Twee mannen aangehouden voor afpersen gebruikers Kinky.nl

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Net eens contact gehad met de online politiedienst in Nederland . Volgende was hun antwoord : " omdat je woonachtig bent in België kun je hiervoor in België aangifte doen en bij die aangifte te vermelden dat er in Nederland mensen zijn opgepakt waarvan je het vermoeden hebt dat deze personen jou ook hebben lastig gevallen en bedreigd. Dit omdat de situatie overeenkomt met wat je zelf hebt meegemaakt. Zodra je aangifte hebt gedaan zal er vanuit de politie in België contact met de Nederlandse politie worden gelegd zodat dit verder onderzocht kan worden of het te maken heeft met de personen die in Nederland zijn opgepakt. "

Voor poging tot afpersing kan je een schadevergoeding eisen ook van de beklaagde . Als het deze waren , dan kunnen ze misschien mijn volgende bezoekje bij een dame sponsoren. Niet gegokt is altijd verloren .

De sites kunnen het ook simpel oplossen en bij het openen van de site een pop-up laten verschijnen met daarbij de waarschuwing over diverse afpersers . Uitleggen hoe ze te werk gaan , ze weten ook af van deze scams. Dan is iedereen al verwittigd op voorhand en kan je er niet in lopen want ook niet iedereen zit op dit forum.
Denk je dat dat helpt? Log eens in op bv Chatbabe, daar komt ook zo een pop-up te voorschijn over oplichters, en toch blijven mannen er in lopen, want anders zouden de oplichters al lang opgehoepeld zijn. Ze komen het lang niet allemaal melden hoor. Beschaamd om hun naïviteit, bang om hun hobby kenbaar te maken aan de buitenwereld. Oplichters weten dat en maken daar dankbaar gebruik van.

Zoals al vaker aangegeven, in feite ben je helemaal niet chantabel, omdat die dreigers vrij weinig of helemaal niets weten over de ontvanger van hun dreigement.

Inderdaad. Het is heel eenvoudig wat ze doen.

Ze maken een profiel aan op Kinky met daaraan gekoppeld een nummer
mannen appen de "dames" op dat nummer.
Pas na een paar dagen, of weken slaan de oplichters toe met een ander telefoonnummer door de slachtoffers een sms/app te sturen met de nummers die ze verzameld hebben met het telefoonnummer van "de dame van kinky"

Wel een tip om niet zomaar elk nummer in je (prive)telefoon op te slaan. In je Whatsapp, je profielfoto op "alleen voor contacten zichtbaar" te zetten in de privacy settings. Anders zouden ze nog een profielfoto van je kunnen stelen.

Maar het beste is een burnerphone met helemaal geen persoonlijke gegevens van jezelf.

Ja ik ken chatbabe en de afspraakjes chat ook. Zelden of nog nooit betrouwbare dames tegen gekomen daarop en de meeste zijn oplichters. Als ze je al een foto doorsturen check hem dan eens op google image search . Meestal zijn ze niet zo origineel en vind je al rap de echte foto op het net . Maar de eerste keer dat ik zo'n bericht kreeg wist ik het in het begin ook niet. Maar ik weet dan ook van mezelf dat ik niets verkeerd uitsteek met de dames . Dus heb hem vriendelijk bedankt . Om dan enkele weken erna hier een post te zien over het gegeven . Daarna dan toch een paar keer geprobeerd met naar enkele profielen te sturen die me verdacht leken en had er telkens die berichten mee .

ja die profielfoto inderdaad prive of er zelf geen bijzetten en als je dan al een foto via whatsapp verstuurd dan op eenmalige weergave erin posten. Ook zelf je naam niet ingeven op je whatsapp profiel . En als je zelf nog verder wil gaan in privacy . Een foto met een zonnebril op . Als er iemand je telefoon probeert te kraken en je hebt gezichtsherkenning aanstaan . Kunnen ze ook niet in je telefoon geraken want met een zonnebril op kan je niet inloggen . Ook niet van op afstand.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan