mijn hotelkamer met hun aanwezigheid wilden verfraaien. Het helpt als je profielfoto's laten zien dat je effectief in Thailand bent. Dus maak op de luchthaven al maar een paar selfies!

De dames die Westerse toeristen bedienen weten dat Tinder bij ons populair is en reageren snel op nieuwe profielen. Na een paar dagen neemt het succes van Tinder wel af. Blijkbaar gaan de Thaise dames ervan uit dat je tegen die tijd "al onder dak" bent :D en ze dus geen tijd meer aan je willen verspillen.

Verder heb je de gebruikelijke match-making sites: AsiaFriendfinder, TrulyAsian (met de zustersites TrulyThai, TrulyFilipina, ...), AsianCupid Dating, ThaiFriendly, ... Maar die zijn toch wat meer gericht op het vinden van een relatie en minder voor de hard-core wandelaar.

En eerlijk gezegd, in Bangkok (Nana en Soi Cowboy) en Pattaya, moet je al echt moeite doen om niet binnen de kortste tijd meermaals te worden aangesproken om eens nader kennis te maken met de erotische kwaliteiten van een LBFM. Dus dating-apps zijn niet echt een noodzaak.
 
Als ik alle berichtjes lees wil ik toch weer zo snel als mogelijk is naar Thailand, mits de bekende GOGO bars, Nana & Cowboy en Pattaya weer fungeren als normaal, mijn eerste avond moet dan een avond zijn om nooit meer te vergeten.

Met tinder plus btw nog steeds genoeg dames waarmee je binnen 1 uur na het instellen van de locatie een match mee hebt. Ik hoop in September 2022 weer te gaan.
 
in Chang Mai is er ook een walking street, wel veel kleiner en minder keus
prijzen zijn dezelfde als Pataya

de planning was vorige winter Udon Thani (hartje isaan)en Laos maar iets heeft daar een stokje voor gestoken ;)
 
zou het niet beter zijn dat de topic Thailand een onderverdeling zou krijgen?
bv volgende onderwerpen appart
Thailand algemene reis info,Bangkok,Phuket,Pattaya,Koh Samui,Hua Hin/Cha Am,Koh Chang en andere regio's
ik vrees dat het hier na verloop van tijd niet overzichtelijk gaat worden

weet er iemand hoe dat je dit moet doen?of kan er iemand mij hiermee helpen?
ik denk dat dit veel beter zou zou voor onze info te delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan