Veel klachten over site met info over sekswerkers, waakhond start onderzoek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dit is echt zoeken naar een stok om mee te slaan. Als ik jouw redenering volg zou geen enkel media platform dan kunnen bestaan. Het onderscheid ligt bij het oproepen tot of faciliteren van geweld of illegale acties. En dat kom je op deze site niet tegen. Leidend in de recensies zijn de advertenties van de dames zelf. Zij bepalen wat en wanneer er online komt. Er word een link naar geplaatst, maar geen persoonlijke informatie buiten de advertentie om. Als de dames de advertentie offline halen of verwijderen zul je hier geen persoonlijke info van ze terugvinden, behalve de ervaringen van klanten. Het is een morele kwestie en opportunistische, juridisch hebben ze niks. Dat was bij Hookers anders. Daarom moest die site stoppen.
Weliswaar is hier op deze site het oproepen tot of faciliteren van geweld of illegale acties niet aan de orde . Maar het genereert het wel, door onjuistheden te plaatsen in de recentie waardoor er valse verwachtingen worden gekweekt waardoor een onveilige situatie kan ontstaan voor de sekswerker. Dat is ook de klacht. Ook zeer kwalijk is de rubriek, waar men kan vragen waar een bepaalde sekswerker is gebleven. Dat gaat zeker de kop kosten, ik begrijp niet waarom de moderators dergelijke vragen toe laten, aangezien dit zeer privacy gevoelig is.
 
Merk wel dat er een probleem hier heerst wanneer het komt tot echte namen van de dames en hun social media accounts die worden gedeeld via privé berichten.
Ook mij wordt regelmatig gevraagd naar nummers of accounts van dames via de privé chat en dat is echt niet ok.

Denk dat er op de achtergrond best wat informatie wordt gedeeld dat niet helemaal de bedoeling is.
 
Maar het genereert het wel, door onjuistheden te plaatsen in de recentie waardoor er valse verwachtingen worden gekweekt waardoor een onveilige situatie kan ontstaan voor de sekswerker. Dat is ook de klacht.
Daar lijkt me realistisch gezien niet meer aan te doen dan mensen uitleggen hoe de 'rapporteer'-knop werkt.
Valse recensies zijn inherent aan open recensies, op ieder platform, op iedere manier. Enige wat je ertegen kan doen als bedrijf is je eigen recensies hosten en filteren, maar hoe betrouwbaar is dat?
 
Weliswaar is hier op deze site het oproepen tot of faciliteren van geweld of illegale acties niet aan de orde . Maar het genereert het wel, door onjuistheden te plaatsen in de recentie
Onwaarheden verspreiden kan laster zijn en is soms zelfs strafbaar, de stap naar "geweld genereren" zou in een rechtbank nooit stand houden.

Ook zeer kwalijk is de rubriek, waar men kan vragen waar een bepaalde sekswerker is gebleven.
Sja dat forum is juist extreem nuttig. Als je favoriete dame om compleet onschuldige reden van werkplek verandert, na een verhuizing of omdat het privéhuis waar ze zat dicht is, is het alleen maar mooi dat deze functie er is.

En reken maar dat er ook dames zijn die blij zijn dat een oude klant ze terug vindt.
 
Laatst bewerkt:
Een sekswerker kent in principe niet de namen van al haar klanten, adressen etc.
Er zijn ook naar weten geen dvps die dit soort gegevens uitwisselen met elkaar om klanten af te persen.

Tuurlijk weet ik persoonlijk heus dat een aantal van mijn clientèle, heren zijn met voldoende besteding mogelijkheden. Dan heb ik liever dat dit een terugkerende klant is. En bescherm ik hem en hij mij.

Degene die uit zijn op kwaaddoen, van de kant van de sekswerkers, zijn mensen die op korte termijn zeer veel geld willen maken.
Mensen die hier in Nederland of België geen vaste verblijfplaats hebben veelal.
Klopt die heb je.
Als die dames hier besproken worden worden ze gemeden. Dit lost het probleem deels op.
Maar de gedwongen prostitutie waar deze dames ook veelal in beland zijn lost het ook weer niet op..
Politie en justitie reageert door "opdoeken". Uhm nee: Maak meer legaal, hou de huizen open, verlaag de belasting voor sekswerk zodat de prijzen ook omlaag gaan.
Als vrouwen meer vrijheid hebben tot sekswerk en er meer controlle is bij sekswerkers die de taal niet machtig zijn is dat voor de klanten en gedwongen prostitutie al voor een groot deel opgelost.

Of je komt in een creepy netwerk a la Epstein en wordt afgeperst omdat je met minderjarige geknuffeld hebt.
Maar dan ben je zelf al verkeerd bezig lijkt mij..

In een legale situatie afspreken neemt ook al een heel groot deel weg van klanten die lastig gevallen worden.

Of zie ik dat verkeerd?
 
Er zijn ook naar weten geen dvps die dit soort gegevens uitwisselen met elkaar om klanten af te persen.
Ik geloof gelijk dat jij dat niet kent, maar het grootste gedeelte van de branche werkt wat schimmiger dan de Nederlandstalige dames hier op het forum doen.

In een legale situatie afspreken neemt ook al een heel groot deel weg van klanten die lastig gevallen worden.
Ja de legale branche moet groter en volwassener worden, momenteel is op sommige plekken het legale aanbod echt te klein (en krimpende) en dat is een deel van het probleem.
 
Laatst bewerkt:
Daar lijkt me realistisch gezien niet meer aan te doen dan mensen uitleggen hoe de 'rapporteer'-knop werkt.
Valse recensies zijn inherent aan open recensies, op ieder platform, op iedere manier. Enige wat je ertegen kan doen als bedrijf is je eigen recensies hosten en filteren, maar hoe betrouwbaar is dat?

Ik ben met een partij bezig, dat straks met een platform komt, op waarop de daadwerkelijke transactie, onsite plaats zal vinden alvorens een date of afspraak in zal gaan.

De sekswerker en klant kan na afloop beide een review achterlaten, die daadwerkelijk ook op een ontmoeting is gebaseerd. Het is een beetje hetzelfde als bol.com, dat wanneer je een product daadwerkelijk gekocht/ontvangen hebt, je dan pas in de gelegenheid bent om een review achter te laten.

Dit is ook veel transparanter - en de dame heeft bijv ook het recht om een waarschuwing voor de klant achter te laten (als er echt sprake is van abusievelijk gedrag). Nu kan iedere koekwous hier of elders registeren en een recensie achterlaten, zonder dat er sprake is geweest van een daadwerkelijke interactie of ontmoeting.

Kan je een voorbeeld geven?

Er zijn wat mods geweest die prive belang lieten meespelen - of zelfs op de man ingingen hier. Ik hoef geen namen te noemen maar zijn bewering is natuurlijk niet de enige hier. Ik vindt ook, als je mod of wat voor een aanzien hier dan ook hebt, dat je bij DVP's er gewoon niet mee moet opscheppen.

Merk wel dat er een probleem hier heerst wanneer het komt tot echte namen van de dames en hun social media accounts die worden gedeeld via privé berichten.
Ook mij wordt regelmatig gevraagd naar nummers of accounts van dames via de privé chat en dat is echt niet ok.

Denk dat er op de achtergrond best wat informatie wordt gedeeld dat niet helemaal de bedoeling is.

Ik onderschrijf wat je zegt. Er zijn of waren lijsten in omloop van niet alleen sekswerkers maar ook klanten geweest. Er waren discord groepen actief in waarin de volledige gegevens / leven van een sekswerker blootgelegd waren. Maar dat staat natuurlijk los van GR - dit zijn groepen georganiseerd door mannen zelf. Dat vindt ik extreem kwalijk.
 
Weliswaar is hier op deze site het oproepen tot of faciliteren van geweld of illegale acties niet aan de orde . Maar het genereert het wel, door onjuistheden te plaatsen in de recentie waardoor er valse verwachtingen worden gekweekt waardoor een onveilige situatie kan ontstaan voor de sekswerker. Dat is ook de klacht. Ook zeer kwalijk is de rubriek, waar men kan vragen waar een bepaalde sekswerker is gebleven. Dat gaat zeker de kop kosten, ik begrijp niet waarom de moderators dergelijke vragen toe laten, aangezien dit zeer privacy gevoelig is.
Onjuistheden in een recensie, die valse verwachtingen wekken en daardoor ontstaat dan een onveilige situatie.. juist. Nou hier hoef je echt niet mee aan te komen bij een rechter. Dan kun je elke review site wel sluiten. Ik kan me best voorstellen dat een DVP boos wordt als ze een onterechte review leest. Maar daar kun je actie op ondernemen.
Vragen waar dames zijn gebleven is helemaal geen inbreuk op hun privacy. Heel vaak zijn ze ergens anders gaan werken of hebben een andere naam. Alle verwijzingen of tips die je hier vind zijn naar professionele sites, werklocaties, of advertenties. Ik heb nog nooit een privéfoto, naam of adres hier op de site gezien. Maar ik denk dat veel dames wel de lusten willen en niet de lasten. Dan is zo'n reviewsite natuurlijk niet wenselijk. Overigens zijn er ook zwarte lijsten in omloop waarin worden klanten beschreven, inclusief telefoonnummer, foto en wilde verhalen (waarvan niemand weet of het klopt). Daar hebben in het verleden zelfs websites aan meegeholpen. Laat de AP die praktijken gelijk even meenemen in het onderzoek.
 
Helaas is een goede service geven geen garantie voor "niet lastig gevallen" worden. (Voorbeeld: Belle)
En juist daar gaat het artikel vd NOS over.
Het gaat over de schaduwzijde voor de sekswerker.
Niet een slechte review waar een sekswerker boos over is.
Maar de gevaren waarmee wij dagelijks dealen. (Merel die aankaart: Jij wil geen pottenkijkers en wij willen niet vermoord worden
.)
Lastig gevallen worden gaat het om. Ook als we helemaal niet aan het werk zijn..
Of mensen die alles in kaart brengen en je willen 'exposen'.

En dan stoppen sommige sekswerkers ja. Juist degene met de goede inzet en service, die worden het meest lastig gevallen..
Ik kan mij echt 1000% voorstellen dat mensen stoppen, dan. Het is traumatiserend.

Soms denk wel dat wij, de klanten eerst een 'wandeldiploma' moeten hebben voordat we een dame bezoeken. Waarin het voornamelijk gaat om sociale vaardigheden. Het is maar een hersenspinsel...
 
Zoals in elk topic, zijn er mensen die open staan voor hoor en wederhoor en mensen die vinden dat de lasten onderdeel zijn van ons werk.
Beetje jammer wel van de laatste groep. Maar zegt genoeg en die heren zijn ook niet mijn klanten gelukkig 🙏🏽

Want die "lasten" zorgen ervoor dat juist goede sekswerkers ermee stoppen, meer en meer verloop is van graaiende sekswerkers die kwalitatief minder zijn, omdat ze veel meer klanten per dag afwerken. Deze sekswerkers brengen ons werk ook in een schimmiger licht en houden de stigma actief.
Ohja: En de prijzen hoog!
En dat zou elke wandelaar moeten wakker maken, dat dit totaal niet wenselijk is.
Veilig ons werk kunnen doen, is betere service, kwalitatief hoger, minder oneerlijke concurrentie en prijs lager.

Succes met dit draadje 🫣😅
 
Kijk ik kan geen namen noemen, maar geloof mij maar Klachtenbalie voor sekswerkers, Ugly Mugs, Stichting Proud, hun zijn er echt voor de DVP, en vertegenwoordigen die meiden. Het is niet zo dat ze denken van goh en nu gaan we die recensie site even slopen. Meldingen worden binnen geboekt.. Zodra er veel meldingen over iets binnenkomen over bepaald onderwerp dan vindt er een onderzoek plaats, gekoppeld aan een vergadering. Het team de kern is oud DVP meiden, maar ook die werkzaam zijn nog, en die hebben heel veel kennis en invloed. Hun weten wat nodig is voor de branche als helpende hand en vertegenwoordiging. Kijk maar als voorbeeld met de demonstraties in Amsterdam over de Wallen. (oud) DVP meiden de kern dat zijn de fixers.. die beschikken over een gigantisch netwerk in binnen en buitenland. Hebben een directe lijn met de media, en zelfs politieke contacten. Terwijl het eigenlijk meiden voor meiden is de groepen, maar ook mannelijke sekswerkers zitten erin.

Nou is er wat hun niet bevalt dan hebben ze zelf de expertise in huis naar de aard van het probleem. Er zit zoveel power en slagkracht achter. In dit geval zal er een jurist brief of brieven hebben gestuurd voor wederhoor. En jazeker ze weten wie, wat, waar ze het naartoe moeten sturen. Ze weten alles.. en dan wachten ze op wederhoor. Komt die er niet een tweede brief. Wanneer reactie uitblijft of niet voldoende.. tsja dan gaat het over een andere boeg. Worden misstanden niet of niet voldoende aangepakt, dan trekken ze je ook nog voor de rechter. Genoeg voorbeelden uit het verleden. Bepaalde (oud) DVP meiden kennen ook rijke individuen die e.e.a. willen sponsoren als een stevige zaak gevoerd moet worden en het duurder uitvalt. Dus denk niet dat ze buiten hun eigen huishoudboekje de pegels er niet voor hebben. En dat maakt ze een geducht tegenstander. Maar willen die meiden dat? Neen ze willen liefst dat problemen worden aangekaart en opgelost.

Inhoudelijk als ik wil weten wat er speelt dan is het even rondbellen. Maar zo eerste indrukken begrijp ik hier dat het over recenseren gaat? Daar kan ik uit persoonlijke ervaringen wel op antwoorden. Door de jaren heen al aardig wat ongein voorbij zien en horen komen, maar in de praktijk ook door meiden erop gewezen die hier een melding van maken. En hier gebeurd het ook op Girlsreview dat meiden in recensies onheus worden bejegend, tot aan dat ze worden afgebrand en kapot gerecenseerd. Ik noem ook Hookers, ik heb het forum daar ook van begin tot het einde meegemaakt. En ook daar ging er heel wat over de schutting. Ik heb met Bram Jobse een menig discussie gehad. Hier is het van verschoond.. maar daar was taalgebruik in recensies gewoon. Dames werden aangeduid als: B*tch, sn*lleke, en alle varianten wat op h*er mogelijk is. Andere varianten waren wip-kip, naaidoos, z'*adcontainer enz.. Je zag alle maffe benamingen voorbij komen om de dame te benoemen.. en dan vrolijk de naam noemen van de dame en welke club etc.. dat gaat gewoon te ver.

Maar wat doen mannen nog meer?

- Mannen doen ook dingen benoemen in recensies wat dames niet aanbieden. Hierdoor wordt er een verkeerde indruk gewekt naar andere wandelaars. Bijvoorbeeld: Anaal, cim, slikken.

- Mannen schrijven ook slechte recensies wanneer een dame een bepaalde dienst niet geeft of wilt geven tijdens de date. Bijvoorbeeld zoenen omdat het gebit van de man of adem ranzig is. Pijpen zonder omdat de hygiëne het van onderen niet toe laat. Of bepaalde dingen verlangen tijdens de date wat voor een dame niet uitvoerbaar is omdat ze het niet aanbiedt. Of de man moet corrigeren tijdens de date. Ik ken een dame die wilde niet deepthroat doen, en dat leverde haar een negatieve recensie op. Puur omdat ze een handeling niet aanbood en ook niet wilde doen.

- Wat je ook ziet is dat wandelaars telefoonnummers en adressen delen naar elkaar toe wanneer ze een DVP bezocht hebben. Via kanalen word hierover gecommuniceerd. Resultaat is dat dames lastig worden gevallen telefonisch of via de app en er zelfs prompt types op het werkadres verschijnen waar de dame helemaal geen date mee heeft.. -spontaan aanwaaien noemen we dat- en de dame in de stress zit omdat ze op dat moment wel een echte date heeft staan met een andere klant. Dan zit je opeens met twee kerels. Die spontaan langskomt wordt weggestuurd. Nou komt ook gezeik van, schelden, bedreigingen, en tsja ook negatieve recensies in de zin dat alles negatief is aan de dame.

- Wat je ook ziet gebeuren is dat mannen door DVP dames worden ingezet om negatieve recensies over collega DVP dames te schrijven. Terwijl die mannen deze dames zelf nooit werkelijk bezocht hebben. Puur technisch gezien is dit om de concurrentie uit te schakelen. Wanneer een dame populair is en in dezelfde regio, stad, thuisontvangst doet of in een club werkt kan dit de dame schaden. Zo DVP dame die concurrentie uitschakelt gooit het op een akkoordje met een wandelaar.. door bij zijn volgende bezoek korting te geven op de date. Een wandelaar interesseert het weinig die voert het uit.. schrijft negatief over de concullega en pakt zo korting op zijn volgende date.

En zo kan ik nog wel een hele sloot voorbeelden geven waar het met recenseren fout gaat. Een DVP wordt niet voor de dienst/date beoordeelt, maar ook persoonlijk. Goed voorbeeld is dat ook precieze kenmerken als tatoeages, piercings, enz.. worden gedeeld dit in combinatie hoe de dame eruit ziet.. als het echt tatoeages zijn die kenmerkend zijn voor de dame... tsja dan ga je al...
Als je dan mannen hebt die dit kunnen linken aan een familielid, vriendin, kennis, buurvrouw, etc.. dan is het spel op de wagen. Toch wel meiden die hiermee in de problemen zijn gekomen. Als jij bijvoorbeeld een of andere grote kat of hond op je rug als tatoeage hebt met specifieke kenmerken van de dame.. dan is ze zo gevonden voor bekenden.

Dit zijn enkel dingen over recenseren maar misstanden moeten ook breder worden getrokken zoals bejegeningen, vrouw onvriendelijkheid, etc..

Admin en consorten moeten om de tafel met hun. Jullie weten net als ik ook wie de poppetjes zijn in de organisaties en hoever ze kunnen gaan. Laat het niet escaleren, de strijd is ongelijk, ga je niet winnen. Velen die op het forum wel hun best doen.
DIe dingen gebeuren hier idd ik heb het ook al genoeg gelezen. Maar wees eens eerlijk als ze girlsreview sluiten verplaatst "het probleem" zich alleen maar zoals het gebeurd is met hookers in de tijd.

Ik vraag mij af en dit is geen aanval op die organisaties. Waarom ze zelf geen website en mss ook een app waar op dvps hun ad en fotos kunnen plaatsen en klanten hun reviews schijven?

De uit werking is simpel:
- al die organisaties maken samen een platform
- de dvp meld
Helaas is een goede service geven geen garantie voor "niet lastig gevallen" worden. (Voorbeeld: Belle)
En juist daar gaat het artikel vd NOS over.
Het gaat over de schaduwzijde voor de sekswerker.
Niet een slechte review waar een sekswerker boos over is.
Maar de gevaren waarmee wij dagelijks dealen. (Merel die aankaart: Jij wil geen pottenkijkers en wij willen niet vermoord worden
.)
Lastig gevallen worden gaat het om. Ook als we helemaal niet aan het werk zijn..
Of mensen die alles in kaart brengen en je willen 'exposen'.

En dan stoppen sommige sekswerkers ja. Juist degene met de goede inzet en service, die worden het meest lastig gevallen..
Ik begrijp dat en ik weet ook dat dat gebeurd. Ik ben zelf nog bij een dvp geweest die gestalk werd om de 5 min werd ze gebeld etc. Ik besef ook dat jullie achter volgt worden soms. Maar een probleem is ook de politie.

Die dame die ik bezocht vertelde wat er gebeurde. Dus ik vroeg waarom stap je niet naar de politie? Als je dan hoort dat ze enkel zeggen neem een ander nummer. Dat gaat niet voor mijn werk dan zeggen ze gewoon zoek een ander werk. 🙄

Waarom typ ik nu ook in een reactie naar iemand anders hoe ik het zou oplossen.
 
Er zullen altijd leugens worden verspreidt onder reviews, dat valt niet te voorkomen. Dit geldt voor alle branches, niet alleen sekswerk. Hiervoor alle (want dan moet je ook consequent zijn) reviews gaan verbieden lijkt mij niet alleen ondoenlijk, maar ook ondemocratisch.
Misschien zouden we eens moeten stoppen om continu een verbitterde minderheid te faciliteren.

"The Needs of the Many Outweigh the Needs of the Few"
 
Er zullen altijd leugens worden verspreidt onder reviews, dat valt niet te voorkomen. Dit geldt voor alle branches, niet alleen sekswerk. Hiervoor alle (want dan moet je ook consequent zijn) reviews gaan verbieden lijkt mij niet alleen ondoenlijk, maar ook ondemocratisch.
Misschien zouden we eens moeten stoppen om continu een verbitterde minderheid te faciliteren.

"The Needs of the Many Outweigh the Needs of the Few"
Voor mij is het duidelijk het zijn die slechte dvp's die dit veroorzaakt hebben ze kunnen niet tegen kritiek omdat ze slechte service leveren en op deze manier nemen ze wraak op GR. Want het werkt niet in hun voordeel ze verliezen klanten door de slechte recensies. Inplaats dat ze hun service verbeteren en de klanten waar voor hun geld geven gaan ze klagen en proberen ze een goede forum als deze kapot te maken zodat ze door kunnen gaan met klanten oplichten. Ik heb het hier al eerder gezegd zonder recensies worden wij wandelaars benadeeld omdat we niet weten welke dvp's we moeten bezoeken.
 
moet meer gewipt worden heren en meer recensies 😀😀😀
Voor mij is het duidelijk het zijn die slechte dvp's die dit veroorzaakt hebben ze kunnen niet tegen kritiek omdat ze slechte service leveren en op deze manier nemen ze wraak op GR. Want het werkt niet in hun nadeel ze verliezen klanten door de slechte recensies. Inplaats dat ze hun service verbeteren en de klanten waar voor hun geld geven gaan ze klagen en proberen ze een goede forum als deze kapot te maken zodat ze door kunnen gaan met klanten oplichten. Ik heb het hier al eerder gezegd zonder recensies worden wij wandelaars benadeeld omdat we niet weten welke dvp's we moeten bezoeken.
mooi verwoord kerel 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan