Tikkie voor verificatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Volvoxc40

Wandelaar
37
20/11/24
12
Ik kom steeds vaker tegen dat dames vragen om een tikkie over te maken van 5 of 10 euro, niet zozeer voor oplichting, maar voor verificatie zodat ze je informatie hebben. Weet iemand hoe dit proces werkt en wat de dames precies met je informatie doen?

Volgens mij kan de ontvanger de te naamstelling van de rekeninghouder zien. Die gegevens kan men gebruiken natuurlijk om je te proberen te vinden.
Maar er zullen vast nog wel een addertje onder het gras zitten.

Het kan ook met 1 cent als het alleen voor verificatie is.
Ze gebruiken het ook om 'time wasters' tegen te gaan. Dus vandaar 5 of 10 euro. Maar dat vind ik niet zo interessant op zich. Het gaat mij meer om de reden die ik noemde.
Dat is een interessante tussenzin. Als ik in een advertentie zou lezen "dit is niet zozeer voor oplichting" zou ik toch argwanend worden :ROFLMAO:

Heb je zelf ervaring met betalen hiervan?
Het is ook een conclusie die ik zelf heb getrokken door bij de betreffende dames door te vragen erover 😂 maar ze willen natuurlijk niet het achterste van hun tong laten zien wat ze met je info doen. Uiteraard heb ik zelf nooit betaald.

Ik kom steeds vaker tegen dat dames vragen om een tikkie over te maken van 5 of 10 euro, niet zozeer voor oplichting, maar voor verificatie zodat ze je informatie hebben. Weet iemand hoe dit proces werkt en wat de dames precies met je informatie doen?

Nooit doen. Nooit vooruitbetalen. Altijd een apart nummer en liefst aparte telefoon gebruiken.
Zelfs met cash is er al oplichtings of misleidingsrisico genoeg, als daar ook nog eens software matig betalen bijkomt....

Als je alles contant doet houd je in elk geval je hele eigen digitale wereld gescheiden van het wandelwereldje.

Dame of planner heeft je nummer, heeft je stem gehoord, en vaak willen ze ook je auto en kenteken kunnen zien als je parkeert. Dat is echt wel genoeg.

Terug
Bovenaan Onderaan