Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
zou het niet beter zijn dat de topic Thailand een onderverdeling zou krijgen?
bv volgende onderwerpen appart
Thailand algemene reis info,Bangkok,Phuket,Pattaya,Koh Samui,Hua Hin/Cha Am,Koh Chang en andere regio's
ik vrees dat het hier na verloop van tijd niet overzichtelijk gaat worden

weet er iemand hoe dat je dit moet doen?of kan er iemand mij hiermee helpen?
ik denk dat dit veel beter zou zou voor onze info te delen
Op dit moment heeft dat totaal geen zin lijkt me, want je kunt toch niet naar Thailand (mits je zin hebt in 2 weken quarantaine).

Mocht het straks weer lopen zou ik een verdeling maken van Bangkok, Pattaya en overig Thailand.
 
dit klopt maar we zouden onze ervaringen kunnen delen zonder dat alles door elkaar staat
denk dat er wel zijn met toffe ervaringen die ze willen delen zodat iets hebben om naar uit te kijken ALS het terug opengaat

bv beste blowjob bars in Bangkok of Pataya of beste massage salons ...

als er een verdeling zou zijn zou ik Phuket en Koh Samui ook zeker bij vermelden ;)en mijn favoriet Koh Chang:love:
 
Dat is wel handig voor sommige plaatsen, net als op de site waar wij tot vorige week lid waren.
Daar kunnen we dan onze ervaringen delen en vragen stellen over bepaalde plaatsen en deze thread alleen gebruiken voor algemene informatie zoals de titel al zegt.
In het subforum Azië kun je nieuwe threads maken.
Net boven 'Sticky Threads' bij: "(Geen voorvoegsel)" "Titel onderwerp".
Al heeft dat nu inderdaad niet veel zin, zoals hierboven al gezegd is.
Naast Bangkok, Pattaya, Phuket en Koh Samui kunnen we ook threads maken voor Chiang Mai en mijn stadje Hua Hin. :)
Onder 'Overig Thailand' zouden dan bijvoorbeeld Koh Chang, Kanchanaburi, Krabi, Chiang Rai en steden in de Isaan kunnen vallen.
Daar waren op ons voormalige forum aparte threads voor, maar allemaal met maar een handjevol reacties in een jaar of 10 tijd.
Voor Bangkok hadden we meerdere threads. Nana, Soi Cowboy, Sukhumvit Soi 7, ladyboys, bj bars, massages, diversen.
Voor Pattaya waren er ook meerdere threads. Wel zo overzichtelijk voor Bangkok en Pattaya na verloop van tijd.
 
Laatst bewerkt:
Jongens als ik aan Thailand denk dan is het al snel Pattaya en Bangkok. Maar valt er in de Isaan voor ons ook niet lekker te wandelen? Uiteindelijk komt het gros daarvandaan, toch?
In Khon Kaen zijn een paar barren waar wat te halen valt. In andere steden ben ik (nog) niet geweest.
Buiten de steden is ook nog genoeg. Bijna elk klein stadje of groot dorp heeft langs de snelweg wel een "karaoke" bar waar een aantal dames werkzaam is, maar dit is allemaal op Thaise mannen gericht. Je moet iemand die daar woont kennen om zo'n bar überhaupt te vinden en in sommige gevallen om binnen te komen.
Meer dan 10 jaar geleden ben ik in 2 van die barretjes geweest. De dames hier waren erg jong, 18 en 19. Soms werken ze hier een tijdje voordat ze naar Bangkok of Pattaya vertrekken. Ik heb trouwens niet van een dame gebruik gemaakt. Ik was hier met een vriend, zijn Thaise vrouw en mijn ex.
 
Jongens als ik aan Thailand denk dan is het al snel Pattaya en Bangkok. Maar valt er in de Isaan voor ons ook niet lekker te wandelen? Uiteindelijk komt het gros daarvandaan, toch?
Ben je ooit al in de Isaan geweest?

Er zijn daar 4 "grote" steden: Nakhon Ratchasima ("Korat", 126 000 inwoners), Ubon Ratchathani (106 000 inwoners), Udon Thani (130 000 inwoners), and Khon Kaen (114 000) inwoners. Dat zijn steden van ongeveer dezelfde grootte als Chiang Mai of Pattaya. Maar ze zijn niet gericht op de westerse toerist. Er zijn uiteraard wel wat barretjes en massage salons. Ongetwijfeld zijn er ook tal van Thaise bordelen, maar die weet de Westerse toerist niet te vinden.

Khon Kaen, Ubon Ratchathani en Nakhon Ratchasima zijn universiteitssteden, dus misschien zijn er wat studentes die een zakcentje willen bijverdienen.

Onze Isaanse schatjes wonen echter niet in deze steden doch op het platteland. Om overduidelijke redenen oefenen ze daar hun bezigheden natuurlijk niet uit. Een wandelvakantie in de Isaan lijkt me dan ook niet echt efficiënt te zijn.
 
Reizen tussen provincies wordt ook steeds moeilijker, vooral als de provincie rood op de kaart is. Van wat ik gelezen heb kom je er alleen nog maar in of uit als je daar een woning hebt waar jij ingeschreven staat.
Veel mannen die naar Thailand zijn gereisd om hun liefje bezoeken zitten nu na 2 weken in een quarantainehotel vast in Bangkok.
 
Goedkoopste zijn rond de 30.000 baht, zo'n 775 euro, voor 2 weken. De baht staat trouwens op het laagste punt tot nu toe dit jaar.
Ik denk dat ze allemaal na die 2 weken wel een ander hotel zoeken als ze in Bangkok moeten blijven.
Vanaf morgen zijn er ook geen binnenlandse vluchten meer van en/of naar donkerrode provincies.
In een reactie op thailandblog gelezen dat er ook geen interprovinciale bussen meer rijden van en naar deze provincies.

Edit: Op Wikipedia is de kaart met provincies te zien. https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_in_Thailand
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 13000 besmettingen. Na 3 maanden nog geen spoor van een dalende lijn. Dagelijks meer besmettingen, terwijl het aantal test op dit moment maximaal is, dus logischerwijs is het echte aantal nog veel hoger.

MotoGP in oktober is ondertussen afgelast. Newit Chidlob ziet het ook niet meer gebeuren (met Anutin in de regering heeft hij dat uit 1e hand). De start van de voetbalcompetitie is verschoven tot nader order.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En vandaag 14575 nieuwe besmettingen genoteerd.

De Thaise vriendin meldde overigens dat een medisch equipe van 4 personen vanuit haar kliniek in Chiang Rai naar Bangkok is afgevaardigd om daar te gaan helpen.

De officiële klinieken in Bangkok zitten vol en mensen met corona-symptomen moeten soms dagen wachten eer ze medische zorgen kunnen krijgen.

Door de beperkte testcapaciteit is het zo goed als zeker dat het werkelijk aantal besmettingen heel wat hoger ligt.

Nu afreizen naar Thailand is geen goed idee.
 
Ook in de landen om Thailand heen alleen maar stijgende cijfers. Myanmar, Maleisië, Cambodja, Laos, Vietnam...
De schuld wordt gelegd bij het illegale grensverkeer. Vele werkloze (vaak illegale) gastarbeiders uit Myanmar, Laos en Cambodja zijn illegaal de grens over gestoken om naar huis te gaan. Myanmarese vluchtelingen de andere kant op Thailand in.
Ik denk dat je voor de rest van dit jaar (nog maar 5 maanden te gaan) geen één van deze landen binnenkomt als toerist, op de projectjes in Thailand na zolang daar de stekker nog niet wordt uitgetrokken. Het schijnt dat het project in Hua Hin voor 1 oktober al in de prullenbak is gegooid.
 
En vandaag 14575 nieuwe besmettingen genoteerd.

De Thaise vriendin meldde overigens dat een medisch equipe van 4 personen vanuit haar kliniek in Chiang Rai naar Bangkok is afgevaardigd om daar te gaan helpen.

De officiële klinieken in Bangkok zitten vol en mensen met corona-symptomen moeten soms dagen wachten eer ze medische zorgen kunnen krijgen.

Door de beperkte testcapaciteit is het zo goed als zeker dat het werkelijk aantal besmettingen heel wat hoger ligt.

Nu afreizen naar Thailand is geen goed idee.
De beperkte test capaciteit zorgt er ook voor dat zelftesten giga duur zijn. een zelftest kost in BKK rond de 11-13USD.

In aanvulling tot jouw reactie hier nog een video item met nieuws wat er voor BKK niet heel goed uitziet.
 
Vandaag 17500 besmettingen, onvoldoende testcapaciteit, dus het werkelijke aantal ligt veel hoger. Daarnaast verloopt de vaccinatie traag en gebeurd dan ook nog met Sinovac (tegen Delta-variant onvoldoende beschermend). En dan wordt er dus "gemixt", want een tweede vaccinatie gebeurt dan met AstraZeneca (uit 1e hand vernomen van een betroffene).

Prayut zei gisteren, dat het nog 4 tot 6 weken duurt en dan is deze golf voorbij. Hij bedoelt dat waarschijnlijk als geruststelling voor de angstige burgers, maar in de praktijk is dit dus een onheilspellend bericht. Deze golf van besmettingen is al sinds april 2021 gaande. Dat is dus al 3 maanden en daar komt dus nog 1 a 1,5 maand bij. Momenteel kruipen de dagelijkse besmettingscijfers al richting 20.000 en met een R-waarde overduidelijk (ver) boven 1, kan dat over 1 maand best 30,000 zijn. Er is weinig wat het virus tegenhoudt. Het aantal gevaccineerden is laag, dus het virus gaat rustig rond.

Slaaptreinen worden al ingezet voor besmette patienten met lichte symptomen, sporthallen, expositiehallen, gebouwen van het leger worden ook daarvoor ingezet. En praktisch elk ziekenhuis in Bangkok zit vol met de zwaardere gevallen. Eerder deze week in de Bangkok Post het aangrijpende bericht van twee kinderen die hun moeder dood in bed vonden (zij was Covid-patient). De kinderen zijn nu wees. Erg triest.

Het is in elk geval goed om te lezen, dat de VS, Japan en ook Zwitserland vaccins ter beschikking stellen aan Thailand en ook test om Covid op te sporen. Ondanks alle stoere woorden van Prayut, die achteraf gezien een stukje arrogantie laten zien waar de honden geen brood van lusten, is Thailand keihard getroffen door Covid en is de overheid totaal incompetent. Een gebrek aan competentie, een gebrek aan strategie, een gebrek aan inzicht, een gebrek aan vaccins, een gebrek aan tests, een gebrek aan ziekenhuisbedden. Ondertussen wel wetgeving maken om kritiek op de regering strafbaar te stellen. God oh god, wat een bende is het (zowel in de zin van "puinhoop" als in de zin van "criminelen").

Thailand zal heel hard aan het werk moeten in de komende maanden om het toerisme (en dus inkomsten!!) veilig te stellen. De hoogseizoen voor het Zuidelijk halfrond (komende winter, landen als Australië etc) kan al wel als verlopen worden beschouwd, want geen mens boekt nu een vakantie in Thailand, los van de quarantaine. Of de zomer van 2022 (vakanties voor Europa, de VS) veiliggesteld kunnen worden, wordt de grote vraag. Nu al is de Thaise economie, ooit een van de best-presterende in Zuidoost Azië, de zwakste in de regio. De Thaise tijger is momenteel een schore muis. Nog een jaar (het 3e jaar op rij) zonder de grote inkomsten uit toerisme (20% van het BNP) is echt desastreus. Thailand gaat het sowieso heel moeilijk krijgen als de pandemie onder controle is. Veel mensen zitten werkloos thuis, niet enkel mensen in de toeristenbranche. En dus geen inkomsten en wel schulden.... Je hoeft geen econoom te zijn om te begrijpen welke kant dat op gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag 17500 besmettingen, onvoldoende testcapaciteit, dus het werkelijke aantal ligt veel hoger. Daarnaast verloopt de vaccinatie traag en gebeurd dan ook nog met Sinovac (tegen Delta-variant onvoldoende beschermend). En dan wordt er dus "gemixt", want een tweede vaccinatie gebeurt dan met AstraZeneca (uit 1e hand vernomen van een betroffene).

Prayut zei gisteren, dat het nog 4 tot 6 weken duurt en dan is deze golf voorbij. Hij bedoelt dat waarschijnlijk als geruststelling voor de angstige burgers, maar in de praktijk is dit dus een onheilspellend bericht. Deze golf van besmettingen is al sinds april 2021 gaande. Dat is dus al 3 maanden en daar komt dus nog 1 a 1,5 maand bij. Momenteel kruipen de dagelijkse besmettingscijfers al richting 20.000 en met een R-waarde overduidelijk (ver) boven 1, kan dat over 1 maand best 30,000 zijn. Er is weinig wat het virus tegenhoudt. Het aantal gevaccineerden is laag, dus het virus gaat rustig rond.

Slaaptreinen worden al ingezet voor besmette patienten met lichte symptomen, sporthallen, expositiehallen, gebouwen van het leger worden ook daarvoor ingezet. En praktisch elk ziekenhuis in Bangkok zit vol met de zwaardere gevallen. Eerder deze week in de Bangkok Post het aangrijpende bericht van twee kinderen die hun moeder dood in bed vonden (zij was Covid-patient). De kinderen zijn nu wees. Erg triest.

Het is in elk geval goed om te lezen, dat de VS, Japan en ook Zwitserland vaccins ter beschikking stellen aan Thailand en ook test om Covid op te sporen. Ondanks alle stoere woorden van Prayut, die achteraf gezien een stukje arrogantie laten zien waar de honden geen brood van lusten, is Thailand keihard getroffen door Covid en is de overheid totaal incompetent. Een gebrek aan competentie, een gebrek aan strategie, een gebrek aan inzicht, een gebrek aan vaccins, een gebrek aan tests, een gebrek aan ziekenhuisbedden. Ondertussen wel wetgeving maken om kritiek op de regering strafbaar te stellen. God oh god, wat een bende is het (zowel in de zin van "puinhoop" als in de zin van "criminelen").

Thailand zal heel hard aan het werk moeten in de komende maanden om het toerisme (en dus inkomsten!!) veilig te stellen. De hoogseizoen voor het Zuidelijk halfrond (Australië etc) kan al wel als verlopen worden beschouwd. Of de zomer van 2022 (vakanties voor Europa, de VS) veiliggesteld kunnen worden, wordt de grote vraag. Nu al is de Thaise economie, ooit een van de best-presterende in Zuidoost Azië, de zwakste in de regio. De Thaise tijger is momenteel een schore muis. Nog een jaar (het 3 jaar op rij) zonder de grote inkomsten uit toerisme (20% van het BNP) is echt desastreus. Thailand gaat het sowieso heel moeilijk krijgen als de pandemie onder controle is.
Bullshit, vanaf januari 2022 alles back to normal!
 
in de herfst beginnen de verdelingen van pfizer en waarschijnlijk andere nieuw goedgekeurde vaccins
ik verwacht ook wel dat de besmettingen in terug gaan zakken in volgende maanden (al de mensen die nu besmet geraken krijgen een natuurlijk afweersysteem en 17500 geteste betekend in het echt meer dan het dubbele, jonge mensen hebben dikwijls geen symptomen en laten zich dan niet testen)
maar januari open is wel door een roze bril :)hoop erop heb een ticket 24 dec
realistisch gaat zijn te vroegste maart april om songkran te redden
 
Bullshit, vanaf januari 2022 alles back to normal!
Dat zou je willen ja. Ik beschouw mezelf als een rasechte optimist, en dat zie ik echt niet gebeuren. Heb lang de hoop gehad op een reisje naar Thailand in November, maar daar heb ik vorige maand definitief een streep door gezet. En ook al krijgen ze straks die vaccins binnen van andere landen, dan duurt het nog wel even voordat je richting groepsimmuniteit gaat. Kijk naar ons land, wij zijn al vanaf januari aan het prikken, en 6 maanden later zijn we er nog steeds niet helemaal bovenop. En de Delta variant kwam er pas de laatste maand bij, Thailand heeft daar sinds het prikken begon praktisch al last van.

Nee ik hoop vurig op Songkran 2022, maar ben er bang voor. Ik heb vooral ook schrik voor de eigenaren van bars/pubs/restaurants/gogo's etc. De buffer die zij hebben is echt hard op aan het raken, en geloof dan ook niet dat de meesten het zullen overleven met nog een hoog seizoen zonder klanten. En hier in NL worden ondernemers nog (grotendeels) gecompenseerd door de overheid, daar is in Thailand niet eens sprake van. Een halvering van de nutsvoorzieningen is het enige wat er af kan. Dat is een druppel op een gloeiende plaat..
 
Op 3 augustus gaat Phuket dicht voor reizigers uit andere provincies. Alleen transporteurs van essentiële goederen, studenten en medisch personeel mogen nog de provincie in mits ze gevaccineerd zijn.
De komende 2 weken wordt gekeken of het Phuket Sandbox project door kan gaan. In de eerste 4 weken zijn er 12.395 buitenlandse reizigers naar Phuket gekomen, waarvan er 30 positief getest zijn na aankomst.
Vanaf 1 augustus mogen reizigers op Phuket na 7 dagen doorreizen naar andere toeristische bestemmingen in het zuiden. Koh Samui gaat misschien afvallen, omdat het aantal lokale besmettingen daar blijft stijgen. Het Samui Plus project wordt dan stopgezet. Er schijnt toch nauwelijks belangstelling voor te zijn van buitenlandse reizigers.
 
Alles back to normal betekent voor mij ook zonder mondkapjesplicht in het vliegtuig en op de vliegvelden. Dat zie ik in heel 2022 nog niet gebeuren.
ik zie de mondkapjes in belgie in openbare plaatsen ook niet verdwijnen in 2022 dus als dat de enige regel is om naar daar te vliegen dan ben ik weg
 
in de herfst beginnen de verdelingen van pfizer en waarschijnlijk andere nieuw goedgekeurde vaccins
ik verwacht ook wel dat de besmettingen in terug gaan zakken in volgende maanden (al de mensen die nu besmet geraken krijgen een natuurlijk afweersysteem en 17500 geteste betekend in het echt meer dan het dubbele, jonge mensen hebben dikwijls geen symptomen en laten zich dan niet testen)
maar januari open is wel door een roze bril :)hoop erop heb een ticket 24 dec
realistisch gaat zijn te vroegste maart april om songkran te redden
Sinovac, het minder goed werkend chinese vaccin, is gratis voor de bevolking. Andere vaccins zoals Pfizer, Astra Zeneca,... moeten worden betaald. Dus enkele beschikbaar voor de betere klasse.
 
En Sinovac geeft na een eerste dosis maar een heel zwakke bescherming tegen de delta-variant en zelfs na een tweede dosis is het nog niet veel soeps. Dus je hebt minstens twee inentingen + een drietal weken nodig vooraleer je een lichte bescherming tegen de huidige variant hebt. (https://www.thaipbsworld.com/thai-s...ovac-cant-beat-delta-variant-astrazeneca-can/)

Mijn Thaise vriendin die in de openbare kliniek van Chiang Rai werkt, bevestigde me dat men voor het ziekenhuispersoneel een "booster" shot met een mRNA vaccin zal voorzien. De grote vraag is echter "Wanneer"?

En ondertussen worden met bussen (licht) zieke patiënten uit de overvolle klinieken in Bangkok naar andere klinieken buiten Bangkok gebracht. Tot in Chiang Rai toe!

En van het personeel dat was afgevaardigd om te gaan helpen in Bangkok, zijn er een drietal besmet teruggekeerd, ondanks dus de volledige vaccinatie met Sinovac.
 
zou het niet beter zijn dat de topic Thailand een onderverdeling zou krijgen?
bv volgende onderwerpen appart
Thailand algemene reis info,Bangkok,Phuket,Pattaya,Koh Samui,Hua Hin/Cha Am,Koh Chang en andere regio's
ik vrees dat het hier na verloop van tijd niet overzichtelijk gaat worden

weet er iemand hoe dat je dit moet doen?of kan er iemand mij hiermee helpen?
ik denk dat dit veel beter zou zou voor onze info te delen
Stel het voor aan de modjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan