Veel klachten over site met info over sekswerkers, waakhond start onderzoek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Niet heel verassend dit, gezien dit gewoon hetzelfde doel heeft als Hookers.nl. Wel verrast dat het zo snel gebeurt is, maar goed, dat komt dan waarschijnlijk door de klachten waar niet op gereageerd is.
 
wat ik nou nooit hoor van de tegenstanders van reviewsites... hoe moet het dan wel?

Ik heb zo veel discussies gezien over hoe sekswerkers serieus willen worden genomen als beroepsgroep. Dat ze gewoon een hypotheek en bankrekening en verzekering willen kunnen krijgen zoals elke dienstverlener.

Helemaal terecht.

Maar wat hoort bij een erkent beroep, is een vorm van consumentenbescherming. Het kan niet zo zijn dat er een erkende beroepsgroep is die maar kunnen doen wat ze willen zonder dat misleiding of ander wangedrag op 1 of andere manier aangekaart kan worden.
 
ik lees heel veel emo-reacties. Het zou handig zijn even op de site van de AP te grasduinen. Bv. Wat de AP verstaat onder (hier) niet toegestane verwerking van bijzondere persoonsgegevens. Dan wordt meteen duidelijk dat deze site in een onmogelijke positie zit, net als hookers. Check maar even wat die bijzondere gegevens zijn…
En het uiteindelijke resultaat zal vergelijkbaar zijn. De AP handhaaft een Europese richtlijn.
 
Het gaat er niet om of IK dat kan. Het is traceerbaar. Als iemand schrijft dat dvp X op Schipperstraat 37 je voor 20€ anaal neemt dan is zij traceerbaar en kan ze wegens overtreding van huisregels zoals minimumbedragen o.i.d. de kamer uitgeknikkerd worden. Is daadwerkelijk gebeurt!!!
ja en? Dat heeft NIETS met de AVG te maken

Als ik zeg dat schilder x met website y een lul is dan is dat OOK herleidbaar. Maar goed ik heb je nog nooit een bericht hier zien schrijven als wandelaar.
 
Het betreft allemaal kinnesinne. De vrouwen die klagen doen het niet zo goed meer op de markt. Daarnaast beseffen ze niet dat als ze hun werk goed doen, deze site klanten voor ze kan opleveren. En dus geld. Vaak zijn mindere recensies niet voor niets. Deze site wordt zeer professioneel geleid en de moderators houden goed in de gaten wat er gebeurt. Het past allemaal in de huidige klaagcultuur in Nederland. Diep triest !
 
ik lees heel veel emo-reacties. Het zou handig zijn even op de site van de AP te grasduinen. Bv. Wat de AP verstaat onder (hier) niet toegestane verwerking van bijzondere persoonsgegevens. Dan wordt meteen duidelijk dat deze site in een onmogelijke positie zit, net als hookers. Check maar even wat die bijzondere gegevens zijn…
En het uiteindelijke resultaat zal vergelijkbaar zijn. De AP handhaaft een Europese richtlijn.

Ja en dus krijgt GR een boete van x% va de omzet? die nul is? Bovendien vind de AP ALLES een inbreuk op privacy. Dat is hun bestaansrecht he? Maar feit is dat er GEEN jurisprudentie is die hun ook gelijk geeft. Het is HUN interpretatie van de regels (sexuele voorkeur valt onder AVG ja.. net als geloofsovertuiging. Kortom je mag niet roepen dat een Pastoor Katholiek is? Onzin natuurlijk...)
 
Nee, je kunt de bakkersknecht niet vinden. Stel je zet zijn adres erbij, of de school waarop hij zit, denk je dat je dan geen probleem is?

Bij het meisje op Schipperstraat 37 gebeurt dat wél!

En nogmaals, het gaat er niet om of IK het kan. Je ziet dit veel te klein.
Je komt met feitelijke onjuistheden. Er worden geen adressen genoemd en geen huisnummers. Onderdeel van de huisregels. Je hele argument houd geen stand.
 
Ik stel mij toch een paar vragen bij het aritikel van nos. Hebben ze enkel gesproken met de 5 dames die aan de alarmbel getrokken hebben. Of hebben ze ook met dvp´s gesproken die hier actief zijn. Zijn ze hier undercover geweest en hebben ze onderzoek journalistiek gedaan?

Volgens mij hebben ze een heel 1 zeidig artikel geschreven waar in ze iedereen op dir forum afschilderen als een boeman en andrew tate´s.
 
Het betreft allemaal kinnesinne. De vrouwen die klagen doen het niet zo goed meer op de markt. Daarnaast beseffen ze niet dat als ze hun werk goed doen, deze site klanten voor ze kan opleveren. En dus geld. Vaak zijn mindere recensies niet voor niets. Deze site wordt zeer professioneel geleid en de moderators houden goed in de gaten wat er gebeurt. Het past allemaal in de huidige klaagcultuur in Nederland. Diep triest !
Probleem is alleen dat er te weinig moderators zijn om alles constant in de gaten te houden. Veel dingen die niet mogen worden wel weg gehaald, maar pas als een gebruiker het bericht rapporteert. Doet niemand dat, of pas laat, dan staat het er in de tussentijd gewoon open en bloot.
 
je gaat nooit goed kunnen doen...ze hebben het op deze site voorzien...dus de uitkomst staat al vast....kwestie van tijd.... men wil uiteindelijk van alle zichtbare prostitutie af....
kijk naar de vorige site hookers daar reed hoofdmoderator bobby de hele dag met zijn veegmachine rond en dat was blijkbaar nog niet voldoende.....

ik heb te doen met de admin...die gaat vanaf nu alles op een weegschaal leggen....en uiteindelijk het deksel op ze neus krijgen ben ik bang....
 
Het betreft allemaal kinnesinne. De vrouwen die klagen doen het niet zo goed meer op de markt. Daarnaast beseffen ze niet dat als ze hun werk goed doen, deze site klanten voor ze kan opleveren. En dus geld. Vaak zijn mindere recensies niet voor niets. Deze site wordt zeer professioneel geleid en de moderators houden goed in de gaten wat er gebeurt. Het past allemaal in de huidige klaagcultuur in Nederland. Diep triest !
Nogmaals. Er zijn dames die door deze site klanten hebben die denken dat de dame meer doet dan wat ze in haar advertentie plaatst, omdat hier soms mensen opscheppen dat een dame ook pzc of cim deed bij hem (al dan niet waar). En die klanten worden dan agressief worden tegenover die dame.
Dus neen, deze site is niet alleen positief voor hen.
 
ik lees heel veel emo-reacties. Het zou handig zijn even op de site van de AP te grasduinen. Bv. Wat de AP verstaat onder (hier) niet toegestane verwerking van bijzondere persoonsgegevens. Dan wordt meteen duidelijk dat deze site in een onmogelijke positie zit, net als hookers. Check maar even wat die bijzondere gegevens zijn…
En het uiteindelijke resultaat zal vergelijkbaar zijn. De AP handhaaft een Europese richtlijn.
Die gegevens worden hier niet verwerkt. Wel op sites als Kinky.nl en Sexjobs. Dat is hetzelfde als verwijzen naar een artikel op Marktplaats. Als je dat als dame niet wilt dan kun je je advertentie weghalen. Het wordt een ander verhaal als er gegevens op GR zelf worden geplaatst, zonder toestemming. Maar dat gebeurt niet, ook al beweren sommige personen van wel.
 
Dus neen, deze site is niet alleen positief voor hen.

ja en? Voor de AVG maakt het privacy ding geen REET uit of er nu positief/negatief geschreven wordt. Liegen valt NIET onder de AVG

Die gegevens worden hier niet verwerkt. Wel op sites als Kinky.nl en Sexjobs. Dat is hetzelfde als verwijzen naar een artikel op Marktplaats. Als je dat als dame niet wilt dan kun je je advertentie weghalen. Het wordt een ander verhaal als er gegevens op GR zelf worden geplaatst, zonder toestemming. Maar dat gebeurt niet, ook al beweren sommige personen van wel.
Hier staat slecht een LINK naar een advertentie. En link mag? Anders kan je het hele internet wel opdoeken. Mogelijk kan je in de backend iets doen zodat je de detail info van de dames niet invult (zodat die hier niet in een database worden opgeslagen)
 
Nogmaals. Er zijn dames die door deze site klanten hebben die denken dat de dame meer doet dan wat ze in haar advertentie plaatst, omdat hier soms mensen opscheppen dat een dame ook pzc of cim deed bij hem (al dan niet waar). En die klanten worden dan agressief worden tegenover die dame.
Dus neen, deze site is niet alleen positief voor hen.
Dat klopt maar tegen dat probleem kan gericht worden opgetreden. Geen diensten noemen waar niet mee geadverteerd wordt, simpele toevoeging aan de regels die al een flink deel van dit artikel tegemoet zou komen.
 
Nogmaals. Er zijn dames die door deze site klanten hebben die denken dat de dame meer doet dan wat ze in haar advertentie plaatst, omdat hier soms mensen opscheppen dat een dame ook pzc of cim deed bij hem (al dan niet waar). En die klanten worden dan agressief worden tegenover die dame.
Dus neen, deze site is niet alleen positief voor hen.
Dat is voor rekening van de klant. Je kan een website niet aanvoeren als excuus om eigen misdragingen goed te praten. Houd geen stand.
 
Hier staat slecht een LINK naar een advertentie. En link mag? Anders kan je het hele internet wel opdoeken.

Nee, er staat niet ALLEEN een link. Er staat ook een verhaaltje bij. Het argument van de link gebruikte Hookers ook, toen werden alle recensies zonder link verwijderd (95% van de raamprostitutie recensies is toen weg geveegd). En nog was de AP van mening dat het zo niet mocht.
 
Ik stel mij toch een paar vragen bij het aritikel van nos. Hebben ze enkel gesproken met de 5 dames die aan de alarmbel getrokken hebben. Of hebben ze ook met dvp´s gesproken die hier actief zijn. Zijn ze hier undercover geweest en hebben ze onderzoek journalistiek gedaan?

Volgens mij hebben ze een heel 1 zeidig artikel geschreven waar in ze iedereen op dir forum afschilderen als een boeman en andrew tate´s.
Uiteraard zullen ze hier onderzoek gedaan hebben.
Ligt zo klaar als wat.
Maar bij een wandelaar of dvp praten/contact opnemen die actief op forum is, zullen ze zeker niet horen.
Dat is altijd het straatje van wat steeds is aan één kant horen en scheren.
 
Het gaat er niet om of IK dat kan. Het is traceerbaar. Als iemand schrijft dat dvp X op Schipperstraat 37 je voor 20€ anaal neemt dan is zij traceerbaar en kan ze wegens overtreding van huisregels zoals minimumbedragen o.i.d. de kamer uitgeknikkerd worden. Is daadwerkelijk gebeurt!!!
Dan moet je het ook niet doen he in strijd met huisregels handelen, het is hier geen wetteloosheid. Aanpassen, belasting aftikken, bijdragen aan onze voorzieningen en daarna weer heel snel weg uit dit fijne landje! Vol is vol
 
Neems als voorbeeld het gebruik van Usenet servers. Stichting Brein is jarenlang aan het strijden geweest tegen Nieuwsgroepen. Uiteindelijk is een compromis gesloten. De "Notice & Takedown" knop. Die is in het leven geroepen om zaken die niet passen volgens de huisregels te verwijderen. Dat gaat heel snel en werkt prima. Controle achteraf door forumleiding. Iedereen die ziet dat er iets niet klopt kan die knop gebruiken. Als je dit soort mechanismen inbouwd, word het nog knap moeilijk om deze site te verbieden. Het vergt wel een lange adem om deze strijd aan te gaan. Opgeven is geen optie, ik wil daar wel aan bijdragen.
 
Er wordt eigenlijk nog vrij patriarchaal tegen de prostitutiewereld aangekeken met de man als dominante partij waar de (zwakke) vrouw tegen beschermd moete worden.

Vanuit wet- en regelgeving wordt er daarom heel eenzijdig alleen gekeken naar bescherming van de sekswerker. Er is veel aandacht voor de misstanden en gevaren waar sekswerkers aan bloot staan. En ja, zaken als mensenhandel, uitbuiting en aggressieve klanten zijn inderdaad grote en serieuze problemen die voorkomen en die bestreden moeten worden dus terecht dat daar aandacht voor is.

Maar ook de wandelaar zelf loopt gevaar, echter voor de misstanden waar de wandelaar aan bloot staat is nagenoeg geen aandacht. Terwijl ook deze grote risico's op oplichting loopt. Ik hoef hier niemand te vertellen hoeveel nep-advertenties er actief zijn met als doel mensen op te lichten. Ook onder wandelaars zitten kwetsbare personen die makkelijk in de val lopen en in de greep komen van criminele organisaties. Ook deze groep verdient bescherming, maar krijgt deze amper. Niemand die opkomt voor de rechten van de wandelaar. En gezien het taboe wat er nog altijd op rust zie ik dat ook niet snel veranderen.

Dat maakt dat Girlsreview een ongelijke strijd voert, het artikel van de NOS is ook geheel geschreven uit oogpunt dat de alleen de sekswerkers bescherming nodig hebben tegen die foute wandelaars, en heeft geen oog voor het grotere plaatje met alle misstanden over en weer in de prostitutiewereld.
 
Laten we het aub over het nieuwsbericht en het wel/niet kloppen van het geschetste beeld hebben ipv over 'het einde van GirlsReview' hebben.

Het zou voor ons nooit een verrassing zijn dat de AP ooit eens een onderzoek zou gaan kunnen doen. Als ze dat goed en grondig doen zien wij niet in hoe ze tot een conclusie komen die zou betekenen dat ze willen dat we de tent sluiten. Als ze contact met ons opnemen zullen we kijken naar hun bevindingen en of het uiteindelijk nodig blijkt om een rechter een uitspraak te moeten laten doen over de samenhang tussen het commerciële verdienmodel met seksuele diensten van een sekswerker en een door de AP geconcludeerde overtreding van privacywetgeving van natuurlijke personen.

Uiteraard dwingen ze met zulke maatregelen de klanten van sekswerkers alleen maar richting het vogelvrije darkweb en/of telegram groepjes. Dat zou eigenlijk niemand moeten willen, maar laten we nergens op vooruitlopen zolang men slechts onderzoekt 😉.
 
Het zijn vooral Nederlandse dames die een advertentie op kinky of sexjobs plaatsen en dan bang worden dat de reviews die wij hier schrijven hen in problemen kunnen brengen. Misschien een idee om nederlandse en Belgische dames niet meer te beoordelen op deze forum want dat zijn de boosdoeners die niet tegen kritiek kunnen.
 
Ik ben van mening dat dit artikel en het bijbehorende onderzoek een kans biedt voor GR om het beter te doen en eventuele losse eindjes aan te pakken. Het is duidelijk dat er problemen zijn, wat niet verwonderlijk is gezien de complexiteit van de materie.

Indien GR gedwongen wordt te stoppen, vrees ik dat dit een aanzienlijke fout zou zijn. Het is te verwachten dat er dan een alternatief initiatief komt dat het wellicht minder goed zal doen en zich meer in de ondergrondse sfeer zal bewegen. Helaas ontbreekt het soms aan inzicht bij beleidsmakers en handhavers.

Het zou goed zijn als er een samenwerking tussen instanties en GR tot stand komt, die rekening houdt met de behoeften van zowel sekswerkers als hun klanten. Hierbij moet ook meegenomen worden dat sekswerkers door maatschappelijke stigma's, marginalisatie en criminalisering in Nederland kwetsbaarder zijn. Het is dus belangrijk dat er voor deze groep wel wat extra wordt gedaan. Sekswerk kun je niet vergelijken met andere beroepen en kan niet op dezelfde manier worden beoordeeld of vergeleken. Er zijn wel aanpassingen te bedenken.
 
Het zijn vooral Nederlandse dames die een advertentie op kinky of sexjobs plaatsen en dan bang worden dat de reviews die wij hier schrijven hen in problemen kunnen brengen. Misschien een idee om nederlandse en Belgische dames niet meer te beoordelen op deze forum want dat zijn de boosdoeners die niet tegen kritiek kunnen.
Waar begin je dan aan?
 
Misschien een idee om nederlandse en Belgische dames niet meer te beoordelen op deze forum want dat zijn de boosdoeners die niet tegen kritiek kunnen.
Dat is toch geen oplossing? Dan geef je de klagers wat ze willen en kunnen Nederlandse en Belgische misdragingen niet meer aangepakt worden.

Stel je voor dat Van der Valk gaat klagen over Tripadvisor en we vervolgens maar besluiten dat we geen Van der Valk meer gaan reviewen.
 
Ik stel me zo voor dat die hippe NOS-tantes eens naar deze site kijken en deze discussie volgen. Het moet verbazend en misschien teleurstellend voor ze zijn dat ze hier zowaar intelligente opmerkingen aantreffen. Geen tokkies met 'hun hebbe'-taalgebruik of ei/ij-fouten, maar mensen die hun eigen buurman of zelfs vriendje hadden kunnen zijn. Mensen die zowaar onderbouwde dingen zeggen zonder spelfouten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan