Veel klachten over site met info over sekswerkers, waakhond start onderzoek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Viel natuurlijk te verwachten totdat GR onder de loep genomen zou worden.

Mijn inziens zijn er paar grote fouten gemaakt. Ten eerste dat er zonder login alle data kunt bekijken. Ten tweede dat al deze data ook nog eens (volgens mij) geindexeerd wordt door de zoekmachines.

Je moet eigenlijk een systeem opzetten dat je dames kunt reviewen waarbij je erg beperkt bent tot de input. Bijv niet meer dan een sterren optie en hooguit een handjevol opmerkingen. Ook niet eens een kinky link (kan ook persoonsdata inzitten) maar een bitly ofzo. Dit kun je dan ook prima publiekelijk houden. De details moeten in privegroepen en via IM besproken worden.
 
Een van de dames heeft mij via pb gevraagd om een posting over haar te verwijderen, omdat ik de link naar haar nieuwe alter ego had gemaakt. Die naam had nooit op GR mogen komen.
Dat wist ik dus niet, en wie ben ik om dat verzoek te weigeren?
Alleen, hoe delete ik een geplaatste reactie?
 
De statistieken bevestigen dat ook inderdaad, normaliter registreren zich elke 24u ongeveer 40-50 leden. Dat waren er gisteren 580.

Ook koos er door de media aandacht een aanzienlijk hoger aantal leden om zijn account te verwijderen. Zo'n 100 man hebben gisteren de verwijdering in gang gezet, normaal zijn dat er ongeveer 5 per dag.
 
De statistieken bevestigen dat ook inderdaad, normaliter registreren zich elke 24u ongeveer 40-50 leden. Dat waren er gisteren 580.

Ook koos er door de media aandacht een aanzienlijk hoger aantal leden om zijn account te verwijderen. Zo'n 100 man hebben gisteren de verwijdering in gang gezet, normaal zijn dat er ongeveer 5 per dag.
Ik denk dat dit meer heeft losgemaakt dan dat we allemaal weten.
Er zullen wellicht meer mannen zijn die eerst hier nu gaan checken met betrekking tot dames.

Zullen waarschijnlijk ook genoeg ramptoeristen zijn die even kicken op de sensatie en daarna ook weer vertrekken
 
Het zal vast al gezegd zijn in deze discussie, maar ik vind een review site als deze nuttig. We hebben al een paar keer dames gezien die het niet eens waren met hun reviews, en nu proberen ze de hele site eruit te krijgen.
Vaak zijn slechte reviews terecht, wie gaat ons wandelaars dan beschermen tegen deze oplichter-DVP's?
 
Nzcforum is recent overgezet om dit soort gezeik te voorkomen.
Waar wacht GR nog op?
Zit je in .nl krijg je gezeik, .com (buitenland dus) kunnen ze niks tegen doen.

Als ik een snelle test hier en daar doe, kom ik erachter dat het in Duitsland gehost staat. De duitse wetgeving is dan van toepassing, niet die van NL. Maar gezien Duitsland "stricter" is ten opzichte van dit soort zaken, kunnen ze ook daar nog eens (flinke) problemen krijgen als het ff niet meezit.

Redlights bijv pakt de biezen uit Duitsland, omdat het bijna onwerkbaar is niet alleen de privacy regels maar ook de manier waarop je een sekssite exploiteren mag. Ik wens ze daar veel succes mee met NZCForum.

In feite geldt het land in waarin het gehost staat is de wet van toepassing. Maar het is een illusie om te denken dat je het maar ff in japan host gevolgd met een CDN om zo nederland te kunnen bereiken. Een CDN laat zich ook niet uit voor zaken die tegen de wet of regelgeving ingaan.

File maar eens een DMCA complaint bij Cloudflare (waar het staat). Ook die zullen handelen als het gegrond is en de zooi offline halen. Mogen ze een andere CDN uitzoeken. (Edit: Alles staat nog bij een Nederlandse ISP wat betreft registratie en toestanden).
 
Als ik een snelle test hier en daar doe, kom ik erachter dat het in Duitsland gehost staat. De duitse wetgeving is dan van toepassing, niet die van NL. Maar gezien Duitsland "stricter" is ten opzichte van dit soort zaken, kunnen ze ook daar nog eens (flinke) problemen krijgen als het ff niet meezit.

Redlights bijv pakt de biezen uit Duitsland, omdat het bijna onwerkbaar is niet alleen de privacy regels maar ook de manier waarop je een sekssite exploiteren mag. Ik wens ze daar veel succes mee met NZCForum.

In feite geldt het land in waarin het gehost staat is de wet van toepassing. Maar het is een illusie om te denken dat je het maar ff in japan host gevolgd met een CDN om zo nederland te kunnen bereiken. Een CDN laat zich ook niet uit voor zaken die tegen de wet of regelgeving ingaan.

File maar eens een DMCA complaint bij Cloudflare (waar het staat). Ook die zullen handelen als het gegrond is en de zooi offline halen. Mogen ze een andere CDN uitzoeken. (Edit: Alles staat nog bij een Nederlandse ISP wat betreft registratie en toestanden).
Cloudflare haalt illegale goksites al niet eens offline. Dan zeggen ze vrolijk van stuur maar een bevel van de Amerikaanse rechter, dan volgen we dat op...
 
Ja ineens zit iedereen er bovenop en willen ze alles weten.

Negatieve reclame is dus ook reclame dat bewijst het nu wel
Negatieve reclame is ook reclame. En voor wandelaars is het geen negatieve reclame, want ze kunnen hier veel informatie vinden.

Het is enkel negatief voor een paar doorgeslagen woke-figuren.
 
Vraagje.

Ik lees veel berichten over hosten in het buitenland om de regelgeving te omzeilen, mocht er besloten worden dat GR niet mag.

Maar als we dat doen, kan de Admin persoonlijk dan niet aansprakelijk worden gehouden als Nederlands staatsburger die dit faciliteert?

Zover zijn we nog lang niet, dat weet ik, vroeg het me gewoon af.
 
Welnee.
Iemand mag toch een site hosten vanuit waar hij wil, binnen of buitenland.
Niks illegaals aan.
Regels omzeilen is sowieso niet illegaal, regels breken wel.
 
En hoe weten wij wandelaars dat zij door iemand lastig wordt gevallen dat is voor ons wandelaars niet te zien. Alleen als zij dat bij de admin aangeeft dat ze liever niet besproken wordt op het forum dan pas kan de admin ingrijpen. Als de dvp's dat nou eens hier melden inplaats van de site aan te klagen dan valt dat zeker nog op te lossen. Maar nee de dvp's willen het forum laten sluiten en iedereen hier die er gebruik van maakt benadelen, zelfs andere dvp's die hier klanten zoeken en baat hebben van het bestaan van dit forum heel egoïstisch van ze. Wij wandelaars hebben ook het recht om ons geld goed te besteden en om veilig te kunnen wandelen maar daar wordt niet aan gedacht. Er lopen tussen de dvp's slechte dames rond die puur uit zijn op je geld en niks geven om de klant. Die zullen heel blij zijn als we straks niet meer bestaan, kunnen ze mooi slachtoffers maken zonder gevolgen.

@Rimon Zodra ze een andere advertentie plaatst met een ander nummer mag je verwachten dat er meer aan de hand is. Geef de dame dan het voordeel van de twijfel, maar als de geschiedenis er 1 is dat ze voortdurend door ervaren wandelaars als negatief wordt afgeschilderd dan kun je twijfel hebben aan de reden, maar wie is er dan nog op zoek naar haar?

Laten we hier dus begrip voor hebben.
 
Vraagje.

Ik lees veel berichten over hosten in het buitenland om de regelgeving te omzeilen, mocht er besloten worden dat GR niet mag.

Maar als we dat doen, kan de Admin persoonlijk dan niet aansprakelijk worden gehouden als Nederlands staatsburger die dit faciliteert?

Zover zijn we nog lang niet, dat weet ik, vroeg het me gewoon af.
Dat denk ik wel. Daarom hoop ik dat de admin ervoor gezorgd heeft dat hij niet te traceren is, mocht het zover komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan