Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Pas wel op als je via Agoda boekt, dat is vaak iets goedkoper dan Booking.com maar er zijn vaak kosten bij Agoda die niet in de prijs zitten. Sommige taksen laat Agoda buiten beschouwing in hun prijs. Bij Booking.com zitten die al wel mee in de prijs. Uiteindelijk komt het dan wel ongeveer op hetzelfde uit, maar ik weet graag op voorhand wat het mij allemaal gaat kosten.

En let zeker ook goed op hoeveel kg ruimbagage je in je ticket hebt zitten. Voor de meeste vluchten is het maar 23 kg tegenwoordig. En de allergoedkoopste tickets die je via google of skyscanner vindt hebben vaak geen ruimbagage inbegrepen. Je kan die wel apart bijkopen, maar dat kost je een slok op een borrel.
 
Pas wel op als je via Agoda boekt, dat is vaak iets goedkoper dan Booking.com maar er zijn vaak kosten bij Agoda die niet in de prijs zitten. Sommige taksen laat Agoda buiten beschouwing in hun prijs. Bij Booking.com zitten die al wel mee in de prijs. Uiteindelijk komt het dan wel ongeveer op hetzelfde uit, maar ik weet graag op voorhand wat het mij allemaal gaat kosten.

En let zeker ook goed op hoeveel kg ruimbagage je in je ticket hebt zitten. Voor de meeste vluchten is het maar 23 kg tegenwoordig. En de allergoedkoopste tickets die je via google of skyscanner vindt hebben vaak geen ruimbagage inbegrepen. Je kan die wel apart bijkopen, maar dat kost je een slok op een borrel.
Ja dat klopt ..dat staffel bij agoda ziet er mooi uit maar het is niet de prijs...het wordt altijd duurder...eva vliegen is wel oké
..iets ruimer zitten.
Ik ga meestal met klm..iets duurder maar de tijden zijn goed.
 
Binnenkort ga ik voor het eerst naar Thailand.
Ik heb al wat gelezen hier op het forum. Echter vroeg ik mij af of er nog meer tips zijn voor een first timer die solo naar thailand gaat. En dan bedoel ik vooral wat ik kan verwachten Kwa prijzen ST/LT do's don'ts en de meest voor komende scams. Ook zou ik graag nog een paar recente goede straten(tentjes) horen in bangkok pattaya en chiang mia

Hopelijk heeft er iemand nog wat tips
 
Ik begrijp van Google dat je geen visum voor Thailand nodig hebt als je max 30 dagen in het land blijft.
Dus het is niet nodig om een e-visa te regelen? Ik had gelezen dat de rijen soms superlang zijn en dat je met een e-visa sneller klaar bent. Ik ga maar voor 10 dagen dus zou zonde zijn als ik voor niets een e-visa heb aangevraagd 😅
 
Binnenkort ga ik voor het eerst naar Thailand.
Ik heb al wat gelezen hier op het forum. Echter vroeg ik mij af of er nog meer tips zijn voor een first timer die solo naar thailand gaat. En dan bedoel ik vooral wat ik kan verwachten Kwa prijzen ST/LT do's don'ts en de meest voor komende scams. Ook zou ik graag nog een paar recente goede straten(tentjes) horen in bangkok pattaya en chiang mia

Hopelijk heeft er iemand nog wat tips
  1. Meest voorkomende scams zijn de verhuur scams (scooter, jetski, e d.), dus maak van elk krasje, deukje een foto, om enig gesodemieter te kunnen pareren. Huur in BKK sowieso geen scooter.
  2. Laat in geen geval merken dat je een first timer bent. Laat je bijvoorbeeld niet leegtrekken aan ladydrinks (mix=dubbele ld), dat gaat zeker gebeuren, als je tafeldame vriendin 1, 2 en 3 erbij haalt. Dat moet je dus niet toestaan. Bovendien, is een enkele ld genoeg.
  3. BKK; de Sois tussen, maar vooral in Nana plaza en Soi Cowboy
  4. Pattaya; tussen, en Soi6/8, vanaf Soi Buakau vanaf Treetown richting Beachroad en Beachrd zelf voor de freelancers. Walkingstreet loopt terug.
  5. Chiang Mai; Soi Loi Kroh en na sluiting ook freelancers op Kotchasan Rd.
  6. De in dit draadje genoemde hidden gems.
  7. Ik ben zelf een sucker voor streetfood, daar waar al een aantal mensen aan de stal staan, kan je al niet op je plaat gaan.
Na 30 dagen heb je visum nodig ..dus voor 10 dagen niet nodig
Zorg wel dat je de ticket die je bij de douane krijgt goed bewaard. Deze nemen ze weer in bij vertrek. In de meeste gevallen laat de douane ambtenaar je gewoon door, maar het kan zomaar gebeuren, dat je ineens overstay moet aftikken, ook als dat niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
Na 30 dagen heb je visum nodig ..dus voor 10 dagen niet nodig
Potverdorie, €35 weggepist. Mooie les weer.

Ik ga er over twee weken al heen. Heel veel zin in. Voel best wel wat spanning omdat het de eerste keer is. Heb wel een mooi hotel tussen nana en asok geregeld zodat ik tussen alles in zit. Ik ga vooral veel van de sois verkennen en massagesalons bezoeken. Als ik het allemaal gezien heb kijk ik nog even of ik naar pattaya ga voor een paar dagen.
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie, €35 weggepist. Mooie les weer.
Voordeel is dat je binnen 3 maanden weer naar Thailand kan.
Ik ga vooral veel van de sois verkennen en massagesalons bezoeken.
De massagesalons, waar happy end en meer tot de mogelijkheden behoren, zitten ook vooral in de Sois. Wees niet verlegen om er naar te vragen, anders krijg je de standaard massage (ook lekker hoor).
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie, €35 weggepist. Mooie les weer.

Als ik het allemaal gezien heb kijk ik nog even of ik naar pattaya ga voor een paar dagen.
Ga maar niet naar pattaya want dan ben je verloren en blijf je terug gaan -)) pattaya addicted heet dat.
Mocht je zeggen ik blijf toch langer dan kan je gemakkelijk een visum halen op soi 5 in jomtien wat naast pattaya ligt.
 
Voordeel is dat je binnen 3 maanden weer naar Thailand kan.

De massagesalons, waar happy end en meer tot de mogelijkheden behoren, zitten ook vooral in de Sois. Wees niet verlegen om er naar te vragen, anders krijg je de standaard massage (ook lekker hoor).
Dat is nog eens omdenken :)
Pattaya is zoveel beter en goedkoper dan BKK :)
Hoeveel dagen ga je? Hou er rekening mee dat maandag meestal de rustigste dag is in Pattaya
Ik ga voor 10 dagen. Best kort maar ik moet vanwege het werk weer terug zijn. Ik heb voor de eersteok 3 dagen een hotel geboekt in BKK omdat ik van plan ben mn schema open te houden voor het geval ik toch naar pattaya besluit te gaan.
Ga maar niet naar pattaya want dan ben je verloren en blijf je terug gaan -)) pattaya addicted heet dat.
Mocht je zeggen ik blijf toch langer dan kan je gemakkelijk een visum halen op soi 5 in jomtien wat naast pattaya ligt.
Misschien wil ik niet gevonden worden :D

Mocht het echt zo goed bevallen dan zal ik op korte termijn zeker weer gaan ja.
 
Zorg wel dat je de ticket die je bij de douane krijgt goed bewaard. Deze nemen ze weer in bij vertrek. In de meeste gevallen laat de douane ambtenaar je gewoon door, maar het kan zomaar gebeuren, dat je ineens overstay moet aftikken, ook als dat niet zo is.

Bedoel je de TM6 arrival/ departure card? Die kun je gewoon opnieuw vragen bij het uitreizen. Stempel van binnenkomst staat immers al in het paspoort.

Je krijgt dan de kaart weer om in te vullen. Wel mag je weer aansluiten achter aan in de rij.
 
Bedoel je de TM6 arrival/ departure card? Die kun je gewoon opnieuw vragen bij het uitreizen. Stempel van binnenkomst staat immers al in het paspoort.

Je krijgt dan de kaart weer om in te vullen. Wel mag je weer aansluiten achter aan in de rij.


Zorg wel dat je de ticket die je bij de douane krijgt goed bewaard. Deze nemen ze weer in bij vertrek. In de meeste gevallen laat de douane ambtenaar je gewoon door, maar het kan zomaar gebeuren, dat je ineens overstay moet aftikken, ook als dat niet zo is.

TM6 is niet meer. Je komt nu gewoon het land in. Laat passport/boarding pass zien en klaar. Bij uitreizen dito... passport (die heeft stempel) en boarding pass.
 
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen: Binnenkort vertrek ik weer naar mijn vriendinnetje in Thailand. We blijven eerst enkele dagen in Thailand, en vliegen daarna voor een week naar Vietnam. Nadien keren we terug naar Thailand voor een volgende week. Hoe zit dat nu met het Thaise visum? Moet ik bij terugkeer binnen één week terug de hele procedure doorlopen?
 
Je hebt geen visum nodig?
Je krijgt een stempel en dan mag je 30dgn blijven ZONDER visum
Ga je binnen 30dgn weg en kom je weer terug? Krijg je dus NIEUWE stempel voor 30dgn. Deze kan je eventueel verlengen bij een immigratiekantoor voor 1900THB met een extra 30dgn..
 
Standaard ingenomen door de stewardoos aan de gate???

Je moet 'm toch bij je houden als je het vliegtuig in stapt en soms aan de stewardess laten zien die dan de juiste richting aanwijst?
Ook handig dat je dan je stoelnummer niet hoeft te onthouden.
Of bedoel je alleen de linkerhelft?
 
Standaard ingenomen door de stewardoos aan de gate???

Je moet 'm toch bij je houden als je het vliegtuig in stapt en soms aan de stewardess laten zien die dan de juiste richting aanwijst?
Ook handig dat je dan je stoelnummer niet hoeft te onthouden.
Of bedoel je alleen de linkerhelft?

hij bedoelt bij UITSTAPPEN. Maar ik heb nog nooit mijn boarding pas moeten afgeven. Never.
 
Idd het afgescheurde deel. Maakt niet veel uit of dat het grote of kleine is. Staat dezelfde info op.

Zeker niet bij het uitstappen.
Gewoon dat papiertje bij je houden..ik heb mensen terug gestuurd zien worden...dus sta je soms uur in de rij..ben je aande beurt...tref je toevallig een strenge tai..dan moet je formulier invullen en weer in de rij..hoop gedoe...zijn ze goed gemutst dan mag je doorlopen...staat trouwens ook aangegeven dat je paspoort en boarding pass moet laten zien.
 
Idd het afgescheurde deel. Maakt niet veel uit of dat het grote of kleine is. Staat dezelfde info op.

Zeker niet bij het uitstappen.
Soms wordt een deel van het ticket afgescheurd bij het boarden, maar nooit het volledige ticket.
Meestal is het trouwens enkel nog de barcode die gescand wordt.
Jouw (deel van) het ticket moet je steeds bijhouden om diverse redenen.
- bewijzen welke stoel je gereserveerd hebt.
- claimen van mijlen
- claim voor bagage
- aantonen met welke vlucht je gekomen bent voor de immigratie.
 
Half januari ga ik voor enkele weken naar Thailand voor een mooie rondreis tussen Bangkok en Chiang Mai. Ik ben er samen met een vriend die volgens mij geen wandelaar is maar wel een liefhebber van Thaise massage. Lijkt mij beter om hem niet op de hoogte te brengen van mijn liefhebberij. Misschien lukt het nog wel een keer om er een paar uur tussenuit te glippen maar ik wil eigenlijk de massages maar aangrijpen om wat van de Thaise dames te genieten 😊

Lijkt me dat ik in ieder geval voor de olie massage moet gaan. Zijn er nog Thailand deskundigen die nog goede tips hebben om de kans op een erotische massage te vergroten in de massage salons?
 
@Frankie je kan die vriend zelf inschatten. Waar verblijf je in BKK? Is hij wel van het stappen? Getrouwd/single?
Mogelijk kan je op een avondje verdwalen en ineens bij Nanaplaza/Soi cowboy terecht komen...
Qua massages. Als ze een uniform dragen is de kans relatief groot dat het only massage is... dragen ze "vrijetijdskleding" dan kan er vaak meer. Deze regel is niet 100% proof maar klopt vaak wel ;)
 
@Frankie je kan die vriend zelf inschatten. Waar verblijf je in BKK? Is hij wel van het stappen? Getrouwd/single?
Mogelijk kan je op een avondje verdwalen en ineens bij Nanaplaza/Soi cowboy terecht komen...
Qua massages. Als ze een uniform dragen is de kans relatief groot dat het only massage is... dragen ze "vrijetijdskleding" dan kan er vaak meer. Deze regel is niet 100% proof maar klopt vaak wel ;)
Moeilijk om in te schatten, maar onze vrouwen zijn vriendinnen. Lastig dus om een gokje te wagen. We zijn ook allebei geen kroegtijgers. Ik ga het eens proberen bij de dames in de vrijetijdskleding 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan